
Nakon što je u januaru ove godine na Salonu automobila u Detroitu predstavio novi Fusion, Ford je na Salonu u Parizu promovisao i novi Mondeo, evropsku verziju pomenutog Fusiona.
Što se dimenzija tiče, novi Mondeo je dugačak 487 cm (9 cm više u poređenju sa dosadašnjim Mondeom), dok je međuosovinsko rastojanje ostalo 285 cm.
Iznenađenja ima u ponudi motora. Naime, novi Mondeo će dobiti i 1,0 litarski trocilindrični EcoBoost turbo benzinac koji razvija 125KS i 170 Nm obrtnog momenta (sa overboostom privremeno 200 Nm), a emituje manje od 130 grama CO2 po km (ovaj motor će zameniti stari 1,6 litarski četvorocilindrični atmosferac sa 120KS.
U ponudi će takođe biti i 1.6 TDCi i 2.0 TDCi dizelaši, 1,6 litarski EcoBoost sa 180KS, 2.0 EcoBoost, kao i plug-in hibridna verzija sa 185KS. Najsnažniji motor će inače biti 2.0L turbo EcoBoost benzinac sa 240 konja.
Više fotografija i video priloge o novom Mondeu možete pogledati OVDE.
Aktuelna Fiesta se na tržištu nalazi od 2008. godine, a imajući u vidu sve jaču konkurenciju i najavu novih modela u ovom segmentu, Ford je pripremio osveženo izdanje svog predstavnika u B segmentu.
Restilizovana Fiesta je pre svega dobila redizajnirani prednji deo, što znači novu masku, branik, svetla i haubu, uz doterivanje enterijera.

Što se noviteta u ponudi motora tiče, najavljen je novi trocilindrični 1.0L EcoBoost benzinac koji bi trebalo da emituje manje od 100 grama CO2 po km. Kasnije će se pojaviti i novi 1,5 litarski TDCi dizelaš.
Više fotografija o obnovljenoj Fiesti (i Fiesti ST) možete pogledati OVDE.
Krajem 2013. godine (u Veliku Britaniju na proleće 2014. godine) u Evropu stiže i manji SUV model EcoSport (dužine nešto manje od 4 metra), koji je već predstavljen u Indiji, Kini i Južnoj Americi.

Ford je EcoSport u formi koncepta zvanično predstavio početkom januara na 2012 Auto Expo-u u Nju Delhiju, zatim je definitivna, serijska verzija premijeru imala u aprilu na Salonu u Pekingu, a prošlog meseca je Ford počeo i sa njegovom serijskom proizvodnjom u Brazilu.

Pored izgleda (pre svega kada je reč o upadljivom prednjem delu) i prostranog enterijera, EcoSport privlači pažnju i novim EcoBoost 1,0 litarski trocilindričnim benzinskim motorom sa turbo punjačem i direktnim ubrizgavanjem.

