home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Sajam automobila u Ženevi je povod za sledeću etapu ofanzive Volkswagen modela. Ukupno šest Golf modela, najuspešnijeg automobila u Evropi, ima centralno mesto u 2013. godini. U seriji svetskih premijera, Volkswagen predstavlja novi Golf karavan, krajnje ekonomičan Golf TDI BlueMotion, Golf TGI BlueMotion sa pogonom na prirodni gas, kao i ikonu Golf GTI i Golf GTD.

Pored navedenih modela, VW prikazuje i cross up!, novog člana porodice malih automobila. Nova Jetta Hybrid i serijska verzija najekonomičnijeg automobila na svetu XL1 će postaviti standarde postojanosti automobila.

Svetska premijera serijskog modela XL1 – 0.9 litara i 21 g/km CO2

Model XL1 iz Volkswagena je najekonomičniji od svih serijskih automobila sa potrošnjom goriva od 0,9 l/100km. Zahvaljujući njegovom plug-in hibridnom sistemu, ovaj model sa dva sedišta se može voziti i do 50 km u čisto električnom režimu. XL1 prati principe dizajna čistog sportskog automobila; mala težina (795kg), savršena aerodinamika (Cd 0.189) i nizak centar gravitacije (1,153mm visine). Ovo omogućava Volkswagenu da se kreće konstantnom brzinom od 100km/h trošeći samo 6,2 kW/8,4 KS. U električnom režimu vožnje, XL1 zahteva manje od 0.1 kW kako bi prešao distancu od jednog kilometra.

Laka konstrukcija, savršena aerodinamika i plug-in hibridni sistem –koji se sastoji od  TDI motora sa dva cilindra (35 kW/48KS), E-motora (20 kW), 7-stepenog DSG menjača, i litijum-jonske baterije (kapaciteta 5,5 kWh), omogućavaju ovom modelu da emituje samo 21 g/km CO2. Ako je potrebno, XL1 koji dostiže 160 km/h (elektronski ograničeno), ubrzava do 100km/h za samo 12,7 sekundi.

Svetska premijera modela Golf karavan – 3,3 l i 87 g/km CO2

Ovaj model ima premijeru na sajmu automobila u Ženevi. On je lakši i do 105 kg u odnosu na svog prethodnika i po prvi put u istoriji ovog modela, Volkswagen nudi (opseg performansi od 63 kW/85 KS do 110 kW/150 KS) kao krajnje ekonomičan model u pogledu potrošnje goriva TDI BlueMotion. Model snage 81 kW/110 KS koji ide u kombinaciji sa 6-stepenim menjačem je najekonomičniji Golf karavan svih vremena sa kombinovanom potrošnjom goriva od 3,3 litre/100km (ekvivalent 87 g/km CO2). Model sa pogonom na sva četiri točka Golf karavan 4MOTION takođe ima premijeru na ovom sajmu.

Ovaj Golf je sportski i elegantan model koji kombinuje vrednosti niske potrošnje goriva kao i dinamične performanse sa svestranošću. Tako je kapacitet prtljažnika povećan sa 505 litara na 605 litara (ako je natovaren do naslona zadnjih sedišta). Ako je natovaren do naslona prednjih sedišta i do krova, novi Golf karavan nudi zapreminu prtljažnika od 1.620 litara (prethodni model 1.495 l).

U pogledu pojave, novi Golf prati precizne i impresivne linije najnovijeg Golfa do ivice prednjih vrata. Na račun dodatnog prostora između B i D stubova i homogenih vizuelnih modifikacija, klasičan Golf postaje Golf karavan, sa dužinom od 4,562 mm. Dizajnerima je pošlo od ruke da prenesu oblik C stuba, koji je kao nacrtani luk i koji je tipičan za klasičnog Golfa na D stub karavan modela. Vizuelno, treći bočni prozor čini deo D stuba. Novi Golf karavan je produžen, ekskluzivniji je i ima izrazitiji sportski izgled u odnosu na svog prethodnika.

Svetska premijera Golfa GTI  - 6.0 litara i 139 g/km CO2

U tandemu sa Golfom GTD, Volkswagen će prikazati i serijski model novog Golfa GTI na pomenutom sajmu, i to će biti dvostruka svetska premijera. Njegova karoserija se bazira na Golfu VII, ali on usvaja mnoštvo klasičnih i porodičnih karakteristika GTI dizajna, kao što su tipične dekorativne crvene pruge (GTD se razlikuje po sivim dekorativnim prugama). Prvi put, pruge ne uokviruju samo masku hladnjaka koja je u obliku saća, već idu sve do kućišta xenon farova. Volkswagen je iskombinovao superiorni novi izgled sa premijum karakteristikama u pogledu performansi: novi Golf GTI ima benzinski motor od dve litre sa turbo punjenjem i sa direktnim ubrizgavanjem  sa 162 kW/220 KS.

