home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

• Novi motor će proširiti asortiman ekoloških dizel motora na Toyoti Verso.
• Inženjeri iz centra za istraživanje i razvoj Toyote Motor Europe su obezbedili savršeno uklapanje motora i vozila.
• Sporazum o isporuci dizel motora je prvi korak ka srednjoročnoj i dugoročnoj saradnji sa BMW grupacijom na polju razvoja ekoloških tehnologija nove generacije.

Dve godine posle potpisivanja ugovora o isporuci dizel motora sa BMW grupacijom, Verso 1,6 D-4D će biti prva Toyota opremljena BMW-ovim motorom.

Uvođenje 1,6 litarskog D-4D motora proširuje gamu motora na Versu, koja se sada sastoji od četiri dizel i 2 benzinska motora.

Snaga ovog 1,6 litarskog dizel motora je 112 ks pri 4000 o/min, dok je obrtni moment 270 Nm pri 1750-2250 o/min. Emisija CO2 je 119 g/km.

Didier Leroy, viši izvršni direktor u Toyoti Motor Corporation i predsednik i generalni direktor Toyote Motor Europe (TME) je rekao: „Mi u Toyoti verujemo da rešavanje pitanja životne sredine u našoj industriji zahteva višestruki pristup. Hibridi su najvažniji deo našeg puta ka održivoj mobilnosti, ali takođe prepoznajemo važnu ulogu ekoloških dizel motora u Evropi. Saradnja sa industrijskim liderima kao što je BMW grupacija nam je omogućio da iskoristimo ekonomske prednosti manjeg troška razvoja, kao i da brže izađemo na tržište.“

Tehnički centar TME, sa sedištem u Belgiji, je vodio razvoj 1,6 D-4D motora za Verso, što je obezbedilo savršeno uklapanje sa vozilom i Toyotinim menjačem i elektronikom. Na taj način je sačuvana udobnost i dinamičke performanse originalnog Versa. Nekoliko delova je novorazvijeno, kao što su nosači motora, zamajac, novo kućište menjača i stop/start sistem koji dodatno povećava efikasnost i smanjuje emisije izduvnih gasova.

Proizvodnja Versa sa 1,6 D-4D motorom će početi u januaru 2014. u Toyotinoj fabrici u Turskom gradu Adapazariju - jedinom postrojenju gde se proizvodi Verso. U ovoj fabrici se takođe proizvodi najnovija generacija Corolle.

Isporuka dizel motora je početak šire saradnje između BMW grupacije i Toyote, u okviru koje ove kompanije planiraju da:

• zajednički razviju sisteme gorivih ćelija;
• izvedu studiju izvodljivosti zajedničkog razvoja platforme sportskog automobila;
• zajednički rade na razvoju tehnologija laganih karoserija;
• zajednički istražuju litijum-vazdušne baterije.

PR Toyota



čitanja : 2305



Komentari

tako to radi autoindustrija..prodaju motore..a ne kao neki da kupuju od renoa..ccc..

Autor ivan 03 Dec 2013, 19:36

Odličan potez toyote,uzeli su najbolji mali dizel motor i sada imaju najbolju gamu dizela za verso, 112-124-150-177 ks, 270-310-340-400 Nm

Autor Master disaster 03 Dec 2013, 19:42

Ako bude kao onaj u Pezou, ojado ce se zabavati Tojota.

Autor Pit 03 Dec 2013, 19:45

Master disaster
Uzeli su bazni model, kao Mb od Renoa, znaci tako gledaju na to. : )
Aj da su uzeli neke jace, performans agregate, uzeli ovo i stavili u Verso. : )
A jace nece jer imaju svoje, koje smatraju boljim logicno jer bi inace uzimali od kompanjona. Zapravo je sustina u tome da nece da bacaju pare na razvoj nego ce uzeti od saradnika taj bazni agregat. : )
Ipak neko snabdeva Pagani, Aston Martin, a neko Tojotu Verso. : )))

Autor Pit 03 Dec 2013, 19:58

Taj bmw 1.6 benzinac iz pežoa,sitroena i minija je izvesno najbolji motor te vrste i nije imao značajnije više problema nego bilo koji drugi

Autor Master disaster 03 Dec 2013, 20:01

Najjaca kompanije iz premium segmenta i najjaca kompanija, u automobilskoj industriji uopste, saradjuju... Lepa vest zaista!
(Cars lover, 2. decembar 2013 14:21)
# Link komentara
Preporučujem (+112)
Ne preporučujem (-27)

Autor bmw series 8 03 Dec 2013, 20:07

Master disaster
Ma sigurno, ali po servise najbolji.
Nego, sto se ne potpises pravim imenom. Ne videh ovde bmw fana sa takvim nickom. Posebno je smesan prvi komentar "najbolji mali motor". Gde je to dokazano ?
Inace videh test Minija u autobildu. Nepouzdan, kvarljiv, skup za odrzavanje. Bas pohvalno. : )
Nadam se da im ovaj dizel nije tako "dobar" kao benzinac.

