
Saab će na Salonu automobila u Parizu prikazati Saab 9-3 i Saab 9-5 modelske godine 2011., kod kojih su najveće novosti u paleti motora.
Pre svega, 2011 Saab 9-3 je pored veoma diskretnih estetskih promena (doterani branici, novi aluminijumski točkovi od 16 do 18 inča) dobio pojačani i ekonomičniji 1.9 TTiD dizel motor (uz modifikovanu transmisiju). Biće dostupan u tri verzije, i to sa 130KS (ranije 120KS), sa 160KS (ranije 150KS), dok najjača varijanta raspolaže sa 180KS i 400 Nm.

Po fabričkim podacima, Saab 9-3 sedan 1.9 TTiD sa manuelnim menjačem ima potrošnju od samo 4,5 litara na 100 km i emituje 119 grama CO2 po km, karavanski 9-3 SportCombi troši 4,6 litara na 100 km i emituje 122 grama CO2 po km, a 9-3 Cabriolet na 100 km troši 5,1 litar i emituje 134 grama CO2 po km.


Ovde treba pomenuti da su i Saabu 9-3 sa benzinskim turbo motorima smanjeni potrošnja goriva i emisija CO2, i to za 7 odsto.
2011 Saab 9-3 je takođe i nešto lakši, unapređena je aerodinamika, a XWD verzija sa pogonom na sva četiri točka je dostupna i sa turbo benzincem sa 163 konja.
Što se 2011 Saaba 9-5 tiče, izdvaja se verzija sa 2,0
litarskim turbo BioPower motorom koji može da koristi i E85 gorivo (85%
bioetanol i 15% benzin), a razvija 162kW/220KS i 350 Nm obrtnog momenta (postiže najveću
brzinu od 240 km/h, do 100 km/h mu treba 7,9 sec).

Novost u ponudi su i novi 1.6i Turbo benzinac sa 180KS i 230 Nm (9,5 sec do 100 km/h, potrošnja 7,8 litara na 100 km, emisija CO2 je 179 g/km) i 2.0 TTiD dizelaš sa 190KS i 400 Nm (9 sekundi do 100 km/h, potrošnja 6,0 litara, emisija CO2 je 159 g/km).
Sem toga, 2011 Saab 9-5 je dobio i Adaptive Cruise
Control (ACC) i proširenu paletu boja za karoseriju (sa 7 na 11 boja).
Je li i ovaj 2.0 TTiD fiatov?
A koliko će trajan da bude benzinac 1,6 sa 180 ks? Mislim da će od njega manje termički biti opterećen "gorionik" za centralno grejanje ...
Ponuda motora je fantasticna, a posebno mi se dopadaju nove-stare trokrake felne, drago mi je da ih vracaju polako!