
Podsećanja radi, kragujevački Fiat 500L je svetsku premijeru imao 6. marta prošle godine na Salonu automobila u Ženevi, a u paleti motora na evropskom tržištu su na početku bili 0.9L dvocilindrični TwinAir benzinac sa 105KS i četvorocilindrični 1.4L benzinac sa 95KS, kao i 1.3 MultiJet dizelaš sa 85KS.
Nedavno je promovisan i Fiat 500L sa 1.6 MultiJet II dizelašem koji razvija 105KS i 320 Nm obrtnog momenta, pojavila se takođe i američka verzija sa 1.4L MultiAir benzincem sa 160KS i 250 Nm, a tu je (pro)terenska verzija 500L Trekking.

Međutim, to nije sve budući da Fiat planira još nekoliko novih verzija. Tako će se pojaviti i varijanta sa pogonom na CNG, a sada je tu i ovaj novi 500L Living (od "living space"), produžena verzija koja ima tri reda sedišta i mesta za sedam putnika. Tačnije, 500L Living je dugačak 435 cm, širok 178 cm, visok 167 cm, dok zapremina prtljažnika iznosi 638 litara. Kao i standardni 500L, i 500L Living će se proizvoditi u Kragujevcu.

Porudžbine za 500L Living će inače početi sledećeg meseca (cene još nisu saopštene), a na početku će biti dostupan sa dva benzinska motora (1.4 16v sa 95KS i 0.9 TwinAir Turbo sa 105KS) kao i sa dva dizelaša (1.6 MultiJet II sa 105KS i 1.3 MultiJet II sa 85KS, ovaj potonji i sa automatskim menjačem).

Generalni direktor FAS-a, Antonio Čezare Ferara, nedavno je izrazio očekivanje da će produženi 500L učestvovati sa oko 10 odsto u ukupnoj prodaji Fiata 500L.

