
BMW će ove jeseni ponuditi i model X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition koji se odlikuje smanjenom potrošnjom goriva i manjom emisijom CO2.
X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition pokreće 2,0 litarski turbo-dizelaš sa 120 kW/163KS pri 3250-4200 o/min. i 380 Nm obrtnog momenta pri 1750-2500 o/min., prosečna potrošnja po fabričkim podacima je 4,5 litara na 100 km, dok emisija CO2 iznosi 119 grama po kilometru.

Ovaj X1 ima zadnji pogon, a deo paketa između ostalog čine i Auto Start Stop sistem, sistem regeneracije kočione sile, elektromehanički servo, gume sa smanjenim otporom kotrljanja, Streamline alu točkovi...

Od jeseni 2011. će takođe biti dostupan i X1 sa četvorocilindričnim benzinskim motorom sa BMW TwinPower Turbo tehnologijom. Ovaj 2,0 litarski benzinac sa 135 kW/184KS pri 5000-6250 o/min. i 270 Nm pri 1250-4500 o/min. će se ugrađivati u modele X1 sDrive20i sa zadnjim pogonom i u BMW X1 xDrive20i sa pogonom na sva četiri točka.
BMW X1 sDrive20i ubrzava od 0-100 km/h za 7,4 sekunde, a BMW X1 xDrive20i za 7,8 sekundi. Prosečna potrošnja goriva se kreće od 7,1 litar na 100 km kod modela X1 sDrive20i do 7,7 litara na 100 km kod modela X1 xDrive20i, a emisija CO2 od 165 do 179 grama po km.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Zna li neko šta odlikuje TwinPower Turbo tehnologiju?
Čitao sam u VG da spominju i twin scroll turbo,pa me zanima zna li neko nešto više o tome. Da objasni o čemu se radi.
nedostojan znaka koji nosi i neupotrebljiv sminkeraj kao i svi "premium" SUVovi
cemu sluzi "terenac" kojeg je bezmisleno terati van puta, da ne nabrajam gomilu razloga zasto, no pomenucu onaj osnovni: cena,....
P.S. Je l to jedna turbina sa varijabilnom geometrijom ili twin turbo? Ili pak tt sa vanos ?
Nije ruzan. Ma dajte ljudi, bas ste kvarni itd itd.... Mnogo subjektivno gledate, ok, lepi su vam mecka i audi, ali ne morate 90% bmw-a da mracite..
Vidite kako je PIT pitao nesto sto ga zanima.
Tema i nije lepota ovog auta vec njegova smanjena potrosnja i efikasnost novih sistema..
Meni nije ružan,naprotiv. Simpa mi je,već sam to rekao hiljadu puta,pa nisam hteo da ponavljam. Jedino mi je bio tanak tamo gde je toma postavio link Q3 vs X1. Ali uživo izgleda mnogo bolje nego na slici. Na X1 je najdrastičniji primer slika/uživo ,čini mi se. Meni je gotivniji i simpatičniji od X3. A jeste da iz nekih uglova deluje ko karavan,tj nizak je i ima male točkiće. :) I potpuno mi je jasno zašto se on pravi i zašto se ide na smanjenje troškova,veličine auta itd. Sve je manje onih koji mogu sebi da priušte X5,X6,3.0 3.5d motore itd...
@PITBULL™
Tvin scroll ima samo jednu turbinu ali omogucava to da se izduvni gasovi ne mesaju iz razlicitih cilindara koji dolaze u izduvnu granu i u turbinu, tj to "mesnje" gasova smanjuje snagu i efikasnost turbine.
@ toma
Sanda Milošević, ćerka zlatara iz Lazarevca vozi 1 teget i kad ga parkira, meni se povraća
Pre bih zveknuo 320xD nego ovo..
Ionako su kod mene mali ivicnjaci, pa nema potrebe za X vozila..
X1 nikad nisam razumeo... Premali, izgleda ko omanji karavan a ne SUV, nizak i potpuno nesposoban za bilo kakav offroad... Ako neko već hoće sportistu, neka uzme 320d, a ako ima para za džip, onda X5.
Ovaj X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition mi je tek vrhunac besmislenosti. Jedino gde iole mogu da ga zamislim je kao auto neke domaćice, žene nekog dobrostojećeg biznismena...
Ovo je crossover, a ne SUV. Crossover je maltene poviseni karavan sposoban da se lako nosi sa ivicnjacima, makadam stazama, putevima do vikendice, na pecanje, sneg od 20-30 cm mu nije nikakav problem uz adekvatne gume... Uz to je cesto udobniji od klasicnih karavana.
