
Premijera Fiat 500 VINTAGE ’57, u čast legende predstavljene u Torinu 4. jula 1957. godine. Njegov starinski izgled podseća na neke karakteristične aspekte ovog istorijskog automobila, kao što je starinski pastelno plavi dizajn eksterijera - sada u kombinaciji sa belim krovom i spojlerom – i tapacirung boje duvana od Frau kože.
Fiat 500 VINTAGE ’57, osmišljen u čast legende napravljene u Italiji 1957. godine, imaće debi u Ženevi uz svoju savremenu interpretaciju nekih stilskih karakteristika koje su ga učinile poznatim tokom šezdesetih i sedamdesetih godina dvadesetog veka. Spoljašnjost se ističe pastelno plavim telom u kombinaciji sa belim krovom, spojlerom, antenom, štitnicima retrovizora kao i bele, hromirane, starinske, 16-inčne alu-felne koje podsećaju na felne korišćene na istorijskom modelu „500“.
Retro izgled modela Fiat 500 VINTAGE’57 oslikava se i u unutrašnjosti, kroz belu komandnu tablu i elegantni tapacirung u Frau koži boje duvana sa dodacima u obliku polumeseca (stilsko obeležje modela) u koži boje slonovače sa izvezenim znakom „500“ boje duvana. Njegov klasični izgled takođe je naglašen „Fiat“ starijim oznakama koje se mogu naći i na spoljašnjosti i na volanu.
Široka ponuda standardne opreme uključuje manuelnu kontrolu klime, sistem Blue&Me, CD+MP3 radio, ABS sa EBD, 7 vazdušnih jastuka, sistem Start&Stop, ESP u kompletu sa ASR/MSR, HBA i Hill Hold kontrole. Nova VINTAGE’57 posebna serija naći će se u prodaji u martu, i biće dostupna u varijantama sa sledećim benzinskim motorima: 1,2-litarskim motorom od 69 KS, 0.9 Twin Air od 65 KS, 0.9 Twin Air od 85 KS i 0.9 Twin Air od 105 KS kao i sa dizel motorom 1.3 Multijet 95 KS. U zavisnosti od tržišta, biće razlike u ponuđenoj opremi, i standardnoj i dodatnoj, u cilju zadovoljavanja konkretnih potreba pojedinačnih država.
Pored ove specijalne, „vintage“ verzije, postoji takođe i model 500C „S“ koji poseduje ekskluzivno Blu Italia telo sa 16-inčnim alu-felnama, koje je učinjeno još ekskluzivnijim prepoznatljivim elementima poput bočnog donjeg spojlera, zadnjeg spojlera i sportskih branika.
Isti „agresivni“ izgled može se naći i u unutrašnjosti, u obuhvatajućim, sportskim sedištima sa crnim 3D tkanim materijalom i plavim dodacima, sivom instrument tablom sa satenskom završnicom i upravljačem i kutijom menjača obloženim kožom sa crvenim šavovima. Model „S“ poseduje i sistem Blue&Me, upravljač sa kontrolama za radio, automatski sistem kontrole klime, zatamnjeno zadnje staklo, ksenonske farove, senzore za parkiranje i svetla za maglu.
Predstavljeno vozilo je opremljeno revolucionarnim dvocilindričnim motorom 0.9 Twin Air 105 KS, u kombinaciji sa šestostepenim manuelnim menjačem, što obezbeđuje sjajne performanse: maksimalnu brzinu od 188 km/h uz ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 10 sekundi. Automobil postiže sve ovo, dok je u isto vreme u vrhu u svojoj kategoriji po potrošnji goriva i emisijama CO2: prosečne vrednosti su 4,2 litra/100km i 99 g/km.
Prikaz modela Fiat 500 VINTAGE ’57
Model Fiat 500 VINTAGE ’57 koji odaje počast italijanskoj legendi iz 1957. godine izložen je u Ženevi u savremenoj interpretaciji nekih stilskih karakteristika koje su ga učinile poznatim tokom šezdesetih i sedamdesetih godina dvadesetog veka. Počevši od pastelno plave boje tela automobila koja se savršeno uklapa sa belim krovom, spojlerom, antenom, štitnicima retrovizora kao i bele, hromirane, starinske, šesnaestoinčne alu-felne koje podsećaju na felne korišćene na istorijskom modelu 500.

Kako eksterijer, tako je i enterijer modela Fiat 500 VINTAGE’57 rezultat moderne reinterpretacije nekih posebnih aspekata istorijskog modela 500 što je demonstrirano korišćenjem belog i elegantnog tapacirunga u dve nijanse (starinski efekat) od Frau kože boje duvana, sa dodacima u obliku polumeseca (stilsko obeležje modela) u koži boje slonovače sa izvezenim znakom 500 boje duvana. Njegov starinski izgled je takođe naglašen istorijskim oznakama Fiat koje se mogu naći i na spoljašnjosti i na upravljaču.

