home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako pišu Novosti, ko kupi "fijat 500 L" koji za pogon koristi metan (CNG), za četiri godine, ako u proseku prelazi po 40.000 kilometara - uštedeće samo na gorivu, 13.550 evra! To je više, nego što fabrika "Fijat automobili Srbija" (FAS) naplaćuje za ovo vozilo, koje se, trenutno u promotivnom periodu, prodaje za 13.490 evra.

- Računicu smo izveli za pravna lica koja u proseku, godišnje prelaze veliki broj kilometara, i koje će "fijat 500 L" sa pogonom na CNG, sasvim sigurno obradovati - kaže komercijalni direktor FAS Umberto Janućeli. On dodaje i da je veoma značajna činjenica to što ovi motori emituju 23 odsto manje štetnih gasova od benzinskog pandana, a da u slučaju da se u rezervoaru nalazi "biometan" emisija opasnih materija u atmosferu je ravna nuli.

Zanimljivo je da je FAS ponudio, pravnim licima, "fijat 500 L" sa dizel motorom na TNG i CNG po istoj ceni - 13.490 evra!

U kragujevačkoj fabrici, u kojoj se ugrađuje uređaj za pokretanje vozila na CNG, kažu da je veliko interesovanje za ovaj pogon. U Evropi, na primer, više od 600.000 vozila koristi za pogon metan.

- Trenutno 25 do 30 odsto vozila koja pravimo u FAS su sa pogonom na CNG ili TNG - kaže Frančesko Ćanća, direktor fabrike u Kragujevcu.

Vozilo na metan, samo na ovaj pogon može da pređe 300 kilometara sa jednim rezervoarom. Prednost je što je sačuvan i rezervoar za benzin, pa je autonomija kretanja velika.

MALO PUMPI

Najveći problem za vozače koji koriste CNG, odnosno metan je mali broj pumpi koje toče ovo gorivo. U Beogradu ih ima svega nekoliko, ali najveći trgovci naftom najavljuju da će otvoriti nove terminale sa CNG širom Srbije.

Izvor: Novosti.rs



čitanja : 2915



Komentari

Ko prelazi 40000? Eventualno taksista.

Jel su racunali na sve servise i delove, kao i pad vradnoti vozila do kojeg dolazi kada iza sebe iam toliku kilometrazu?

Autor Fordovac 15 Feb 2015, 01:22

Kupce u Ialiji ce svakako obradovati.

Autor B.M. 15 Feb 2015, 08:04

zaboravio je da doda cenu novih rezervoara i njihovu atestaciju prema propisima u Srbiji. Onda racunica ide u drugom pravcu pa ovaj tekst smtarati cistom reklemom koja istice samo pozitivne aspekte robe.

Autor Lazar 15 Feb 2015, 08:48

...uštedeće na gorivu...

Autor Aca 15 Feb 2015, 09:38

A, ako u proseku prelazi po 80.000 kilometara - uštedeće samo na gorivu, 27.100 evra!

A, ako u proseku prelazi po 120.000 kilometara - uštedeće samo na gorivu, 40.650 evra!

I tako dalje... :)

Autor Vlada 15 Feb 2015, 13:44

Super, a sad pravac na evropsko i američko tržište da nadoknadimo pad prodaje. :D

Sa ovom modifikacijom samo će se malo popraviti rezultati prodaje (pod uslovom da je pad prodaje zaustavljen) pošto čitava ideja oko 500L modela je propala, ako je 100000 automobila malo za jedan model.

FAS bi da na 150000 krene sa drugim modelom mada to se nije desilo tako da već je vreme za drugi model i o tome treba razmišljati što pre.

Autor Zastava 15 Feb 2015, 14:33

Oprostite da li je ovo greska?

U tekstu iznad kaze : " Zanimljivo je da je FAS ponudio, pravnim licima, "fijat 500 L" sa dizel motorom na TNG i CNG po istoj ceni - 13.490 evra!" - Koliko mi se cini fijat ujradjuje metan u svoj 0,9 litreni benzinski turbo agregat a ne dizel?

Ispravite me ako gresim...

Inace koja je cena za obicne smrtnike- fizicka lica? I da li neko zna da li postoji metan-automatik kombinacija?

To mi zvuci kao nesto najbolje sto je moguce ne cimas se sa guzvama a trosi kao uplajac... :D

Autor Zlo 15 Feb 2015, 16:46