
29. januara 1886. godine Karl Benz je podneo zahtev za patentiranje svog automobila sa tri točka. Od tada se taj datum smatra zvaničnim rođenjem automobila koji je juče, 29. januara proslavio svoj 125. rođendan. Mercedes-Benz je ovaj značajan jubilej proslavio svetskom promocijom nove, treće generacije modela SLK (oznake R172).
Promocija za medije i goste je održana u Sindelfingenu u Nemačkoj, a na svečanosti je naravno bio i Michael Schumacher.

Ovaj dvosed sa tvrdim sklopivim krovom je po navodima fabrike dinamičniji od dosadašnjeg modela, naravno uz veći stepen bezbednosti, poboljšano upravljanje, prostraniju unutrašnjost sa kvalitenijim materijalima i bogatiji spisak standardne i opcione opreme (start/stop sistem, Pre-Safe sistem, Attention Assist, Speed Limit Assist, Intelligent Light System, 7G-TRONIC PLUS transmisija, stakleni krov, Airscarf sistem, adaptivna svetla, LED svetla, Harman Kardon audio system, COMAND Online...).

Na početku će biti dostupne sledeće verzije: SLK 200 BlueEFFICIENCY (4 cilindra, 1796 kubika zapremine, 135 kW/184KS pri 5250 o/min., 240 km/h, 0-100 km/h za 7,3 sec, potrošnja 6,1 litar na 100 km, emisija CO2 je 142 g/km, težina automobila 1435 kg), SLK 250 BlueEFFICIENCY(1796 kubuka, 150 kW/204KS pri 5500 o/min., 243 km/h, 0-100 km/h za 6,6 sec, potrošnja 6,2 l/100 km, emisija CO2 je 144 g/km, težina 1500 kg) i SLK 350 BlueEFFICIENCY sa V6 agregatom od 3498 kubika i 225 kW/306KS pri 6500 o/min. (250 km/h, 0-100 km/h za 5,6 sec, potrošnja 7,1 l/100 km, emisija CO2 je 167 g/km, težina 1540 kg).

Kasnije stiže i sportska AMG verzija sa V8 motorom od 422KS, kao i četvorocilinrični turbo-dizel motor od 2,2 litra zapremine sa 204KS (u modelu SLK 250 CDI koji će se pojaviti krajem godine).

Što se dimenzija tiče, novi SLK je dugačak 4134 mm, širok 1810 mm, visok 1301 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2430 mm, u rezervoar staje 60 litara goriva, zapremina prtljažnika se u zavisnosti od položaja krova kreće od 225 do 335 litara, dok koeficijent otpora vazduhu iznosi 0.30.

Cene u Nemačkoj izgledaju ovako: Mercedes SLK 200 BlueEFFICIENCY košta 38.675 evra, SLK 250 BlueEFFICIENCY 44.256 evra, a Mercedes SLK 350 BlueEFFICIENCY 52.300 evra.

Mercedes je juče takođe predstavio i novu skulpturu, nazvanu Aesthetics 125 by Mercedes, koja najavljuje budući dizajnerski rečnik nemačke kompanije.





Ivan Mitić - Autoblog.rs
Aaaa dobar je ovaj beli SLK.
Bas dobar.
Enterijer je vrhunski.
U njemu i najslabiji motor je i vise nego dovoljan :)))
Daleko od toga da je jeftin, ali,ko ima malo bolje prihode i uslove za finansiranje, cak i u srbiji moze uzeti nov sa normalnim motorom!
Ko nema ili ne zeli pad vrednosti novog, za dve godine, polovan, u sustini kao nov, u nemackoj ce kostati oko 20k eura sa dobrom opremom i bice takva smekerica da to nije normalno...
Ne moze nam niko nista, jaci smo od sudbine... :)
The best or nothing!
Meni se novi SLK nikako ne svidja. Mecka se stvarno trudi u zadnjih nekoliko godina da napravi dinamicniji dizajn i vecinom to uspeva. Ovaj SLK je po pitanju dizajna korak nazad u odnosu na proslu generaciju.
