home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Fiat Punto Sporting

5 Avg 2013 - 08:00 Noviteti Link

Fiat se nada da će osveženim modelom Punto Sporting, koji se sada nudi u Velikoj Britaniji, uspeti u nameri da zadrži kakvo takvo interesovanje za svoj model koji trenutno spada među najstarije automobile niže klase.

Dizajniran da se pre svega dopadne mlađoj klijenteli, Punto Sporting je dobio drugačije pragove i zadnji spojler.

Tu su i zatamnjena stakla, krov u crnoj boji, hromirani završetak izduvne cevi, prednja svetla za maglu i posebni 16-inčni točkovi. Iza reči Sporting krije se i sportski podešeno ogibljenje.

Promene u putničkoj kabini uključuju sportski upravljač, tamnosivu boju kokpita i ručice menjača i parkirne kočnice obložene kožom.

Prave zabave koju inače obezbeđuju mali sportski automobili ovde ipak neće biti, jer se Punto Sporting može dobiti samo sa 1,4 litarskim benzinskim motorom koji nudi 77, odnosno 105KS.

Izvor: Klix.ba / Worldcarfans.com

Foto: Fiat



čitanja : 2724



Komentari

Zaista je neverovatno da još ne izbacuju novi model. Punto III je izašao još 2005. i totalno je zastareo u odnosu na konkurenciju.

Autor MV 05 Avg 2013, 08:18

I korsa 7 meseci posle Punta, pa?
Punto je doživeo 2 redizajna, sprema se još 1 redizajn Korse.
Izgleda Opel ne može bez Fijata.

Autor Dejan L 05 Avg 2013, 09:03

Uz Fabiju je najzastareliji automobil u klasi.
Gepek mi je manji nego na Puntu 2, nazad ima malo mesta, a dizajn je napred baš starinski.

Autor Marqqqoni 05 Avg 2013, 09:18

A 1.4 motor je možda najgori "detalj" od svega.

Autor Predrag® 05 Avg 2013, 09:28

@ Predrag
Jbg, Klasik ide solidno sa 60KS, valjda je 77KS dovoljno za ovog.
Sem toga korsa 1.0 sa 3 klipa sigurno ne može da se poredi sa njim.
@ Marqqqqoni
Drži se ti Clio Storije i 0 zvezdica za bezbednost. Ovaj Punto je zmaj sa motorom 1.3 mjt i 90KS sa 6 brzina. Ima komfornu zadnju klupu, ima dovoljno savremen dizajn u stilu Maseratija. Samo ti možeš da izvališ ovako nešto.
Fabija je 2 godine mlađa od Grande Punta.
I nema potrebe da se od rane zore baviš Fabijom.

Autor Dejan L 05 Avg 2013, 09:38

@Dejan L
Opet brkaš činjenice - - namerno! Radi se o Clio Mod za Južnu Ameriku, koji ima o zvezdica baš kao i VW i Fiati i slične šklopocije. Na tim autim se još jastuci ne ugrađuju.
Ali ovj tvoj biser za punta:"Ima komfornu zadnju klupu, ima dovoljno savremen dizajn u stilu Maseratija." Hahahaha!!!
Mogu reći da je Clio, čak i 2, udobnost za Grandisimo Punta!
Navodiš primer Corse na 3 klipa, a imaš kući dve tuberanke Fobije na 3 klipa! Baš si mućak :)

Autor Marqqqoni 05 Avg 2013, 09:46

Dejan L
Classic ide gore nego dobar Yugo 55. Vozio sam se i vozio sam par njih u poslednje vreme i ne mogu da verujem kakva je to vucibatina.
Ovaj sa 77 KS ide iznenađujuće loše, a ulje troši samo tako (bar 2,5 l na 10.000 km).