Autor Pit 03 Dec 2013, 20:11

ml prva generacija-najpouzdaniji auto u istoriji.

Autor bmw series 8 03 Dec 2013, 20:13

Bs8
Imao dva 320 benzinca, nikakvih problema. Prijatelj je imao 270 cdi, takodje bez problema. Na X5 3,0 d mi je puko dihtung glave motora. Beli dim izbacivao. Jeep GC 2,7 crd takodje bez greske. Video sam i ja da kritikuju ML-a, ali ja nisam imao loseg iskustva, a dva sam imao. Mislim da ih je Top Gear iskritikovao. Jak je dosta prvi ML. A recimo sa njim sam izasao gde mi se zaglavila Tojota Land Cruiser 90. Mislim da je dosta vise terenac u odnosu na drugu generaciju. X5 je recimo nikakav terenac vec vise ko podignuta limuzina.

Autor Pit 03 Dec 2013, 20:28

pit,u autobildu je bio mislim u top 6 najgorih polovnjaka.
takvu krsinu pre i posle njega niko nije izbacio.nacicu kasnije novine,ne volim napamet da pricam.

Autor bmw series 8 03 Dec 2013, 20:50

Bs8
Jesi ti ikad seo u taj auto, vozio se ???

Autor Pit 03 Dec 2013, 20:56

jesam.imao mi rodjo.270cdi.trosio je previse.to znam,za ostalo se i nisam nesto raspitivao.a i kakve veze ima da li sam se vozio ja?strucnjaci koji su specijalizovani za te stvari su ga ocenili katastrofalnom oceno.a njima vise verujem nego bilo kojoj glasini ili nekom prosecno upucenom tipu.

Autor bmw series 8 03 Dec 2013, 21:17

Bs8
Sta znaci trosi previse ?
Ovom prijatelju je trosio od 9-11 lit. X5 3,0 d vise trosi od njega pa ?
Sta konkretno ne valja ?
Moras da navedes, a ne pausalne izjave.

Autor Pit 03 Dec 2013, 21:24

Što je ovo trebalo Tojoti??
Moraju da proširuju kapacitet servisa. Biće zapušenja.

Autor Gymkhana Motorsport 03 Dec 2013, 21:24

ml prve generacije je u top 7 najgorih polovnjaka po strucnjacima iz autobilda.dobio je samo 2 zvezdice od mogucih 5.mercedes?to je solidan automobil,automobil za zivot takoreci.od kad se 1996god pojavila prva e klasa w210 kvalitet je naglo otisao nadole.retko koji mercedes koji je nastao 90ih moze da se pohvali nekim kvalitetom,a vrhunac je ml w163 (1997-2005).sta reci kad 35% od registrovanih,11god starih m klasa u nemackoj ne prolazi tehnicki pregled.iako nema problema sa korozijom kao pomenuta e klasa ogibljenje i upravljacki mehanizam su veoma osetljivi.
takodje,kvalitet zavrsne obrade ovog mercedesa napravljenog u fabrici u americi odgovara otprilike prvoj fijat pandi dok su modeli napravljeni u austriji magna stajeer dosta bolji.nakon fejslifta 2001 mercedes je popravio kvalitet ali je istovremeno uveo i sam krunski dragulj SVIH UZASA NEPOUZDANOSTI-ml 400 cdi.kod ovog v8 dizelasa sa 250ks problemi sa lancem su vise pravilo nego izuzetak,pregoreli dihtunzi motora,takodje, a automatski menjac sa kojim je standardno uparen veoma lako i brzo strada.izvor: autobild.

Autor bmw series 8 03 Dec 2013, 21:46

U Autobildu na velikom testu 100.000km, jedino 135i i nova petica karavan (cini mi se 525d) su jedini automobili bez i jednog jedinog kvara ili vanrednog servisa posle 100.000km.

Autor toma 03 Dec 2013, 22:47

toma,528i,ne 525d.

Autor bmw series 8 03 Dec 2013, 22:49

@toma: I Kia Venga je jedna od retkih koja je prošla test bez kvara.

Autor dzigi 04 Dec 2013, 09:51

1598 ccm? Mora da je i ovo 1.6 MJet... to je jedino racionalno objasnjenje... :))))))

Autor Orlo 06 Dec 2013, 14:20

Orlo
To je 1.6 HDI koji se malo pohabao,pa mu je zbog trošenja cilindara skočila zapremina za 38 ccm...

Autor EFI engine 06 Dec 2013, 14:23

Orlo
nije , ne brini, pa nije to Opel da koristi Fijatove mjtd! :)

Autor carobnjak 06 Dec 2013, 15:33

@carobnjak
Ma jok ne brinem se, samo korisitim tvoje proverene metode za utvrdjivanje... ;)

Autor Orlo 06 Dec 2013, 17:42

Orlo
a ne, najjaca metoda je ona cije su motore do sada koristili... :)

Autor carobnjak 06 Dec 2013, 17:51