Isto misljenje imam o novoj BMW 6ici.
Zadnji deo auta je prica za sebe, toliko lose izgleda da deluje kao rad nekog amatera.
A koliko si ti "Yamaha" kompetentat da dajes misljenje...
I uopste.... jesi kupac?
Mislim, svaki srbin selektor i uopste, pametan a nema pas za sta da nas u'vati, kao narod...
Ja, koji zivim jako dobro od svog ukusa, mislim da je auto, obzirom na ciljnu grupu, fenomenalno dizajniran i ne nalazim mu zaista nikakvu zamerku!!!
"kompetentan" htedoh napisati gore... cisto da me neko ne ispravlja bez veze...
Gagi nemoj da se nerviras.
Moras priznati da pocetak mog komentara izgleda ovako: Meni se novi SLK...
-Sto znaci to je moje licno misljenje, nikakva strucnost nije u pitanju. Niko ovde nije dosao da deli strucne ocene. To rade ljudi na drugim mestima i sa obrazovanjem potrebnim za to.
Ne razumem pitanje koje se odnosi na to da li sam kupac. Mozda to znaci da jedino Golf III komentarisati jer sam bio kupac a sada posedujem to auto.
Tvoju zadnja recenica je dosta zanimljiva, ako mozes objasni sta znaci dobro ziveti od svog ukusa...
Pa znaci da se bavim necim vizuelnim, radim uglavnom za strance i dobro zaradjujem od svog ukusa :)
Plus imam svoj projekat za internacionalno trziste koji je takodje zasnovan na mom dobrom ukusu i dobro se "prodaje", ili bolje receno, licencira... opet zahvaljujuci mom "ukusu"...
A ne nerviram se nego mi je malo muka od srba jer sve znaju i za sve imaju misljenje a voze uglavnom ono sto drugi presuju/recikliraju...
Auto je bre remek delo, a onda se neko nadje da kaze da ne valja... Zalosno!
Hvala na odgovoru na moje zadnje pitanje.
Ja sam, npr. na tvoju zalost, Srbin koji jos uvek ima svoje sopstveno misljenje o stvarima koje ga okruzuju.
Nemam zelju da budem Amerikanac, pa da mi neko drugi kreira moja misljenja o svim mogucim stvarima.
Trebam se diviti iPhone-u zato sto je to proizvod superpopularnog Apple-a. Trebam padati na dupe kada vidim na TV-u majmuna Justin Bieber-a, jer su mi tako rekli voditelji na MTV-u.
Ili ako primetim da je zadnji kraj na novom Mercedesu SLK zesce us*an, ja na to trebam reci - posto se svi dive Mercedesu, trbao bih i ja svoje misljenje da promenim. Ili da se divim sto su nalepili ove nakazne retrovizore na auto koje predstavlja premium marku.
Neka hvala, ostacu ovaj zadrti Srbin sa svojim zadrtim osobinama, da ne letim za svim sto je WOW.
Vidim da si se ti uspeo uklopiti u "internacionalne odnose", a vidim i zasto ;)
(poklopi se i radi kako ti se kaze)
ni meni se nesto ne svidja zatupast prednji deo, vise volim ostriji, aerodinamicniji izgled.
Ne, bas suprotno...
Ja sam taj koji kreira standard, jer da nisam, ne bi ljudi "kupovali" moj proizvod.
Nije mi jasno kakve veze ima Justin sa Mercedesom.
"Pevac" namenjen najsirim masama i Mercedes, namenjen eliti sofisticiranog ukusa!
Mislis da kupci Mercedesa slusaju Justina?
Malo teze...
Apple ne bih komentarisao. Sam sklapam svoje racunare od kad znam za sebe a koristim HTC Desire tj. Android, zato sto je otvoren sistem a nista ne zaostaje za Apple-om, sta vise, ima flash podrsku!
A sto se tvog misljenja tice, problem je sto nisi kompetentan da ga das!
O ukusima se ne raspravlja, ali ih treba vaspitavati...
