
Na sajmu automobila u Ženevi na površini za izlaganje od 2.086 m2 u dva nivoa (4. do 16. marta 2014. godine) češki proizvođač automobila naglašava dinamiku marke čitavim nizom novih modela i varijanti modela. Vrhunac izlaganja kompanije Škoda na Ženevskom jezeru je spektakularna studija o dizajnu coupéa Škoda VisionC.
Zbog nje dinamični razvoj Škoda modela i dizajna proteklih godina prelazi na viši nivo. Za svetsku premijeru marka je odabrala predstavljanje nove Octavie Scout i nove Octavie G-TEC s pogonom na gas.
Nova Škoda Octavia pri tome može da se vidi po prvi put u vrhunski opremljenoj liniji Laurin & Klement. Povrh toga Škoda predstavlja tri nova, sportski opremljena Monte Carlo posebna modela za Yeti, Rapid Spaceback i Citigo.
Tokom 2013. godine ovaj proizvođač automobila isporučio je 920.800 vozila širom sveta. Bila je to druga po redu najbolja poslovna godina u istoriji kompanije.
Studija o dizajnu Škoda VisionC: nabijena emocijama
Studija, Škoda VisionC, koja je predstavljena u Ženevi, prekretnica je po pitanju razvoja jezika dizajna marke. Škoda se u poslednjih nekoliko godina dokazala kao dobro prodavana marka na međunarodnim tržištima“, kaže Werner Eichhorn, izvršni direktor sektora prodaje i marketinga kompanije Škoda. „Marka stavlja sve veći naglasak na tehnologiju, dizajn, funkcionalnost i međunarodni duh. Nastavićemo tim putem. Naši automobili su sve izražajniji, dinamičniji i emotivniji“, tvrdi Eichhorn.

Škoda VisionC je studija o dinamično elegantnom kupeu s petoro vrata. Automobil se ističe svojim izražajnim dizajnom, čistim i jasnim linijama i savršenim proporcijama. Istovremeno je studija o dizajnu kompanije Škoda usmerena na funkcionalne i ekološke zahteve: vrlo velikodušan po pitanju prostora, što je već standardno za automobil marke Škoda, kao i sa inovativnim pogonom na gas kao i odličnim vrednostima aerodinamike.

Predstavljanjem kupea s petoro vrata Škoda jasno ističe da se ne boji novih koncepata vozila. „Škoda VisionC je emotivna ikona, jasan signal dinamike marke koja stalno napreduje“, kaže Eichhorn.
Škoda Octavia Scout – multitalenat za svaku avanturu
Škoda Octavia Scout premijerno nastupa u Ženevi. Novim izdanjem Česi predstavljaju najbolju Octaviu Scout svih vremena. Crossover model je pravi ‚izviđač’ robusnog offroad izgleda, dobrih voznih karakteristika čak i na zahtevnim terenima, sa snažnim i modernim pogonom na sve točkove i inovativnom tehnologijom. Pored svoje varijabilnosti Škoda Octavia Scout poseduje i sve najbolje karakteristike nove Octavie: veliku funkcionalnost, odličnu prostranost, vrlo dobar odnos uloženog i dobivejog kao i najmodernije sisteme bezbednosti i komfora.

Svojim markantnim pustolovnim izgledom ovaj automobil dobro izgleda u toku vožnje ulicama grada kao i na offroad vožnji. Izražene vizuelne karakteristike su snažni branici napred i pozadi kao i plastične oplate čitavog automobila. Rastojanje od tla je sa svojih 171 mm za 33 mm povećan u poređenju sa standardnim modelima Octavia. U unutrašnjosti može da se pronađu neki elementi dizajna koji su specifični za liniju Scout.
Dobre vozne karakteristike i za vreme offroad vožnje garantuje moderna tehnologija pogona na sve točkove. Pogon na sve točkove koristi Haldex spojnicu pete generacije. Pri tome nova Octavia Scout osvaja poene i za ponašanje prilikom vožnje uzbrdo i odličnu vučnu silu. Octavia Scout ima i inovativnu zadnju osovinu s više spona.