Ferrara je takođe izjavio da će ove godine FAS proizvesti između 110.000 i 180.000 automobila, ali da će tačan broj zavisiti od zahteva tržišta.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
U nastavku možete pročitati i PR saopštenje Fiat Automobili Srbija:
Fiat predstavlja prve zvanične fotografije modela Fiat 500L Living, novog modela koji će svoju svetsku premijeru imati u julu, na sedmu godišnjicu postanka porodice modela „500“. Razvoj ove ikone je započet 2007. godine, a ovaj novi automobil je stvoren za uživanje u životu punim plućima, to je automobil koji se direktno obraća različitoj publici koja obraća pažnju na nove funkcije i koja traži ravnotežu između funkcionalnosti i dizajna, kako bi stvorili prostor za svoja mnoga interesovanja i predviđenu upotrebu bez pristajanja na kompromis kada je u pitanju stil.
Novi magično praktičan karavan iz Fiat-a poseduje šarm modela 500, agilnost gradskog automobila, kompaktan je kao automobil srednje veličine, udoban i sadržajan kao karavan ili limuzina iz C segmenta, poseduje prostor i raznovrstan je kao MPV vozilo. Sve ovo su sastojci nove koncepcije automobila, koji nije zasnovan samo na tehničkim specifikacijama, već pre svega na tome kako ga doživljavaju u realnom životu: „životni prostor“ koji određuje njegovo ime (Living) tako preuzima primat u ovom automobilu.
500L Living model je stoga savršen spoj efikasne upotrebe prostora i nepogrešivog „made in Fiat“ dizajna. Sa dodatnim trećim redom sedišta, novi automobil je najkompaktnije MPV vozlilo sa 5+2 sedišta u svom segmentu: dugačak je 435 cm, 178 cm je širok a 167 cm visok. Pored toga, uprkos tome što je 20 cm kraći od karavana iz C segmenta, Fiat 500L Living obezbeđuje izuzetne vrednosti u pogledu udobnosti, prostora i nosivosti, što je i dokazano zapreminom od 638 dm3.
Ovaj novi model stoga zauzima svoju poziciju kao prvi automobil za čitavu porodicu koji se obraća kupcima, ima sposobnost da pridobije kako muškarce, zahvaljujući svojim karakteristikama funkcionalnosti i efikasnosti, tako i žene zbog njegove lepote, inteligencije i stila. A sigurno će se svideti i deci: u njihovim očima će biti privlačno ogroman. Ukratko, Fiat 500L Living model je superlativan izraz Fiatove karakteristične ingenioznosti u stvaranju vozila koja svakodnevni život čine jednostavnijim, ali i zabavnijim u isto vreme.
Na lansiranju, Fiat 500L Living će biti opremljen sa dva benzinska motora – 1.4 16V sa 95 ks i 0.9 TwinAir Turbo sa 105 ks – kao i sa dva turbo dizel motora: 1.6 MultiJet II sa 105 ks i 1.3 MultiJet II sa 85 ks, a ovaj drugi dolazi i sa automatskim sistemom prenosa.
Ova linija uključuje i dve konfiguracije (Pop Star i Lounge), obe sa 5 i 7 sedišta, 19 boja karoserije (uključujući i 11 kombinacija sa dve nijanse) i 6 setova opreme u unutrašnjosti, 15 različitih tipova alu-felni i radkapni: sveukupno , moguće su 282 kombinacije. Štaviše, novi Fiat 500L nudi opremu dostojnu višeg segmenta, što je i demonstrirano novim kožnim enterijerom, integrisanim navigacionim sistemom i zadnjom kamerom za pomoć pri manevrisanju prilikom kretanja u rikverc.
Fiat 500L Living će se proizvoditi u novoj srpskoj fabrici u Kragujevcu, dok će početak primanja porudžbina biti u julu u Italiji, a nakon toga će se proširiti i u ostale zemlje u Evropi.
Sedam ovozemaljskih dusa u 435 cm? Na dva sprata? Ako na jedan, moguce bude tesno.
A zar za 1.6 dizel ranije nije objavljena vest o 290 Nm u 500 L? Ovde pisalo. Otkud sada 320 Nm u 500L?
Ovo uopste nije lose!
@auto & blogeri
pozdrav iz prelepe Grcke!
Nadam se da vam nedostajem... :)))
@bubamara
320Nm od samog pocetka!
http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_500L
Boja mu je pun pogodak, a i sam auto je ispao bolje od ocekivanog!
Pitanje: Zbog cega nema kod nas u ponudi ovaj 0.9 twinair ili ga nema jos uopste?
@Panco
ima ga odavno, ali nijedan Fijatov model se ne nudi sa tim motorom kod nas, verovatno zbog odlicnog goriva...
P.S. postoji i u 500, Pandi, Puntu...
@ carobnjak, pozdrav :))
Usput, na sajtu Fiatsrbija.rs ima i Fiat 500 0.9L TwinAir i cena za njega:
http://fiatsrbija.rs/modeli/download/FIAT%20500.pdf
@carobni:
Pozdrav!! Gde si u Grckoj?
Ovo na slikama je autobus!!
Nije nesto, al moze da prodje.
Najvaznije da smo dobili dobru fabriku koja moze istovremeno da izbacuje nekoliko modela.
@carobnjak
Brcni noge i za mene, ovde na Adi pakao, trcim i ne verujem, 300 000 tona ljudi :)
Auto je odlican, da imam porodicu svoju, na keca bih kupio pre ovu produzenu varijantu, prakticnija je! I samo sa 1.6 dizelom.
@ALEKSANDAR BG
Krf brate, vec drugi put! :)
@NemanjaBB
nego sta cu... :)
@carobnjak, prijatan boravak u Grckoj.
Nego, nema onih sto stalno kritikuju kako se auto ne proizvodi vec sklapa, kako se svi delovi uvoze i sl. Taman sam navikao na njih.
@B.M.
hvala!
Mozda je i njihov mozak na (duzem) odmoru... :)))
P.S. inace Grcka je raj jer nema skoro nijedne Skode! :)
чаробни
Отпоздрављамо и догодине да идеш једним оваквим продуженим пут Јужних српских држава... ;)))
@B.M. Svakako verujem da ove slike neko smatra kao neoboriv dokaz da se ovaj auto proizvodi u Srbiji.
Inače, nije mi najjasnija poruka da smo "dobili dobru fabriku koja moze istovremeno da izbacuje nekoliko modela".
Izjava podseća na nešto što je profesor biznisa rekao o "Tojoti" pre 10 godina, međutim on je svoje tvrdnje potkrepio knjigom.
Kakve razlike imaju između modela koja izlaze iz fabrike i kako to utiče na procese sklapanja u "FAS"-u? Kako te razlike čine fabriku "dobrom"?
@carobnjak
Pozdrav carobni, nije te bilo na blogu odavno zabrinuo sam se da nije zbog manjka vesti o Fiatu. ;)
Lep provod ti zelim!
@chedomir
Jel neko brani EI NISu da ponudi zvucnike Fiatu? FIAT je imao akciju pretrage potencijalnih dobavljaca u Srbiji jos kada su kupili ZASTAVU.
Ali u principu svi veliki proizvodjaci imaju svoje b2b portale gde dobavljaci mogu da se registruju, i kontaktiraju za dodatne informacije.
Politika velikih proizvodjaca automobila se promenila, tako da vise nemaju na stotine malih dobavljaca nego 10-20 sistemskih, kojima razbiju ceo auto pa oni dalje u Rangu 2 i 3 traze ostale pod komponente i delove.
Inace za vasu informaciju GM kupi 75% auta. Samo 25% pravi sam. Ostalo je nabavka.
FIAT 500L je dosao u Kragujevac kao posledica obracuna Markionea sa sindikatima. Originalno je nesto drugo trebalo da bude proizvod za Kg.
Cak su i sve validacije odradjene za taj auto, a onda je Markione okrenuo curak i doneo L0 u Kg. Mislim da je 2015. godina sa maksimumom od 180.000. Posle opada do 2019. kad se gasi. Sta ide posle videcemo.
Novi rečnik. Kupiti = pokloniti, kao što je recimo proizvoditi = uvoziti i sklapati.
"Fijat" nije *kupio* "Zastavu" već je društvenu imovinu dobio na poklon, tajanstvenim ugovorom i raznim obećanjima - među kojima je bila ideja da će "Fijat" ozbiljno razmatrati mogućnost da angažuje srpskog dobavljača.
Zapitati "ko brani" ove dobavljače da rade za "Fijat" bilo bi slatko i naivno da nije cinično i to na sopstvenoj šteti.
Ko da ja nebih voleo da vise firmi iz Srbije radi za Fiat?Fiat ima propise koje svako preduzeće, bilo gde u svetu, mora da ispuni. To su:
Princip rada „tačno i na vreme“ – podrazumeva da svaki dobavljač isporuči tačan broj delova u unapred najavljenim rokovima i dinamikom, jer nema magacina i gomilanja komponenata;
Firma mora da ima stabilno poslovanje i da joj račun najmanje tri godine u kontinuitetu nije bio u blokadi; Uveden najviši standard kvaliteta za auto-industriju TS 16949;
Dobavljač mora da ima svoju laboratoriju za ispitivanje i kontrolu kvaliteta proizvoda, kao i da stalno inovira, istražuje i razvija ono što pravi. evo jedne;
http://www.promotor-irva.com/o-nama.html