@Orlo
Čitao sam da su to upravo Mazdini inženjeri sad uradili na Sky active programu.
Twin scroll i twin power je na istom motoru? I je li to isto? toma umesto da kaže nešto pametno predaje matematiku ovde i živi za brojke. Bole me uvo koliko su prodali BMW,Audi,Mercedes i ostali. Nemam procenat od toga pa da me zanima. Zanima me nešto korisno i pametno ako mogu da saznam o nečemu što ne pratim. Mene kad bi neko pitao nešto o Mercedesu a da ne znam,pokrio bi se ušima.
P.S. Danas sam video par komada X1,meni su baš simpa,svidjaju mi se.
@PITBULL™
Ne nije isto twin scroll i twin power.Twin power je BMW-ova oznaka za bi-turbo tj dve turbine.Twin scroll poboljsava protok izduvnih gasova iz cilindara na lopatice turbine.Ima motora sad u BMW-u sa obe tehnologije odjednom kao na X1 xDrive 28i i mislim da ima i u novom M5.
@Orlo
Pa da,to sam i ja pomislio za twin power,da je bi turbo. A za twin scroll nisam znao. I pročitao sam u Vrelim Gumama da imaju nove motore za jedinicu novu čini mi se,pa su spominjali obe tehnologije. I pretpostavio sam da u najnovijim automobilima nude objedinjeno to sve. Hvala na razjašnjenju,pozzz !
@PITBULL™
Ma nema na cemu!
Ej ti si ovde aktivniji od mene sta je bilo sa onom glasinom da ce biti i M5 sa xDrive-om da ne znas slucajno?
@Orlo
Pa valjda imam i ja pravo na aktivnost s obzirom da sam bio vlasnik dva primerka :)))
Nisam čuo ništa novo u vezi sa tim,verujem im na reč da će biti. :) Verovatno prvo malo da promovišu zadnji pogon pa će kasnije da ubace X drive. Moje mišljenje. A nemam sumnju da neće ubaciti X drive,nisu demantovali u medjuvremenu. Samo će stići kasnije malo,moje mišljenje.
No no. Twin turbo je oznaka modela sa dva turbo punjaca. Twin power je oznaka za turbo motore sa twin scroll tehnologijom. Izduvni gasovi koji dolaze do turbine se razdvajaju na jedan i drugi "scroller" tj. efekat je slican kao da ima dve turbine. Npr. kod M5 novog motora, jedan turbina ne snabdeva jedan red cilindara a druga drugi, vec jedna twin scroll turbina snabdeva dva cilindra iz jednog, i jos dva iz drugog reda cilindara, a drugi twin scroll ili twin power turbopunjac snabdeva ostale. Jedan og glavnih efekata koji su dobijeni twinpower turbinama je da se smanji turbo rupa, a maksimalni obrtni momenat se postize vec na 1200-1250 obrtaja. Kod klasicnih turbo motora "hranjivi zalogaji" za turbinu iz izduva, dolaze u intervalima koji su odredjeni obrtajima radilice. Na svakih 90 stepeni pri rotaciji "hrani" se turbina. I ti intervali nisu ravnomerni, pa se desi da se turbina "hrani" na dva intervala zaredom, ili da "gladuje" (:)) dva intervala zaredom. To i dovodi do karakteristicnog zvuka turbo motora. Kod twin scroll turbina, jedna turbina se snabdeva sa izduvnim granama sa dva leva i dva desna cilindra (u sliucaju V8 motora) pa se npr. prvi skroler u levoj turbini snabdeva iz prvog i sedmog cilindra, drugi skroler u levoj turbini se snabdeva iz 4. i 6. cilindra, prvi skroler u desnoj turbini se snabdeva iz 5. i 2. cilindra i drugi skroler u desnoj turbini se snabdeva iz 3. i 8. cilindra. Cilindri se oznacavaju tako sto se stane ispred auta, lice okrenuto ka autu (motoru) i vasa leva i desna strana odredjuju levi i desni red cilindara odnosno levi i desni turbo. Brojenje pocinje od levog reda cilindara i to su cilindri 1-4 od nosa auta ka unutra, odnosno desni red su cilindri 5-8. Sa twin scroll tehnikom se postize efekat da se svaki turbo hrani iz izduva ravnomerno na svakih 180 stepeni okretaja radilice motora.
