
Druga generacija Fordovog kompaktnog MPV modela C-Max ima svoju severnoameričku premijeru na ovogodišnjem Salonu automobila u Detroitu, gde su prikazene i njegove dve nove verzije: C-Max Hybrid i C-Max Energi.
Za razliku od Evropljana, Amerikanci će novi C-Max dobiti samo u verziji sa sedam sedišta (5+2 konfiguracija) i kliznim bočnim vratima. Ova verzija se u Evropi zove Grand C-Max dok će se na američkom tržištu prodavati jednostavno kao Ford C-Max.

U svakom slučaju, novi C-Max privlači pažnju svežijim dizajnom
(mešavina modela S-Max i Kuga), prostranijom i modernijom unutrašnjošću sa
kvalitetnijim materijalima i većom bezbednošću (nedavno je osvojio maksimalnih 5
zvezdica na EuroNCAP testu).

Amerikancima će C-Max (dužina 4521 mm, međuosovinsko rastojanje 2786 mm) biti dostupan samo sa benzinskim motorima, i to 2.5L motorom od 168KS i 226 Nm (u paru sa Fordovim 6F35 šestostepenim automatskim menjačem), kao i novim 1.6 EcoBoost turbo benzincem sa direktnim ubrizgavanjem koji razvija 180KS i 235 Nm (takođe sa šestostepenim menjačem).

Što se tiče novih verzija C-Max Hybrid i C-Max Energi, njihova prodaja u SAD-u startuje tokom 2012., a u Evropi 2013. godine.


Oba se baziraju na modelu C-Max sa 5 sedišta, od koga se vizuelno razlikuju pre svega po novom prednjem grilu, u Aston Martin stilu, a radi se o prostranim porodičnim vozilima sa fleksibilnim enterijerom.
Proizvodnja za američko tržište će se odvijati u fabrici Michigan Assembly Plant u Wayne-u, a za evropsko tržište u Valensiji, Španija.


Ford C-Max Energi Plug-in Hybrid Electric Vehicle kombinuje elektromotor, litijum-jonske baterije (pune se na 120V) i 2,0 litarski benzinac, dok C-Max Hybrid ima sve navedeno, ali bez plug-in komponente. C-Max Hybrid bi trebalo da troši manje goriva od postojećeg Ford Fusion Hybrida, dok C-Max Energi ima autonomiju od oko 800 kilometara.
Više detalja će biti saopšteno naknadno.
Ivan Mitić – Autoblog.rs