
Nakon nekoliko godina na tržištu, aktuelna generacija Kijinog modela B segmenta će uskoro doživeti manji redizajn, a premijera obnovljenog Ria će biti početkom oktobra, na predstojećem sajmu automobila u Parizu.

Da Kia priprema doterani Rio su inače još pre nekoliko meseci potvrdile špijunske slike jednog maskiranog test primerka koji je uhvaćen negde u Južnoj Koreji, a danas su pred nama i prve zvanične slike.

Automobil je dobio doteranu masku, svetla za maglu i izmenjene branike, alu točkove novog dizajna (od 15 do 17 inča), blago modifikovani enterijer sa novim DAB digital radiom i novim audio-video navigation (AVN) sistemom (ima 7.0-inčni ekran), kao i širu paletu boja za eksterijer (Digital Yellow i Urban Blue boje).

Obnovljeni Rio će biti dostupan sa gamom od četiri motora, sa rasponom snage od 55 kW/75KS do 80kW/109KS, sa izborom između petostepenog i šestostepenog manuelnog, kao i automatskog menjača.

Prodaja osveženog Ria će na evropskom tržištu startovati početkom 2015. godine, a nakon hatchbacka pojaviće se i doterani Rio sedan.
U Parizu će takođe premijeru doživeti i redizajnirano izdanje malog MPV modela Venga.

I ovde vizuelne izmene podrazumevaju izmenjeni prednji deo (sa većom Tiger maskom, izmenjenim branikom i LED dnevnim svetlima), doterani zadnji deo (sa hromiranom lajsnom i LED svetlima), kao i modifikovanu unutrašnjost ("dark metal" akceni, novi dezeni za sedišta, opcioni volan sa grejanjem, nova generacija navigacionog sistema sa 7-inčnim ekranom, nova kamera za vožnju unazad).

I restilizovana Venga je dobila nove alu točkove i širu paletu boja.

Što se motora tiče, obnovljena Venga ima MPi i CRDi motore, a to znači 1.4 litarski benzinac sa 90KS i 1.4 i 1.6 litarske dizelaše sa rasponom od 90KS do 128KS (sa ISG Intelligent Stop & GO sistemom). Dizelaš 1.4 CRDi sada ima i smanjenu emisiju CO2, i to sa 119 na 114 grama po km.

Prodaja obnovljene Venge (koja se inače proizvodi u Slovačkoj) će startovati početkom sledeće godine, a cene će biti saopštene naknadno.


Na sajmu u Parizu Kia će izložiti i evropsku verziju novog Sorenta (uključujući i njegovu ekonomičniju Eco Dynamics varijantu), a ovde i podsećanje da novi Sorento u zavisnosti od tržišta ima motore sa rasponom snage od 172KS do 270KS, i to dva benzinca (2.4L i 3.3L) i dva dizelaša (2.0L i 2.2L).
Tu je i Optima T-Hybrid concept koja kombinuje 1.7 litarski četvorocilindrični CRDi dizelaš sa električnim kompresorom, 48V baterije, elektromotor i stop/start sistem.


Vozilo može da se kreće i samo na elektromotor pri manjim brzinama, dok konkretni podaci o performansama i potrošnji nisu saopšteni (procenjuje se da će vozilo sa ovim hibridnim sistemom imati oko 20% više snage i do 20% manju potrošnju goriva).
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Ovi blizanci Venga/ix20 kada su se pojavili su me bas odusevili, iako nisam ljubitelj MPV-a, kako prostorom na zadnjoj klupi na tako maloj duzini, gepekom, opremom, tako i dizajnom... smatram da su kao polovnjaci odlicna alternativa vozilima B-segmenta a mozda i bolja kupovina od vozila tog segmenta. Venga se doduse ne prodaje kod nas vise...
O ovom sistemu kod Optime je pisao zadnji broj Autocar-a (firma koja ga je razvila je iz VB i testirala ga je na Passat-u B7 1.4 TSI) i deluje kao odlicna alternativa hibridima sto po jednostavnosti sto po ceni...