
Nakon nekoliko teaser slika koje su pokazivale samo pojedine delove automobila, Škoda je danas i zvanično predstavila novu verziju Rapida – Rapid Spaceback. To je uostalom bilo i zvanično najavljeno tokom prošle nedelje.
Kako bilo, već je ranije bilo poznato da će se Rapid pojaviti u novoj karoserijskoj varijanti, to uostalom nisu krili ni predstavnici češke marke (u vlasništvu Volkswagena) pa pojavljivanje Rapida Spaceback nije neko iznenađenje.

U najkraćem, Rapid Spaceback bi mogao da se opiše kao miks između karavana i klasičnog hatchbacka sa 5 vrata.

U svakom slučaju, Rapid Spaceback ima isto međuosovinsko rastojanje kao i standardni Rapid (2602 mm), dužina je smanjena za 180 mm (sa 4483 mm na 4303 mm), dok je zapremina prtljažnika smanjena na 415 litara / 1380 litara sa oborenim zadnjim esedištima (standardni Rapid 550 / 1490 litara).

Rapid Spaceback je dobio i treće bočno staklo, zadnji krovni spojler i opcioni stakleni panoramski krov.

U ponudi motora će biti četiri benzinca i dva dizelaša sa rasponom snage od 55 kW/75KS do 90 kW/122KS. U press saopštenju se posebno ističe Rapid Spaceback GreenLine koji pokreće 1.6 TDI dizelaš sa 66 kW/90KS i čija prosečna potrošnja goriva po fabričkim podacima iznosi 3,8 l/100 km (emisija CO2 je 99 grama po km).

Standardna oprema u EU će između ostalog obuhvatati ABS, ESC, prednje i bočne vazdušne jastuke i vazdušne jastuke za glavu, dok će se kao opcija između ostalog moći dobiti i xenon prednja svetla, sistem za kontrolu pritiska u gumama i sistem hill hold control.
Zvanična premijera Rapida Spaceback će biti održana u septembru ove godine na Salonu automobila u Frankfutrtu, a prodaja počinje mesec dana kasnije.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Mogli bi i zvanicno da kazu sta je ovo, karavan ili ne, da se mi ovde ne svadjamo... .)
Karavan nije!
Karavan je kod Skode Combi.
Fabia combi
Octavia combi
Superb combi
Rapid spaceback!
Audi avant, Audi sportback!
LOGIKA!
KAKO GOD NEMA KONKURENCIJU (sem Chery Tengo hec)
Jel mi se cini ili je enterijer znatno bolji (bar po fotki) od liftback Rapida?
@ carobnjak
Pre neki dan je objavljena vest, Rapid sa manjim izmenama i kvalitetnijim materijalima za modelsku 2014. godinu.
Nađi i pročitaj!
Biće to naj naj izbor za 10.000€
Bez konkurencije.
Ovo definitivno nije hb, vec mini karavan kako god se zvao, neki dan smo pricali na temu Clia grandtour,kako se pravi jedini u kategorriji pa nema konkurente,osim Ibice, ovaj bi mu otprilike bio konkurent i po prtljazniku i po duzini, a i ovaj mi je stilski lepsi od klasicnog rapida i verovatno prakticniji.A enterijer jeste lepsi, ali i obicni nije los u napucanijim verzijama.Mislim da ce bas ovaj biti Skodin bestseler.
Bas skladno izgleda, a najveca promena u funkcionalnosti se ogleda u podizacima za zadnje prozore na vozacevim vratima.
Skoda ovim modelom zadaje glavobolje celom B segmentu, tesko da ima konkurentnog auta sa toliko prostora. Ceo segment nikada se nije odlikovao nekim voznim karakteristikama, vise se obracala paznja na agilnost u gradu, jedino gde rapid ne vodi je sa mestom za parkiranje, pa se moze reci da je odlican automobil za manje gradove :-)
A nagradno pitanje glasi: čemu ovo kad već postoji originalni Rapid. Ko ume da ga spakuje u garažu sa 430, umeće i sa 448. Pri čemu ovaj ima manji prtljažnik, i (ruku na srce (kao i A3 Sportbek/Mazda 323F '00) znatno je ružniji od Rapida liftbeka, ili kako već, zbog tih produženih zadnjih bočnih vrata. Jedino ako bude znatno jeftiniji od liftbeka, onda bi mogao da ima smisla.
Nesto mi pade na pamet: zar nisu oni ovaj oblik izbacili zato sto se prodaja standardnog Rapida pokazala kao neuspesna?
