home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Dok čekamo da svoj lifestyle model Adam predstavi i u verziji sa sklopivim platnenim krovom, Opel će na predstojećem Salonu automobila u Frankfurtu njegovu paletu motora proširiti i novim trocilindričnim turbo benzincem.

Podsećanja radi, u dosadašnjoj ponudi Adama bili su benzinci 1.2L sa 51 kW/70KS, 1.4L sa 64 kW/87KS i 1.4L sa 74kW/100KS, a ovaj novi je 1.0 SIDI (Spark Ignition Direct Injection) trocilindrični turbo benzinac koji razvija 85 kW/115KS i 166 Nm obrtnog momenta, u paru sa novim manuelnim šestostepenim menjačem.

Opel za sada nije saopštio konkretne brojke koje se tiču ubrzanja, najveće brzine i potrošnje, jedino je najavljeno da će emisija CO2 biti značajno ispod 100 grama po km.

Ivan Mitić - Autoblog.rs



čitanja : 1697



Komentari

Veoma je elastican, maksimalni obrtni moment ide od niskih 1.800 do 4.700 o/min a i sa 166 Nm je skoro na nivou 1.8 atmosferca... taman za bolje performanse Adam-a...
Koristi turbinu i direktno ubrizgavanje sto je kod malih motora prava retkost (zbog ustede) ali je naprednije i postize se niza potrosnja i nizi CO2... jedino jos EcoBoost ima taj princip...
Sledeci novi motor ce biti 1.4 SIDI-T...

Autor Orlo 07 Avg 2013, 23:48

@Orlo
vidis da sam bio u pravu da Opel radi na malenom turbo-benzincu sa 3 cilindra samo sam omasio zapreminu, mislio sam da ce biti 1.2... :)

Autor carobnjak 08 Avg 2013, 08:42

@carobnjak
Ne, rekao si dizel od 1.2... verovatno si procitao SIDI pa si te je D (Direct) zbunilo...
Uostalom trebao si mene da pitas, dao bi ti provereniju informaciju... rade i na DCT menjacu a svi ovi novi 1.6 SIDI-T, 1.6 CDTI imace jos par verzija razlicitih snaga... ;)

Autor Orlo 08 Avg 2013, 11:19

@Orlo
moguce...
A sto tada nisi pomenuo ovo malo motorce, kad si tako upucen? :)

Autor carobnjak 08 Avg 2013, 12:46

@carobnjak
Spomenuo sam nekoliko puta, ali nisi pazio, tema je bila 1.6 CDTI i to jos pre pola godine... nema veze... ;)

"...Inace, Opel intenzivno radi na "potpuno novom" i do sada nevidjenom malom dizel motoru zapremine 1265 ccm, ali ne smeju da kazu da je to u stvari Isuzuov 1.7D sa jednim cilindrom manje!... "

Autor carobnjak 11 Jul 2013, 18:15

Autor Orlo 08 Avg 2013, 14:01

Orlo
nisam oprimetio, slobodno se citiraj...

A sto se mog citata tice, ja sam to lupio! :)))

Autor carobnjak 08 Avg 2013, 14:31

@carobnjak
Da... lupio... :)
Ne znam zasto mi ne verujes nesto sto je lako dokazivo (Vest: Opelov novi 1,6 litarski dizel motor):

"...Ovo je jedna od novih linija novih naprednih motora koji stizu u ovoj i narednim godinama, pored novog 1.6 SIDI (max 200 KS i 300 Nm) i buducih 1.0 sa tri cilindra i 1.4 sa 4 cilindra i direktnim ubrizgavanjem, start-stop sistem itd..."

Autor Orlo 17 Jan 2013, 10:06

:)

Autor Orlo 08 Avg 2013, 18:04

Orlo
a ko kaze da ti ne verujem?
Ovaj kometar iz januara stvarno nisam registrovao...

Znaci po tebi Opel spada u najinovativnije marke?

Autor carobnjak 08 Avg 2013, 18:41

@carobnjak
Takav sam osecao stvorio u komentaru... sta ces... ;)
Zavisi od oblasti, u nekim stvarima postavljaju trend, negde bih rekao bih da prate trend i to vrlo dobro, za razliku od nekih mainstream proizvodjaca, dok u nekim stvarima kaskaju tipa upotreba laksih materijala u konstrukciji vozila...

Autor Orlo 08 Avg 2013, 19:06

Orlo
budi konkretniji!
U cemu to postavljaju trendove?

Autor carobnjak 08 Avg 2013, 19:10

@carobnjak
U bezbednosnim sistemima (OpelEye, Adaptivi tepmpomat plus senzori za detekciju vozila pri isparkiravanju) i tehnoloskim inovacijama (AFL+, FlexRide, AGR Sedista, Flex7, FlexFix) na prvom mestu, npr Meriva je rodonacelnik klase u Evropi...

