home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Honda je Sajmu automobila u Ženevi 2015 otkrila širok spektar noviteta – od performansnih i trkačkih automobila, do naprednog koncepta gorivih ćelija – nagoveštavajući važnu godinu za Honda brend u Evropi, gde će svaki automobil u gami biti sveobuhvatno restilizovan ili potpuno nov.

Najviše pažnje privukla je svetska premijera Honda Civic Type R serijskog modela, jednog od 100% novih modela koje će Honda ove godine predstaviti automobilskoj javnosti. Dizajniran i napravljen da bude “trkački auto za put”, predstavlja najekstremniji Type R ikada, sa žestokim performansama i uzbudljivom dinamikom koji postavljaju nove standarde u klasi. Prva svetska primena Hondinog novog 2.0 litarskog VTEC TURBO agregata, agresivni funkcioni led stajling i pionirske nove tehnologije šasije zajedno doprinose neverovatno ispunjavajućem i zadovoljavajućem osećaju u vožnji u bilo kojoj klasi. Vrhunske performanse agregata od 310KS pri 6500 obrtaja u minutu i nenadmašivim obrtnim momentom od 400Nm pri 2500 obrtaja zajedno premašuju svaki prethodni Type R model do sada. Ubrzanje od 0-100km/h Type R postiže za 5.7 sekundi, čineći ga hatchback modelom na prednji pogon sa najvećim ubrzanjem, uz vodeću maksimalnu brzinu od 270km/h.Honda je ove nedelje objavila da je razvojni model Type R postigao vreme kruga od 7 minuta i 50.63 sekunde na legendarnoj stazi Nürburgring Nordschleife u dužini od 20.8 km u Nemačkoj. Ovo vreme je bez konkurencije za bilo koji drugi “HOT HATCH” model na prednji pogon sa 5-oro vrata. Type R će se naći u prodaji na leto 2015.

Serijska verzija Honda NSX modela je takođe prikazana prvi put u Evropi na Sajmu, 25 godina nakon što je originalni NSX uzdrmao tadašnju klasu superautomobila. Uz inovativni V6 hibridni pogon, potpuno novi NSX je stvoren za “novo sportsko iskustvo” sa fokusom na “Precision Crafted Performance” (performanse stvorene na preciznosti), kako bi pružio ultimativni dokaz Honda performansi i prestiža. Razvoj Honda NSX 2016 modela je počeo od nule i obuhvatio skoro tri godine intenzivnog razvojnog truda od strane globalnih dizajnerskih i inženjerskih timova, predvođenih inženjerima iz Hondinog razvojnog centra u Rejmondu, Ohajo. NSX i njegove neverovatne performanse pokreće potpuno novi 75-stepeni DOHC V6 agregat sa dve turbine, koji odgovara posebno razvijenom DCT-u od devet brzina.

Takođe, prikazan je i finalni serijski Honda HR-V model, pre početka prodaje u Evropi ovog leta. HR-V predstavlja jedinstven doprinos crossover klasi, sa dinamičnim stilom, prostranošću jednog MPV-a, sofisticiranom, a opet zabavnom voznom dinamikom i energetski efikasnim performansama. Serijski HR-V model uklapa karakterističan izgled sa svojstvenim, hrabrim linijama jednog kupea, spojenim sa jakim, čvrstim stavom jednog robusnog SUV-a.

Kao i ostatak unapređene game Honda vozila, on predstavlja Hondin pionirski pristup tehnološkim inovacijama. U Evropi dostupan samo na prednji pogon, HR-V će biti ponuđen uz izbor visoko responzivne i efikasne agregate od 130KS 1.5 litarski i-VTEC benzin i 120KS 1.6 i-DTEC dizel. Svaki je dostupan sa preciznom i uglađenom 6-stepenom manuelnom transmisijom, dok se 1.5 litarski i-VTEC benzinski agregat može i kombinovati sa preciznom CVT automatskom transmisijom.