Ovo su razvili inzenjeri M odeljenja pri pokusaju da naprave turbo motor koji ce imati odziv slican atmosferskim motorima. Nisu uspeli jos uvek u tome, ali je ipak odziv bolji nego kod klasicnih turbo motora. Ovaj sistem je inace patentiran, tako da nemojte ga ocekivati na motorima drugih proizvodjaca. Nadam se da sam uspeo sve da "raspletem". Ja nisam masinski inzenjer ali tako ja tumacim twinscroll, pa ako ima masinskih inzenjera ili turbo strucnjaka mogu negde da me isprave ili dodaju nesto ako je potrebno.
A sto se tice dizajna, pokazacu tri slike na kojima sam obelezio ono zbog cega cu uvek vise voleti BMW nego Audi. U pitanju je proporcija. Ne interesuje me kakvi ce biti farovi, ako mi se proporcija ne dopada. Slike govore za sebe pa ih necu objasnjavati:
http://imageshack.us/photo/my-images/696/aq3x1a.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/705/a65y.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/90/a31r.jpg/
to je jedan od razloga zbog cega se odusevim svaki put kad vidim novu peticu uzivo.
@Dejan L
pozdravi zlatarevu kci:) Napravila je pravi izbor.
tomahawk,
jeste da na slikama BMW izgleda lepse, ali sta je tacno tu bolje i svrsishodnije u odnosu na Audi?
Sta vozac dobija sa "proporcijama"..
Samo cinjenice, kao i uvek.
Uzasan je ovaj M stajling na X1, uzasan! Standardna verzija, sa kontrastima u vidu boje karoserije i crnih delova branika je ono pravo.
@Panchev9
nije poenta da samo prvih pet reci procitas, vec da prvih pet reci ne preskocis:)
Jok, nego si stavio znacaj na proporcije, pa rek'o da vidim ima li tu logike ili je samo do ukusa..
I cujem da si vec "vozio" buducu seriju 3.. :)))
Kakav je utisak? Hoce li biti nesto od nje?
Samo ako bude kao e30 i dosta..
Pročitah sad na Presretaču:
BMW- Božije motorno vozilo!! :))
Lepa, što bi braća rekli uporedba, a i rešava nedoumice oko ubrzanja...
http://www.presretac.com/automobili/car-vs-car/bmw-m5-vs-mercedes-benz-e63-amg-2386.html
@McLaren
Kako kome, kako kome... ;)
Ja se ne bi mnogo premišljao između brzinca i taksiste... :))
Nesto taj brzinac sporiji, jeftiniji... :D Da ne pricamo koliko mocnije AMG izgleda. :)
@Panchev9
Slusaj decko, lepo sam rekao "a sto se dizajna tice", a te insinuacije koje procitas u postovima dezurnog klovna na ovom blogu, ukoliko ih za ozbiljno shvatis, onda to govori o tvojoj neozbiljnosti.
tomahawk
Razocarenje za zadnji post..
Na pogresnu adresu si poslao..
Probaj ponovo..
:)))
Aaa to... :))
Nisam komentarisao. Mada ti nije loša ideja! :) Mislim da tamo još nisu upoznati sa autoindustrijom!! ;)
@Gagiba
pazi ovaj grafik za motor M5-ice:
http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/Official-F10M5-torque-curve2.jpg
ova crna linija:))
@toma
E gledao sam, čini mi se da si baš ti ostavio link, i nisam mogao čudom da se načudim kakve karakteristike su Bavarci izvukli iz agregata sa turbo prihranom. Deluju krajnje nestvarno one prave linije...
A ovo je zvanična grafika koliko sam primetio. Živo me zanima kako će se pokazati na dinamometru. Cenim da će po dobrom BMW običaju opet nadmašiti sebe... :)))
@McLaren
Ahahaha...nećemo braću da teramo! ;)
"Komšije" su nam naprednije puno i već odavno su svesne pravih vrednosti. Pogledaj naslovnu sajta i uočićeš o čemu pričam! :)
Jos jedan simpatikus beli..
Mozda da je bez bagaza...
http://www.autocar.co.uk/car-reviews/alpina-b5-b5-biturbo/257872/pictures/alpina-b5-b5-biturbo.aspx
Mozda je e63 sa ovim jacim AMG paketom za o.1 s brzi, ali imajte na umu da je to max izvuceno iz 5.5 L motora...
M5 ima 1,1 L manje.
Jednostavno je motor moderniji, twin turbo koliko ja znam je jedan turbo koji u realnosti otprilike znaci da kada se vozi normalno, manje pumpa, a kada se stisne onda gruva jace....jbg po seljacki objasnjenj ali tako sam ja shvatio. :)