Autor Predrag® 05 Avg 2013, 09:50

Opel Corsa 1.0 eco flex 65KS 3 cilindra 90Nm obrtni moment
Fiat Punto 1.4 5MT ima 77KS 4 cilindra i 115Nm obrtni moment
Peugeot 208 1.2 VTi ima 82KS 3 cilindra i 118NM obrtni moment
Škoda Fabia 1.2 HTP 70KS 3 cilindra i 112Nm

Autor Dejan L 05 Avg 2013, 09:51

Ako bih morao da biram između Clia 2 i Punta 2, izabrao bih Clia jer je dosta bolji u svakom pogledu.

Autor Predrag® 05 Avg 2013, 09:53

Dejan L nije još zreo za vozača, pa parametri, "ide iznenađujuće loše", "troši ulje", na njega ne ostavljaju efekta. Međtim, odma je snimio da Grande Puno ima dizajn Maseratija. :)

Autor Marqqqoni 05 Avg 2013, 09:53

Nisam vozio 208, ali Fabia 1.2 HTP je za ova druga dva nisko leteći objekat ;)

1.4 77 KS je mučno voziti.

Autor Predrag® 05 Avg 2013, 09:56

@ Marqqqoni
Bitno je na koliko obrtaja ostvari te KS i koliki obrtni moment i u kom opsegu je linija obrtnog momenta konstantna ili grafički ravna.
Nije isto kad neki ima 60KS na 2.000 o/min i kad ima 60KS tek na 2.500 o/min, a pogotovo nije ista elastičnost sa 3 i 4 klipa, ma koliko konja auto imao.
Vozio sam 1.2 Klasik i 1.2 Fabiju
Klasik se brže zavrti, ali gubi dah ako odma ne prebaciš u stepen više. Fabija sporije ubrza, ali konstantno vuče od 2.000 do 4.000 o/min.
Lepo piše HTP

Autor Dejan L 05 Avg 2013, 09:56

Pa ne znam, meni Dacija lepo vuče od 1500-6000 obrta. Možeš je ponekad voziti 2-3-4-5, sve prihvata, samo što 2-3 preskoći punta i fobiju na 3 klipa.

Autor Marqqqoni 05 Avg 2013, 10:00

@ Marqqqoni
Logan 1.4 75KS
Punto 1.4 77KS
Sve si rekao. A Logan teži, mojNe rešSe

Autor Dejan L 05 Avg 2013, 10:04

@Dejan L
Ovaj Fiatov motor 1,4 77ks, je velika lenjština, lepo je Predrag objasnio. Imaju te motor u pošti, u Grande Puntu, pa sam ga vozio i orjentaciono ov+cenio snagu na 65 ks! Žale se ljudi što voze prevoz novca, da ne mogu nekada ni juga da stignu.

Autor Marqqqoni 05 Avg 2013, 10:14

@dejan L
Clio Storija ima jednak broj zvezdica za bezbednost kao i tvoja fabija Dejane, s razlikom da se Storija i u baznoj verziji pojavljivala, sa 4 air baga ABS i zatezacima pojaseva, sto kod fabije nije slucaj imas EURONCAP sajt pa proveri opremu testirane i opremu koju ti imas na svojoj.
Podaci o motoru na fabrickom stolu su jedno , a u praksi sve zavisi i od proracunatih prenosa, guma, aerodinamike, tezine i dr..,kad vec dajes uporedne podatke, trenutno imas po ceni konkurenata koje si naveo Logan 0.9 koji ima 90 ks, 136 nm vise opreme i 4 zvezdice na crash testu.I nemoj da psujes po Blogu nije lepo, stvara ruznu sliku o TEBI.

Autor Bobo 05 Avg 2013, 10:36

Manite vi Dejdzu strucnjaka, on je promovisao do skora cinjenicu da motor sa 3 cilindra nema karike, jer mu je provereni majstor Kreka tako rekao...

Autor Orlo 05 Avg 2013, 10:54

Najveći problem za Punto nastaje kada se uporedi sa modernim automobilom koji je trenutno referenca "supermini" klase. Mislim na Renault Clio 4.

