
Stiže novi Opel Vivaro – praktičniji, efikasniji i privlačniji nego ikad pre. Druga generacija kombinuje funkcionalnost lakog dostavnog vozila sa pogodnostima udobne kancelarije na točkovima, privlačnog dizajna, poput putničkog automobila.
Njegov prethodnik je već postao popularan i izdržljiv igrač na evropskom tržištu lakih dostavnih vozila, sa gotovo 600.000 proizvedenih primeraka od izbacivanja na tržište 2001. godine. Sa godišnjom prodajom od oko 50.000 vozila, on pokriva preko 10% evropskog tržišta vanova srednje veličine, čime je postao glavni igrač u Opelovom portfoliju lakih dostavnih vozila. Sada nova, druga generacija Vivara, stiže na tržište ovog leta, kako bi nastavila da niže uspehe.

On poseduje sve što je potrebno za uspeh: njegovi raznoliki modeli sada su i duži, čime je povećan teretni kapacitet, a u kabini nalazi se najmodernija multimedijalna tehnologija IntelliLink sa navigacijom koja je jednostavna za korišćenjem kao i oprema koja brzo i lako pretvara ovo vozilo u pokretnu kancelariju. Novi Vivaro je i izuzetno ekonomičan: pod haubom nalaze se potpuno novi turbo dizel motori, zahvaljujući kojima je potrošnja goriva izuzetno niska, samo 5,7 litara na 100 pređenih kilometara, a emisija CO2 iznosi svega 149 g/km – najbolje vrednosti u klasi koje povoljno utiču na i standard vlasnika, kao i na životnu sredinu.

„Vivaro se nadmeće na tržištu sa jakom konkurencijom, a kupci danas zahtevaju više od jednog lakog dostavnog vozila više nego ikad pre“, kaže Peter Kristijan Kispert, član Opelovog Odbora i potpredsednik GME zadužen za prodaju i postprodajne usluge. „Vozila moraju biti izuzetno raznovrsna i da se ponašaju kao pokretna vizit-karta, a u isto vreme sposobna da funkcionišu kao sredstvo za prevoz ljudi. Veliki raspon novog Opel Vivara nudi savršeno rešenje za sve ove potrebe. On je bitan deo naše ogromne proizvodne ofanzive, i umnogome će ojačati naš položaj u klasi lakih dostavnih vozila.“

Dva dizel motora, četiri izlazne snage: Najnovija turbo tehnologija za Vivaro
Unapređena pogonska tehnologija čini novi Vivaro ekonomičnim i snažnim vanom za sve namene. Dva potpuno nova turbo dizel motora koji nude četiri izlazne snage, omogućavaju
ubrzanje za kratko vreme, čak iako je Vivaro pod punim opterećenjem. Liniju motora čine 1.6CDTI sa 66 kW/90 ks i 85 kW/115 hp, kao i napredni 1.6 BiTurbo CDTI sa sekvencijalnim turbo punjenjem i sistemom dvostrukog hladnjaka, što daje 88 kW/120 ks i 103 kW/40 hp. Ovaj motor, budući da se napaja poomoću dva turbo-punjača koja rade istovremeno, kombinuje vrhunske performanse sa ekonomičnom potrošnjom goriva. Potrošnja u kombinovanoj vožnji sa novim turbo-dizel jedinicama smanjena je za preko jednu litru, a sa BiTurbom je čak niža od 6 litara na 100 km (preliminarni podaci). Zahvaljujući tome, Opelov uspešni univerzalac u svojoj novoj izvedbi postiže najbolje vrednosti u svojoj klasi vozila. A za one koji traže više, moguće je aktivirati i pozeban ’eko’ način vožnje, kako bi se uštedelo još više goriva.
Novi Vivaro obezbeđuje i dovoljno snage. Sa samo 1,500 obrtaja u minuti, BiTurbo motor od 88 kW/120 ks daje impresivan obrtni momenat od 320 Nm, dok opcija s motorom od 103 kW/140 ks postiže 340 Nm.