I zasto unapredjuju enterijer i materijale kad su neki ovde pisali hvalospeve o kvalitetnom enterijeru?!?
A ja sam vam odma kazo... :)))
@nsx
mozda u Ceskoj, kod nas ce 500L, pregovori u toku, na sve strane... :)
Pitanje za strucnjake: kakav je to karavan koji ima "samo" 135 litara manji prtljaznik od standardne verzije?!?
@Roomster
Naravno da je karavan. Samo ima fensi naziv.
Inace izgleda prilicno dobro pogotovo sa crnim krovom.
@ Nemanja BB
Ali ima oblogu 5. vrata za razliku od Logana MCV.
I nije mu plafon iz 2 dela spojen nitnama.
CCC
Bio sam, a omašio sam za 5mm.
Stvarno sam vidovit, ja kad sliku vidim, ja procenim
Proporcije definitivno ne valjaju , a mogu misliti kako će tek izgledati u ovim našim "socijaja" editionima , kad ovakve u "fullu" izgledaju , čudno.
Klasična karavanska forma bi puno bolje izgledala.
Al pošto ovom autu izgled neće definitivno biti adut , već isto kao kod Dacie , puno lima , za malo novaca , to joj je oprošteno....
@ vts
Jesi li i tiod onih što za Stilo hečbek (5vrata) kažu ,,Stilo polukaravan'' ?
A šta je Yugo Florida, a Citroen ZX, a Mazda 323?
Zasto niko ne odgovori na moje pitanje od 15:21?
Zar sam uboo sustinu? :)
Sasvim pristojno izgleda, narocito bela kombinacija... marketing sluzba Skode je majstor obmane za Rapid su pricalu kako je on kompakt, a ovo kao ima navodno popularan oblik hatchback kompakta... ma jest. :)
Rapid je dovoljno bio prostran i veliki gepek za svoje novce i svoju klasu, a ovo stvarno ne znam kako ce da uglave, ima samo sebi u okviru game da naprave konkurenciju... na 100 eura u cenovniku po jedan model samo do Octavije...
Evo vam karavani :))), ccc, kad neko nema pojma šta je heč sa staklom u C stubu.
http://www.dodaj.rs/?3J/RP/1rL3YxIW/hatch.jpg
A Ct200h je verovatno sedan?
VW sad naglo pokušava Škodu da pozicionira kao jeftini ali kvalitetan brend, a do sada je postojala tendencija njenog laganog uspinjanja ka Audiju i VW-u odnosno stvaranja "konkurencije unutar koncerna". Logično je da to nije moglo dugo da traje. Sad će Škoda izbacivati sve više ovih jeftinih modela.
@Orlo
U VW koncernu je generalno velik problem ta konkurencija samom sebi, jer kad pogledamo palete VW-a, Škode i Seata ima dosta modela koji se "poklapaju". Posebno sada kada Seat ima nešto smireniji dizajn. Videćemo kako će Nemci rešiti taj problem.
VW je pri kraju projekta za oživljavanje WARTBURG-a koji će konkurisati jeftinim modelima poput Dačije.
Izjavio direktor VW-a !!!!!!!!!!!!!!!!!
Znači Škoda nije jeftina niti je u klasi Dačije, već će to biti WARTBURG.
Pogledajte samo Oktaviju Full i RS, pogledajte Superb Laurin & Klement oprema, bolji je od osnovnih verzija premijum marki, tako da Škoda i Dačija i naziv low cost nikad neće moći u istoj rečenici.
@Roomster
Kakav sad Wartburg? Sve i da to urade, teško da će im uspeti da se probiju sa tim brendom. Reinkarnirani i pritom uspešni Wartburg mi zvuči kao prevelik zalogaj čak i za VW.
Sad gledam , ovo dođe , kompakt B segmenta , samo za kinesko tržište sa dugim međuosovinskim rastojanjem ;)
Za C segment definitivno preuzak , pa su proporcije smiješne...
Daciji je hitno potreban sad jedan Sandero sa LWB ;)
Daciji sad treba model Sandero od 6.999€
Daciji sad treba Logan MCV od 7.999€
Rekoh ja da stize ubica Dacije
A joj.... Ovo je "skladno" koliko i onaj Logan MCV novi.
Da je desetak metara udaljeniji ovaj D stub pa i 'ajde...
Jedini lep detalj su peta vrata u staklu.
@Dejan
Ne znam zasto spominjes spominjes Daciu i uporedjujes sa Skodom?