Uostalom, zato postoje dizajneri, ljudi sa sofisticiranim ukusom, dobro placeni, koji kreiraju stvari!
Da li zaista mislis da bi upravni odbor Mercedesa pustio u proizvodnju nesto sto nije estetski savrseno shodno poziciji na trzistu?
zanimljiv auto...
ne mogu da ne primetim prednji far koji je vrlo, vrlo sličan faru nove 6-ice. isti onaj koji su svi toliko kritikovali...
http://www.16valvulas.com.ar/wp-content/uploads/2010/12/bmw-serie-6-cabrio.jpg
Zaista ja nemam komentar na tvoje odgovore.
Da li je moguce da si procitao celi moj komentar i da toliko bukvalno posmatras stvari u smislu da povezujem Justina sa Mercedesom. Veza Justina-Applea i Mercedesa nije bila direktna.
Opet ponavljam, ja sam dao svoje licno misljenje. Ne strucno, jer nisam strucnjak.
Koliko vidim, preterao sam sa svojim komentarom, jer je isuvise kompleksan za tebe, pa cu malo pjednostaviti:
Da li ti, licno, mislis da je zadnji kraj SLK odlicno odradjen. Da li mislis da su retrovizori koje vidis na ovom modelu u potpunosti dizajnerski i idejno odgovarajuci za brend poput Mercedesa?
Ako treba jos jednostavnije, javi :)
@ miki
Mercedes ima tu markantnu pojavu, a sličnost sa farom bmw šestice ne vidim.
Ovaj Slk u beloj boji izgleda stvarno moćno, ima odlučan karakter i definisan je do najsitnijeg detalja, dok crveni nije toliko ubedljiv
@ Gagi Ako ti je muka od srba, ti onda visi po nekim drugim forumima i blogovima gde ces ih manje sretati,a onda ce i srbima biti manje muka od tebe.
@ dusan
Imam samo 2 problema u vezi BMW-a, a to je što sebe nazivaju industrijom i 2. što sebe nazivaju sportskim premijumom
1. Zna se šta je industrija (grana privrede) i NI PO 1 OSNOVI BMW TO NIJE
2. Gde ima je onda supersportski auto???
@miki
A Merc je i supersportski premium. :)))
I to sa dva modela :)))
Da ne racunam Stirling Moss SLR,CLK DTM itd :)))
supersportski automobili ne donose zaradu, previše košta razvijanje, prodaju se u malom broju primeraka...
čisto prose....nje
zato je BMW najjači BRAND, ne radi ništa stihijski, već polako i sigurno
Prosto se vidi da SLK ima inspiraciju u SLS-u. SLS-u taj dizajn stoji jer je ipak ozivljavanje legende, ali mislim da nema smisla u ovom "jeftinom" pakovanju. I prethodni SLK je imao stilske elemente sa SLR-a, ali je mnogo, MNOGO bolje izgledao. Stari SLK mi je bio bolji od starog Z4, sada je obrnuto.
@Dejan L
Strpi se malo, izace M1. :D
@miki
Pa tu se vidi snaga :)))
Da se zna ko je tatko :)))
@loshmi
To ce najbolje reci rezultati prodaje.
Meni ovaj SLK izgleda odlicno,iako ne volim mala kola,on deluje ozbiljno.
Ne volim ni retro,al su ga odlicno upakovali.
@loshmi
Jos jedna stvar.
Upravo je sustina u tom "jeftinom" pakovanju,jer veoma mali broj ljudi ima za SLS.
A ovako,taj "fazon" postaje dostupniji i onima koji nemaju tako dubok dzep,tacnije poprilicno dubok dzep.
I odlicno izgleda po meni.
Cak bi ga i vozio (kad ne bi mogao da priustim nesto vece) :)))
@Pitbull
Mislis li da je posteno prema vlasnicima SLS-a koji iskesiraju 180.000 Evra da dele dizajn sa dosta jeftinijim SLK modelom.
