home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Mazda je u martu na 84. sajmu automobila u Ženevi javnosti prikazala i Hazumi concept koji je poslužio kao najava nove generacije Mazde2 (na nekim tržištima kao Mazda Demio). Sada tajni više nema i pred nama su i prve fotografije nove generacije "dvojke."

Nova "dvojka" je dobila prednji deo po uzoru na novije modele japanske marke (CX-5, Mazda6, Mazda3), a u ponudi će se naći i novi 1,5 litarski SKYACTIV-D turbo-dizel Euro 6 motor sa 105KS/250 Nm i emisijom CO2 manjom od 90 grama CO2 (motor će inače moći da se dobije i u kombinaciji sa šestostepenim automatikom).

Takođe, kupci će moći da dobiju i 1,3 i 1,5 litarske benzince sa rasponom snage od 92 do 105 konja.

Takođe, pojedini mediji prenose da će Mazda2 kasnije biti dostupna i u plug-in hybrid varijanti, kod koje će biti i mali rotacioni motor za produženje dometa.

Očekuje se da će hibridni pogonski sistem za Mazdu2 plug-in hybrid biti evolucija onog iz eksperimentalnog vozila Mazda2 RE koji je za produženje dometa imao rotacioni Wankel motor od 330cc.

Novu Mazdu2 pored nove platforme odlikuje i Mazdina SkyActiv tehnologija, Kodo dizajnerski rečnik i nešto veće dimenzije (dužina 4060 mm, širok 1695 mm, visok 1500 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2570 mm). 

Po do sada poznatim podacima, nova Mazda2 će se proizvoditi u Japanu, Tajlandu, Kini, Vijetnamu i Meksiku. 

Nova Mazda2 / Demio će u zavisnosti od paketa opreme imati i dvobojni enterijer, kožna sedišta, novi infotainment sistem i head-up displej.   

Dosadašnja generacija Mazde2 je inače predstavljena još 2007.godine, a blago doterivanje je doživela krajem 2010. godine. Imajući u vidu da su se u međuvremenu pojavile nove generacije brojnih konkurenata već je bilo vreme za naslednika.

Ovde podsećanje da je dosadašnja Mazda2 proglašena i za 2008 Svetski automobil godine (2008 World Car of the Year – WCOTY).

Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 4776



Komentari

Jeste umanjena trojka, ali je odlicna ovako na slici... :)
Nadam se da je vozacko mesto i za one vise od 1.8m, jer u prethodnoj to nije bilo moguce...

Autor carobnjak 16 Jul 2014, 18:46

Audi A3 enterijer i Seat Ibiza

Autor Masrer 16 Jul 2014, 20:03

Pa kolike su dimenzije realne dvojke, iste kao koncept?

Autor rasa 16 Jul 2014, 20:14

Jako lep auto, mada malo mi se ne svidja ovaj C stub. Malo je na silu ovakav, a sve radi lakseg ulaska za glavu.
Krivo mi je sto se unutra, na ovaj prostor gde je gore na modelu bela koza ispod otvora za ventilaciju, nije msestio jedan blok instrumenata. Ako neko zna kako izgleda taj deo na Leksusu ct200h, zna o cemu govorim. Inace po meni jedan od najlepsih enterijera.
Ova Mazda 2 je, uz Klio, moj favorit u ovoj klasi.

Autor Uros Cuore Sportivo 16 Jul 2014, 20:23

Dobra dvojka skroz

Autor NemanjaBB 16 Jul 2014, 21:21

Petica za dvojku!

Mogli su samo ispod otvora na sredini nesto da udenu,ali i ovako je Ok.

Autor Panchev9 16 Jul 2014, 21:41

Lep auto, mada i ovaj jos uvek aktuelni izgleda odlicno, narocito u onoj zelenoj ili narandzastoj boji, a i motorizacija je ok s obzirom na manju masu.

http://www.netcarshow.com/mazda/2008-2/800x600/wallpaper_2c.htm

Samo mi deluje da onaj Smart ima identicnu zapreminu gepeka kao i ova Mazda 2... :) ... mada mozda i gresim ali ako uracunaju i pregradice od po 5l zapremine i bez rezervnog tocka verovatno se onda dolazi do lepih i fenomenalnih brojki za segment, doduse A... :)
Ne sumnjam da ce biti dobar u nekim stvarima (prostor na zadnjoj klupi i gepek - stvari bitne normalnom i prosecnom kupcu, mislim da ovde nece biti prednost), ali je u Evropi ovaj model osudjen na "propast", jer se zna koji proizvodjaci u klasi dominiraju decenijama...
Dizajn je odlican, ali cini mi se da ce mozda poceti da "smeta" ovo L, XL, XXL (2, 3, 6) kao kod drugih proizvodjaca... i malo mi je cudno kako to nije problem ljudima kojima smeta ova filozofija kod drugih proizvodjaca... ;)

Autor Orlo 16 Jul 2014, 23:01

Wb mazde dvojke kao kod golfa šestice :)
Mada, mazda je poznata kao stručnjak da napravi kola bez unutrašnjeg prostora. Sadašnja trojka ima Wb 270 cm, ali pozadi nema mesta za ljude koji poseduju i noge (glavu da ne pominjem).
A i prethodna trojka (sa dužinom i preko 4,5 metra)je bila biser teskobe. Nije ovde neko džabe davno rekao "Ni spolja većih,ni unutra manjih kola". To je mazda. Bila, a po svemu sudeći (sadašnjoj trojci,šestici) i ostala.
Smešno je kod ove dvojke da unutra ima samo 3 duvaljke za vazduh (ako ja dobro vidim)

Autor moron 16 Jul 2014, 23:05

@moron,
Levo od srednje duvaljke i tastera za "sva cetiri" imas i cetvrtu duvaljku. :D

Autor Uroš Cuore Sportivo 16 Jul 2014, 23:17

Perfektna!Ovo je klasa gde u normalnom svetu prostor za noge i glavu na zadnjem sedistu nije presudan.Unutrasnjost cista 10, spolja takodje sto se mene tice, jos ako bude lagana, eto srece.Bravo za Mazdu.

Autor Bobo 17 Jul 2014, 08:46

A gde je naslon za ruku između sedišta?

Autor dzigi 17 Jul 2014, 09:28

@Bobo
Prostor za glavu i noge na zadnjem sedistu nije presudan? Razmisljanje ti je bas onako kako odgovara proizvodjacima... u skaldu sa novim trendom zamena teza...
Sta je presudno, mogucnost personalizacije, dusa, infotainment sistem ili nesto drugo?

Autor Orlo 17 Jul 2014, 12:14

Ja se ne bih složio da je u uobičajenom vozilu B segmenta (ne mislim na neki GT dvosed) razumnom čoveku nebitna ponuda prostora pozadi. I nova mazda 2 će tu da „padne“ i pored svog Wb-a ( jedne seat alte XL ), kao što je u svom segmentu na tom istom „pala“ nova trojka. Doduše, neće to biti jedino vozilo B segmenta sa tim problemom, novi clio ima i veći Wb (2.589 mm), pa ni blizu nema mesta pozadi kao sadašnja fabija ( sa Wb od samo 2.465 mm), u kojoj se ja pozadi sasvim lepo vozim, sve sa nogama i glavom i visinom od 192 cm

Autor moron 17 Jul 2014, 14:24