
Nova Opel Meriva zadivljuje svojom novom ponudom štedljivih benzinskih, LPG i dizel motora. Vrh ponude je ultramoderni 1.6 CDTI koji je sada dostupan u tri verzije: 100 kW/136KS, 81 kW/110KS i u novoj verziji 70 kW/95KS.
Potonji agregat upotpunjuje trio novodizajnirane generacije dizel motora koje karakteriše ekonomična potrošnja i izuzetno nizak nivo buke – naime, 1.6 CDTI se s pravom zove supertihim dizelom.

Potpuno novi 1.6 CDTI sa 70 kW/95KS standardno dolazi sa Start/Stop tehnologijom i dostupan je sa šestostepenim manuelnim menjačem sa malim trenjem. On zamenjuje prethodnu generaciju 1,3 litarskih dizel motora iste snage uz povećanje maksimalnog obrtnog momenta za 100 Nm. Nova verzija tog supertihog dizela troši samo 4,0 l na 100 km u kombinovanom ciklusu i emituje samo 105 g/km CO2 – četiri grama manje od prethodnog modela. To je Merivi obezbedilo najbolju nemačku oznaku energetske efikasnosti A+.
Ovaj ultrafleksibilni Opelov monovolumen pohvalila je i ustanova Aktion Gesunder Rücken e.V. (Kampanja za zdrava leđa) zbog njegovog sveobuhvatnog ergonomskog koncepta, pa on nudi prednosti za okolinu, ali i vlasnika.
Izvor: PR saopštenje / Autosport.hr
@carobnjak
A jel mozes da mi objasnis zasto menjaju 1.3 CDTI/Mjet, sa ovim novim 1.6 CDTI, kada je on "vrh vrhova"? :)
@Orlo
naravno da mogu!
ako pazljivije procitas naci ces odgovor u tekstu:
"On zamenjuje prethodnu generaciju 1,3 litarskih dizel motora iste snage uz povećanje maksimalnog obrtnog momenta za 100 Nm"
Resio i Opel da konacno pokusa napraviti dizel motor al prethodno uzevsi dobru osnovu tj. savrsenu!
Zadovoljan? :)
P.S. a da ja tebe pitam zasto 1.3 multijet nije isao u Bravoi nego samo 1.6?
@Orlo
mislim da je Auto objavio ovu vest upravo da bi tebe demantovao za nebulozu kod Vivara... :)
Ovaj 1.6 CDTI ide i u Vivaro (u 4 verzije snage) i u Merivu (3 verzije)? Svaka im čast. Za Vivaro napisaše da je Biturbo (u verziji sa 140 ks).Mada, kako napisaše u AB,interval zamene lanca je 6 godina ili 150kkm,što malo razbija iluzije i za ovog "lančanog" (i sve ostale,koji se time hvale).
A što se tiče ove nove eko verzije, 95 ks, sa 105 gr CO2, koliko znam, u 308 2.0 BlueHDI od 150 ks emituje 99 gr (a 1,6 sa 120 ks 82 grama), tako da ovih 105 grama i nije baš za neku "eko" pohvalu (što je priznajem, potpuno nebitno)
@carobnjak
Opet pretpostavka... :))))
Kao i uvek, nista vise od toga... ;)
E vidis ja necu da pretpostavljam i da se prolupavam, pa cu reci da jednostavno ne znam zasto.
Simply as that. :P :)
@moron
Najjaci 1.6 dCi Bi-Turbo ima 160 KS i skoro je imao premijeru, a ovo su "oslabljene" verzije tog motora, kao i 1.6 dCi sa 130 KS sa jednom turbinom, takodje "oslabljene" za Trafic/Vivaro.
Ovo u Merivi i ostalim modelima je Opelov motor.
@Orlo
eto, samo si zbunio Morona... :)
A sta su tvoje teorije nego prepostavke?
Da nisi uradio mozda, dvostruko slepu naucnu studiju, teorija dokaza "A"??? :)))
@Orlo
cek malo, sad stvarno ne kapiram!
Ovde tvrdis da isti motori idu u Merivu i Vivaro, a onamo da su to Renoovi motori???
Izgleda da je Opel sa Fiat MultiJet malih motora prešao na Renault DCI.
Dal je ovo prepsano, kupljeno, ili kupljena prava, ostaje da se vidi. Uglavnom, ja bi ih obišao bar za početak dok se ne sazna šta se krije u ovoj priči.
Ali ovo, dve serijske turbine u Opelu??? Pa to je kao kompjuter iz kineske prodavnice, a uzgred verovatno jako skupo.
@carobnjak
Vidis, milan je ukapirao, sta je "pisac hteo da kaze". :P
@moron
U Vivaro i u Trafic se ugradjuju, isti, Renoovi 1.6 dCi motori, samo sto na Vivaru mora da stoji CDTI oznaka.
Ovaj 1.6 CDTI koji se ugradjuje u Zafiru, Merivu i Astru je Opelov motor i nema veze sa Renoom.
@Orlo
nisam te pitao da li je Milan ukapirao, nego nesto sasvim drugo!
Uostalom , ti si ocigledno majstor zabune, pa i dezinformacija! :)
@carobnjak
Slazem se, i priznajem da sam izazvao sam totalnu konfuziju.
Kriv sam! :)
P.S. Objasnio sam posle. O:)
@Orlo
hvala, zato sam te pitao da ponovo napises, tj. jasnije... :)
Ali ja imam novo pitanjce:
Zasto Opel nije iskopirao i Fijatov 1.3 multijet, nego je samo oslabio 1.6?
Ovako Fijatov i dalje ostaje najbolji u klasi (tj.litrazi)... :)
Mislim da u ovu diskusiju treba da se uključi Mange, jer je ipak renol u pitanju, a on je za njega tata-mata i on će da nam objasni (i) kako renoov 1.6 DCI sa jednom trubinom razvija 130 ks, a sa dve turbine 120 ks, a u oba slučaja po 320 Nm. A možda posle toga i "auto" prepravi neku vest ( možda onu o Vivaru ).