home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Podsećanja radi, pre nešto više od 25 godina Mazda je na sajmu automobila u Čikagu (9. februara 1989.) održala promociju prve generacije modela MX-5.

Radilo se o laganom, jednostavnom i zabavnom vozilu koje je odmah postalo hit i koje je ponovo podstaklo interes kupaca za roadsterima. To dokazuje i brojka od više od 920.000 prodatih primeraka Miate u ovih 25 godina.

MX-5 je zahvaljujući dobroj prodaji završio i u Ginisovoj knjizi rekorda, i to kao "Best-Selling Two-Seater Sports Car", a dobio je i preko 200 nagrada širom sveta.

Povodom 25-godišnjice Mazda je za predstojeći sajam u Njujorku pripremila i specijalno izdanje nazvano 25th Anniversary Edition koje se bazira na još uvek aktuelnom modelu sa tvrdim sklopivim krovom.

Automobil privlači pažnju Soul Red metalik bojom, crnim elementima (krov, A stubovi, retrovizori), kožnim enterijerom (u kombinaciji bele i crne boje), piano black detaljima, aluminijumskim pedalama, alu točkovima od 17 inča u dark gunmetal izdanju (gume Bridgestone Potenza RE05A 205/45R17-84W) i Bilstein amortizerima.  

U ponudi će biti šestostepeni manuleni i automatski menjač, a serija za SAD je ograničena na samo 100 komada.

Prodaja će početi kasnije tokom proleća, a cena će biti saopštena naknadno.

Kada se Mazda MX-5 pojavila u prodaji na američkom tržištu te 1989. godine koštala je 13.800 dolara, dok je pod haubom bio 1,6 litarski benzinac sa 86 kW/116KS i 135 Nm. To je bilo dovoljno da 960 kg težak roadster od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za manje od devet sekundi.

Druga generacija MX-5 modela je predstavljena 1998. godine i to sa jačim 1,8 litarskim motorom sa 140KS, dok je treća generacija svetlost dana ugledala 2005. godine sa novim 2,0 litarskim agregatom od 170KS.

Sledeće godine se dakle očekuje i potpuno nova, četvrta generacija, koja se razvija u saradnji sa Fiatom, a biće zanimljivo videti kako će Japanci proslaviti proizvodnju jubilarnog, milionitog primerka.

Ovde podsećanje da se nedavno pojavila i vest da će Mazda u novi MX-5 ugrađivati i četvorocilindrični 1,5 litarski atmosferski SkyActiv-G benzinski motor koji se takođe nudi i u novoj Mazdi3 gde inače razvija 100KS i 150 Nm. Naravno, za Mazdu MX-5 će dobiti više snage, a takođe se pominje i 2,0 litarski SkyActiv-G benzinac.

Novi MX-5 će i dalje imati pogon na zadnjim točkovima, dok će platforma biti zajednička sa modelom koji se razvija zajedno sa italijanskim Fiatom.

U svakom slučaju, novi MX-5 će odlikovati Kodo dizajnerski rečnik, Mazdina SkyActiv tehnologija i niže težište, a težina vozila će biti smanjena za više od 100 kg.

Takođe, potrošnja goriva će biti smanjena za oko 30 odsto u odnosu na sadašnju generaciju.

Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 1625



Komentari