
Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Dok tržišta većih pikapa nastavljaju da rastu velikom brzinom u Severnoj Americi, tržišta manjih pikapa iz dana u dan su manja i manja i njihova godišnja prodaja iznosi svega 280,000 vozila.
Kada se zna da na ovom tržištu godišnje bude prodato preko 14 miliona vozila, postaje jasno zašto ja navedeni broj dosta mali. Na kraju 2012. godine sa tržišta se povukao dugogodišnji lider Ford Ranger, a istim putem su nastavili i Mazda B-Series, Dodge Dakota i Honda Ridgeline, uz objašnjenje da je tržište jako malo da bi se opravdala ulaganja. To znači da su u klasi ostali samo značajno zastareli Toyota Tacoma i Nissan Fronter, a klasa je 2015. godine proširena sa dva blizanca - Chevrolet Colorado i GMC Canyon. Oba modela se već sada mogu naći u prodaji, sa izborom dva benzinska motora (2.5L I4 i 3.6L V6), a šta krije budućnost ovog pikapa nam je pokazao ovogodišnji salon automobila u Los Anđelesu gde je debitovao Colorado ZR2 koncept. Postavlja se pitanje zašto je General Motors odlučio da koristi oznaku koja nema baš slavnu istoriju za model koji treba da postane lider u klasi. Naime, ZR2 oznaka se koristila dva puta tokom 1990tih godina na terenskim verzijama modela S10 i Tracker, a nijedan od njih nije dobro primljen od strane kupaca.

Međutim, Chevrolet obećava da se mnogo toga promenilo i da će Colorado ZR2 da predstavlja odličnu alternativu svima onima koji žele sportski terenac, ali pri tom ne žele veliki Ford F-150 SVR Raptor.
To se može primetiti već na prvi pogled, gde ovaj pikap pruža dosta agresivnije branike i odličnu zaštitu ispod vozila, a tu su i 18-inčni točkovi i off-road gume. Modifikovano oslanjenje, čime je visina vozila povećana, još više upotpunjuje sliku o moćnom terencu, ali Chevrolet je ipak odlučio da najviše pažnje posveti motoru.
Naime, ispod haube se krije potpuno novi 2.8L Duramax I4 dizel motor, koji je već potvrđen kao opcija u Coloradu za 2016. godinu. Njegova snaga iznosi 181KS i 500 Nm obrtnog momenta, čime će Colorado da bude jedan od najmoćnijih pikapa u klasi. On će takođe da bude jedini predstavnik klase sa dizel motorom, uz već pomenuti blizanac Canyon, čime bi uspeh trebalo da bude zagarantovan.
Ostaje da vidimo koji delovi ZR2 će ući u serijsku proizvodnju - da li je dizel jedina premijera ili ZR2 ipak ima realne šanse za serijsku proizvodnju. Na nama je da se nadamo da možemo da vidimo oba serijska modela u bliskoj budućnosti.
Autor: Talladega
Slike: Chevrolet
Kako se nasmijem kada GM u svojim promo materijalima reklamira dizel kao potpuno novi, a ono slabija verzija VM Motori dizela. Nikada GM uključjući Opel nije znao napraviti dizel.
@N.N.
Sto bi to cudilo kada je GM do relativno skoro bio vlasnik VM Motori...
Posto vidim da si upucen kazi mi ovaj novi 1.6 CDTI iz Opel-a, jel znas za njega ko ga je napravio/dizajnirao ili ovaj najnoviji 2.0 CDTI?
@nn,
A duramax?
A ovo je inace potpuno novi dizel za americko trziste - isto kao sto je ford reklamirao ecoboost kao nove motore u evropi iako su se oni koristili u severnoj americi godinama pre.
@N.N.
Ovi 2.5 i 2.8 su zapravo nastali jos pre nekoliko godina u zajednickom radu GM i VM Motori, ali je taj dizajn GM dalje preradio i usavrsio, tako da nose Duramax naziv, ali i pravo na koriscenje...
http://www.dieselpowermag.com/features/chevy/1405_2015_chevrolet_colorado_first_look/
http://www.cars.com/chevrolet/colorado/2015/expert-reviews
@ Orlo
Pa to je ključno. BIO je vlasnik. Vjerojatno je pravo na motore dobio kada je FPT otkupio ostatak VM-a. To nitko sa sigurnošću ne zna. Zanimljivo da imaju istovjetan kapacitet kao I VM Motori agregati i to sve u vrijeme kada je VM Motori radio ili radi na naslijedniku u vidu 2.4 motora, a koji bi koristio isti blok kao osnovu.