Cenim Mercedesa mnogo, ali je nedopustivo da tako skup model poput SLS-a deli bilo koji deo svoje konstrukcije sa drugim (jeftinijim) modelima.
Na kraju, zasto su Ferrari i Lambo skupi? Jer su im modeli jedan od drugog skroz razliciti. To se naplacuje :)
@yamaha
SLK samo podseca malo na SLS,retro maskom najvise i enterijerom.
A vlasniku SLS-a sigurno to ne smeta jer su mnogo razliciti opet.
Najbolje bi to video kad bi ih stavio jednog do drugog.
SLS-u je samo prednji deo dugacak kao SLK :)))
Onda bocno se skroz razlikuju,zadnji deo,pa i prednji.
I prethodni SLK je imao fazon nalik SLR-u.
Pa to sigurno nije smetalo vlasniku SLR-a kad je ono azdaja.
SLK je igracka za njega,stane mu u gepek :)))
Ovo je za one kojima je nedostizan SLS da se i oni malo raduju :)))
@yamaha
Ko da Lambo ima ne znam ni ja koliko modela pa kao razliciti svi...Lol...
@Dejan L
Sta ce im vise od M5,M6 ;)
Cekaj,zar ti mislis da je Bmw-u problem da napravi supersportski automobil????Samo mi to reci,budi danasnji pobednik ;)
@dusan
Mislim da je problem, pa nije to sepet napravit, hoćeš mi reći da mogu al neće da naprave supersportski automobil. Pa dali bi bukvalo sve da imaju jedan takav u gami al posto je skup razvoj i na tom modelu si sigurno debelo u gubitku ne odlucuju se na taj korak. MB je nesto drugo jer oni imaju ogroman budžet za razvoj pa sebi mogu dozvoliti taj luksuz. I M5 je limuzina kao E63AMG i ne moze biti supersportnjak istina da jede asfalt al opet nije to to
@Dakara
Pa ne zele gubitke,naravno...Kazem da im ne bi bio problem da ga naprave,razumes,ko moze da napravi supersportaka ako ne moze Bmw?Jos se ne odlucuju za taj korak da gube,i to se ne prodaje mnogo...Kad budu odlucili,bice 'feste' :)
@dusan
Pa eto vidis da ne mogu i slozili smo se oko razloga zasto. Sto kazes Ja ne sumnjam u njihovu strucnost i kadar al finansije koce. Znaci kad je Audi napravio R8 mogu da mislim sta bi ovi uradili al opet kao sto napisah finansije koce a priznaces to nije zanemariva stvar ona je ona glavna. Mada za par godina sta znas siguran sam da ce i BMW lansirat supersportnjak cak mi se nesto cini i da su najavili za 2013 neka me neko ispravi ako gresim
@Dakara
U pravu si 2013, i8. E sad BMW ce malo zakasnio u tom segmentu, ali kad izadje taj model svaki deo ce biti made in BMW. A ne da kupim R8 i da u njemu naletim na made in VW, menjace, motore i sl., na koje eventualno naletim i u nekoj Skodi. Sto se tice supersportskih automobila, molio bih da se ne zaboravi BMW NASCA m12, koji je kostao 1.5 miliona$. Ne zaboravite da se radionica McLaren kad su u pitanju ulicni serijski automobili proslavila i bila maltene jedino uspesna u vreme dok su ugradjivali BMW V12 motor.
@toma
Kakav je to auto?
Jel to onaj sa tockovima ko biciklo ili pravi supersportista?
Hehe,u R8 mozes samo da naletis na delove od Lamba,sto je plus a ne mana :)))
@toma
Ako je to ova komedija,bolje da ne izbacuju,jos ako je neki hibrid ili elektro...
Bolje po meni da naprave neki pravi supersportski auto.
http://3.bp.blogspot.com/_Ii6kdI6KbZY/TNQbzcDXDwI/AAAAAAABBAs/5-dtoIZ7nVw/s1600/BMW-Hybrid-Sports-Coupe_18.jpg
@toma
Jel to koncept samo bio ili?
