
Već je bilo dosta reči o tome da General Motors planira da svoju evropsku ponudu obogati i novim gradskim modelom. Taj novi mališan sa 5 vrata i za pet putnika će na britanskom tržištu biti dostupan pod znakom tamošnjeg Vauxhalla, koji je automobil nazvao Viva (ime koje je Vauxhall već koristio između 1963. i 1979. godine). Što se Opela tiče, oni svoju verziju ovog automobila neće prodavati pod tim imenom, već će nositi ime Karl.


Sada su pred nama i zvanične fotografije ovog mališana koji je inače ime dobio u čast jednog od sinova osnivača firme Adama Opela.


Kako bilo, Vauxhall Viva / Opel Karl (dužine 368 cm) je napravljen na novoj GM-ovoj globalnoj platformi, a u prodaji se očekuje sredinom sledeće godine. Kao njegovi konkurenti se između ostalog navode modeli kao što su Kia Picanto, Hyundai i10 i Fiat Panda.


Automobil će pokretati 1,0 litarski 3-cilindrični benzinac sa 75KS, a očekuju se niska potrošnja goriva i emisija CO2, mala masa vozila (bazna verzija ima oko 900 kg), prostrani enterijer (za tu klasu), kao i pristupačna cena. Cena za sada nije zvanično saopštena, ali se navodi da će u Nemačkoj biti "ispod 10.000 evra." Takođe, biće dostupan i već poznati Multimedia System IntelliLink.
Ivan Mitić – Autoblog.rs


U nastavku možete pročitati i ranije objavljeno PR saopštenje Opela za Srbiju
Mali automobil velikog imena: Opel predstavlja model Karl
• Novi model sa pet vrata proširuje Opelovu paletu malih automobila
• Najjači portfolio Opelovih modela svih vremena u segmentu mini i malih automobila
• Ime Karl predstavlja omaž jednom od sinova Adama Opela
Riselshajm. Nova generacije modela Opel Corsa i moderni Opel ADAM sa troje vrata uskoro će moći da pozdrave novog člana svoje porodice. U leto 2015. godine, pridružiće im se još jedan mali automobil: Opel Karl sa pet vrata. „Karl je kratko i zvučno ime koje sa lako pamti, i predstavlja vrednosti brenda Opel: nemački, emotivan i pristupačan“, kaže Tina Miler, šef marketinga u Opelu.
Sa modelima Karl, ADAM i novom generacijom Corse, lansiranim u razmaku od manje od 30 meseci, Opel će već sledeće godine imati najjači portfolio u segmentu malih i mini automobila u istoriji, ali i jedan od najmlađih na tržištu. Nova porodica malih i mini porodičnih automobila moći će da zadovolji razne potrebe.
Sa oko 4 metra dužine, Corsa nudi veliku udobnost i odličan balans između spoljašnje veličine i unutrašnjeg prostora u porodično orijentisanoj karoseriji sa pet vrata, ili u sportskoj kupe verziji sa troje vrata. ADAM, šampion individualizacije dužine 3,70 metara, omogućava dinamičnu vožnju, odlične mogućnosti povezivanja i najveće mogućnosti prilagođavanja za one koji žele da njihovo vozilo bude odraz njihovog životnog stila. U kompaktnom izdanju od 3,68 metara, Karl će posedovati pet vrata, do pet sedišta i nudiće najbolje Opelove osobine na inteligentan i veoma praktičan način, i biće novi osnovni model u Opelovom portfoliju.
Karlovo ime predstavlja omaž jednom od sinova Adama Opela koji je osnovao kompaniju 1862. godine. I dok je Adam od Opela napravio najvećeg proizvođača bicikala u Nemačkoj, njegovi sinovi Karl, Vilhelm i Fridrih upustili su se u automobilsku avanturu 1898. godine, da bi već naredne godine napravili svoj prvi automobil.
Jeste primetili da samo mali automobili u Opelu dobijaju nazive po osnivacima.
Karl, koja smejurija od imena za jedan automobil :))). UK naziv Viva je 100 puta prikladniji. U svakom slučaju, ovaj Karl izgleda kao totalna kopija Hyundaija i20.
Realno i10 i Picanto izgledaju bolje i unutra i spolja, ali ako se uporedi sa up! trojkama po nivou detalja i opreme su tu negde a mislim da su im bas oni bili na pameti prilikom dizajniranja... izgleda pristojno, nista specijalno... verovatno im je cilj bio niza cena i veca prodaja no personalizacija koja brine one koji bi dali puno za ovakav auto a koji su u manjini...
Zadnji deo, pogotovo branik je mogao biti "obogacen" svetlom za maglu i rikverc svetlom, kako ne bi bila tolika povrsina prazna ali ajd sad... mada jeftinije ce biti za popravku jer ipak je ovo jeftin automobil...
Lepo je to sto nisu pokleknuli pod trendom "ala Yugo" ili "ustedi cent" kod principa otvaranja zadnjih bocnih prozora, jer to po nekima zaboga nije neophodno da ima auto...