Ja je licno ne volim, cak iako su sve Renoovi delovi maltene..
@ dacia funs
http://www.dodaj.rs/?X/12C/4TOHvDyU/mcv-logance.jpg
Lepota, lepši od Rapida?
:))))))))))))))))))))))))))
Ljepota nije riječ koja se može upotrebljavati kod ove Škode i Dacie.
To su vozila (što veća za što manje para) od tačke A do tačke B i ništa više , kakva crna ljepota....
@Roomster
Ne.
Stilo za 5 vrata je hatchback, isto kao sto je i stilo 3v hatchback(ne coupe). Ne znam zasto te vredja to sto auto koji izgleda kao karavan samo je malo kraci od ocekivane duzine jednog karavana zovemo karavan a ne izmisljamo mu neki novi naziv. Florida npr ne izgleda kao karavan.
@ vts
Zvanično - Spaceback je hečbek!
Imaš u najnovijem broju revije S*T plus i na sajtu Škode!
Rapid Spaceback - hečbek veći od Fabije.
Iako se očekivao karavan, Škoda se odlučila za najpopularniju klasu hečbeka.
Sad ce Orlo da kaze da novinari nemaju pojma...:)
P.S. Hatchback nego sta!
Orlo
placas nam pivo! :)
@carobnjak
Znaju... da procitaju/prepisu PR saopstenje... eh samo da si procitao moj komentar (15 Jul 2013, 20:24)...
@carobnjak
Dogovoreno, ali bezalkoholno... ;)
Evo sta dva manje poznata auto-magazina imaju da kazu:
http://www.autobild.de/artikel/skoda-rapid-spaceback-iaa-2013-4277044.html
http://www.auto-motor-und-sport.de/news/skoda-rapid-spaceback-auf-der-iaa-der-beinahe-kombi-kommt-2013-7417741.html
;) :P
Orlo
to si vec stavljao ali dzabe kad ne znaju engleski... :)
Sto ne pisu na ceskom kad je Skoda tako samostalna marka?
@ carobnjak, evo šta o Rapidu Spaceback kažu na sajtu Skoda.co.rs
"Spaceback se svojim izgledom pozicionirao između Hachbacka i karavana"
Ako Vas zanima ceo tekst je na:
http://www.skoda.co.rs/skoda-rapid-spaceback-vest/
auto
ne zanima jer naslov kaze sve, tj. ono sto sam i ja rekao!
No, Orla ce sigurno zanimati... :)
@Orlo
znaci ti bolje znas nego oni sto su je napravili ili je prodaju?!?
Kakav lik!
Nego, sprtski priznaj poraz i -plati pivo! :)))
@carobnjak
Bolje znam nego oni... niposto, samo prenosim ono sto je napisano... :P
Osim toga taj isti PR za Rapid napisa da je u kompaktnoj klasi (C-segment), pa ti vidi... ;)
P.S. PR i jos nekoliko proverenih novinskih izvora ti ocigledno nisu bili verodostojni kada je bilo pitanje porekla 1.6 CDTI... bolja je bila tvoja pricica/bajkica... :) ... a sada mi tu pricas o tome kakav sam ja lik... pateticno...
@Orlo
pateticno je da se ti pozivas na izvore koji nagadjaju PRE zvanicnog predstavljanja...
A sto se tice tvoje druge recenice,vise je C nego B segment!
I to ti je pateticno? :)))
@carobnjak
Dzabe se trudis da ispadnes u pravu, datum ovih vesti iz AMS i AB je bas datum kada su zvanicno predstavili Rapid Spaceback tj kada su izasla PR saopstenja i oficijalne fotografije... :P ;)
Ja ove nase ne cenim mnogo (par da i njima svaka cast), pogotovo sto je vecina priucena o automobilima, prebacena sa crne hronike ili politickih tema, mudruje o stvarima o kojima zna povrsno, a hvale se mnogo, i zato sto je auto-novinarstvo trenutno na dnu za razliku od pre samo 3-4 godina pa pored gomile laika kojih ih cita (ne racunajuci tu tebe) deluju svi kao "totalni profesionalci"... a osim toga o pristrasnosti necu ni da govorim... ti mozda ne primecujes ali ja da...
@Orlo
ok, ako ne verujes nasima onda nadji na Wikipediji tabelu Skodinih modela pa mi javi u koju klasu je svrstan Rapid...
Takodje nadji na netu tekstove o glavnom konkurentu - P301/C Elysee, iznenadices se!