Sa unapređenim sistemom upravljanja šasijom i brojnim drugim sigurnosnim funkcijama, novi Vivaro pouzdano koristi svoju snagu i učinkovitost. Pored ABS-a i elektronske raspodele kočione sile (EBD), vozaču podršku pruža i sistem pomoći pri naglom kočenju u slučaju nužde (Emergency Brake Assist – EBA), sistem pomoći pri kretanju na uzbrdici (Hill Start Assistant – HSA), Elektronska kontrola stabilnosti (Electronic Stability Program – ESP), sistem kontrole vuče (Traction Control - TC) kao i sistem za smanjenje mogućnosti prevrtanja vozila (Roll Over Mitigation).
Zahvaljujući novim savremenim sistemima podrške, vožnja novog Vivara je bezbednija i opuštenija. U ponudi je model sa model sa kombinovanom kontrolom vožnje i ograničenjem brzine, kao i sa sistemom Park Pilot, koji pomaže vozaču u vožnji unazad prilikom parkiranja. Vozač takođe ima i optimalan prikaz situacije iza vozila uz ugradnju zadnje kamere. Još jedan praktičan dodatak koji doprinosi bezbednosti je i veliko konveksno ogledalo koje se nalazi na suvozačevom štitniku za sunce. Ono može da se namesti tako da omogućava pregled mrtvih uglova, a u isto vreme pruža i bolju ukupnu vidljivost.

Savremeno pokretno radno mesto: Novi Vivaro sa mnogo prostora i praktičnih detalja
Fleksibilan, višenamenski i dobro opremljen – novi Opel Vivaro može da se konfigurište tako da odgovori na sve potrebe jednog lakog dostavnog vozila. On nastavlja uspešan koncept raznih oblika svog prethodnika, i može se pronaći kao panel van, kombi, crew van ili vozilo sa platformom. Može se pronaći i u raznim konfiguracijama, uključujući i dve dužine (D1: 4.998 mm / D2: 5.398 mm) i dve visine krova. Novi Vivaro je još bolje opremljen za tovar od svog prethodnika, jer su obe dužine vozila 216 mm duže nego ranije. To dodaje 100 mm tovarnom prostoru u oba vozila (D1: 2.500 mm, D2: 2.900 mm), i daje prostor dovoljan da u njega stave tri evro-palete, i poslažu jedna do druge. Povećan je i ukupni tovarni prostor za panel van, u rasponu od 5,2 do 8,6 m3. Tovarnom prostoru se lako pristupa zahvaljujući zadnjim vratima. Za prevoz izuzetno dugačkih predmeta, desna vrata mogu da se učvrste pod uglom od 90°, a leva vrata mogu da se zatvore nezavisno. Otvori na suvozačevom sedištu i pregradi kabine takođe omogućavaju produžavenje tovarnog prostora. Alternativno, u kombi varijanti sa kliznim bočnim vratima, moguć je udoban prevoz osam putnika u tri reda sedišta.
Kokpit u novom Vivaru izveden je na način da stvara savremen, pokretan radni prostor. Kupci mogu da biraju udobna sedišta sa podrškom u lumbalnom delu kičme koja su podesiva i po visini i po dužini. Sve glavne funkcije u kokpitu se sada nalaze u visini očiju i u optimalnom položaju, tako je postignuta primerna ergonomičnost. To uključuje praktične detalje poput centralnog prednjeg sedišta koje može brzo i lako da se transformiše u mali naslon za laptop. Stvari potrebne za posao ili drugi predmeti u svakodnevnoj upotrebi mogu se odlagati u prostorima iznad multimedijalnog sistema na centralnoj konzoli, ili u fioci ispod suvozačevog sedišta, sa prostorom za odlaganje zapremine 42 litre.