Obe GTI verzije su opremljene Stop/Start sistemom kao delom standardne opreme, a sa 6-stepenim menjačem oni postižu nisku DIN potrošnju goriva od 6.0 l/100km (CO2 139 g/km). U poređenju sa prethodnim modelom (155 kW/210 KS), kombinovana potrošnja goriva Golfa GTI je tako redukovana za 1,3 litre na 100km ili za 18%. DSG 6-stepeni menjač je deo dodatne opreme za oba nivoa snage i uklapa se u karakter sportske ikone do savršenstva.

Svetska premijera Golfa GTD – 4,2 litre i 109 g/km CO2

Model GTD je baziran na sedmoj generaciji Golfa i postoji već 31 godinu. On na fascinantan način kombinuje uživanje u vožnji sa savršenim osećajem, performansama sportskog automobila sa minimalnom potrošnjom goriva.

Sa obrtnim momentom koji je povećan za 30 na 380 Nm i povećanim performansama za 10kW/14 KS na 135 kW/184KS, novi Golf GTD je postao najsnažniji serijski Golf turbodizel svih vremena. TDI motor sa 6-stepenim menjačem i Stop/Start sistemom troši samo 4,2 l/100km (CO2 emisija 109 g/km). Ovo predstavlja smanjenje za 0,9 litara ili 25 g/km CO2 u poređenju sa prethodnim modelom. Opcionalno, Volkswagen nudi GTD sa 6-stepenim DSG menjačem, a potrošnja od 4,5 l/100km obeležava ovaj model kao krajnje ekonomično vozilo. Golf GTD ubrzava od 0 do 100km/h za 7,5 sekundi, a dostiže maksimalnu brzinu od 230 km/h.

Svetska premijera Golfa TDI BlueMotion – 3,2 litre i 85 g/km CO2

Ovaj model ima novi TDI motor sa 81 kW/110 KS. Motor sa četiri cilindara troši samo 3,2 litre/100km, čemu je ekvivalent CO2 emisija od samo 85 g/km i predstavlja poboljšanje u potrošnji goriva za14% u poređenju sa već ekonomičnim prethodnim modelom. Zahvaljujući brojnim aerodinamičnim modifikacijama, Golf TDI BlueMotion ostvaruje krajnje nisku cd vrednost i kao karavan i kao hatchback varijanta. Pomenute modifikacije obuhvataju i spuštenu šasiju (za 15mm), specijalni krovni spojler za hatchback verziju, masku hladnjaka  koja je spolja zatvorena, delimično zatvorene cevi za dovod vazduha. U pogledu tehnologije, karakteristike koje su deo standardne opreme poput Stop/Start sistema i regeneracije baterije, modifikacije u unutrašnjosti motora, gume sa ekstremno niskim otporom kotrljanja, kao i 6-stepeni menjač su rezultirali pionirskom ekonomičnošću u potrošnji goriva.

Svetska premijera Golfa TGI BlueMotion – 3,4 litre i 92 g/km CO2

Volkswagen koristi sve moderne vrste pogona kako bi mogao da ponudi mobilna rešenja izrađena po meri kupaca koja ispunjavaju sve zahteve kupaca. Vozila sa pogonom na prirodni gas su izrazito čista i ekonomična. Najnovija verzija ovog pionirskog pogona je Golf TGI BlueMotion. On će biti lansiran kao hatchback na leto i kao karavan na jesen.

Golf TGI BlueMotion je opremljen turbo motorom na prirodni gas (81kW/110KS). Motor 1.4 TSI ima impresivne karakteristike: u čistom pogonu na CNG (sa prirodnim gasom), verzija sa 6-stepenim manuelnim menjačem može da pređe 420 km. U ovom režimu, potrošnja iznosi 3,5 kg prirodnog gasa na 100km (ekvivalent 94 g/km CO2). Kada se koristi i benzin, vozilo može da pređe dodatnih 940 km (potrošnja goriva 5,3 l/km). Ako je Golf TGI BlueMotion opremljen opcionalnim 7-stepenim DSG menjačem, dostiže se još veći opseg vožnje zahvaljujući kombinovanoj potrošnji goriva od 3,4 kg/100km prirodnog gasa ili 5,0 l/100km benzina. Volkswagen ubrzava od 0 do 100km/h za 10,7 s. Ostvaruje maksimalnu brzinu od 194 km/h.

Svetska premijera Jetta Hybrid – 4,1 litra i 95 g/km CO2

Drugi Volkswagen model sa električnim motorom prikazanim na sajmu u Ženevi je evropska verzija novog model Jetta Hybrid. On poseduje benzinski motor visoke tehnologije (TSI sa 110 kW/150 KS) i električni motor 20 kW, kao onaj kod modela XL1. Menjač je automatski 7-stepeni DSG. Iako ovaj model ima snažne performanse pogona (0-100km/h za 8,6 s), nova Jetta Hybrid lansirana u Severnoj Americi krajem 2012. godine zauzima centralnu poziciju sa kombinovanom potrošnjom goriva od 4,1 l/100km (ili 95 g/km CO2). To znači da sportska limuzina troši oko 20% manje goriva u odnosu na model sa konvencionalnim pogonom. Kada je u pitanju vožnja po gradu, ušteda goriva se povećava na 30%.