Evo mala pomoc:
http://chinaautoweb.com/2012/09/dpca-to-build-peugeot-301citroen-c-elysee-at-new-wuhan-factory/
@Orlo 18 Jul 2013, 19:20
pa i ti si jedan od njih, priuceni novinar, ruku na srce?
@carobnjak
Vrdas bato...
Na oficijelnom sajtu Pezoa, peugeot.fr mozes naci da su 207+, i Bipper kompakti (C-segment) pa opet nista nikom...
Osim toga ne znam sto si se zakacio za mene, nisam jedini koji misli da su i Rapid i C-Elysee/301 zapravo nista drugo do usminkane limuzine/liftback modeli B-segmenta koji samo nude vise lima za malo novca... a ima nas dosta...
Osim toga koliko god pokusavao da me uvredis, ja sam spomenuo da su oni priuceni o automobilizmu a ne priuceni novinari (mada ima i takvih), a osim toga ja sam bio vise saradnik nego novinar koji objavljuje tekstove.
@Orlo
izvini a kad sam ja to pokusao da te uvredim?!?
Budi malo objektivniji, bar prema sebi...
3 parking senzora pozadi? Ko dačija...
Bar ima zadnji brisač, nadam se serijski, za razliku od octavije
@carobnjak
Objektivan? Pa ja nisam novinar, kako sam ti to vec rekao, da bi bio morali bi da stalno objavljuju moje tekstove i da za to primam redovnu platu. Toga nije bilo.
"Priuceni" zvuci uvredljivo, a opste je poznata cinjenica da kada ti argumenti ne idu na ruku krenes da omalovazavas, vredjanje je prejaka rec greskom sam je upotrebio... a to je i jedan od razloga zasto Predraga ovde vrlo retko vidjamo...
Orlo
haha, argumenti mi ne idu na ruku?
Crno na belo stoji da je obrnuto!
Sto se tice omalovazavanja/vredjanja, ja to upravo vidim kod tebe jer si sam lepo opisao one koji rade za novine, da se preciznije izjasnim, ne verujem da iko od njih ima zavrsenu zurnalistiku i sl.
(Vidi svoj komentar od 19:20, drugi pasus)
P.S. nebitne likove ne bih da pominjem niti da analiziram, vise!
@Orlo
evo ti zvanicni sajt Skode na ceskom, gde jasno stoji da je Spaceback kompakt i HB, ni govora o karavanu niti B segmentu!
http://www.skoda-auto.cz/cs-cz/models/rapid-spaceback/pages/rapid-spaceback.aspx#kotva1
Eh, ti argumenti...
Šta god bio izgleda odlično i ima velike šense da bude moj sledeći auto ;)
kombinacija opreme i cena rapida i octavije su očajne u odnosu na korejance,bolje odmah da rade FL oktavije,a i cene da teraju dole
@carobnjak
Tvoj problem je sto ne citas komentare... to zvanicno saopstenje sam jos ranije napisao. :P
Pa tu pise da je on compact sto znaci C-segment... znaci Rapid je C-segment... ma vazi. Znaci Skoda ima dva modela, Octaviju i Rapid, u C-segmentu... interesantno. Mislim znam da ces da pocnes kako Octavia kao fol nije klasican predstavnik, ali ona to realno jeste, malo vise lima nudi za manje/isto novca, a i dimenzije su u okviru ostalih limuzina (iako je ona liftback) C-segmenta... nego PR ocigledno dobro radi svoj posao.
@Orlo
gde si napisao?
Bez obzira, vadis se kao i uvek, jasno stoji sta je i kako je, nema ti druge nego da cutis... :)
@carobnjak
Evo izlazim ti u susret, ko ce ga znati mozda si slabovid:
"marketing sluzba Skode je majstor obmane za Rapid su pricali kako je on kompakt, a ovo kao ima navodno popularan oblik hatchback kompakta... ma jest. :)"
Autor Orlo 15 Jul 2013, 20:24
Ali ti opet pitaj gde je to napisano nije meni frka, copy/paste radi lepo... ;)
Sta se vadim? Jel pise na njihovom sajtu da je Rapid kompakt (C-segment)? Pise, pa sta onda? Jel je Octavia C-segment? Jeste, pa sta onda tu nije tacno.
Ali pazi posto odgovara tebi tako, posto si opste poznat kao neko ko je veoma "objektivan", i olicenje objektivnosti, tvrdnju cemo uzeti kao aksiom, jer kako nesto moze biti netacno sto ti izgovaras. :)
Orlo
haha, pa ti ne razlikujes informaciju sa zvanicnog sajta od svojih vizija?