Naravno, pored retro izgleda, model Fiat 500 VINTAGE’57 nudi najbolju tehnologiju, bezbednost i udobnost dostupnu danas. Ovo je demonstrirano manuelnom kontrolom klime, sistemom Blue&Me, CD+MP3 radiom, ABS sa EBD, 7 vazdušnih jastuka, sistemom Start&Stop, ESP u kompletu sa ASR/MSR, HBA i Hill Hold kontrolom. U zavisnosti od tržišta, biće razlike u ponuđenoj opremi, i standardnoj i dodatnoj, u cilju zadovoljavanja konkretnih potreba pojedinačnih država.
Stoga, kroz posebnu seriju VINTAGE’57, model 500 nastavlja da bude u centru pažnje, potvrđujući svoju poziciju legende napravljene u Italiji, i juče i danas u mogućnosti da ispuni očekivanja onih koji žele da se zabavljaju i idu bilo kuda za upravljačem automobila bogatog istorijom, emocijom i šarmom.
Štaviše, o nekima od predmeta koji su izvedeni iz kreativnosti italijanske posleratne industrije, kao što su model 500 ili Vespa, ne može se suditi samo na osnovu njihovog izgleda, niti oni predstavljaju samo dostignuće inženjerstva u kom forma služi svrsi. Oni su zapravo proizvodi moćne alhemije sa revolucionarnim dizajnom i konceptom koji redefinišu standardne referentne i poredbene tačke da bi se zauvek ukorenili u našem kolektivnom sećanju. Kada se ovo dogodi, velika dela se kreiraju u istoriji industrije. Fiat 500 je jedno od njih, priča koja se doživljava dva puta.
Prva je priča o velikom broju vlasnika automobila, obožavatelja i entuzijasta koji su promovisali sliku dobrog, pouzdanog i isplativog automobila ali koji su ga iznad svega uzvisili na nivo nečega što izražava deo njihovih života, nečega što proizvodi veselo i bezbrižno raspoloženje. Model 500 povezujemo sa sećanjima, dobrim prijateljima, prvom ljubavi, on budi slike pozitivne prošlosti koju bi, na ovaj ili onaj način, mnogo ljudi želelo da ponovo otkrije. Zapravo, dolazak modela 500 Dantea Đakoze, 4. jula 1957. godine, zatvorio je ciklus ponovnog rađanja nakon uništenja koje je doneo rat, okončavajući period radikalne obnove ponude kompanije Fiat, time započinjući ciklus uspeha tokom sledeće decenije, što je bio period koji se može smatrati jednim od najsjajnijih u stogodišnjoj istoriji brenda.
Paralela sa novim modelom 500 je očigledna – 2007. godine, zahvaljujući svojim stilskim i tehnološkim snagama, on je započeo novu eru brenda Fiat. Baš odavde, istorija se ponovo pokreće. Bilo bi previše prosto „smestiti“ fenomen novog modela 500 u granice običnog, nostalgičnog eksperimenta reinterpretacije. Cilj kompanije Fiat nije bio da se dizajnira auto koji „podseća“ na model 500, već da to ponovo „bude“ model 500. Zapravo, model iz 2007. godine oslikava originalni koncept forme i funkcionalnosti ne bi li prizvao, kao što je to ispravno u ovom slučaju, sva ona osećanja, sećanja i vrednosti koje sve te „legendarne“ stvari čine besmrtnim, uzdižući ih iznad restriktivne dimenzije kategorije. Pažljiviji pogled mora pre svega ukazati na inovacije koje je ovaj model po prvi put uveo na ovom proizvodnom nivou: to je prvi automobil u svojoj kategoriji koji je dobio 5 EuroNCAP zvezdica, prvi koji je uveo tako veliki broj modela, prvi koji je nudio sve Euro 5 motore, prvi koji je došao sa revolucionarnim dvocilindričnim motorim 0.9 Twin Air.
Proizvođen od 2007. godine u Poljskoj a od 2010. godine i u Toluki (Meksiko), Fiat 500 se prodaje u više od 100 država u svetu i čak je označio i povratak brenda Fiat u Sjedinjene Američke Države. Globalni model koji je do danas prešao cifru od 1,5 miliona registracija. Tajne njegovog svetskog uspeha zasigurno leže u sposobnosti kompanije Fiat da evoluira sa novim interpretacijama – od modela 500 Abarth (2008.) preko 500 GQ (2013) pa sve do najnovije verzije, 500 - Ron Arad Edition, nove ograničene verzije koja slavi zajednicu Fiat modela i jednog od najvažnijih međunarodnih dizajnera – ali isto tako i svoju sposobnost da istraži novu teritoriju, kreirajući dopadljivu i pristupačnu porodicu automobila koja garantuje maksimalni nivo izbora i upotrebe: rezultat toga su bili 500L (2012), 500L Trekking, 500L Living (2013) i najnoviji 500X (2014).
PR saopštenje Fiat Automobili Srbija