home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nakon premijere novog SUV modela Macan, Porsche je pripremio i restilizovanu verziju svog drugog SUV modela - Cayenna druge generacije (type 958) koji je premijeru imao u martu 2010. godine na Salonu automobila u Ženevi.

Zvanična promocija obnovljenog Cayenna je održana na sajmu automobila u Parizu, ali su fabričke slike i detalji objavljeni još pre nekoliko meseci

I Cayenne facelift (modelske godine 2015) je dobio doterani prednji deo (svetla, branik, maska, hauba), izmenjeni zadnji branik, zadnja svetla, vrata prtljažnika i izduvne cevi.

Ovde treba pomenuti i da su verzije Diesel, S i S E-Hybrid dobile Bi-Xenon prednja svetla LED dnevna svetla, dok Cayenne Turbo ima LED prednja svetla sa Porsche Dynamic Light System-om (PDLS).

Promena ima i u unutrašnjosti, a treba istaći da je 2015 Cayenne između ostalo dobio i novi multifunkcionalni sportski volan.

Što se ponude motora tiče, i tu ima noviteta, i to u vidu nove plug-in hybrid verzije i twin-turbo 3,6 litarskog V6 benzinca.

Plug-in hybrid nosi oznaku Cayenne S E-Hybrid, a kombinuje 3,0 litarski V6 benzinac, litijum-jonske baterije od 10.9 kWh i elektromotor od 95KS. Kombinovana snaga sistema iznosi 416KS i 590 Nm, ubrzanje do 100 km/h traje 5,9 sekundi, najveća brzina je 243 km/h, a moguća je i vožnja samo na elektropogon (kada ovaj Cayenne može da se kreće najvećom brzinom od 125 km/h i da pređe do 36 km).

Drugi novitet je 3,6 litarski twin-turbo V6 benzinac sa 420KS i 550 Nm koji zamenjuje atmosferski 4,8 litarski V8 sa 400KS. Motor se ugrađuje u 2015 Cayenne S i do 100 km/h stiže za 5,5 sekundi, dok najveća brzina inače iznosi 259 km/h.

Cayenne facelift će u Nemačkoj biti dostupan od 11. oktobra, i to po cenama u rasponu od 66.260 evra za Cayenne Diesel sa 3,0 litarskim V6 dizelašem sa 262KS pa do 128.378 evra za Cayenne Turbo sa 4,8 litarskim twin-turbo motorom sa 520KS.

Porsche Cayenne Facelift

model

snaga

   ubrzanje

Vmax

potrošnja

Porsche Cayenne S

  420KS/550 Nm

  5,5 s

  259 km/h

    9,5 L/100 km

Cayenne Turbo

  520KS/750 Nm

  4,5 s

  279 km/h

    11,2 L/100 km

Cayenne Diesel

  262KS/580 Nm

  7,3 s

  221 km/h

   6,6 L/100 km

Cayenne Diesel S

  385KS/850 Nm

  5,4 s

  252 km/h

   8,0 L/100 km

Cayenne S E-Hybrid

  416KS/590 Nm

  5,9 s

  243 km/h

   3,4 L/100 km

Porsche je u svom press saopštenju naveo i da je prva generacija od 2002. do 2010. godine prodata u više od 276.000 primeraka, a druga generacija od 2010. godine u više od 300.000 komada.

Volkswagen je inače u julu saopštio i da će od sledeće godine u svojoj Osnabrück fabrici početi da proizvodi i Porsche Cayenne.

Tačnije, to će se desiti na leto 2015. godine, a do tada će VW uložiti 25 miliona evra za pripremu proizvodnje Cayenna u pomenutoj fabrici. Po sadašnjim najavama Osnabrück fabrika će godišnje proizvoditi oko 20.000 primeraka Cayenna.

U Osnabrück fabrici se inače već proizvode Porsche modeli, i to Boxster i Cayman.

Ivan Mitić – Autoblog.rs  

Foto: Autobild.de / Automotorundsport.de



čitanja : 1219



Komentari