Italijani su ga dizajnirali,a pise da je samo koncept bio.
Dobar je,al mi prednji farovi nikako ne idu uz ovakvu skulpturu automobila,nekako izgledaju tromo,nedefinisano,sve ostalo je ok
@PITBULL
@toma
Gresite,Audi R8 od Lamboa ima samo izgled menjaca i platformu,od Vw-a nema nista,Audi sam pravi motor i ostalo za njega...Ne znam odakle vam tako nesto,pa ne koristi Audi R8 1.4 motor iz Polo-a :D
Lambo ima motore Audija,a ne obrnuto...Pa ne drzi Lambo Audija,vec obrnuto...
@dusan
Ne gresim ja nista,procitaj opet sta sam napisao.
Tomi se obrati za to,ne meni :)
@PITBULL
Pa kazes mozete naleteti na delove od Lamboa,pa zato sam to rekao...Toma tek ne voli Audi,po njemu je R8 kopija Siroko-a 100% :D
Hahah
Pa nisam mislio bukvalno menjac i motor, ali svi u koncernu dele VW tehnologiju. Da ne mislite da zasebno razvijaju klime, razne elektricne sisteme, i sve ostalo za svakog clana koncerna posebno?
NASCA se prodavala u nekom ogranicenom tirazu, a postojalo je nekoliko verzija, C2, M12,...
@Pitbull
da i8 ce biti baziran na autu koji je na slici koju si linkovao, i bice vrlo slican ali ne isti. E sad, to sto nadjes neku sliku, sa kamuflazom, iz nekog ugla,... Jbg, steta sto BMW nije ko mercedes napravio da mu supersportski auto od 200000$ bude isti kao i automobilcici od 30-40.000$, izvini nemoj da se ljutis. Evo ti nesto da se razljutis:
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=302138
@toma
Pa tu komediju ce elektricni SLS da preskoci a ne benzinski :)))
@toma
Oni dele,ali ne sve...
Npr dve poslednje verzije A4-rke imaju sopstvene platforme npr,A3,A5,A7,A8,Q7,svi sa svojim platformama,svojstvenim enterijerima itd...
Tomo,Ne zaboravi da je Audi prodao najvise automobila u Evropi,i da je u Nemackoj prodao najvise modela sa 4x4 pogonom od svih ostalih proizvodjaca...
@dusan
ne zasmejavaj me molim te. Pa koji moj bi im trebala kooperacija ako ne bi delili platforme. A kad pominjes razlicit enterijer ocigledno ne znas sta se misli pod "platforma"
@toma
A4 prethodne dve generacije su svojstvene,to sam nadji ako hoces,proguglaj malo,A6 je svoj,A5,A7,A8,Q7...Tebe najvise muce RS6,RS4,RS5,Q7 V12,muci te njihov izgled,snaga,kako to,moram da mrzim Audi posto pravi perfektne modele...Eee,moj ti...Ja najvise volim Audi,ali sam realan,M5 2005. je po meni domaci svima,M6 takodje,ali ja sam realan,ti nikad neces biti,kao sto nece biti ni Pitbull ni McLaren ;)
@dusan
zasto bi me mucili ti automobili. Pa njih cak i odgovarajuci AMG modeli razbijaju, a o M modelima je glupo i da pricamo. A posebno ne znam zasto bi me mucilo vozilo pogrebne sluzbe Q7. Izgled njihov me zaista muci, trebam se puno napregnuti i zagledati ih sa male razdaljine da bi jedne od drugih razlikovao.
ps. vozio sam i rs6 i m5 na Nirburgringu (rs6 dva kruga, a m5 sam prestao da brojim posle 10-tog:), naravno ne od jednom posto vec 4 godine sa kumom iz Minhena idem u Nirb.)
Priznaces da ja imam mnogo veci potencijal da budem realan kad pricam o ovim stvarima. Plus privatno vozim bmw 320d, a od pre 2 nedelje i sluzbeni mercedes c220cdi. Tako da aj malo oladi... pa kad budes imao nesto da kazes ti reci...