home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Keln, Nemačka, jun 2014. - Fordov novi 1,0-litarski EcoBoost sa 140 KS je najmoćniji ikada napravljen 1,0-litarski serijski automobilski motor, koji po litru radne zapremine isporučuje više snage od motora koji pokreću superautomobile Bugatti Veyron ili Ferari 458 Speciale.

Novu verziju motora, koji je proglašen Međunarodnim motorom godine 2012, 2013. i 2014-te, karakteriše revidirana kalibracija koja omogućava da isporuči 12 odsto više snage i debituje u novim verzijama Ford Fiesta Red Edition i Ford Fiesta Black Edition, koje nude upečatljiv novi stajling i dinamičke performanse za kupce Fieste u Evropi.

Taj motor takođe nudi više nego dva puta veću snagu po litru radne zapremine nego 1,6-litarski motor sa 100 KS koji je pokretao sportsku Ford Fiestu S pre samo 10 godina, dok su za više od trećine poboljšani efikasnost u potrošnji goriva i emisiji CO2 - sa 4,5 l/100 km i 104 g/km CO2* u verzijama Ford Fiesta Red Edition i Fiesta Black Edition.

"Više snage po litru radne zapremine nego motor koji je pokretao u svetu najbrži drumski automobil kao što je do nedavno bio onaj iz 2010. i duplo povećanje snage u odnosu na prethodnika tokom samo jedne decenije, pokazuju kakav je ogroman korak u razvoju učinio 1,0-litarski EcoBoost motor", kaže Joe Bakaj, potpredsednik za razvoj proizvoda u Ford Evropa. "Ta osnova, koja kipti od snage, pruža uzbudljivo iskustvo vožnje koje kupci očekuju od Forda, sa efikasnošću u potrošnji goriva shodno potrošačkoj tražnji."

Fordov 1,0-litarski EcoBoost motor koristi turbopunjač, dvostruko nezavisno upravljanje radom ventila (Ti-VCT) i direktno ubrizgavanje pod visokim pritiskom da bi postigao kombinaciju performansi i efikasnosti bez premca.

Kompaktan, turbo punjač motora niske inercije, vrti se čak do 248.000 obrtaja u minutu - više od 4.000 puta u sekundi i skoro dva puta više obrtaja od turbo punjača u motoru koji pokreće trkačke bolide F1 u sezoni 2014. Tako obezbeđuje dodatno punjenje pod pritiskom od 2,6 bara, što je više nego dovoljno da se napumpaju pneumatici na Ford Fiesti.

Nova kalibracija kontrole nadpunjenja turbo punjačem, Ti-VCT, hladnjak sabijenih gasova (interkuler), upravljanje gasom i kontrola vremena (tajminga) paljenja su povećali snagu od 125 do 140 KS i maksimalni obrtni momenat na 180 Nm pri 1.400 do 5.000 obrtaja u minutu, pomažući novim verzijama Fiesta Red i Black Editions da postignu ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9 sekundi i maksimalnu brzinu od 201 km/h.

"Dokaz naprednog dizajna 1,0-litarskog EcoBoost motora jeste da smo bili u stanju da podesimo motor na 140 KS samo jednom promenom hardvera – unapređenjem zaptivke cilindarske glave, zbog povećanog pritiska", kaže Andrew Fraser, rukovodilac kalibraže benzinskih motora u Ford Evropa. "Najveći pritisak na klip prečnika 7 cm je 124 bara - ekvivalentan pritisku kao kada bi potpuno odrastao afrički slon teži od 5 tona stojao na vrhu poklopca boce sa osvežavajućim pićem."

Razvijen od strane Fordovih stručnjaka širom Evrope, uključujući inženjere Fordovog Evropskog centra za istraživanje i napredni inženjering u Aachenu, u Nemačkoj i Tehničkog centra u Duntonu, u Velikoj Britaniji, motor koristi kompaktnu cilindarsku glavu od livenog gvožđa dovoljno malu da množe da stane u odeljak za prtljag iznad glava putnika u avionu.

Motor takođe poseduje cilndarsku glavu od aluminijuma sa integrisanom izduvnom granom koja smanjuje temperature izduvnih gasova za optimalan odnos gorivo-vazduh. Inovativni zamajac i dizajn prednje remenice pružaju poboljšanu prefinjenost u poređenju sa tradicionalnim dizajnom trocilindarskih motora.

