
Nakon premijere novog SUV modela Macan, Porsche je pripremio i restilizovanu verziju svog drugog SUV modela - Cayenna druge generacije (type 958) koji je premijeru imao u martu 2010. godine na Salonu automobila u Ženevi.
Zvanična promocija obnovljenog Cayenna je održana na sajmu automobila u Parizu, ali su fabričke slike i detalji objavljeni još pre nekoliko meseci
I Cayenne facelift (modelske godine 2015) je dobio doterani prednji deo (svetla, branik, maska, hauba), izmenjeni zadnji branik, zadnja svetla, vrata prtljažnika i izduvne cevi.

Ovde treba pomenuti i da su verzije Diesel, S i S E-Hybrid dobile Bi-Xenon prednja svetla LED dnevna svetla, dok Cayenne Turbo ima LED prednja svetla sa Porsche Dynamic Light System-om (PDLS).
Promena ima i u unutrašnjosti, a treba istaći da je 2015 Cayenne između ostalo dobio i novi multifunkcionalni sportski volan.

Što se ponude motora tiče, i tu ima noviteta, i to u vidu nove plug-in hybrid verzije i twin-turbo 3,6 litarskog V6 benzinca.
Plug-in hybrid nosi oznaku Cayenne S E-Hybrid, a kombinuje 3,0 litarski V6 benzinac, litijum-jonske baterije od 10.9 kWh i elektromotor od 95KS. Kombinovana snaga sistema iznosi 416KS i 590 Nm, ubrzanje do 100 km/h traje 5,9 sekundi, najveća brzina je 243 km/h, a moguća je i vožnja samo na elektropogon (kada ovaj Cayenne može da se kreće najvećom brzinom od 125 km/h i da pređe do 36 km).
Drugi novitet je 3,6 litarski twin-turbo V6 benzinac sa 420KS i 550 Nm koji zamenjuje atmosferski 4,8 litarski V8 sa 400KS. Motor se ugrađuje u 2015 Cayenne S i do 100 km/h stiže za 5,5 sekundi, dok najveća brzina inače iznosi 259 km/h.
Cayenne facelift će u Nemačkoj biti dostupan od 11. oktobra, i to po cenama u rasponu od 66.260 evra za Cayenne Diesel sa 3,0 litarskim V6 dizelašem sa 262KS pa do 128.378 evra za Cayenne Turbo sa 4,8 litarskim twin-turbo motorom sa 520KS.
Porsche Cayenne Facelift |
||||
model |
snaga |
ubrzanje |
Vmax |
potrošnja |
Porsche Cayenne S |
420KS/550 Nm |
5,5 s |
259 km/h |
9,5 L/100 km |
Cayenne Turbo |
520KS/750 Nm |
4,5 s |
279 km/h |
11,2 L/100 km |
Cayenne Diesel |
262KS/580 Nm |
7,3 s |
221 km/h |
6,6 L/100 km |
Cayenne Diesel S |
385KS/850 Nm |
5,4 s |
252 km/h |
8,0 L/100 km |
Cayenne S E-Hybrid |
416KS/590 Nm |
5,9 s |
243 km/h |
3,4 L/100 km |
Porsche je u svom press saopštenju naveo i da je prva generacija od 2002. do 2010. godine prodata u više od 276.000 primeraka, a druga generacija od 2010. godine u više od 300.000 komada.
Volkswagen je inače u julu saopštio i da će od sledeće godine u svojoj Osnabrück fabrici početi da proizvodi i Porsche Cayenne.
Tačnije, to će se desiti na leto 2015. godine, a do tada će VW uložiti 25 miliona evra za pripremu proizvodnje Cayenna u pomenutoj fabrici. Po sadašnjim najavama Osnabrück fabrika će godišnje proizvoditi oko 20.000 primeraka Cayenna.
U Osnabrück fabrici se inače već proizvode Porsche modeli, i to Boxster i Cayman.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Foto: Autobild.de / Automotorundsport.de