
Iz BMW-a je još ranije stigla informacija da će verzija modela X5 sa hibridnim pogonom ući i u serijsku proizvodnju.

Podsećanja radi, hibridni BMW X5 je kao koncept premijeru imao u septembru 2013. godine na sajmu automobila u Frankfurtu, a zatim je u aprilu 2014. na sajmu u Njujorku promociju imala i njegova doterana verzija.

Konačno, pred nama je sada i ova definitivna, serijska varijanta čiji zvaničan naziv je BMW X5 xDrive40e.

BMW X5 xDrive40e kombinuje 2,0 litarski četvorocilindrični turbo benzinac sa 180 kW/245KS i 350 Nm, elektromotor sa 113KS/250 Nm, litijum-jonske baterije (9 kWh) i osmostepeni Steptronic menjač, dok kombinovana snaga iznosi 230 kW/313KS i 450 Nm.

Po fabričkim podacima, vozilo tesško 2.230 kg ima prosečnu potrošnju goriva od 3,4 l/100 km, emisija CO2 iznosi 78 grama po km, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje manje od sedam sekundi (radi se o 6,8 sekundi), najveća brzina je el. ograničena na 210 km/h, a u elektro modu vozilo može da pređe do 31 km.

Punjenje baterija na običnoj kućnoj utičnici traje 3 sata i 50 minuta, odnosno 2 sata i 45 minuta kada se koristi opcioni BMW i Wallbox.

Treba pomenuti da su točkovi od 18 inča (gume 255/55 R18), kao i da se zapremina prtljažnika kreće od 500 pa do 1.720 litara.
Na kraju, proizvodnja će se odvijati u BMW-ovoj Spartanburg fabrici u SAD-u, gde se prave i standardni X5, X3, X4 i X6 modeli.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Odlicna kombinacija!
Voleo bih vidjati ovako nesto i kod nas u vecoj meri.
Brojke su impresivne od performansi do potrosnje (iako optimisticna hibridi manje trose nego ekvivalentni sa cisto SUS motorima), i svidja mi se sto su presli sa hibrida koji kombinuju V6 i elektromotor na R4 i elektromotor, jer ocigledno da je to ono sto je bolja kombinacija... i lepo novoj X5 stoje svetlije boje, barem po mom misljenju... samo mi je malo cudno, da ne kazem glupo, puniti bezmalo 4h za 30 kilometara... slazem se da ima ljudi koji vode racuna o svakom euro centu, ali da li neko ko izdvoji poprilicne novce za performantni BMW razmlisljati o ustedi u gorivu... po istom principu su mi i oni Cayenne i Panamera Hybridi...
Cak je interesantno da se ispod poda gepeka krije cak 150 l prostora jer za toliko je smanjen gepek...