Još jedna demonstracija Hondine sposobnosti da stvori raznovrsne i inovativne porodične automobile dolazi u obliku Honda Jazz modela, koji je takođe premijerno predstavljen u Ženevi u svom serijskom obliku. Uz dolazak u Evropu na leto, treću generaciju Jazz-a odlikuju hrabar i sofisticiran dizajn eksterijera i enterijera, sa nenadmašivom unutrašnjom prostranošću i prilagodljivošću.

Treća generacija Jazz modela je bazirana na Hondinoj globalnoj platformi B-klase, koja je zajednička i HR-V modelu, i dolazi sa potpuno novim 1.3 litarskim i-VTEC benzinskim agregatom iz serije Earth Dreams tehnologije. Uz performanse od 102KS pri 6000 obrtaja u minuti, novi motor je opremljen sa manuelnom transmisijom od šest brzina ili poluautomatskom CVT transmisijom.

Kako je Honda ponovno pokrenula najpoznatije Formula 1 partnerstvo, 2015 McLaren-Honda Formula 1 trkačko vozilo je prikazano pre svog takmičarskog debija u Melburnu, Australiji 15. marta.

Novo partnerstvo ima cilj da stvori nasleđe koje će prevazići i originalno, kada je McLaren-Honda osvojila četiri Svetska šampionata za četiri godine između 1988 i 1991.

Hondina sledeća generacija FCV KONCEPTA (Fuel Cell Vehicle - vozilo na gorive ćelije) je otkrivena u Tokiju u novembru 2014. godine i takođe premijerno predstavljena evropskom tržištu u Ženevi.

Futuristički stilizovan FCV KONCEPT prikazuje evoluciju sledeće generacije Hondinih vozila na gorive ćelije i deo je Hondine posvećenosti ideji “društva na hidrogensku energiju”. Uz Hondin nenadmašiv rekord na stazi u okviru razvoja vozila na gorive ćelije, FCV KONCEPT prikazuje i potpuno novo putničko vozilo na gorive ćelije koje će biti pušteno u prodaju u Japanu u prvoj polovini 2016. godine, a zatim i u SAD-u i Evropi u narednih 12 meseci nakon toga.

Civic Type R - trkački auto za put

Nakon pet godina, u 2015. godini konačno stiže svetski najiščekivaniji hot hatch model – Civic Type R. Uz titulu “trkačkog automobila za put”, potpuno novi Type R će pomeriti granice i standarde u klasi visoko performansnih hatchback modela na prednji pogon.

Serijska verzija Hondine najnovije ikone je premijerno prikazana na 85. Sajmu automobila u Ženevi, a više fotografija modela možete videti na: http://www.hondanews.eu/

Type R vozila su osvojila srca i stekla verne fanove širom sveta, a novi model preti da nadmaši sve svoje prethodnike. Prva svetska primena Hondinog novog 2.0 litarskog VTEC TURBO agregata, agresivni funkcijski led stajling i pionirske nove tehnologije šasije zajedno doprinose neverovatno ispunjavajućem i zadovoljavajućem osećaju u vožnji u bilo kojoj klasi.

Honda je ove nedelje objavila da je razvojni model Type R-a postigao vreme kruga od 7 minuta i 50.63 sekunde na legendarnoj stazi Nürburgring Nordschleife u dužini od 20.8 km u Nemačkoj. Ovo vreme je bez konkurencije za bilo koji drugi “HOT HATCH” model na prednji pogon sa 5-oro vrata.

Novi Civic Type R 2015 će pokretati najekstremniji visokoperformansni agregat u dvadesetdvogodišnjoj istoriji crvene „H“ značke, označavajući početak nove ere performansi u Honda brendu.

