
Sem karavanske Octavije Combi, i Octavia liftback je dostupna sa 4x4 pogonom.
Octavia liftback 4x4 je dostupna sa četiri motora (tri dizelaša i jedan benzinac), a standardno ima i EDL (Electronic Differential Lock).

Verzije su 1.6 TDI Green tec sa 105KS (prosečna potrošnja goriva 4,5 l/100 km, CO2 emisija iznosi 119 g/km, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11,5 sekundi, najveća brzina 191 km/h), zatim 2.0 TDI sa 150KS (4,7 l/100 km, CO2 emisija 122 g/km, do 100 km/h za 8,6 sekundi, najveća brzina 215 km/h), 2.0 TDI Green sa 184KS (0 do 100 km/h za 7,1 sekundu, može do 228 km/h, prosečna potrošnja iznosi 4,9 l/100 km), kao i 1.8 TSI Green tec sa 180KS (ova potonja samo sa šestostepenim DSG menjačem, potrošnja goriva iznosi 6,7 l/100 km, CO2 emisija je 154 g/km, najveća brzina 229 km/h, 0 do 100 km/h stiže za 7,4 sekunde).
Ivan Mitić – Autoblog.rs
ima li saznanja kada ce da ubace multilink, bar kao opciju za doplatu.
Jako pametan potez škode (tj. VW-a). Ovako će im verzija 4X4 postati dostupnija, jer ljudi neće biti prinudjeni da najpre "doplate" oko 800 za karavan, pa na to onda još "uobičajenih" oko 1.800 za "Haldex".
Rade
Ja mislim da oktavija sa jačim motorima ( 1,8 i 2.0 ) ima multilink.
A pogledaj na netu sliku zadnjeg vešanja ASTRE OPC, Meganea RS (torzija), neko je to ovde pominjao neki dan
Zna li neko, šta je to multilink, šta torzija, torzija koja nije torzija, gde su tu razlike, prednosti i mane???
I ova škoda je opet primer gluposti.... Prave Jetija sa prednjom vučom ,a limzinu sa 4X4. Smply Clever - čist balkansko - socijalistilki slogan. Ja bi dodao limuzina kvatro, džip glmac.
fanfatal
Pa, multilink je ono što ima dacia duster 4X4 ili mazda 3 ili "korejci" C segmenta ili "potentnije" oktavije, a torzija ono sto ima nova honda civic ili sportski renol megane. Ja sam čuo od "upućenih" i da mazda 3 nema rezervni točak zato što ima multilink. A nema ga ni civic, mada ima torziju. A ima ga "korejac" mada ima multilink. A i lada niva ima, mada joj rezervni točak i nije tako blizu zadnje osovine.
Eto, to su ti osnovne "razlike":)
Uglavnom, sve nebitno.
Multilink je "zgodan" za kojekakve budževine. Zadnji pogon, ako nisu gibnjevi, zahteva multilink.
Multilink dozvoljava raznorazne vrste podešavanja (ako predvidi proizvođač, a i ako ne lako se prepravi :))
Ovo što zovu "torzija", nije torzija nego H vešanje. H vešanje je upravo prvi masovno primenio VW na golfu. To je najjeftinije vešanje, otporno na loše puteve.
Torzija je danas retka, ilali su je stariji francuzi pozadi, i neki bolji džipovi napred. Recimo VW "Buba" je imala torziju i napred i pozadi. Torzoja ima oprugu u obliku šipke.
E sad, najveći cirkus je što na nekim modelima VW-a recimo, isti tip karoserije ima H vešanje (ono što vi zovete torzija) a drugi multilink. To je nespojivo na istom tipu školjke i sigurno znači neku vrst neozbilnosti proizvođača. Valjda mu je to ta jeftina MQB platforma :))
Dobro je sto su ponudili 4x4 i u nizem cenovnom rangu, severnjaci to najvise vole, mada i kod nas kako "dobro" ciste sneg zna ponekad da zatreba... :)
Gledao sam brojke, Skoda opasno raste na trzistu, Fabia sa dve verzije krece sa prodajom, sledece godine stize i Superb, i vidim da su prakicno stigli Fiat ove godine, a tek ce sledece godine da bude znacajan rast, moguce da ce ga prestici... ej Skoda bre... :)
@fanfatal
Ako je "budževina" to što se na istoj platformi nude oktavija i golf sa multilinkom i torzijom pozadi, onda to bi to značil da je "budževina" i današnji "renault 19 facelift", jer se i on u nekim svojim "pojavnim oblicima" nudi sa takve dve vrste "vešanja" pozadi. A on nije "budževina". Zar ne?
@carobnjak
Imam samo jedan rezervni točak. I to ne "u gepeku", već "ispod njega". Da je škoda, stalo bi u gepek bar pet komada i to "full size"...