Vivaro sada nudi optimalnu povezivost pomoću Opelovog IntelliLink multimedijalnog sistema, sa 7-inčnim tač-skrinom u boji, Bluetooth telefonskom povezivošću, audio strimingom i naprednom navigacijom sa mapama koje se mogu jednostavno ažurirati preko USB priključka. Funkcije poput automatskog upravljanja klimom i sistema otključavanja i paljenja bez ključa, povećacaju udobnost unutar kabine i lakoću korišćenja.
Jednostavno nepogrešiv: Novi Vivaro je robustan i elegantan
Praktična i udobna unutrašnjost, robusna i elegantna spoljašnjost: potpuno novi Vivaro uvodi, po prvi put, Opelovu nagrađivanu filosofiju dizajna ‘Spoj vajarskog umeća i nemačke preciznosti’ u segment lakih dostavnih vozila. Iz tog razloga, samo kada je u pitanju dopadljivost dizajna, čini se izvesnim da će privući nove grupe kupaca. Spoljašnjost je još elegantnija i savremenija, sa velikom istaknutom rešetkom hladnjaka, upadljivim farovima i tekućim bočnim motivom 'oštrice', Opelovog višestruko nagrađivanog dizajnerskog jezika. Dnevna svetla su izvedena u prepoznatljivoj Opelovoj grafici 'krila' i dostupna su sa novom LED tehnologijm, dajući Vivaru nepogrešiv izgled. Sa jednostavnim i praktičnim dizajnom zadnjeg dela, Vivaro demonstrira robusnost kakvu kupci očekuju od vana u svakodnevnoj upotrebi.
Kupci modela Vivaro mogu da biraju između tri varijante opreme/konfiguracije, kao i 11 boja karoserije. Odmah nakon izbacivanja na tržište dodatne specifične boje biće u ponudi za vozila posebne namene, tako da će Vivaro biti isporučivan u izvedbi savršenoj za sve poslovne i komercijalne potrebe.
Novi Opel Vivaro – kratak prikaz
• Svetska premijera: Sajam dostavnih vozila 2014, Birmingem, Velika Britanija, 29/04 – 01/05
• Pojavljivanje na tržištu: Leto 2014.
• Pozicioniranje: Lako dostavno vozilo sa dve dužine karoserije i visine krova; raznovrsna upotreba za posao i odmor, prevoz robe i ljudi jednako; privlačan dizajn; inovativna IntelliLink multimedijalna tehnologija
• Segment: LCV (lako dostavno vozilo)
• Dimenzije u milimetrima:
- Dve dužine, dve visine; obe dužine 216 mm duže od prethodnika
- L1H1: 4.998 / 2.283 / 1.968 mm (dužina / širina sa retrovizorima / visina)
- L2H1: 5.398 / 2.283 / 1.968 mm
• Verzije: Panel van, kombi, crew van, vozilo sa platformom
• Konkurenti: VW Transporter T5, Ford Transit Custom, Mercedes Vito, Citroen Jumpy, Fiat Scudo
• Ciljne grupe: Male firme, kompanije, preduzetnici, specijalni korisnici
• Motori i sistem prenosa:
- Dva Turbo dizel motora, četiri nivoa izlazne snage
- 1.6 CDTI sa 66 kW/90 ks i 260 Nm
- 1.6 CDTI sa 85 kW/115 ks i 300 Nm
- 1.6 BiTurbo CDTI sa 88 kW/120 ks i 320 Nm
- 1.6 BiTurbo CDTI sa 103 kW/140 ks i and 340 Nm
- Vrhunski Turbo dizel i sofisticirani BiTurbo dizel motori sa dva turbopunjača kombinuju odlične performanse sa malom potrošnjom goriva
- Potrošnja goriva je smanjena više od jednog litra na 5,7l/100 km; emisija CO2 iznosi 149 g/km sa Start/Stop tehnologijom (preliminarni podaci)
- Primerna lakoća rada motora i nizak nivo buke
- Moderni 6-stepeni sistemi prenosa
• Multimedijalna tehnologija:
- Inovativni Opel IntelliLink sistem integriše funkcije pametnog telefona u vozilo
- 7-inčni kolor ekran visoke rezolucije osetljiv na dodir
- Funkcija telefona i audio striming preko Bluetooth-a
- Ažuriranje mapa preuzmanjem preko USB-a
• Dizajn i funkcionalnost:
- Obnovljen dizajn naglašava funkcionalnost, kvalitet i profesionalnu privlačnost
- Opelov nagrađivani vajarski jezik dizajna uveden u klasu dostavnih vozila
- Vozačeva kabina sa nizom praktičnih rešenja radni dan čini lakšim
- Savremeni pomoćni sistemi i oprema, kao što su kontrola vožnje sa ograničenom brzinom, retrovizorska kamera, automatska kontrola klima uređaja i sistem otvaranja i paljenja bez ključa, povećavaju bezbednost i udobnost.