U Evropi će se nuditi i sa 1.6L benzincem i novim 1.5 TDCi dizelašem.
EcoSport će se proizvoditi u Kini, Brazilu, Indiji i na Tajlandu, a prodavaće se u oko 100 zemalja.
Ivan Mitić - Autoblog.rs
Foto: Auto.cz i Carscoop.blogspot.com
Nisam još seo u 208 (i par ostalih), ali od većine vozila u klasi, ubedljivo najbolja vozačka pozicija bila mi je u Fiesti. Još ako su popravili kvalitet enterijera - (p)ostaje dosta ozbiljan igrač.
"Novi Mondeo će dobiti i 1,0 litarski trocilindrični EcoBoost..."
Znači, kraj sveta dolazi
Ne znam koju si verizju vozio, ali sem u baznoj, enterijer je najbolji u klasi(ne racunam premijum modele tipa mini, A1, pa i 208).
Ovaj redizajn fieste je nepotreban, i po mom misljenju, korak unazad.
Eco sport necje biti hit jer je PRERUZAN. I od prethodne varijante Fieste su pokusal ida naprave SUV, pa im nije uspelo. Ne secam se kako se zvao taj model, ali se secam koliko je bio odvratan i socijalan.
postoji razlika izmedju suv-a i crossovera i to je velika, iako se ne primecuje na prvi pogled. jer cela poenta crossovera je da izgleda kao suv, ali da pri tom deli bazu sa autima i da bude udoban, ekonomican i lagan za voznju kao auto.
Mondeo izgleda mnogo bolje od nekih premijuma, jedino me zanimaju performanse 1.0 motora, malo sam skeptican.
Stvarno za nevericu, limuzina od skoro 5 metara i 1.0 motor?
Mada odlicno izgleda.
Za razliku od mondea, fiesta mi se nikad nije svidjala i ne bih je uzeo uopste u razmatranje pri kupovini (kao ni corsu). A i imam utisak da su oba modela (fiesta i corsa) vec deceniju na trzistu. Iz ove klase nikad mi se nije svidjao ni prosli clio, novi menja stvar.
Steta sto se u Evropi ne nudi dosta fordova napravljenih za amere.
@BIH_USA & mile antena
Gledah pre 2 dana na HRT2 top gear, voze americka vozila Amerikom (corvette, challengera i cts-v, cini mi se) i voze nekom cestom koja vazi za jednu od "najpustijih" u Americi, a sve pravac, kilometrima.
Moje pitanje vama: ima li radarskih kontrola na takvim deonicama i, ako ima, koliko je tu opste ogranicenje brzine, ima li neke tolerancije od strane policije?
@damko,
radarske kontrole postoje i te kako, ogranicenje brzine na toj dionici neznam, sorry, gdje ja zivim maksimalna brzina je 75mph. Policija toleriše do 5 milja preko.
@Damko,
teksas je sa nedavno uveo dozvoljenu brzinu od 85 mph sto izadje 135 km/h i uskoro se ocekuje da i ostale drzave da je uvedu. inace, maksimalna dozvoljena brzina u ostalim drzavama je 75 mph (120 km/h)
ja sam jednom isao kroz nevadu, kad sam isao u las vegas, put slican onom iz top gear. nekih 7 sati voznje nisam video ne samo nijednog pandura nego na prste jedne ruke mozes da nabrojim koliko sam ukupno drugih auta video. tako da mozes po gasu bez brige, ja sam vozio tad prijateljevu hondu accord v6, sve vreme sam vozio oko ~100 mph (160 km/h) bez ikakvih problema.
ako se dobro secam, bas na tom putu je u blizini jedan veci zatvor, tako da sigurno ima pandura, ali sumnjam da smaraju ljude koji voze na takvim napustenim putevima
Fiesta je trebala da skrati farove, a ne da dira masku!
Mondeo je sazreo baš, sviđa mi se
Za ove koji pricaju sta ce biti za 10 godina. Jel vi shvatate da samo u Srbiji 95 osto kupovine/prodaje automobial jesu vozila starija od 10 godina??? A i niko normalna svakako da nece kupiti mondea sa 1.0 motorom, jasna stvar.
@Fordovac
Niko noramalan nece kupiti Mondeo 1.0? Kakva glupost... pa naravno da hoce jer prvo to je tkzv. ulazni motor (nece biti vise najjeftiniji/osnovni 1.6) znaci onaj ko posto poto hoce Mondeo a nece da ga plati puno, i nema nekih afiniteta prema dobrim performansama, morace da ga uzme, a bice takvih dosta... osim toga bolje performanse i potrosnju barem na papiru ima od 1.6 a kakav je u eksploataciji samo ce vreme pokazati...
Jedina stvar zbog koje bi mi se dopao taj 1.0 motor je registracija (naravno kod nas). U svim ostalim slucajevima zaobisao bih ga u sirokom luku.
Koliko god ja forsirao benzince, ovo stvarno ne bih pogledao pored dizel varijanti (konkretno za ovakvu klasu auta) mada ni oni ne mogu da se porede u odnosu na nekadasnje.
Izem ti evropu i evropske standarde, nekad mi se stvarno gade!
PS. Vizuelno je novi Mondeo jako lep kao i ova osvezena Fiesta!