Na raspolaganju su dva dizel i jedan benzinski motor snage do 135 kW. U poređenju s prethodnim modelima znatno su smanjene i vrednosti emisija i potrošnje goriva nove Octavie Scout i to u proseku za 20 odsto.
Škoda još od 2007. godine nudi Scout varijantu za model Octavia. Do kraja 2013. godine prodato je ukupno 53.600 Octavia Scout. To čini skoro osam odsto ukupne prodaje modela Octavia Combi u tom periodu.
Škoda Octavia G-TEC – finansijski pristupačna tehnologija koja brine o okolini
Svoju svetsku premijeru u Ženevi imaće i nova Škoda Octavia G-TEC – prva serijska Octavia s pogonom na gas. „Škoda značajno smanjuje potrošnju i emisije tokom razvoja svojih vozila“, kaže dr. Frank Welsch, izvršni direktor sektora za tehnički razvoj i dizajn kompanije Škoda. Nova Octavia G-TEC zato predstavlja važnu prekretnicu i obogaćuje ponudu modela Škoda posebno ekološki osvešćenim i istovremeno finansijski pristupačnim modelima.

Škoda Octavia G-TEC pravi je štediša goriva. Maksimalni domet Octavie G-TEC 1,4 TSI/81 kW je skoro 1.330 km. Motor je konstruisan bivalentno, što znači da može da koristi gas i benzin. Dva puna rezervoara za gas prevaljuju put od gotovo 410 km. Kada se rezervoari za gas isprazne pogon se automatski prebacuje na benzin, a domet pogona na benzin je oko 920 km. Deo serijske opreme Octavie G-TEC je ekološki Green tec paket (start-stop sistem i rekuperacija energije kočenja). Potrošnja je 5,4 m3 (3,5 kg) gasa na 100 km, što odgovara CO2-emisiji od samo 97 g/km.
Ekološki prihvatljivi CNG pogon dostupan je i za Škoda Octavia limuzinu kao i Škoda Octavia Combi. Octavia je drugo vozilo ove marke koje ima pogon na gas. Od kraja 2011. godine Škoda u svom programu ima verziju pogona na gas za gradski automobil Citigo.
Pogon na gas je važan stub strategije održivosti kompanije Škoda. Ekološki prihvatljive vrednosti omogućuju štedljivi Škoda GreenLine modeli niskih vrednosti emisija. Trenutno postoji 97 Škoda modela s vrednostima emisije ispod 120 g CO2/km, a od toga ih čak 17 ima vrednosti manje od 100 g CO2/km.
Škoda Octavia L&K – ekskluzivna elegancija

Škoda Octavia L&K koja je sada prvi put predstavljena u Ženevi odiše ekskluzivnom elegancijom. L&K je skraćenica za Laurin & Klement, imena dva osnivača češke marke. Luksuzni L&K paket u ponudi je za Octavia limuzinu i za model Octavia Combi.

Oprema između ostaloga obuhvata: 18’’ aluminijumske naplatke, bixenon prednja svetla s LED svetlima za dnevnu vožnju i zadnjim LED svetlima. U unutrašnjosti se nalaze višenamenski upravljač sa četiri kraka, elegantna smeđa sedišta presvučena kombinacijom koža/Alcantar koža, sound sistem CANTON i novo dizajnirane ukrasne lajsne.

Novu Octaviu L&K pokreće jedan od tri snažna agregata: 1,8 TSI/132 kW benzinski motor i dva dizel motora 2,0 TDI/110 kW i 2,0 TDI/135 kW. Motori 1,8 TSI/132 kW i 2,0 TDI/110 kW su po želji dostupni s ručnim ili automatskim DSG menjačem. Motor 1,8 TSI sa 6-stepenim DSG menjačem u ponudi je i sa pogonom na sve točkove, kao i 2,0 TDI/110 kW s ručnim menjačem. U drugoj polovini 2014. godine uvode se vrhunski motori 2,0 TDI/135 kW uz kombinaciju 6-stepenog DSG menjača i pogona na sve točkove.
Izvor: Netauto.rs
Foto: Salon-auto.ch / Škoda