GM Powertrain u Torinu je razvio potpuno novi 1.6 CDTI sa aluminijskim blokom. Važnije je reći odakle im ljudi. Pa kao dio brakorazvodne parnice sa FIAT-om.
Oni reklamiraju ovaj 2.0 CDTI Euro 6 kao potpuno novi. Vjerojatno je riječ o evoluciji FPT 2.0 JTD motora, a ovi put je riječ o razvoju neovisnom o FPT-u.
Na te press objave se ne bih osvrtao. Puno tu ima muljaže.
@N.N.
Hahaha, dobar si... nadam se da u tebi ima Italijanske krvi, jer opet okreces na ono "Italijini su prakticno izmislili sve sto znamo u auto industriji"... inace slabe vajde oni od toga imaju i da je sve istina (vezano za onu temu od pre neki dan), jedino dobra pricica ovako za razbibrigu kao i od trkacke istorije, uspeha i ostalih cudesa koje prakticno ne zanimaju najveci broj onih koji kupuju nova kola... jedino fanove... a kada pogeldas trenutno sta imaju da ponude Talijani, a sta ima konkurencija sve je jasno, bez obzira na (ne)obecavajucu buducnost...
Pa naravno da ce u politehnickom centru (GM Powertrain Torino) u srcu Italije da rade Italijani, nece sigurno Bugari, ili Egipcani... ;)
A taj najnoviji 2.0 CDTI je nastavak price o napustanju koncepta koriscenja "tudjih" motora (1.6 je npr. prakticno zamenio i 1.3 i 1.7 motore), ali i strategije razvoja potpuno novih dizela od manjih i srednjih do velikih dvolitrenih (i V6 koji bi pokrili gamu Cadillac-a uskoro)...
@ Orlo
Samo ističem činjenice te kako je GM došao do određenih motora. Oni sami nisu imali praktički ništa. I jedini trenutno baš njihov proizvod koji je krenuo od nule je 1.6 CDTI. I taj odjel u Torinu je nastao da su dobili ljudstvo nakon razvoda sa FIAT-om.
Naravno da nije ugodno reći da koristiš tuđi motor čak ni kao osnovu. Ako je provrt 83 mm kod novoga 2.0 CDTI onda će sve biti jasno.
U razvoj V6 dizela od strane GM-a sumnjam. Imali su VM za to i opet se povukli, a aktualni 3.0 V6 (tada 2.9) nikada nisu doveli do konačnog proizvoda nego je to napravio FPT nakon kupnje 50% VM-a. FPT je tu imao sreće što je provrt 83 mm pa su mogli koristiti dinamiku fluida kao za svoje 2.0 dizele.
I nije mi jasno što to tehnološki nemaju Talijani, a da ima konkurencija.
@N.N.
Mozda nije ugodno, ali se ne moze sakriti nista danas, realno... sve se sazna... jos uvek su oskudne informacije za taj novi 2.0 CDTI jer on prakticno nije imao neku zvanicnu premijeru, iako je pre par nedelja proizvodnja u Nemackoj, u Kaiserslauternu, zvanicno krenula i u ponudi je u Zafiri Tourer i Insigniji, i zamenice za pocetak stari 2.0 sa 163 KS sa manuelnim i sa 4x4 pogonom, a kasnije stize i Bi-turbo verzija...
Koliko znam 2.9 V6, koji je GM razvijao u saradnji sa VM Motori, je dosao do prakticno pred serijsku proizvodnju, i prvo je trebao biti ugradjen u Saab 9-5, CTS, a zatim i u Insigniji... ali se od njega odusalo zbog nerentabilnosti i zbog prodaja Saab-a i odlaganja ulaska Cadillac-a na evropsko trizste, i ako se ne varam on je posluzio kao osnova za novi 3.0 V6 motor u VM Motori, koji koriste ovi novi GC i ostali iz FCA...
Provereno je, a i bila je vest, da su krenuli sa razvojem velikih R4 i V6 dizel motora za Cadillac i ocekuje se da se ponudi do 2019. godine... zapravo taj R4 ce najverovatnije biti bas taj novi 2.0 CDTI sa nekim doradama tipa bi-turbo i sl.