Kada god je moguće Jetta Hybrid koristi električan motor kao jedini pogonski izvor. Samo pritiskom na dugme, Volkswagen se može voziti u čisto električnom režimu, a time i sa 0 emisija, pri brzini i do 70 km/h i može da pređe distancu od 2.0 km.

Svetska premijera modela cross up! – 4,7 litara i 109 g/km CO2

Ovaj model sa četvoro vrata će biti lansiran sredinom leta i kada se novi cross up! pridruži porodici CrossPolo, CrossGolf i CrossTouran, ukupno četiri individualna VW modela robusnog dizajna će biti dostupna sa ovom oznakom.

Zahvaljujući specifičnim elementima eksterijera, cross up! se može identifikovati na prvi pogled kao autonomni model: sa strane, bočni paneli na kućištima točkova kao i zaštitne pruge na vratima doprinose sveukupnom sportskom izgledu. Druge specifične karakteristike su srebrne krovne šine, spoljašnji retrovizori u „svetlo srebrnoj metalik“ boji i branici sa srebrnim elementima. Cross up! od  55 kW/75 KS troši 4,7 l/100km (ekvivalent 109 g/km CO2).

VW E-Co-Motion koncept vozilo

Globalni trend sve većeg broja gradova koji rastu sa 10, 15 ili 20 miliona stanovnika je  povezan sa sve većim zahtevima za rešenja transporta – sve više proizvoda i robe će morati da se isporuči u gradovima kao i van njih.

Istovremeno, državne vlasti zahtevaju značajne redukcije emisija izduvnih gasova, kao i usklađenost sa sve strožijim ograničenjima CO2. E-Co-Motion koncept vozilo, gradsko dostavno vozilo na električni pogon iz Volkswagen Privrednih vozila sada nudi potencijalno rešenje.

Električna pogonska jedinica je smeštena kod zadnje osovine zajedno sa single-speed planetary menjačem kako bi se ostvario veliki ugao okretanja točkova na prednjoj osovini, a time i manevrisanje koje je jako važno za gradsku vožnju. Kao rezultat toga, njegov krug okretanja je 8.95 m, što je jedinstveno u ovoj klasi vozila. Kontinuirana izlazna snaga kompaktne pogonske jedinice je 50 kW / 68 KS koja štedi energiju. Maksimalna snaga pogonske jedinice je 85 kW / 115 KS, dok maksimalni obrtni momenat 270 Nm omogućava dobro ubrzanje čak i kod teško natovarenih vozila. Iako je dizajniran za isporuke na gradskim ulicama, elektronika e-Co-Motion koncept vozila ne ograničava njegovu maksimalnu brzinu do 120 km/h. Ovim su omogućene vožnje na autoputevima i kraćim međugradskim rutama. Baterija kapaciteta 20 kWh se može ugraditi za opseg vožnje od oko 100 km, dok baterija sa 30 kWh omogućava opseg vožnje od 150 km. I konačno baterija sa 40 kWh kapaciteta omogućava opseg vožnje od 200 km. I kućište baterije je dobro dizajnirano; njeni poprečni nosači i rebrasta struktura služe i u sekundarne svrhe kao noseći element karoserije koji takođe doprinosi smanjenju težine vozila.

Ovde je ključna reč radni prostor jer se funkcionalnost ovog koncept vozila odražava i u jasno izraženoj upravljačkoj centrali modela e-Co-Motion. Redukovanost do najvažnijih elemenata je rezultirala privrednim vozilom u najboljem smislu te reči. On se fokusira na svakodnevne potrebe transportera: ulazak, vezivanje i odvoženje – bez ikakvog prethodnog čitanja uputstva za upotrebu. Postoje praktične pregrade za odlaganje alata, dokumenata i tereta. Na primer, umesto ručice menjača ugrađen je rotacioni prekidač za ručicu menjača, a ne postoji ni uobičajena ručica ručne kočnice. Ovim se olakšava prolazak kroz suvozačeva bočna vrata, što je takođe olakšano sedištem koje se može saviti. Dok sedi u udobno podignutom sedištu sa dobrom preglednošću, vozač baca pogled samo u okviru kokpita, na kontrolnu tablu radi klima-uređaja i infotainment sistema, koji kontroliše skoro sve funkcije sa centralnog mesta i prikazuje neophodne informacije na monitoru u boji od 8 inča. Ono što je takođe genijalno je pokretljiva, modularna centralna konzola sa kompjuterom, pregradom za odlaganje stvari, držačima za piće i utičnicama od 12 V i 230 V.

Ovo su samo neke od inovacija iz Volkswagen Privrednih vozila koji pokazuje kako e-Co-Motion koncept vozilo koje je predstavljeno na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi može biti idealno gradsko dostavno vozilo budućnosti sa 0 emisija izduvnih gasova.

PR Porsche SCG



čitanja : 3656



Komentari