
Renault je danas objavio zvanične slike i detalje o novoj verziji sportskog Megana RS (nazvan Megane RS 275 Trophy), ali za sada nije saopšteno njegovo vreme na Nirburgringu za koje se jedino zna da će iznositi manje od 8 minuta.
Još ranije je naime zvanično najavljeno da će ovaj automobil nemačku stazu Nirburgring savladati za manje od 8 minuta, a nedavna nezvanična informacija kaže da se radi o 7 minuta i 45 sekundi. Ipak, moraćemo da sačekamo na 16. jun kada bi Renault trebalo da objavi ovaj podatak.

U svakom slučaju, Francuzi su sa Meganom RS 275 Trophy pripremili jasan odgovor na nedavni rezultat Seat Leona Cupra 280 koji je Nirburgring prešao za 7:58:44 minuta, čime je postavio novi rekord za vozila sa prednjim pogonom (raniji rekord je sa 8 minuta i 7.97 sekundi držao upravo Renault i njihov model Megane RS 265 Trophy).

Ukratko, novi Megane RS 275 Trophy će imati i Akrapovič izduvni sistem (izduvna cev od ugljeničnih vlakana), nove alu točkove (opciono i 19-inčni crni Speedline Turini točkovi), Michelin Pilot Sport Cup 2 gume, Ohlins Road & Track amortizere, Cup šasiju, trkačke trake na bokovima, sportska Recaro sedišta sa alkantaraom i kožom, volan sa alkantarom, dok je pod haubom 2,0 litarski četvorocilindrični turbo motor koji sada raspolaže sa 275KS pri 5500 o/min. i 360 Nm pri 3000-5000 o/min.

Prosečna potrošnja goriva po fabričkim podacima je 7,5 l/100 km, a emisija CO2 iznosi 174 grama po km.
Megane RS 275 Trophy će biti ponuđen u ograničenoj seriji, a njegova prodaja startuje sledećeg meseca (cena u Francuskoj iznosi 38.000 evra).
Ivan Mitić - Autoblog.rs
Sa Leon Cuprom su oborili rekord, sada pokusavaju ovi iz Renoa da povrate krunu sa ovim novim modelom... a stizu novi pretendenti: Civic Type R, Astra OPC Extreme, Golf R400...
Astra OPC bi trebala biti znano laksa nego sad,a to je jako tesko ako ne bude kostala oko 50 000 eura. Golf 400 ima integralnu vucu, nije u kategoriji, ali ja, iako volim Reno ocekujem da ce Civic da ih razvali, videcemo.
@Orlo
jedino ako ga obori honda posto ova astra opc extreme i golfr400 nisu ni priblizna klasa...golf r400 je 4x4 ovde je rec o rekordu sa prednjom vucom...a ova astra nema zadnja sedista i ko zna sta jos pritom ne moze da se koristi kao normalan auto za porodicu i svaki dan...dakle suludo je porediti astru i golf ovde.
Svaka cast Renou za takmicarski duh. Sa tom snagom, postignuto vreme je za postovanje. U ovoj konkurenciji, navijam za Hondu. Mozda ce i Fordaljka da izbaci neki RS (Fokus ili Fijestu) za ovu bitku.
@NemanjaBB
@djogo km
Tako je, Golf R400 je visak s obzirom da je ovde rec o rekordu za FWD vozila...
@djogo km
Astra OPC Extreme je radjena po slicnom principu kao i Megane R26.R samo sto nije ni priblizno spartanac kao Megane koji nije imao nista od opreme i bio je upotrebljiv samo i iskljucivo na stazi:
http://www.netcarshow.com/opel/2015-astra_opc_extreme/800x600/wallpaper_04.htm
Kada vec govorimo o smislenosti - zapravo rezultat hot-hatch modela na NBR je totalno nebitan kupcu ovakvi modela jer niko od njih nikada nece moci da postigne to ili ta vremena na stazi kao profesionalni vozac, samo ce da se zrtvuje prakticnost, upotrebljivost i komfor zbog niskoprofilnih guma, tvrdjeg oslanjanja itd... a svi su oni u realnim uslovima po performansama slicni.
@Orlo
Da li je tacna informacija da je taj Seat oborio rekord sa kocnicama koje NE mozete dobiti ni kao dodatnu opremu kada kupujete novu Cupru?
P.S. Ovo je ocekivan potez, da se VW kompanija malo spusti na zemlju.