@ Orlo
Činjenica je da je neke stvari za 2.0 novi GM sam razvijao. Recimo FIAT-ov 2.0 po Euro 6 normi ne koristi niti SCR niti ima piezo brizgaljke. Ali ono što mi je interesantno da je GM kod 1.6 išao na aluminijski blok dok je ovdje ostao gusani. A pazi veća je vjerojatnost da će manji motor biti korišten u gradu gdje dobro dođe pogodnost gusanog bloka da se brže zagrije. Tako da mislim da je blok postojeći.
Pitanje koliko je GM utukao para u taj V6 dizel. Znam da je FPT morao de facto dizajn glave promijeniti skroz da bi to prošlo eko norme i imalo zadovoljavajuću potrošnju i sve uz dobar moment na nižim okretajima. Blok je CGI tako da dolazi od nekud iz Brazila ili Meksika.
Ne, nisu rekli da rade V6 dizel za Cadillaca nego da pripremaju da Cadillac jednog dana bude imao dizel. Kako FPT dugoročno vjerojatno neće koristiti 2.0 I4 jer sljedeće godine izlazi 2.2 I4 sa aluminijskim blokom, tako se meni javljaju ideje kako bi brzo, jeftino i efikasno GM mogao do većeg motora od 2.0 I4.
E da skoro zaboravio. GM je bio razvijao, moguće uz konzultaciju sa VM Motori, GM Family Z dizele iz GM Koreje. Čini se da se ti 2.0 i 2.2 nisu pokazali dobri kao osnova za buduće eko norme.
@N.N.
Cekaj, polako za novi 2.0 ne postoji, sem pukog gledanja u kubikazu, dokaz da ima veze sa motorom koji nasledjuje, a osim toga strategija podrazumeva potpunu zamenu postojecih i razvoj novih motora....
Sto se tice Cadillac-a, opstepoznato je da je to luksuzna/premijum marka, i da s obzirom na gamu koju cine uglavnom velika vozila neophodno i svrsishodno V6 dizel agregat za dalji prodor na trziste...
Nije mi jasno zasto spominjes uopste pricu o nekoj vezi izmedju buduceg razvoja motora iz FPT i GM Powertrain kada realno vise nemaju dodirnih tacaka, s obzirom da veza izmedju marki ne postoji vise, pa tako znaci da ce i razvoj biti potpuno odvojen?
@ Orlo
Ti stvarno misliš da novi 2.0 motor veze neće imati sa postojećim? Gledaj za takvo što su razvoj trebali početi tamo negdje 2007., a najkasnije 2009. godine.
Zašto uvlačim FPT za priču. Pa za očekivati je da većina Pratola motora FIAT-u skoro više neće trebati, a onda ako Opel i dalje koristi Pratola blok za 2.0 dizel, što vjerojatno je slučaj, onda kako je riječ o modularnom motoru lako napraviš 2.5 I5.
@N.N.
Mislim, a evo i jednostavnog objasnjenja zasto to mislim: ako Alfa/FCA razvija novi 2.2 dizel motor to znaci da 2.0 Mjet ima vec svoja ogranicenja, najverovatnije po pitanju buducih Euro normi, ali i po rafinisanosti u odnosu na druge 2l agegate... sto dalje implicira da to znaju i iz GM/Opela pa je red da se predje na novi ageregat, a s obzirom da ne postoji vise nikakve veze izmedju ove dve grupacije jasno je da idu odvojenim putem u razvoju i da ti motori nece biti isti...
A za novi 2.2 se vec dosta godina radi na razvoju, ili taj novi V6 benzinac? Ne bi rekao da je tako...
Osim toga nemoj da precnik i hod klipa bude nesto sto ce oznaciti da je to isti motor, ipak je to dosta laicki i povrsan zakljucak, evo npr i 1.6 dCi, TDI kao i Mjet imaju identican i hod i precnik klipa pa ih ne cini istim motorima, zar ne?
@ Orlo
Ograničenje 2.0 JTD motora je ugradnja. Naime motori sa Pratola blokovima, a tu ti je i 1.6 JTD, su konstruirani za poprečnu ugradnju, a ne za uzdužnu kako će trebati novim Alfinim modelima. Onda je logično ići razvijati nešto novo, a uz to i sa aluminijskim blokom što je lakše, nego neke 2 godine trošiti na preuređivanje postojećeg motora koji u razno raznim oblicima postoji još od 1995. godine i isplaćen je višestruko do sada.
Eko norme nisu ni najmanji problem. Naime najnoviji Pratola dizeli zadovoljavaju Euro 6 eko norme, a bome ni rafiniranost nije problem jer 2.0 i 1.6 u najnovijem obliku kao u Jeep Renegadeu imaju balansice.
