home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Honda je još ranije saopštila da će početkom marta na 85. sajmu automobila u Ženevi i zvanično predstaviti definitivni, serijski primerak dugo najavljivanog i dugo očekivanog sportskog Civica Type R. Konačno, pred nama su i zvanične slike ovog hot hatch modela.

Sem Civica Type R, Honda će inače posetiocima sajma u Ženevi pokazati i novi Jazz, crossover HR-V, novi NSX (već promovisan na sajmu u Detroitu pod znakom Acure) i FCV Concept, kao i 2015 McLaren-Honda Formula 1 bolid.



Da se vratimo Civicu Type R. Kako je još ranije najavljeno, novi Civic Type R će pokretati 2,0 litarski turbo četvorocilindrični benzinac sa direktnim ubrizgavanjem, a za koji je sada saopšteno da raspolaže sa 310KS i 400 Nm obrtnog momenta.


Pored agresivnijeg eksterijera (uključujući tu i zadnji spojler i difuzor), novi Civic Type-R će karakterisati i sportska unutrašnjost, modifikovano ogibljenje (auto je 30 mm niži od standardnog Civica), Adaptive Damper System, poboljšano upravljanje, Brembo kočioni sistem (diskovi od 350 mm), crvena kočiona klešta, novi alu točkovi od 19 inča i sportski izduvni sistem sa četiri izduvne cevi. Menjač će biti šestostepeni manuelni, a saopštenju se još navodi da će Civic Type R moći da postigne 270 km/h dok do 100 km/h ubrzava za 5,7 sekundi.

Novi Civic Type R će se nuditi samo u verziji sa 5 vrata, a u Velikoj Britaniji očekuju cenu od oko 30.000 funti.

Ivan Mitić - Autoblog.rs









U nastavku možete pročitati i ranije objavljeno PR saopštenje uvoznika Honde za Srbiju o Civicu Type R:

Potpuno novi Honda Civic Type R model, koji će premijerno biti prikazan na Sajmu automobila u Ženevi, predstaviće primamljiva poboljšanja u dizajnu, stvorena pod uticajem ekstenzivnog aerodinamičkog razvoja i testiranja na kompjuteru, kao i u aerodinamičkom tunelu. Rezultat je automobil sa izuzetno visokom brzinskom stabilnošću i visokim nivoom odziva na gas u nižem broju obrtaja.

Superiorne aerodinamičke performanse u potpunosti iskorišćavaju Civic Type R 2.0 litarski VTEC turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem, omogućavajući vozilu da dostigne maksimalnu brzinu od 270 km/h (167 mph) – što je ujedno i nenadmašiva cifra za Type R rivale na prednji pogon.

Nova, skoro u potpunosti ravna donja površina omogućava bolji protok vazduha ispod vozila i zajedno sa zadnjim difuzorom optimizuje potisak – efektivno „lepeći“ auto za put. Spojleri za zadnja krila daju automobilu primetniji vizuelni nastup i omogućavaju dodatni odziv na gas, u značajnoj meri zahvaljujući strukturi njegovog aeroprofilnog dela.

Široki prednji odvajači i duboki bočni spojleri omogućavaju bolji protok vazduha i smanjuju koeficijent otpora vazduha, dok je prednji branik posebno oblikovan kako bi sprečio vazdušne turbulencije oko prednjih točkova, smanjujući otpor i povećavajući stabilnost pri visokoj brzini.

Kako bi pomogao vozaču da savlada impresivnu snagu Type R-a, automobil je opremljen sa visokoperformansnim Brembo kočionim paketom za prednje točkove, razvijenim posebno za ovaj model. U prednjem delu, kočiona klešta od 4 kalipera primenjuju kočionu silu na ventilirajuće diskove od 350 mm. Nove alu felne od 19 inča, jedinstvene modelu Type R, dopunjuju vizuelne promene, ispunjavajući lukove točkova i smeštajući veće kočnice.

Kontrola toplote je još jedan važan fokus za dizajnerski tim, koji je uticao na nekoliko bitnih modifikacija spoljašnjeg dizajna. Uvećane gornje i donje rešetke na prednjem braniku, otvori iznad točkova na prednjim krilima i otvori na zadnjim ivicama prednjih lukova točkova zajedno omogućavaju bolje hlađenje i ventilaciju visoko obrtnih motora.

Honda je u svojoj istoriji imala četiri Type R modela – Civic, Integra, Accord i NSX: Agregat u novom Civic Type R modelu nadmašio ih je sve po pitanju sirove snage, obrtnog momenta i odziva agregata na komande vozača. Sam automobil doneće mnogo više od čiste snage koja potiče iz motora. Brojne inovacije i tehnička dostignuća koja su primenjena čine novi Civic Type R pravom vozačkom mašinom dostojnom legendarne crvene Hondine značke.

Po prvi put Honda će predstaviti potpuno novo “+R” dugme. Pritiskom na dugme aktivira se “+R” mod koji donosi najuzbudljivije iskustvo u vožnji. Odziv na gasu je pobošljan, obrtni momenat promenjen tako da automobil postaje agresivniji i zabavniji za vožnju. Upravljanje je direktnije i u kombinaciji sa sistemom adaptivnih amortizera u četiri tačke vožnju čini nezaboravnom.

U standardnom modu vožnje Civic Type R je izuzetno agilan automobil za svakodnevnu upotrebu. Pritiskom na “+R” dugme Type R otkriva svoju agresivniju stranu i sportski karakter. “+R” mod je ekstremni automobil idealan za vožnju na stazi, a pravi entuzijasti će u njemu posebno uživati.

Novi Civic Type R će ići stopama svojih predaka kada je menjač u pitanju. Imaće šestostepeni manuelni menjač, čime je vozaču ostavljena maksimalna sloboda i prostor za uživanje u novom agregatu.

Honda će biti na štandu 4250 u Hali 4 na 85. Sajmu automobila u Ženevi (3-15. mart).



čitanja : 2183



Komentari

Opasno :)

Autor NemanjaBB 02 Mar 2015, 21:15

310 KS/400 Nm i 5,7 s do 100 km/h... ocekivao sam vise tj manje vreme (valjda zbog one pompe) za tu snagu i kako su najavljivali manju masu (jer Leon Cupra 280 ima skoro to vreme sa manuelnim menjacem, ali i Megane RS/RS Trophy R i Astra OPC koja je i slabija i teza), ali u svakom slucaju je fenomenalno... i 2-3 s manje (vise) za mene je odlicno ubrzanje a kamoli ovo...
Kako god to bilo izgleda kao avion, super je, jedva cekam testove... :)

Autor Orlo 02 Mar 2015, 22:07