Trenje unutar motora je smanjeno specijalno presvučenim klipovima, manjom zategnutošću klipnih prstenova, zaptivnim prstenovima kolenastog vratila sa manjim trenjem i zupčastim kaišem potopljenim u ulju. Pumpa za ulje sa promenljivom zapreminom obezbeđuje podmazivanje prema potrebama i optimizuje pritisak ulja, za poboljšanu efikasnost potrošnje goriva.

Fordov 1,0-litarski EcoBoost motor je u prvom kvartalu 2014. izabran od skoro 30 odsto kupaca Fieste, pomažući Fiesti da stekne status najprodavanijeg malog automobila u Evropi tokom tog vremenskog razdoblja, a takođe i tokom cele 2013. i 2012. godine.**

Pored Fieste, 1,0-litarski EcoBoost je dostupan u još devet vozila: Focus, B-MAX, EcoSport, C-MAX i Grand C-MAX, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Transit Connect i Transit Courier. Ove godine će takođe biti predstavljen u potpuno novom Mondeu.

Nove verzije Fiesta Red Edition i Fiesta Black Edition sa 1,0-litarskim EcoBoost motorom od 140 KS u prodaji će biti kasnije ove godine.

* Deklarisana potrošnja goriva i emisija CO2 izmerene su u skladu sa tehničkim zahtevima i specifikacijama evropskog pravilnika (EC) 715/2007 i (EC) 692/2008 kao poslednjom dopunom. Potrošnja goriva i emisije CO2 odnose se na određenu verziju vozila, a ne samo na jedno konkretno vozilo. Primenjena standardizovana procedura ispitivanja omogućuje poređenje između različitih tipova vozila i proizvođača. Pored ekonomičnosti samog vozila, na potrošnju goriva i emisiju CO2 utiču i način vožnje i čitav niz drugih ne-tehničkih činilaca. Ugljen-dioksid (CO2) je jedan od gasova koji je glavni uzročnik efekta staklene bašte, odgovornog za globalno zagrevanje planete. Rezultati se mogu razlikovati od potrošnje dobijene u drugim delovima sveta zbog različitih ciklusa vožnje i propisa koji se na tim tržištima primenjuju.

** Po zadnjim razpoložljivim podacima JATO Dynamics, koji se temelje na informacijama dobijenih od JATO Consult, kompanijinog ugovornog konstalnih servisa. Podaci su zasnovani na prodaji u 30 evropskih država. Za više informacija, posetite www.jato.com.

PR Grand Motors




čitanja : 5934



Komentari

Kako je krenulo, za koju godinu i ferari će da ide na 3 cilindra sa 800 "kubika"

Autor moron 30 Jun 2014, 16:39

Smesno, pa evo je 90ih izvlacio isto toliko. :)

Autor acky91 30 Jun 2014, 18:45

Okurazili su se nakon dobijanja nagrade.
Onaj sa 100 KS je najmanje opterecen i najbolji je odabir, i nije toliko nasviran, ali ove verzije od 125KS odnosno 140 KS... tu vec moze da bude problema.
Sam motor nema nekih inovacija koje do sada nisu vidjene, jedino je upitno kako ce na DI da utice ovo nase gorivo puno vode, rasola, grancica ili cega vec, i ovaj zamajac koji izgleda prilicno komleksno zbog ublazavanja vibracija i uravnotezenja zbog nedostatka jednog klipa... i naravno koliki je vek trajanja i cena zamene zamajca koji ce sigurno biti problematican... za*ebanije bi bilo da na primer ima dva cilindra i da ima kompleksni razvod ventila tj da umesto dva bregasta vratila ima samo jedno a drugo zamenjuje elektronika... bilo bi... :)

Autor Orlo 30 Jun 2014, 19:28

Sa trajnošću motora neće biti problema. 120 Mm će izdržati a posle će ga prodati nama. Pošto mi nemamo para za gorivo znači trajaće desetak godina - dovoljno.

Autor Subito 30 Jun 2014, 21:53

Ford žestoko napreduje.

Autor MV 01 Jul 2014, 12:38

Ford je prvi izmislio pokretnu traku za proizvodnju automobila.
Sad bi da naprave jedan motor od Fijeste do Mondea.
Sve u cilju jeftinoće kao uvek od Forda.
A ovaj motor od 1L zapremine će se brzo pokazai u pravom svetlu, a to je nemogućnost ozbiljnije popravke a vek kratak bez popravke. To jeste idi kupi nov...

Autor roker 01 Jul 2014, 14:33