Autor MV 05 Avg 2013, 11:14

Grande Punto koncepcijski i nije tako loš, enterijer je za klasu bolji nego na prethodniku. Nivo buke i udobnost, posebno ergonomija vozača je 2 klase iznad Clasica.
Dizajn je stvar o kojoj se može do sutra polemisati, ali meni lično je ispod proseka i zastareo, bez mogućnosti jeftinog restajlinga zbog položaja prednjih svetlosnih grupa.
Nagora stvar je motorizacija, posebno benziski motori, koji se ne mogu pohvaliti snagom i malom potrošnjom. Osnovni model ima 1,2 benzinski agregat sa 65ks, koji je dobio 5ks izmenom glave motora i faza bregaste osovine u odnosu na starog Clasica. Ovaj model je teži za preko 150kg od prethodinika, a povećanjem snage izgubio je naelastičnosti motora. Svi znamo kako ide Punto Clasic, 1,2, pa je jednostavo nezamislivo da Fiat još uvek u ponudi ima ovako nešto.
1,4 benzinac od 77ks, ima varjabilnu remenicu na bregastoj, je napravljen nesretno, niti ima elastičnost niti snagu, a potrošnju pozamašnu, te jednostavno ne mogu da razumem da Fiat koji je bio lider u malim benzincima ima ovakvu ponudu.
Twin air motori su sramota, dolaze u obzir u Fiću, kao mali potrošač i kao preskup motor sa slabim karakteristikama za zahtevnije vozače. Fiat se u razvoju odlučio za 2 cilindra, a Renault i drugi, su već dokazali optimum za male turbo benzince do 1000cm3, od 3 cilindra.
1,3 mjet jeste mali potrošač i možda nešto naj u ponudi za male Fiate, ali opet prema konkurenciji ne nudi zavidne karakteristike, osim potrošnje goriva kojaje na nivou klase.
Sve u svemu, čudi me da Fiat nije obnovio liniju proizvoda u segmentu koje zna da pravi (znao je da pravi). Bojim se da novi punto ne bude ima lice Fiće. To bi već bilo zlo, pa bolje neka živi i ovakav punto. Ono što traži hitnu izmenu kod malih Fiata su benzinski motori, inače će ih nestati sa Evropskog tržišta.

Autor stranac 05 Avg 2013, 12:17

stranac
osnovni nije 65 nego 69ks, i ne zove se vise Grande nego samo Punto!
A enterijer nije za 2 nego 3 klase iznad Punta Classic, samo sto vecina drcnih komentatora takav enterijer nije ni videla (on nema veze sa Grandeovim!), pa slobodno mogu sto pre u salone, usput mogu da bace pogled i na 500L, ako vec nisu... :)

Autor carobnjak 05 Avg 2013, 12:41

P.S. za dizel motore nisi u pravu, oni su medju najboljima i dalje, posebno sto se tice pouzdanosti...

Autor carobnjak 05 Avg 2013, 12:43

carobnjak
Negde se navode podaci za 1,2 benzinca od 65ks, negde od 69ks, ali sve jedno, što su mu dodali više snage, sve više gubi na elastičnosti, pa tako ima 102Nm/3000rpm, a onaj od 65ks ima 103Nm/3000rpm, mada je razlika u vožnji osetno veća.
Nisam rekao da je 1,3 Mjet loš kvalitetom, ali nema neke očaravajuće karakteristike, posebno elastičnost, gde fali nekih 20-30Nm od konkurencije, što je posledica suviše male zapremine motora.

Autor stranac 05 Avg 2013, 13:20

stranac
69ks od 2010. u modelu Evo.
Naravno da je slab kad je to bazni motor, evo ti ga 1.4 105 ks! :)

1.3 multijet ima vise varijanti: 75 ks, 85 ks, 95 ks.
Ti verovatno mislis na najslabiju (prvobitno samo 70ks)?

P.S. Skodica troklipnjaca klotara i dalje ima samo 60 ks...