Čak ti je rekao i šef GM Powertraina kada su razvijali motor za dizel Cruze u SAD-u, a tamo su eko norme opakije nego kod nas, da njihov korejski GM Family Z nije bio pogodan za to pa su koristili Family B (Pratola) za Cruze u SAD-u.
I ne zaboravi, razvoj motora od nule traje 5 do 7 godina. Ovi svi V6 iz FCA o kojima pričam nisu od nule nego su motori za koje treba od 1 pa do maksimum 3 godine razvoja. Recimo trenutni V6 u Maseratiu ima provrt 86.5 mm kao i novi Ferrari V8 blok za turbake koji se koristi i u Maseratiu. Znači dizajn glave, klipovi mogu biti jednaki. Zatim Maserati V6 koristi kao blok osnovu Pentastar V6 koji se za Maserati radi sa striktnijim tolerancijama i ima drugačije košuljice cilindra.
Znači za takav motor se ne može reći da je rađen od nule i da treba 5-7 godina razvoja.
Slično će ti biti i ako je osnova za V6 blok taj V8 Ferrari blok jer em glava, em klipovi isti, a čak se može i isti pogon onda koristiti. Najteže je radilicu novu konstruirati.
Zato tvrdim da nema šanse da je novi 2.0 CDTI rađen od nule. Osnova je GM Family Z ili Family B tj. Pratola.
@N.N.
Secam se toga kada se pojavio Cruze diesel...
Slazem se za period koji si spomenuo za razvoj novog motora i motora koji vec ima neku osnovu, ali realno gledano ne mozemo nikako sa sigurnoscu da znamo kada je krenuo razvoj nekog motora, zar ne, ipak je to nesto sto proizvodjaci ne saopstavaju...
Za 1.6 CDTI sam cuo da se razvija pre nekih 4 godine na netu...
A ako Family B, kako kazes, ne moze poduzno da se montira, to znaci da je nemoguce da je isto sto i novi 2.0 CDTI jer ce se on sasvim sigurno naci u Cadillac-ima koji prakticno svi do jednog imaju poduzno postavljene motore (ATS i CTS kao primarni korisnici), a sto se tice V6 dizela (CTS, CT6, kao i SRX i mozda Escalade) vest govori da ce on biti u ponudi negde 2019.-2020. sto je odgovarajuci vremenski okvir potreban za razvoj novog motora, i cak i da mozda pocetna osnova (blok) bude 2.9 V6...
@ Orlo
Meni tu ne ide u glavu da su oni 2010. izbacili te skroz nove GM Family Z dizele i da se nisu mogli prilagoditi za zahtjevnije eko norme i to sve uz ubrizgavanje na 1800 bara dok je Pratola imala i ima ubrizgavanje na 1600 bara. Čak kada gledaš brojke maksimalnog momenta Pratola ih ima na nižim okretajima.
Jedina jako dobra stvar sa tim GM Family Z je što ima i 2.0 i 2.2 motor.
Zanimljivo da niti jedan GM-ov dizel bilo novi 1.6 ili te 2.0/2.2 ne krasi neki moment na nižim okretajima kada se usporede sa konkurencijom.
Family B se ovako trenutno ne može da se uzdužno montira ali to nisu prevelike preinake ali opet zahtjeva određeni razvoj koji vjerojatno nije niti predugačak niti preskup. I rekao sam ima tu ekstra pogodnost što se može jako brzo, jeftino i efikasno preinačiti u Family C što je samo Family B sa cilindrom više odnosno Family C.
E sada ide još jedno pitanje zašto se FIAT tj. FCA odlučio na skorz novi 2.2 I4 agregat. Žele prije svega izvući još više snage ali ima tu još par kvaka. Jedna stvar je što žele predstaviti kako to oni kažu pravu Alfu. Pazi Alfa je dok je imala svoje motore krasilo zo da su imali aluminijske blokove i to jedino isključivo njih sve tamo do pojave Alfasuda i boxera ali tu su i prekinuli tradiciju RWD Alfi. Zato je bilo u neku ruku nužno da za relaunch Alfe krenu sa novim aluminijskim motorima. Druga stvar je što se eventualni Family C motor odnosno 2.5 JTD I5 evolucija 2.4 JTD-a ne uklapa u koncepciju Alfe. Platforme su rađene da unutra ne ide motor duži od I4 odnosno V6, znači čak ni V8 koji je u pravilu nešto duži od I4, a da o I5 i ne pričamo.