Superiorna aerodinamika

Potpuno novi Honda Civic Type R model predstaviće primamljiva poboljšanja u dizajnu, stvorena pod uticajem ekstenzivnog aerodinamičkog razvoja i testiranja na kompjuteru, kao i u aerodinamičkom tunelu. Rezultat je automobil sa izuzetno visokom brzinskom stabilnošću i visokim nivoom odziva na gas u nižem broju obrtaja.

Nova, skoro u potpunosti ravna donja površina omogućava bolji protok vazduha ispod vozila i zajedno sa zadnjim difuzorom optimizuje potisak – efektivno „lepeći“ auto za put. Spojleri za zadnja krila daju automobilu primetniji vizuelni nastup i omogućavaju dodatni odziv na gas, u značajnoj meri zahvaljujući strukturi njegovog aeroprofilnog dela.

Široki prednji odvajači i duboki bočni spojleri omogućavaju bolji protok vazduha i smanjuju koeficijent otpora vazduha, dok je prednji branik posebno oblikovan kako bi sprečio vazdušne turbulencije oko prednjih točkova, smanjujući otpor i povećavajući stabilnost pri visokoj brzini.

Kontrola toplote je još jedan važan fokus za dizajnerski tim, koji je uticao na nekoliko bitnih modifikacija spoljašnjeg dizajna. Uvećane gornje i donje rešetke na prednjem braniku, otvori iznad točkova na prednjim krilima i otvori na zadnjim ivicama prednjih lukova točkova zajedno omogućavaju bolje hlađenje i ventilaciju visoko obrtnih motora.

Potpuno novi 2.0 litarski VTEC TURBO agregat

U srcu novog Civic Type R-a se nalazi potpuno novi 2.0 litarski VTEC TURBO benzinski agregat sa direktnim ubrizgavanjem koji obezbeđuje moć i performanse bez konkurencije u hot hatch klasi na prednji pogon. Kao deo Hondine sledeće generacije Earth Dreams tehnologije, vrhunske performanse agregata od 310KS pri 6500 obrtaja u minutu i nenadmašivim obrtnim momentom od 400Nm pri 2500 obrtaja zajedno premašuju svaki prethodni Type R model do sada. Ubrzanje od 0-100 km/h Type R postiže za 5.7 sekundi, čineći ga hatchback modelom na prednji pogon sa najvećim ubrzanjem, uz vodeću maksimalnu brzinu od 270 km/h.

Novi agregat će ići uz glatku 6-stepenu manuelnu transmisiju, zajedno pružajući ispunjavajući osećaj bliskosti u vožnji, gde se snaga usmerava preko prednjih točkova.

Kako bi pomogao vozaču da savlada impresivnu snagu Type R-a, automobil je opremljen sa visokoperformansnim Brembo kočionim paketom za prednje točkove, razvijenim posebno za ovaj model. U prednjem delu, kočiona klešta od 4 kalipera primenjuju kočionu silu na ventilirajuće diskove od 350 mm. Nove alu felne od 19 inča, jedinstvene modelu Type R, dopunjuju vizuelne promene, ispunjavajući lukove točkova i smeštajući veće kočnice.

Novi Civic Type R će premijerno prikazati i novo “+R” dugme koje pojačava responzivnost sistema šasije i pogona. Rezultat je intenzivnije vozno iskustvo, idealno za stazu, koje će ljubitelji sportske vožnje i više nego ceniti.

Civic Type R je otkriven na Sajmu automobila u Ženevi, u Championship White boji – boji koja je zajednička svim uzastopnim generacijama originalnog Type R vozila. Type R će se naći u prodaji na leto 2015.

Evropska premijera Honda NSX superautomobila

Snažan utisak koji je NSX model ostavio nakon svetske premijere u Detroitu, prenet je i na evropsku premijeru u Ženevi ovog meseca.

NSX je još jednom podsetio sve prisutne zašto ponosno nosi laskavu titulu legende. Ovaj hibridni superautomobil je posebno dizajniran da prenese „novo sportsko iskustvo“, izazivajući konvencionalna uverenja o superautomobilskoj klasi.