A jel ova Oktavija u klasi sa Fluensom ili Fokusom? Ako se ja pitam prešišala je obojicu odavno, još malo pa i Akord bi se postideo
Nije neophodno koliko se predstavlja u novinama da auto ima multilink ako su mu performanse slabije (jer ga oni stavljaju u isti kos sa voznom dinamikom i upravljivoscu a takve automobile obicno porede sa onim premijum modelima) tako da je opusteno sto se koristi polukruta osovina (H, torziona kako se ovde naziva) a i jeftinija je za odrzavanje... ko nema sportskih ambicija na stazi 200+ KS, stvarno mu nije neophodan multilink u (uslovno) jeftinijim (FWD) vozilima... cak se i sa polukrutom osovinom postizu odlicni rezultati (primera ima dosta kod HotHatch modela sto u B sto u C segmentu), moguca je kombinacija sa Watts-ovom vezom (sto se pokazalo kao veoma dobro) sto omogucava podjednako veliki gepek...
Cak i aktuelna Laguna koristi polukrutu osovinu... doduse je jedina u svom segmentu...
Multilink je vesanje sa vise veza, omogucava bolje vodjenje tockova i postavljanje prilikom oscilacija podidealnijim uglovima, tj omogucava vecu stabilnost vozilima.Komplikovanije je i skuplje, od ostalih sistema, dugo su ga koristili samo premijumi uglavnom, a mislim da ga je Focus prvi izveo u c segmentu.Sustina je da je to najskuplji i njefikasniji sistem vesanja zadnje osovine,ali kao sto je Orlo rekao i h mostovi sa torzijom rade posao, tako da se prave razlike osete kod performantnijih automobila.Mana mu je sto uzima puno mesta.Dacija Duster ga ima iako je low cost i iako postoje jeftnija a dobra resenja za zadnji most kod 4x4, na primer Panda iSX4 imaju jednostavniji h most.Kuriozitet je da ga Laguna nema a Dacia ima.
@ Bobo
još davne 1979 Lanča je izvela multilink zadnje vešanje na modelu delta, njihovom tadašnjem predstavniku "C segmenta. Ne bih se usudio da tvrdim da niko to nije uradio pre toga, ali je svakako i to davno pre fokusa.
@Ex
Delta se bazirala na Ritmu, koji nije imao multilink.Mrzi me da trazim, moguce je da si u pravu zato sto je pravljena kao reli vozilo za integralni pogon, pa je moguce da su zbog toga napravili izmene.Ja se secam predstavljanja, prvog Focusa, sa kraja 90ih, reklamiran je kao prvi auto sa prednjim pogonom sa multilinkom, sto je mozda reklamni trik,mozda nije tacno, ali se kao prvi klasican automobil c segmenta sa multilinkom smatra bas Focus.Mislim da je i dan danas jedini, koji ima ovo resenje nezavisno od motorizacije i paketa opreme, ali nisam siguran.
Izgleda da je za reklamu i reklamiranje na tom Fokusu, samo multilink.
Eno, ima ga i i30, Kia i mnogi jeftini modeli.
Od tog multilinka u Srbji se može imati samo problem. Jedan od največih mana Alfi je taj multilink. Baš kao i i30 i mnogi drugi.
Na Alfi taj multilink zaista ima neke veze. Na Fokusu ne vidim ni milimetra nečega u +.
Samo 1.8tsi ima multilink, i Rs verzija sa oba motora, obican elegance 2.0TDI nema multilink. Zasto pitam? Unistili su odlican auto ovim potezom, nova oktavija je na zadnjoj klupi neudobnija nego prethodni model., ko neveruje neka proba. Ali Ne facelift nego 2004-2009 model.. Zaista mi nije jasan potez, jer ja oktaviju vidim kao jedan porodican auto, i deci treba da bude udobno :)
@Rade
U pravu si, kopirano iz kataloga:
"Rear axle: Compound link crank-axle/1.8 TSI: Multi-link axle suspension with one longitudinal and three transverse links and torsion stabiliser"
Kada je predstavljena nova Oktavija svuda je pisalo da ce sve jace verzije, i benzin i dizel, imati multilink vesanje.
Kad ono "SIMPLY CLEVER"! :)))
Rade
Tebe poštujem (kao i mnoge druge ovde), ali Ti "ne verujem" u to što kažeš (da je stara oktavija više porodični automobil od nove). Šanse nema. Ja u staru nisam mogao da "iza sebe" sednem pozadi (posledica najviše onih samo 2578 mm), a novoj to mogu komotno.
Nova oktavija karavan je "prostorno" nešto odlično za porodicu, većeg u C segmentu skoro da i nema.
Rade.
I jedno pitanje za Tebe (jer si imao škodu) i za svakoga poštovaoca škode.
Da li je "duži" ( "dublji") gepek na novoj oktaviji LB ili na superbu karavanu?
U šta može "po dužini" kola da se stavi duži prtljag?
Nisu baš toliko oni "upropastili" novu oktaviju.
@ Bobo 31 Okt 2014, 09:59
Delta iz '79, nije bila reli vozilo, to je postala sredinom osamdesetih.
Nemam sad vremena da tražim i skeniram srpaskohrvatsko izdanje, koje sam čitao kada se pojavilo, pa ću te uputiti na link na slovenačkom jeziku koji je dostupan na netu:
http://www.avto-magazin.si/media/upload/Test/lancia/delta_1.pdf