
Renault je još prošle godine prvo najavio da koncepti Twizy Z.E. i Zoe Z.E. kreću u serijsku proizvodnju (Twizy Z.E. od 2011. u španskom Valjadolidu, a Zoe. Z.E. od 2012. u Flinsu, Francuska), zatim je saopšteno da i Kangoo Z.E. startuje sredinom 2011. godine u Maubeuge fabrici u Francuskoj, a na kraju je i definitivno potvrđeno da i četvrti Renault koncept elektroautomobila sa poslednjeg Salona u Frankfurtu – Fluence Z.E., kreće u serijsku proizvodnju.
Mesto proizvodnje serijskog Fluence Z.E. modela će biti Renaultova fabrika u Bursi (Turska), gde se već proizvodi i standardni Fluence, a na tržištu će se naći u prvoj polovini 2011. godine.

Fluence Z.E., koji će pokretati elektromotor sa 70kW/95KS i 226 Nm (sa litijum-jonskim baterijama, autonomija oko 160 kilometara, najveća brzina limitirana na 135 km/h), izgledom se ne razlikuje mnogo od standardnih verzija (najveća razlika je u stvari u 13 cm većoj dužini zbog smeštaja baterija iza zadnjih sedišta), promene su pretrpeli ogibljenje i volumen prtljažnika (smanjen na 300 litara), a dodate su i Goodyear EfficientGrip gume (205/55 R16) sa manjim otporom kotrljanja.

Fluence Z.E. je dugačak 4748 mm, širok 1813 mm, visok 1458 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2701 mm, a težina 1543 kg.
Kupcima će na raspolaganju biti nekoliko boja karoserije, uključujući i Energy Blue plavu.

Što se punjenja baterija tiče, moguće je punjenje preko obične kućne utičnice (punjenje u ovom slučaju traje od 6 do 8 sati), zatim na stanicima za brzo punjenje (za oko 30 minuta), a biće moguća i brza zamena baterija na posebnim stanicama i uz pomoć QuickDrop sistema zamene baterija.
I Kangoo Z.E. na tržištu startuje sledeće godine, a njega pokreće elektromotor sa 44kW/60KS i 226 Nm, dovoljno za najveću brzinu od 130 km/h, dok je autonomija i u ovom slučaju 160 kilometara.

Ovde i podatak da je Kangoo Z.E. dugačak 4213 mm, težak 1410 kg, a da mu nosivost iznosi 650 kg.

Cene za ova dva električna Renaulta još nisu poznate.
ovo su sjasjne vesti za renault, nisam ni znao da su tako daleko otisli sa razvojem EV-ova
nigde ne uspevam da procitam, koliko zapravo vuce ampera iz kucne uticnice, kada se puni, bilo koji od tih "elektricnih" automobila...
Mene zanima upotrebljivost onog Fluence-a.
Velik je, samim tim pogodan za duza putovanja, ali sa autonomijom od 160km, ne mozes ni iz NS do BG, a da ga jednom ne napunis.
Mozda su mogli da prvo pokusaju sa onim malim gradskim automobilima, bilo je i ovde predstavljanih tih Renoovih koncepta.
Ali sve u svemu, neophodno je da na svakoj pumpi, postoji neki brzi punjac ili nesto slicno (kao na primer, promena baterija, das prazne dobijes pune. tako su osmislili, nesto u Francuskoj na elektricnoj stanici, kako su to nazvali) da bi sve ovo zazivelo.
Iskreno se nadam da ce uticaj naftnog lobija da opada...
Jako me zanima cena, i to sto kaze Dejan - gde su manji gradski modeli? Ja 95% voznje provodim u BG-u i mogu da ga punim na parkingu svaku noc.
Ovaj drugi jos i da prodje kao dostavno vozilo za pekare da se voza po gradu.
Ali prvi mi nikako nije jasan.
Električni automobili su jedna od najvićih budalaština ikada izmišljenih.