
Mercedes je osvežio ponudu prestižne S klase uvođenjem eko verzije opremljene start/stop funkcijom.
Posledica ugradnje sistema automatskog gašenja i startovanja motora je smanjenje prosečne potrošnje za 9%, na više nego skromnih 6,2 l/100 km. Radi se o limuzini sa 3,0 litarskim V6 dizelašem sa 258KS i 620 Nm obrtnog momenta. Motor već sada zadovoljava Euro 6 standard koji na snagu stupa 2014. godine. Konkretno, CO2 emisija sada iznosi 164 g/km.
Start/stop sistem funkcioniše kao i kod automobila ostalih proizvođača. Zaustavljanjem vozila motor se gasi, a pritiskom na pedalu gasa opet se aktivira. Dok je motor ugašen svi ostali sistemi normalno funkcionišu.
S klasa u verziji 350 BlueTEC na nemačkom tržištu košta 76.517 evra sa uključenim tamošnjim porezom.
Izvor : Index.hr
Foto : Mercedes
Nesto se pitam,ovaj start/stop sistem,zar ne potrosi vise goriva time sto na svakom semaforu gasi/pali motor nego sto ustedi?
http://www.autoportal.rs/auto-vesti/strane-vesti/izabrani-najlepsi-enterijeri-u-2011--godini/
smešno! A6 je naj enterijer 2011. i tačka
@ Dejan L
Ovo je enterijer A8,i nije naj,no spada u grupu naj,ali po meni realno gledano isto je naj u ovoj grupi,ali mnogo mi je ljepsi i od Audi a6 i od A8 svejedno skoro rec [iako ima dosta razlike i mnogo je bolji u a8 tj ovaj enterijer ovde] Mercedes Cls 63 Amg-a..;) Eto da kazemo ta 2 su mi TOP !! :)
http://www.jackohk.com/wp-content/uploads/2010/11/Interior-2011-Mercedes-Benz-CLS-63-AMG-Dashboard-640x480.jpg Pogledaj :)))
@Pitbull
Za starije dizel agregate(bos pumpa) je vazilo da pri paljenju potrose istu kolicinu nafte kao za 15 min rada na leru. Valjda znaju sta rade sa ovim start/stop.
@Bagzi
Pa da,valjda znaju sta rade,al opet mi cudno da za par sekundi stajanja u mestu ce da ustedi ako gasi/pali i tako u nedogled. Da ne pricam sto iritira.
@Bagzi
Da se nisi malo preracunao? Logicnije bi mi zvucalo da potrosi goriva za oko 15 sekundi lera.
Nisam se preracunao. Kako mi neko rece,pri paljenju mora da ubrizga vecu kolicinu goriva(sabijanjem je pali). Nisam siguran ali mislim da je tako. Naici ce neko ko se bolje razume u SUS motore pa ce da nam razjasni.
@pibull
Pa dobro, nekad je par sekundi, a nekad duze od minuta auto stoji u mestu na semaforu. Da je to lose ne bi ga ugradjivali svi najpoznatiji proizvodjaci na svetu. Jos malo pa ce ovo da postane i standardna oprema, kako su krenuli
@STrider
Imas one semafore u gradu gde crveno drzi 90 sekundi. Tu takodje imas i znak "ugasi motor". Ali na semaforu od nekoliko sekundi gasi-pali ne verujem da moze nesto da se postigne.
@pitbull
Ima i u Pristini jedan moderni semafor sa tejmerom gde crveno stoji 115s, ali je problem sto retko gde u Srbiji imas takve semafore. Idealno bi bilo da su svi semafori opremljeni tako, to bi znacilo puno i za ustedu vozila, ali i za sigurnost, ali nazalost je pandurima draze da postave kameru i kaznjavaju, nego da osavremene semafor ili, ne daj Boze, naprave kruzni tok
@STrider
Da,ali tih semafora nemas puno,koji toliko dugo drze. Kad imas tajmer,svaki pametan covek ce i bez posebnog znaka ugasiti auto kad vidi da ceka toliko dugo. Jos obicno su kolone kola tu,makar u BG-u. A da ugasis auto na semaforu koji drzi kratko i ti ugasis a ono pali se zeleno svetlo,pa dok upalis pa ti sviraju itd. :))) To je ok samo tamo gde dugo drzi,a tu mozes i sam da primenis start/stop sistem.
To su motori poslednje generacije ne vjerujem da oni gutaju goriva prilikom paljenja kao oni stari, sto dokazuje potrosnja od 6,2l na 100km sa motorom od 3 litre u sto sumnjam ili je jako tesko ostvariti i moras imati bas ,,meku,, nogu na gasu, al eto da dodamo jos 2 litre da je 8,5 l to je sasvim prihvatljivo za takve performanse. Kad se sjetim prije dok sam imao Opel Askonu 1.3 trosila preko 10 litara. Pitbull nema te tu sta iritirat jer ti i ne osjetis kad se motor pali i gasi.
@Dakara
Prijatelj ima S320 cdi,prosek potrosnje na 70 hiljada km je 9 litara sto je smesno malo za taj auto. Fabricke podatke ne treba uzimati za ozbiljno,pogotovo za benzince.
"nema te tu sta iritirat jer ti i ne osjetis kad se motor pali i gasi."
Na koju foru?
Kako moze drugacije da se upali (trajanje,trzaj itd) nego kao kad ga ti upalis?
I koliko je stetno za motor da se upali 200-300 puta u toku jednog dana?
@pitbull
Pa sigurno ima neka caka, jer mi smo laici sto se tice motora i same konstrukcije tako da je glup pricati sta su trebali uraditi, oni sigurno znaju najbolje. Ja se nadam da su usavrsili taj sistem posto se on prvi put pojavio cini mi se 92 godine u VW Polu i zadrzo se karatko, pa su ga tek kasnije poceli ugradjivati Citroen a nedugo zatim i BMW. Uglavnom to fino funkcionise na snimku
https://www.youtube.com/watch?v=PRRpOXse6Dc