Autor carobnjak 05 Avg 2013, 13:25

"Troklipnjača" je za Classica avion. A Fiatov 1.4 u bilo kojoj varijanti je motor sa najgorim karakteristikama te zapremine i snage.

Autor Predrag® 05 Avg 2013, 13:40

carobnjak
Ma Škodu Fabiju smatram automobilom samo za nuždu, nešto kao Daciju, ali još gore, ako ništa zbog primitivizma klijentele koja je vozi, ali opet Skoda ima 1,2 TSI, koji jeste verovatno najnepouzdaniji motor u klasi, koji dosta troši, ali opet ima zavidne karakteristike, bar onaj od 105ks.
Fiat 1,4 Multiair nisam probao, verovatno dobro poteže, ali je veliki za svakodnevnog običnog vozača.
Taj što piminješ 1,4 105ks, trebalo bi da je 16V motor, stari Fiatov motor, koji se više ne može nositi sa Euro normama, a takav su ostali proizvođači izbacili. Mada eno Skodica ima sličan gutač benzina 1,4 MPI (ima 16V), sa smanjenom snagom na 86ks (samo na 5000rpm), zbog bolje elastičnosti, ali ni tu nema snage a elastičnosti još manje!! :))

Autor stranac 05 Avg 2013, 13:40

stranac
nije stari, to je obnovljeni Multiair!

A sto se tih dizela tice , mala je razlika u Nm, Fiat ima 190 a Reno 1.5 dci 200 Nm.

Bolje da je pouzdaniji nego da briljira na papiru, to su ionako samo nijanse...

Autor carobnjak 05 Avg 2013, 13:44

stranac
sta ti mislis o novom 500L? Jel si ga razledao, kuckao ili cak vozio? :)

Autor carobnjak 05 Avg 2013, 13:45

P.S.
malopre si pomenuo da j 1.3 MJ male zapremine...
Pa eto ti ga 1.6 MJ, jos jedno savrsenstvo! :)

I on i Renoov 1.6 dci imaju po 320 Nm!

Autor carobnjak 05 Avg 2013, 13:48

carobnjak
Nemam iskustva ni sa 1,6DCI ni sa 1,6 MJ, mada znam da je 1,6DCI savršen motor, ali verovatno jako skup, a posebno će biti složen za popravke, koje kad tad dođu na red.
500L sam video samo u salonu, "čukao i piapao" ga jesam, ali na osnovu tih podataka ja ne mogu da dam neko mišljenje kao neki drugi ovde. Jedino što mi se ne sviđa kvalitet štofa na sedištima, dizajn intrument table, posebno oni farbani detalji. Sam automobil, oblikom i načinom sedenja nije za mene. Prostora ima dosta, može biti kao porodični auto, ali za brzu vožnju nije sigurno.

Autor stranac 05 Avg 2013, 13:55

stranac
hvala, druze stari! :)

Autor carobnjak 05 Avg 2013, 13:57

carobnjak
Za tebe Punto 2012 sa 1,3 85ks uopšte ne bi bio loš izbor :)
12500€, mada se za te pare može uzeti i Audi 3 ili 4 TDI star 3-4 godine. A ako dodaš još 500€ kupiš Clia 4 DCI u Expresion paketu opreme.
Pa izaberi :)
A ja sam obično za nova kola, i pored nekih veština koje poznajem, a koje kupci polovnjaka ne poznaju :)

Autor stranac 05 Avg 2013, 14:10

stranac
ne bih Klija, krcka plastika, zazori nepravilni, zadnji deo ko bunker, zveci kad prelazis preko bankine...
Prosto ne razumem sto je najprodavaniji u segmentu? :)))

Autor carobnjak 05 Avg 2013, 14:19

stranac
razmisljam o 500L... :)

Autor carobnjak 05 Avg 2013, 14:21

carobnjak
500L može ako si postao porodični čovek.
Ako treba da postaneš porodični čovek, Clio 4, trula višnja metalik, će ti pomoći u toj nameri :)

Autor stranac 05 Avg 2013, 14:30

Evolucija?