Autor Orlo 08 Avg 2013, 19:32

Orlo
tako moze, mislio sam da ces reci da je u motorima, jer tu zdravo kasni... :)

Autor carobnjak 08 Avg 2013, 20:35

@carobnjak
To je relativno, ako pogledas ostale mainstream proizvodjace pa i oni tek sada polako uvode nove turbo benzince malih zapremina (neki jos ne) koji koriste direktno ubrizgavanje (Opel vec 10 godina koristi vece (2.0+) turbo motore sa direktnim ubrizgavanjem), a 1.6 CDTI jeste okasnio ali vidim da ga hvale na testovima i on ce zasigurno zameniti 1.3, 1.7 i slabije varijante 2.0 CDTI motora u skorijoj buducnosti... okasnio je ako se poredi sa VW-om koji je sa TSI motorima napravio stvarno boom, mada i oni su malo prenaduvani kao ultimativni od strane novinara...

Autor Orlo 09 Avg 2013, 11:01

@Orlo
sta su to, tj.koji su mainstream proizvodjaci???

Autor carobnjak 09 Avg 2013, 12:21

@carobnjak
Nepremijum proizvodjaci tipa VW, Ford, Renault, PSA, Fiat, Hyundai, Kia, Toyota itd...
Taj termin sam pokupio sa americkih sajtova, oni koriste cesto taj izraz...

Autor Orlo 09 Avg 2013, 12:39

@Orlo
koliko ja znam, postoje premijum, low cost, i oni ostali tj.obicni...

"Mainstream" se ne koristi u Evropi, ali Antena sigurno ima dodatno objasnjenje... :)

Autor carobnjak 09 Avg 2013, 12:43

@Orlo
cek malo, u prethodnom komentaru ti poredis Opelove dizel CDTI sa VW TSI?
Opel kasni sa turbo benzincima jako puno, a sa dizelom svetlosnu godinu!

P.S. a zaboravio si Fiatove T-jet i Multiair koji su dosli odmah posle TSI ali se za razliku od njih nisu pokazali problematicnim! :)

Autor carobnjak 09 Avg 2013, 12:48

@carobnjak
Kasni sa turbo benzincima? Sta to znaci, da ih nije imao kada ih je konkurencija nudila? To nije istina, proveri malo cinjenice... a vec sada nude jos modernije SIDI motore, sa direktnim ubrizgavanjem koje jos samo par proizvodjaca nudi a medju njima nije Fiat. :P
Nisam ih poredio, nego sam se osvrnuo i na dizele, pa je tako na kraju ispalo...
Sto se tice dizela, ako su Fiat-ovi 1.9 (kasnije izveden u 2.0) i 1.3 dotrajali onda je to tako... 1.7 je jedini koji je starije generacije i koji ide u penziju zahvaljujuci novom 1.6...

Autor Orlo 09 Avg 2013, 13:30

Orlo
mislim na DOWNSIZING turbo benzince!

Fiatov j.9 je zamenjen sa 1.6 multijet a ne 2.0!

Autor carobnjak 09 Avg 2013, 13:56

@carobnjak
I ja na njih mislim, 1.4T i 1.6T benzinci su vec godinama u upotrebi... a evo vec sada potpuno novi i moderni izlaze i prate trendove...
Napisao sam da je 2.0 izveden (derivat) iz 1.9...

Autor Orlo 09 Avg 2013, 14:08

@Orlo
jeste izveden, ali je 2.0 ugradjivan uporedo sa 1.9.
Dolaskom motora 1.6, ugasen je 1.9 JTD, upravo zbog downsizinga...

Za Opelov 1.6T se bas ne moze reci da je nastao downsizingom, ovde je rec o motorima male zapremine...

Autor carobnjak 09 Avg 2013, 18:04

@carobnjak
Tada novi turbo motori 1.4, 1.6 i 2.0 su zamenili atmosferski 1.8, 2.0T (170 KS) i atmo 3.0 V6 respektivno, tako da su oni bili deo downsizing-a.
1.6 MJet je zamenio ove slabije varijante 1.9 JTD ali one jace verzije su zamenili sa 2.0. Ono sto sam spomenuo u gornjem komentaru za 1.9 i 2.0 se odnosilo na ponudu kod Opel-a...

Autor Orlo 09 Avg 2013, 19:02

@Orlo
a kad je to bilo "Tada" ako kazes da se ugradjuju odavno?

Sto se tice zadnje recenice sad nista ne kapiram...

Autor carobnjak 09 Avg 2013, 19:14

@carobnjak
1.6T je poceo da se ugradjuje 2006., a 1.4T 2009., 2.0 SIDI-T 2008. godine...
Poceo si pricu kako je 1.6 zamenio 1.9, to se odnosilo za Fiat, a ja sam ranije spomenuo da je 1.9 zamenio 2.0 ali sam mislio kod Opel-a ne kod Fiat-a...

Autor Orlo 09 Avg 2013, 20:20

@Orlo
sad sam razumeo, mada sve je to Fijatovo... :)

P.S. u kom modelu je prvo ugradjen taj 1.6T?

Autor carobnjak 09 Avg 2013, 20:40

@carobnjak
Bilo je gotovo istovremeno u Astri, Corsi i Merivi...

Autor Orlo 10 Avg 2013, 00:12

@Orlo
a ti si siguran da je to nov motor?

Autor carobnjak 10 Avg 2013, 00:21