PR Opel
Ja mislio da je novi 1.6 CDTI od 100 KW slab i za Zafiru ( stim da cena Zafire sa tim motorom „odvaljuje“ ), a oni u novi Vivaro staviše i tri slabije verzije motora od toga ... Ekologija će sve da nas „sahrani“
@Orlo
siguran si? To znaci da i u Merivu idu Renaultovi? Ili Fiatovi? :)
@carobnjak
Sta je strucnjace, zbunio si se? :)))))
Ovo je Renaultov agregat jer je Vivaro radjen u saradnji sa Renaultom, tj ovo je zapravo Trafic sa drugom maskom i znakom. Tako je bilo i ranije, iako neki misle da se iza oznake 1.9 CDTI krio Fiatov 1.9 JTD.
A sto se tice one tvoje famozne tvrdnje da je 1.6 CDTI poreklom Fiatov, nema te da prilozis dokaz tvoje tvrdnji... slabije ide, a? ;)
@Orlo
opet Orlo stari fazon fura, bezi od teme da bi ispao pametan... :)))
Prvo odgovori ti da li su ovi motori isti kao oni u Merivi?
Samo argumentovano, bez tvojih filozofskih pretpostavki!
Ako su Renoovi zasto se zovu CDTI???
@Orlo
poruci ti tvojim Opelovcima da umesto u pokusaje novih dizela bolje energiju uloze u antikorozivnu zastitu jer su Opel i korozija u 21.veku sinonimi! :)
@carobnjak
Naravno da nisu, da si razumeo poruku namenjenu moronu, verovatno ne bi postavio takvo pitanje...
A kojoj koroziji govoris, na nekom novom modelu? Zvucis kao oni tipovi sto ispadnu niotkuda a koji se odlicno secaju Opela iz 80-ih i 90-ih...
Mislio sam da je prethodni Vivaro koristio "opelove" dizele od 1,9 i 2.0 litra, a "renol" svoje, pa i da sada za novi vivaro svako svoje motore koristi.
Kao putnik (obe prethodne verzije),mogu da kažem da su bili delom neudobni (malo tvrdi pozadi),možda i loših sedišta (neki drugi to rade bolje,ford,hyndai, a neki i gore -kao VW ),ali i da "renol" sa dizel motorom 2.0 ide "kao mećava"
@Orlo
cudis se sto sam zbunjen (a i ostali)???
Pa kako ne bi kad Opel pozajmljuje dizele gde stigne, malo Isuzu, malo Reno , malo vise Fiat, a sad kao pokusava da ima svoje?
A ovaj Vivaro ti je za primer, cak su i karoseriju uzeli od Renoa, jaka firma, nema sta! :)))
P.S. a sto se korozije tice, za to znaju svi koji ga voze, samo mudro cute... :)
@carobnjak
I da, ovo "poruci ti tvojim Opelovcima..." zvuci kao da imas do najvise 5 godina zivota i da nemas bas mnogo predstave kako stvari funkcionisu tj kao da ja imam neke veze sa njima...
