
Novi Mini (interne oznake F56) je premijerno predstavljen 18. novembra prošle godine u Oxford fabrici u Velikoj Britaniji (na 107-godišnjicu rođenja Aleka Isigonisa, čoveka koji je zaslužan za nastanak originalnog Minija iz 1959. godine), a zatim i na sajmovima automobilu u Tokiju i Los Anđelesu.
Podsećanja radi, na početku je novi Mini promovisan sa 1,5 litarskim trocilindričnim turbo benzincem sa 136KS i 220 Nm pri samo 1250 o/min. (230 Nm sa overboost-om) u modelu Mini Cooper, zatim sa 2,0 litarskim četvorocilindričnim benzinskim motorom koji razvija 192KS i 280 Nm (300 Nm sa overboost-om) u modelu Cooper S, kao i sa novim common-rail 1,5 litarskim turbo-dizelašem sa 116KS i 270 Nm obrtnog momenta u modelu Cooper D.
Već tada je najavljeno da će ponuda kasnije biti proširena verzijama One i One D, što se sada i desilo.
2014 Mini One pokreće 1.2L TwinPower Turbo trocilindrični benzinski motor sa 75 kW/102KS i 180 Nm, ubrzanje od 0-100 km/h traje 9,9 sekundi (sa automatikom 10,2 sekunde), najveća brzina iznosi 195 km/h, prosečna potrošnja goriva se kreće od 4,6 do 4,9 l/100 km, a emisija CO2 od 108 do 114 grama po km.
S druge strane Mini One D pod haubom ima 1.5L TwinPower Turbo trocilindrični dizelaš koji razvija 70 kW/95KS i 220 Nm, ubrzanje do 100 km/h iznosi 11,0 sekundi, maksimalna brzina je 190 km/h, dok se potrošnja kreće od 3,4 do 3,5 l/100 km (emisija CO2 od 89 do 92 g/km).
Na kraju i podsećanje da je na poslednjem sajmu automobila u Detroitu prikazan i Mini John Cooper Works, i to u formi koncept vozila, ali se serijski model koji će se pojaviti u prodaji tokom 2014. godine neće mnogo razlikovati. Takođe, u JCW paketu će biti i sportski podešeno ogibljenje, jače kočnice, sportski izduvni sistem i dorađeni enterijer, dok bi pod haubom serijskog modela trebalo da bude 1,6 litarski četvorocilindrični turbo motor sa 162 kW/217KS.
Ivan Mitić – Autoblog.rs