home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nova Volvo Drive-E porodica 2.0 litarskih četvorocilindarskih motora korisnicima nudi vrhunske vozne mogućnosti uz nisku emisiju ugljen dioksida. Volvo S60 T6 sa 306 KS i novim 8-stepenim automatskim menjačem je prvi automobil u segmentu, koji nudi preko dve konjske snage po gramu emisije ugljen dioksida, dok je D4 dizelaš sa 181 KS i manuelnim menjačem prvi dizelski model ovog nivoa snage u premium D segmentu, koji emituje manje od 100 g/km ugljen dioksida.

„Tokom razvojne faze naših Drive-E motora, obećali smo užitak vožnje bez uticaja na efikasnost u potpuno novu dimenziju. Zvanični evropski NEDC test ciklus, potvrdio je da smo nadmašili naše konkurente, kada je u pitanju odnos snage i emisije ugljen dioksida" - izjavio je Derek Crabb, potpredsednik odeljenja za razvoj motora pri Volvo Car grupaciji.  

Sa 306 KS i emisijom ugljen dioksida od 149 g/km (6.4 l/100 km), Volvo S60 T6 postaje prvi automobil u segmentu koji nudi preko dve konjske snage po gramu emisije ugljen dioksida. Automobil s druge strane do 100 km/h ubrzava za 5,9 sekundi.  

Benzinac sa kompresorom i turbo punjačem

Kombinacija kompresora i turbo punjača nudi adekvatan odziv na gas od niskih obrtaja, poput klasičnog usisnog benzinca. Mehanički spojen kompresor se aktivira pri prvom davanju gasa i od najnižih obrtaja, dok se turbo punjač aktivira naknadno i nudi vrhunska ubrzanja.

„Stvorili smo manje, inteligentnije motore, koji nude mogućnosti motora sa više cilindara, uz nisku potrošnju i nivo štetnih emisija." - rekao je Derek Crabb.  

Volvo S60 T5 sa 245 KS i novim 8-stepenim automatskim menjačem je i izuzetno kompetitivan. Nivo emisije ugljen dioksida iznosi 137 g/km, što odgovara proseku potrošnje od 5,9 l/100 km.  

Vrhunski štedljiv dizelaš sa emisijom ugljen dioksida od 99 g/km Volvo S60 D4 sa 181 KS i manuelnim mjenjačem emituje tek 99 g/km ugljen dioksida, što odgovara potrošnji od 3,8 l/100 km. Volvo V60 D4 i sa velikim 17-inčnim točkovima ostaje rekordno štedljiv uz CO2 emisiju od 99 g/km.  

Drive-E dizelaši koriste inovativnu i-Art tehnologiju ubrizgavanja

Korišćenjem povratnih informacija o pritisku ubrizgavanja na svakom injektoru goriva, umesto korišćenja samo jednog senzora pritiska u zajedničkom vodu, i-ART tehnologija omogućava konstantnu kontrolu i odvojeno prilagođavanje ubrizgavanja u svakom od četiri cilindra. Svaki injektor na vrhu ima mali kompjuter, koji nadgleda pritisak ubrizgavanja. Korišćenjem ove informacije, samopodešavajući i-ART sistem obezbeđuje idealnu količinu goriva u svakom trenutku procesa saogrevanja.

„Povećavanje pritiska ubrizgavanja na izuzetno visokih 2.500 bara, uz dodatak inovativne i-ART tehnologije, može se opisati kao drugi veliki korak u dizelskoj revoluciji. Značaj ovog dostignuća je jednak izumu lambda sonde još davne 1976. godine." - izjavio je Derek Crabb.  

Spremni za elektrifikaciju

Drive-E motori su već u startu spremni za elektrifikaciju. Zbog kompaktnih mera četvorocilindarskog motora, moguća je jednostavna ugradnja električnog motora u samom motornom prostoru. Baterijsko pakovanje može se smestiti u sredinu automobila.  

„Uspeh našeg Volvoa V60 Plug-in Hybrid dokazao je da ne postoje kontradikcije između užitka u vožnji i niskih emisija. Već smo potvrdili da će potpuno novi XC90 biti predstavljen sledeće godine, a benzinski plug-in hybrid će činiti vrh motorne ponude. Prvi Volvo automobil iz 1927. godine pokretao je 2.0 litarski četvorocilindarski motor, tako da se može reći da naši novi Drive-E motori ostaju verni tradiciji" - zaključuje Derek Crabb.   

Izvor: Auti.ba / PR Volvo



čitanja : 1071



Komentari

odlicne performanse i mala potrosnja

Autor neko 27 Okt 2013, 00:06

Odlicno!

Autor Vlada 27 Okt 2013, 00:21

Cini mi se da je jos neki proizvodjac ranije eksperimentisao sa kombinacijom kompresor-turbo. U svakom slucaju bravo Volvo.

Autor Bagzi 27 Okt 2013, 01:29

@Bagzi
VW-ov 1.4 TSI ima kombinaciju turbo i kompresora...

Autor Orlo 29 Okt 2013, 11:22