Uostalom ne volim da se grupisem tako, zvuci nekako sektaski ili ograniceno, mada ne krijem to da veoma postujem Opelova vozila, zapravo sva nemacka tako da... :)
@Orlo
ne, to sam napisao posto je tvoje znanje iznad njihovog i ti znas kako su konstruisali "novi" dizel, prepostavljam u dosluhu s tobom... :)
Ako su ovo renol 1.6 motori, da nije greška ovaj deo teksta:
"BiTurbo motor od 88 kW/120 ks daje impresivan obrtni momenat od 320 Nm..."
Jer, "stari" 1.6 dci sa 130 ks i 320 Nm ima jednu turbinu, a oni sada staviše dve da bi imao 120 ks i 320 Nm?
Opel je poznat da vozila sklapa i krpi od svega i svačega. GM sistem je to, sve je dopušteno.
Posebno dizel motori. Ne bi se ja pouzdao u ovaj 1,6 dizel iz Opela. Opet je to nečije, a u najgorem slučaju Isuzu.
Možda je Fiatov a možda i novi 1,6 DCI. Sve jedno je nešto prepisano, samo lošije od originala. I sve jedno 1,6 dizel pa i najbolji, u ovoliki kombi - glupost u startu.
@carobnjak
Vidi, da znam bolje od njih, ne znam, ali makar ono cega se ja drzim ima neku osnovu, to pise negde i to oni tvrde... ono cega se ti drzis odnosno tvrdis ne pise nigde... pa sad sta je merodavnije... hm, pa mislim da ti za to ne treba mnogo pameti. ;)
@Orlo
svaka ti cast na "pameti" zasnovanoj na slepom verovanju PR-saopstenjima! :)))
@carobnjak
Vec smo prosli ovo tvoje bajanje o PR saopstenjima... da je istina to sto ti tvrdis moralo bi negde i da pise, sto zbog autorskih prava na motor, sto zbog cinjenice da se danas u svetu interneta, televizije i medija ne moze nista sakriti pa ni ovo, a ti ne mozes nigde da nadjes potvrdu o onome o cemu naklapas... tako da kada nadjes nesto sto potkrepljuje tvoju tvrdnju, sem tvog stava i misljenja o tome, trebao bi da se javis, a do tada... pa mozes i dalje da naklapas. ;) ... sem ako naravno imas da to sve opovrgnes, a imas zar ne? :)
@Orlo
a gde pise da u Vivaro idu Renoovi motori?
Ti zaboravljas najjacu cinjenicu a to je da je tvoj postovani Opel skoro 2 decenije ugradjivao Fijatove dizele!
Pametnom dovoljno...
P.S. i prolazicemo jos dok ti ne navedes malo jace argumente, tj. puno jace, jer ovi koje navodis su samo za malu decu i new-age-internet-generaciju kojoj i sam pripadas!
Mi, Titovi pioniri smo tvrdji orasi! :)
@carobnjak
Cekaj, ako sam ja dobro razumeo, ti nemas nista sto potkrepljuje tvoje tvrdnje, a ja imam (makar nesto kako ti kazes), ali ipak ja treba tebi da se opravdam i da ti dostavim dokaz koji bi ti ocenio kao pravim, jer si ti kao neka vrsta merila i ekspert i tvoji stavovi i izjave se ne preispituju, poput aksioma, na ovom blogu a i sire... dobar si brale... :)))))
Ne treba zaboraviti da u nedostatku argumenta uvek okrenes pricu na razliku u godinama... pa moram da priznam nezgodno je kada je neko pun sebe a onda neko dosta mladji protivureci i zna ponekad da bude u pravu, a to je tesko onda priznati. ;)
@carobnjak
Jel mozes da mi objasnis zasto bih slagao za to?
Mislim po nekoj tvojoj logici, ja to ne bi trebao uopste da kazem niti da naglasim, jer je btw "bruka" koristiti tudje motore, zar ne?
