home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Japanski dizajner Ken Okuyama (bio je na čelu dizajnerskog tima prve Honde NSX i učestvovao u brojim Pininfarininim projektima) je u saradnji sa japanskim uvoznikom Alfa Romea pripremio posebne verzije modela Giulietta.

U pitanju su Giulietta Ken Okuyama Speciale Bianca edition & Rossa edition (Bianca u beloj, a Rossa u crvenoj boji).

Najveće izmene u odnosu na standardne verzije se svode na trkačke trake, Ken Okuyama Deisign alu točkove i posebne oznake od nerđajućeg čelika. Takođe, Bianca verzija ima crvene, a Rossa crne retrovizore.



Pod haubom obe verzije je 1,4 litarski turbo benzinac sa 170 konja, dok njihova cena u Japanu iznosi (preračunato) 28.200 evra.

Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 1482



Komentari

Drug iz servisa mi rece da ovaj 1.4 Multiair tkzv "All Mighty" trosi dosta ulja, a servisni interval je prilicno dugacak, pa su ga serviseri skratili dosta, a desavalo se i da ljudima auto prolupa... i naravno bilo je otkaza Multiair sistema a kada on crkne ceo sklop se menja, a da ne govorimo o ceni van isteka garancije... ipak ovi proizvodjaci sto su "staromodni" i koriste bregasto vratilo ("zastarela tehnologija") za otvaranje/zatvaranje ventila ipak ne zele da komplikuju i ovako sve komplikovanije motore i sklopove...

Autor Orlo 10 Jan 2015, 13:34

Brkaš pojmove i ne znaš zašto je motor sa Multiairom SOHC. Pogledaj da i drugi imaju 4v sa SOHC dizajnom.

U trajnost ne bih detaljnije ulazio. Znam samo da se 135/140 KS verzija pokazala podosta izdržljivom. Puno ih ima i sa 200k bez ikakvih problema.

Autor N.N. 10 Jan 2015, 14:35

@N.N.
Ne brkam uopste pojmove, niti sam rekao da nema uopste bregasto vratilo u glavi, vec da su bespotrebno zakomplikovali, da kazem, jednostvnu operaciju.
Sto kompleksniji sistem, to je mogucnost otkaza veca a ujedno je i cena odrzavanja i servisa veca... pa ko voli nek izvoli...
Imali su i ranije revolucionarne sisteme pa su se opet vracali jednostavnijim sistemima...

Autor Orlo 10 Jan 2015, 14:58

@N.N.
I moram da priznam da ne znam koji to imaju 4v sa SOHC dizajnom (mozda mi sada ne pada na pamet kod automobila), obicno je to 8v jer po svakom cilindru (ako je jednostavnije konstrukcije da ne kazem starije) imas po jedan ventil za usisavanje a drugi za izduvavanje a prostom racunicom 4x2=8... ovi "moderniji" imaju 4 ventila po cilindru pa onda bude 4x4=16 i naravno dva bregasta vratila... ;)

I jos nesto, 8 ventila otvara to bregasto vratilo kod Multiair-a ne 4 kako si rekao... ;)

Autor Orlo 10 Jan 2015, 15:07

Ken je poznatiji po dizajniraju Enza nego li NSX :)
Pozz

Autor Raziel 10 Jan 2015, 15:11

PS
Sada dizajnira i vozove...
https://www.google.rs/search?q=Ken+Okuyama&es_sm=122&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=rTKxVIGnMovcywO46ILwAQ&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1280&bih=923

Autor Raziel 10 Jan 2015, 15:13

@ Orlo

SOHC jer nema više mjesta. A ja razlikujem dva najčešća rješenja, jedno je 2v, a drugo 4v. Bilo je i 2v i 5v, neki su testirali i 6v. U broj cilindara ne bih ulazio. I da ovo je 4v dizajn i ima jednu bregastu. Dosta Hondinih motora ti i dan danas ima jednu bregastu, pa to su nekada radili Chrysler(pa je radi Multiair na 2.4 vratio istovjetan sistem) i Mitsubishi. To su oni koji mi sada na brzinu opada napamet. Multiair je ovdje na usisu.

Kao tehnologija je Multiair najsličniji BMW-ovom Valvetronicu ali u nekim segmentima još malo napredniji. Problem Multiaira je što je sam sistem nemal i onda neće biti ni DOHC niti će imati DI. Doduše i DOHC i DI očekujem ove godine u 2.0 motoru i to će biti nova generacija Multiaira.

Autor N.N. 10 Jan 2015, 15:40

@N.N.
Druze mislim da se mi ne razumemo bas najbolje... ;)
Zapravo ne znam sta ti brojis (iskren da budem takvo racunanje nisam video), jel si ti brojao ventile po cilindru ili sta... a tek me je zbunilo ovo 4v kod Multiair-a...

Multiair je motor (1.4) koji ima zapravo 16v sveukupno (4 cilindra sa po 4 ventila - dva za usisavanje i dva za izduvavanje). To jedino bregasto vratilo pokrece (podize i spusta) izduvne ventile, elektro-hidraulika pokrece ventile za usisavanje smese (jer je to zapravo MPI motor) - sto znaci pola (8v) od onih 16v koliko ima ceo motor pokrece bregasto vratilo a drugu polovinu (mada ako cemo iskreno bregovi na tom jedinom vratilu donekle imaju veze sa pokretanjem i druge polovine ventila ali to je manje vazno) elektro-hidraulika... zato kazem bregasto vratilo ne pokrece 4v vec 8v...

To sto ti pominjes 5v (Audi npr) i 2v to je broj ventila po cilindru , a ukupan zbir se dobija ako pomnozis sa brojem cilindara... i jos nesto, znao sam da postoje kod motocikala ti mali sa 2v (ukupno) pa sam se zato gore ogradio i rekao da mi ne pada na pamet kod automobila (motocikli nisu ovde tema)... ;)

Nadam se da idemo u dobrom pravcu... :)

Autor Orlo 11 Jan 2015, 13:46