Astra OPC Extreme nece po meni ostvariti bolji rezultat, bez obzira na odsustvo sedista i olaksanje 100 kg.Poenta Megana je da se takav kakav je prodaje i u salonima, rekord koji je drzao je drzao auto koji se bez bilo kakvih izmena prodaje kao rs265 trophy cup.Hot hatchovi imaju isti smisao kao bilo koji sportski automobil sa tvrdjim oslanjanjem i jakim motorom.Pri tome imaju mesta za 4 putnika i solidan prtljaznik. Astra ce imati posebno radjene gume po najavi, trkacke pneumatike sa minimumom uslova da zadovolje redovan saobracaj,puno karbona, a opet 150 kila teza od Seata,Megana,Civica, tako da sada kosta blizu 40 000, a takav ce verovatno biti barem 50000, ako ne i vise i opet mislim da nece moci sa tom tezinom ispod 8 minuta na Ringu.Trebace joj 50-60 konja vise, a mislim da je to ipak previse za prednju vucu, ali videcemo.Ja bez nekog posebnog razloga prosto osecam da ce Civic biti slabiji a brzi od svih.
@RS
Evo sta je o tom rekao jedan od sefova Renoa, najavljujuci under:
http://www.caradvice.com.au/283211/renault-megane-rs265-under8-model-set-for-production-special-edition/
Hocevar said the record-beating run by the Seat Leon Cupra 280 was achieved with the aid of a Performance Pack comprising high-performance brakes, wheels and tyres.
“The important fact is that the 8:08 that went around there [the Nurburgring Nordschleife] was a production car that went on sale. The Seat that went around and lapped that faster time, that’s not a production car,” he said.
“I mean, we’ve got Group N packs that you could pull out of Renault Sport and apply to a Megane and it would be a substantially faster, lighter and more rigid vehicle … but that’s not a production car, that’s a bespoke motorsport vehicle.
“Whatever time we do, we’ll do with a production car that goes on sale. And that was the record that was set previously and I’m pretty confident when they go out and do it again it’ll be the same arrangement. Otherwise we may as well be building all sorts of one-off production-based sports vehicles and claiming fastest times.”
@Orlo
sve u svemu glupo je sto oni sami uporedjuju vremena megana r26.r i megana trophy...
@Bobo
Da, da kada smanje za 100 kg, bice teza jos 150 kg... ma jos 500 kg... budu malo realan, mada od tebe je to tesko ocekivati, jer ti kada znas nesto to je to, ili kada imas stav to je amin, nema da ti neko protivureci...
P.S. Astra OPC Extreme ima 330 KS i pravljen je kao masina jedino namenjena za staze - znaci pun kompromisa i namenjen samo za trke, sto je bio i R26.R, i nije neko poredjenje sa civilizovanijim Meganom RS... a Megane RS da bi bio dobar na stazi mora da se doplati za Cup opremu - LSD, sportsko oslanjanje...
Prvo i osnovno, sa sve sminkom deluje zastarelo. Jete brz i sta ti ja znam, ali Golf i Seat izgledaju neuporedivo bolje.
@Orlo Ne znam sta ti je zasmetalo u mom tekstu ali necu da budem "malo" realan, bicu vrlo realan: trenutna razlika je 200 kila u odnosu na Leona, a 170 kila u odnosu na Megana Trophy. Evo ti test:
http://www.autobild.de/artikel/astra-opc-megane-rs-cup-leon-cupra-280-vergleich-5101105.html a imajuci u vidu da ce olaksati i Megan i Leon, a za dve godine stize novi Megan na jos laksoj platformi, otprilike sam bio vrlo tacan.Cup oprema jeste opcija i ona podrazumeva sve sportsko i na seriji Trophy cup je bila standard i nije se doplacivalo nista.
@Bobo
Ma naravno ti si i u buducnost gledao i utvrdio kolika ce masa da bude Meganu za dve godine... ekstra... samo ne znam kako ce da smanje masu Leon-u kada je pre par meseci izasao na trziste al ajd sad... i plus ne znas da racunas ali to je kriv neko drugi nisi ti... ;)
Fakat je da je Astra teska jer se koriste starije legure celika, ali je fakat da proizvodjaci lazu o masi tako da nista ne uzimam zdravo za gotovo sto vidim pogotovo kada prepisu podatke iz brosura, i vrlo se cesto setim primera u kome u fabrickim podacima sa testa SAT+ za Captur, gde pise u specifikacijama da ima masu 1150 kg a na vagi ima bezmalo 1400 kg...