Nikada ti nije ni isla matematika, zato si i spomenuo 2 decenije... kod mene period od 2003 na ovamo ima manje od dve decenije (ili 20 godina), ne znam kako ti racunas vreme... ;)
Interesantno da ti nije mnogo smetalo sto je Alfa Cuore Sportivo (pa i Fiat) koristila Opelove benzinske motore, pa i one doradjene, GM-ovu platformu, a najveci Fiat poslednjih godina je u stvari Vectra C.
Pametnom dovoljno... ;)
@Orlo
brate mili, ti si paljevina i to zesca! :)))
Ja i dalje ne vidim tvoje argumente, i ne znam o cemu pricas, teorija ti je vrlo tanka, i ponavljam -zasnovana na PR saopstenjima!
Evo da ti objasnim, to je kao kad NATO kaze da je bombardovao Srbiju "iz milosrdja" i to bez uranijuma, a znamo sta je istina! E tako ti verujes svemu sto procitas.
To ti je zvanicno saopstenje, ali mucni malo glavom...
Upravo si ti pun sebe, zato te i cimam, jer bas ne dolikuje nekome ko je na pocetku karijere, a svoja znanja zasniva na internetu... :)
Kad budes u pravu, ja cu ti to i priznati. Treba da razlikujes kad neko ima svoj stav i stoji iza njega, a nesto drugo je biti pun sebe (taj se ni nece spustati na tvoj nivo, niti ti dati priliku!).
I da, morem ti to reci, mozda neko znanje i informacije imas, ali u komunikaciji si dosta slab, a u psihologiji posebno, pa se ostavi toga, da ne kvaris utisak! :)))
Kad smo kod matematike, kazi mi koje godine je prvi put
Fijatov JTD ugradjen u Opel, a koja je danas godina?
Sto se GM-a tice, nema potrebe da siris polemiku na americki kontinent jer je tema Opel a ne GM, koji je nesto sasvim drugo...
P.S. nije bruka koristiti tudje motore ali jeste lagati da su ih oni konstruisali, sto nije istina!
@carobnjak
Znaci Ti, Papa, Masoni, Inzenjeri iz Opela, a mozda, zapravo verovatno i Fiata znaju da je ovaj agregat Fiatov. U redu, vazi, kako kazes. :))))
Mada opet ne mozes to nigde da nadjes da pise, sta ces, a to je malo cudno (barem meni, mozda jer sam drugaciji), sto znaci da na internutu postoje samo PR saopstenja i nista drugo (i ni jedan drugi izvor), po nekom tvom kapiranju.
Ja se secam kada si mi objasnjavao da zato sto je konstruisan u Torinu, zato je Fiatov i da ja nemam pojma bla bla... da, da tako bese, pa kada sam ti pokazao sta i kako nije te bilo, ispala bruka najveceg znalca. I to si isto tvrdio iz te tvoje glave kojom si muckao, na osnovu samo tvog ogromnog znanja koje nije zasnovano na internetu, i kojoj ne dozvoljavas da je lazu lazovi i PR hvalospevci.
Drugo, jos jednom da objasnim 2 decenije imaju 20 godina (pise i na wikipediji, mozes da potrazis i proveris). Prvi put je Fiatov agregat 1.3 Mjet (CDTI) ugradjen 2003. (to je pisalo gore u komentaru, ne citas lepo) u Corsi C, a do 2014. godine ima 11 godina, osim ako ti ne znas bolje da racunas, ili imas i za to neku teoriju, a to je btw malo vise od jedne decenije. ;)
I da na kraju:
http://www.largus.fr/actualite-automobile/renault-et-opel-ont-presente-les-trafic-et-vivaro-de-2014-3961382.html
http://www.autoexpress.co.uk/renault/trafic/87435/van
Ovde mozes da procitas potvrdu moje price o motorima u Traficu/Vivaru.
Znas sta mi je cudno, kako si ti kao ekspert i sveznajuci podlegao ovim PR saopstenjima (u ovoj vesti) i pomislio da je ovo Opelov agragat, i ono krucijalno povervao? Cudno zar, ne? ;)