Revolucija?

A, ne, samo drugaciji zadnji spojler i pragovi...

Autor Damko 05 Avg 2013, 20:16

Autor carobnjak 05 Avg 2013, 14:21

Mojne 500L. Osim ako neces osnovnu varijantu za 10 i kusur somica.

Autor Dikh tu kava 05 Avg 2013, 22:40

@Dikh tu kava
a sta mu fali?

Autor carobnjak 05 Avg 2013, 23:15

Sedi pa ces da vidis. Kao da vozis gradski prevoz. Prednja sedista najlosiji momenat kod 500L, meni ujedno i najbitniji, jer, gle cuda, auto mogu da vozim samo dok sedim. Losa ergonomija je najveci minus. A meni dodatno i nedovoljno spustanje, ali to je valjda posto je kao neki MPV.
Inace, jeste da nisu ista klasa, ali sedi u novi leon, ili Oktaviju ili i30, pa uporedi. Opet kazem, kome je kod kola najbitnija boja ili kolko prima gepek, sedista nece ni da primeti. Sve dok ne krene na duzi put. A tu vec ne znam kako bi se proveo.
A vozio sam i 1.4 benz i 1.3 dizel. Moj utisak je da je pametnija kupovina benzinac, a ako hoces dizel, onda samo 1.6. Ovaj 1.3 nit smrdi, nit mirise. Kvalitet je ok, cak mi se vizuelno i dopada, ali ima te neke po meni krucijalne nedodtatke da bih ti ga preporucio. Osim ako ne procenis da je sedenje u njemu fantasticno, onda sve ovo sto sam napisao i nema nekog smisla jer bi nam percepcije u tom slucaju bile dijametralno suprotne, sto i nije nemoguce.

Autor Dikh tu kava 05 Avg 2013, 23:37

Ma sedeo je on, pipao, čukao. Neka ga kupi. Ostaće jedan više dobar automobil za one koji to umeju da prepoznaju i cene.

Autor Predrag® 05 Avg 2013, 23:48

@Dikh tu kava
video, sedeo, ali ga nisam vozio, nisam primetio nista lose!
Meni odgovara sediste koje nije mekano, spavam na tvrdom duseku i jastuku... :)

Losa ergonomija? E tu si ga vec odvalio...

Autor carobnjak 05 Avg 2013, 23:49

@Dikh tu kava
a ti se bavis preporukom modela? :)

Autor carobnjak 05 Avg 2013, 23:55

Autor carobnjak 05 Avg 2013, 23:55

Aha. Odličan je 500L. Jednom rečju, savršen. Kupi ga obavezno.

Autor Dikh tu kava 06 Avg 2013, 10:35

Dikh tu kava
nisam nigde rekao da je savrsen ali za te pare sigurno nema bolje.
Nema potrebe da se nerviras, ti ga sigurno neces kupiti, a mozda ni ja! :)

Autor carobnjak 06 Avg 2013, 10:57

Zamisli pacijenta koji se nervira zbog kola.. kako li je njemu samo život uzaludan.. Elem,ja ga neću kupiti prosto jer nemam para da u 2 meseca kupujem 2 nova auta. A da za 10 i kusur hiljada (osnovni model) nema ništa bolje, čak sam sklon i da se složim (ako gledamo klasu). Samo da su sedišta bolja.

Autor Dikh tu kava 06 Avg 2013, 11:39

Dikh tu kava
a sta si uzeo? Cini mi se da smo pricali na tu temu, ali zaboravih, vrucina... :)

Autor carobnjak 06 Avg 2013, 12:06

Pali klimu ;)

Uzo Mazdu. 3. D. HB. Za sada šljaka.

Autor Dikh tu kava 06 Avg 2013, 12:27

Dikh tu kava
a da, sad se setih, dobar auto!

Setam se iz ledenih u vrele prostorije, vrlo zanimljivo... :)

Autor carobnjak 06 Avg 2013, 12:38