Razvoj nove generacije NSX-a, vođen precizno izrađenim performansama, rezultirao je dizajnom baziranom na zahtevima tržišta, koji je gotovo tri godine intenzivnog razvoja uključivao napore globalnog dizajna i inženjerskog tima predvođenog inženjerima iz razvojnog centra kompanije u Rejmondu, Ohajo.

NSX poseduje " Unapređeni sportski paket" sa ključnim pogonskim komponentama – agregat montiran u središnjem delu, akumulator sportskog hibrida i kontrolna energetska jedinica - optimizovan da koncentriše masu vozila nisko i prema sredini vozila, u cilju dodatnog poboljšanja dinamičke reakcije. Kombinacija ovog koncepta pakovanja i lagano kućište daju NSX-u najniži centar gravitacije u klasi.

Pristup se ostvaruje kroz sasvim nove energetske jedinice 75-stepenog DOHC V6 twin-turbo agregata sa 9-stepenim menjačem sa duplim kvačilom (DCT) i tromotornim sportskim hibridnim sistemom – koji je integrisan sa ultra krutim i laganim telom koje je napravljeno od više materijala sa prvim svetskim primenama i proizvodnim procesima. Razvijen pod konceptom "čovek je u središtu superautomobila", automobil koji stavlja vozača u prvi plan u svakom aspektu svog dizajna, sledeća generacija superautomobila NSX-a će iskoristiti svoju najnoviju hibridnu energetsku jedinicu, šasiju da pruži izuzetno intuitivan i trenutni odgovor na zahteve vozača.

Šasija NSX-a ima klasične niske i široke proporcije koje odgovaraju modernoj i primamljivoj obradi površine, agresivan dizajn prednjeg dela i zadnje farove koji odaju počast originalnom NSX modelu. Karakteristični bočni usisni i gornji C-stubovi usisavaju vazduh do motora koji je montiran na sredini i usmerava protok vazduha iznad zadnjeg dela kako bi se povećala sila potiska. Da bi se prilagodio novom uzdužno montiranom twin-turbo V6 agregatu i 9-stepenom DCT menjaču, vozilo je produženo (+3 inča) i prošireno (+1 inča) sa nešto više prostora u kabini, u poređenju sa proporcijama NSX Concepta prikazanog 2012.

NSX koristi potpuno nezavisnu, aluminijumsku prednju i zadnju suspenziju i šalje znatnu količinu energije kroz ContiSportContact™ pneumatike -245 / 35Z R19 visokih performansi napred i 295 / 30Z R20 pozadi – koji su montirani na aluminijumske felne od 19x8.5 inča napred i 20x11 inča pozadi. Snažne, prirodne i sigurne performanse kočenja obezbeđuju 6-klipne prednje i 4-klipne zadnje kočione čeljusti koje umanjuju ultra visoke performanse karbon-keramičkih kočionih diskova.

Rukovanje je uveliko poboljšano super upravljanjem pogona na sva četiri točka sportskog hibrida (Sportski hibridni SH-AWD), omogućavajući izuzetno brzo reagovanje na sve zahteve vozača.

NSX takođe ima funkciju "lansiranja" za postizanje maksimuma u "nula kašnjenju" performansi lansiranja i pri tome mu pomažu agregat i tri elektromotora.

NSX će se proizvoditi isključivo u Performance Manufacturing Centru (PMC) u Marysville-u, Ohajo, gde će oko 100 visoko kvalifikovanih saradnika rukovoditi konstrukcijom, farbanjem i finalnom montažom pomoću domaćih i stranih delova.

PR saopštenje - Honda Srbija



čitanja : 1758



Komentari

Foto poređenje serijskog i konceptnog Civica Type R:

http://www.carscoops.com/2015/03/how-much-has-honda-civic-type-r-changed.html

Autor auto 08 Mar 2015, 15:56