Ne mogu da verujem....
Ko ti je kriv sto se poklapaju sa mojim stavovima, nismo svi te srece! :)
@carobnjak
Nadam se da ti to nije od vrucine... vizija... uporno izbegavas da kazes sta to nije tacno i gde to ne pise sto napisem...
Ali evo cisto par recenica (sa zvanicnog sajta da znas):
Die Premiere feiert der Rapid Spaceback auf der diesjährigen IAA in Frankfurt, die Markteinführung erfolgt in den europäischen Märkten ab Oktober 2013.
„Der neue ŠKODA Rapid Spaceback ist für ŠKODA ein Meilenstein: Er bedeutet für uns den Einstieg in das strategisch wichtige Segment kompakter Kurzheck-Modelle“, sagt der ŠKODA Vorstandsvorsitzende Prof. Dr. h. c. Winfried Vahland.
i
Sportlich-frischer Kompakter
Der neue ŠKODA Rapid Spaceback setzt auf einen klaren, eigenständigen Auftritt – mit
besonderem Chic. Ein Auto mit sportlicher Frische und dynamischer Eleganz, attraktiv und ansprechend auf den ersten Blick. Besondere Akzente setzt die Seitenansicht. Sie wirkt im Vergleich zu konventionellen Kurzheck-Modellen sportlicher und gestreckter, fast Coupé-artig. Damit setzt sich das Fahrzeug optisch und funktional vom Wettbewerbsumfeld ab.
Hint: Google translator ;)
@Orlo
ne razumem sta sad ovim hoces da kazes? Koliko sam uspeo da prevedem, ovo je potpuno kontra tvojoj propagandi...
@carobnjak
"moja propaganda"... mora da ti je to od vrucine... ;)
Kako god poenta je da se u zvanicnom tekstu mogu naci napisi da Rapid SB navodno pripada popularnom C-segmentu sa oblikom koji u odnosu na HB modele izgleda sportski i produzeno, skoro kao coupe...
Poenta svega toga da je to magla, cista obmana, i da sta god oni napisali Rapid i njegova SB verzija su jednostavno B-segment, uostalom vise imaju karakteristike tog segmenta nego veceg C, od palete motora, prostora u unutrasnjosti, platforme, opreme, kvaliteta enterijera, cene i sl. Osim toga nisam jedini tog misljenja, tako da si slobodan da me zaobidjes po tom pitanju. I dalje sam toga stava i nece se promeniti. :P
Pozdrav!
@Orlo
ok, rado cu te zaobici ali samo u vezi ove teme! :)
Lepo je sto verujes samo sebi a ne i objektivnim izvorima...
@carobnjak
Hahahahha, kakav si ti lik... dobro je da ti uvek verujes objektivnim izvorima i cistim argumentima... narocito ako se poklapaju sa tvojim stavom a u suprotnom... :))))
@Orlo
u ovom slucaju nije bitno da li se poklapaju sa mojim, nego sta pise u vecini izvora.
Problem je sto je tvoje misljenje usamljeno.
To vazi za B/C segment teoriju, o cemu i mozemo diskutovati, ali izjava da je ovo karavan je vec notorna glupost i kosi se sa svim normalnim percepcijama... :)
P.S. hm, a sto se tice argumenata, ako se ne poklapaju sa mojim stavovima, to jednostavno znaci da i nisu neki...
Nadji bolje i jace!
A i ne vidim ih sa tvoje strane, uopste! :)
@carobnjak
Usamljen u misljenju... ne bih rekao, ali ako ti tako kazes onda je tako... ali dobro ni pre nisi primecivao ono sto ne zelis da vidis, jer u principu argument je samo ono sto ti objavis - cinjenica.
Primera za to milion, ali to bi vec bilo skretanje sa ove teme...
@Orlo
samo izvoli, rado cu ih saslusati, samo da dozivim da ti bar jednom kazes da nisi u pravu... :)
@carobnjak
Ne moramo da idemo tako daleko, evo na ovu temu pokusao si da kazes kako su oni linkovi bajati iz AB i AMS kako bi opet ti ispao u pravu, a ja u krivu, i kako su to gluposti... tu ne dobih odgovor...
@Orlo
nisam video datum ali s obzirom da su napisali da je ovo gore Combi, ne bih da ih uzimam za ozbiljno...