Zapitaj se zasto je Clio IV koji je navodno "dosta smrsao" u odnosu na prethodnika, zasto sa jacim i elasticnijim motorom ima samo dve stotinke bolje vreme i to sa automatskim menjacem... ;)
@Orlo Pa kad su uspeli da smanje masu za 100 kg (kod OPC za kojeg je pretpostavka da jedini od svih ne laze) OPC u koji je izasao 2012. prepostavljam da ce za neku jos ekstreniju varijantu LEONA, ukoliko je bude,biti moguce smanjiti je bar 20-30 kila, dovoljno ce biti izduv, felne, sedista i hauba, zadnja nece morati da vade.Posto sam ti dao uporedni test u kojem covek koji ih testira tvrdi da je OPC tezi za 200 kila od rivala i da mu je to i problem u voznji, ja sam to onako ofrlje procenio, nisam racunao, samo prosto mislim opet ce biti tezak a znatno skuplji.To je bila sustina mog komentara.Evo da se ispravim: bice tezi 100 kila.O.K.Ne znam ko je "navodno" tvrdio da je klio dosta smrsao, konkretno po proizvodjacu novi je laksi od starog za 10 kg, ali ima 4 vrata i nema jaci motor ima elasticniji.Sa tim da je sada udobniji i manje sirov od prethodnika opet jednako jak i tezak, meksi i udobniji postigao je bolje vreme.Inace proizvodjac je naveo da je Klio prosecno smrsao za 70 kila, ali je jako tesko izvrsiti procenu jer opreme nisu iste, ranija verzija je imala 3 vrata, tako da je bila laksa
@Bobo
Bio je uporedni test Astre OPC jos na pocetku prodaje u AB sa Sciroccom R i razlika je bila cini mi se oko 80 kg a Astra je imala 1550 kg sto odgovara i brojci iz ovog testa.
Da se nadovezem na ta fantasticna smanjenja mase kod novih modela u koja iskreno sumnjam uglavnom zbog novih ENCAP pravila i bezbednosnih sistema, zatim novi modeli su bolje izolovani zvucno od starih, tu je vise standardne opreme itd... evo npr u AB je takodje isto bila brojka za Golfa 7 da je razlika "samo" oko 40 kg u odnosu na 6-icu a objavljivali kada se pojavila da je smanjenje u proseku 100 kg... smanjenje mase je evidentno kod vecine ali ne onoliko koliko oni predstavljaju.
@Orlo Nista ja o tome nisam govorio.Prosto: Leon na Nirnburgringu je bio tezak 1346 kg bez vozača.Po specifikaciji sadasnja astra OPC je teska 1561 kg sto je 215 kg vise.I pored smanjenja od 100 kg to ce biti 115 kg vise.Nisam pricao uopste o smanjenju mase i kako ga ko pretstavlja, samo sam rekao da je za Astru i sva GM vozila u stvari, tezina problem i to se u konkretnoj situaciji vidi, a OPC kao ilustracija u svojoj Extreme varijanti, kada izbaci zadnja sedista, ubaci karbone na krov, ,haubu i bogtepitajgdesvemoze,"metne" specijalno dizajnirane za taj auto gume, olaksa svog konkurenta do ekstrema, dobije dvosed,opet barem 100 kila tezi od konkurentnih cetvoro i peto-seda.Imajuci u vidu da astra OPC kosta oko 38000 eura,koliko i ovaj najskuplji megan u istoriji,pretpostavljam da ce zbog svega ovoga extreme kostati dobrih 10-15000 vise,ako ga ikad budu i napravili, jer ne vidim smisao da pravis tako skup auto za stazu na kojoj ne mozes ostvariti vreme bolje od konkurencije, koja je slabija, jeftinija i brza.(naravno, ovo za vreme na stazi je samo moja pretpostavka, ne tvrdnja).Prosto ne vidim smisao, ne takvih automobila kao sto je r26r bio jer je on napravljen za rekord i oborio ga je, vec konkretno astre OPC Extreme, koja po mom misljenju to pored svega,nece moci.
@Bobo
Ne znam gde si video da Astra kosta 38.000, kada je njena cena u Nemackoj 34.900 eura i to sa prakticno full opremom...
Iskreno ne vidim ni ja svrhu takvih ogoljenih hot-hatch modela pravljenih iskljucivo za stazu, medju kojima je su R26.R i OPC Extreme... a to da li ce moci da postignu rekord sa Astrom... ona se na stazi odlicno drzi (gledajuci testove tu je po pitanju vremena neki put brza neki put sporija ali u pitanju su stotinke) sa konkurencijom, a sa vecom snagom i manjom masom kod Extreme verzije... hm ne bi se slozio sa tobom... uostalom videcemo