home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako piše B92, u godini kada su evropski premijum proizvođači predstavili prve Plug-In hibridne SUV modele, Volvo tvrdi da je njegov T8 "najčistiji" i najekonomičniji među njima.

Mada je novi XC90 imao premijeru pre hibridnih Mercedesa GLE, BMW-a X5 i Audija Q7, Volvo je tek sada obelodanio podatke o potoršnji verzije T8 sa Plug-In hibirdnim pogonom. Prema fabričkim specifikacijama, Volvo XC90 T8 u kombinovanom režimu troši samo 2,1 l/100 km, dok emisija ugljen-dioksida iznosi svega 49 g/km. Iako je reč o podacima koji su dobijeni na osnovu fabričkih testiranja u kontrolisanim uslovima, rezultati su impresivni za jedan model iz SUV segmenta.

Poređenja radi, Audi tvrdi da Q7 e-tron troši 2,5 l/100 km, Mercedes je objavio da njegov hibridni GLE ima prosečnu potrošnju od 3 l/100 km, dok je BMW saopštio da X5 Plug-In hibrid troši 3,4 litra na 100 kilometara.

Volvo je takođe korigovao neke ranije objavljene podatke o performansama ovog vozila. XC90 T8 u stanju je da samo uz pomoć elektromotora prevali 43 km (ranije je bilo 40 km), dok je za ubrzanje automobila od 0 do 100 km/h pri upotrebi obe pogonske jedinice potrebno 5,6 s (prethodno je iznet podatak od 5,9 s).

Pogonski sistem ovog modela sastoji se od 2.0 litarskog četvorocilindričnog turbo-benzinca i elektromotora. Benzinski motor pokreće prednje, električni zadnje točkove, dok ukupna kombinovana snaga dostiže 407 "konja" a maksimalni obrtni moment 640 Nm.

Vozač može da izabere jedan od 5 ponuđenjih modova vožnje: Hybrid mod, Pure Electric mod, Power mod za postizanje maksimalnih performansi, AWD mod sa stalnim pogonom na sva 4 točka i Save mod, koji omogućava vozaču da sačuva električnu energiju uskladištenu u baterijama kako bi mogao da je koristi kasnije kad mu je potrebnija bilo za postizanje dodatnog ubrzanja ili za vožnju u čisto električnom sistemu rada.

Izvor: B92.net

Foto: arhiva Autoblog.rs / Volvo



čitanja : 1993



Komentari

Ček, može da me odvede do Grčke i nazad (1500km recimo) sa 30L goriva? Ma neće biti...

Gde se (recimo kod nas) mogu puniti baterije i koliko dugo traje proces punjenja?

Kakva je potrošnja kada je napolju -20C? Na hladnoći baterijama (privremeno) naglo pada kapacitet...

A i ta struja "nešto" košta zar ne, a ne računaju je u prosečnu potrošnju kao da je džabe?

A baterije kad ostare za 4-5-6 godina, koliko će koštati njihova zamena?

A koliko beše košta ovaj SUV? Mislim da onaj ko ima toliko para ne brine mnogo o ceni eksploatacije tj. potrošnje goriva...

Autor Miki 01 Maj 2015, 19:41

Miki
kada su u pitanju plugin hibridi deklarisana potrosnja vise vazi za voznju u gradu nego na otvorenom putu. Na otvorenom putu non stop radi benzinski/dozel motor, i tada trosi ne mnogo manje nego klasican auto sa isim motorom. Deklarisana snaga za ovakve automobile moze da se ostvari u gradu, npr. auto kada krece i ide do 50km/h koristi elektro pogon, a samo preko toga se aktivira klasican motor. Dakle, ovakvi automobili na otvorenom putu ne trose znacajno manje od klasicnih....stvari ce se menjati u kroist struje kako se bude povecavao kapacitet baterija. Npr. tesla sada koristi baterije koje imaju oko 200W/Kg mase. BMW i modeli koriste samsung baterije koje imaju 90W/Kg, ali su kompaktnije. Za 2018. godinu BMW i Samsung najavljuju novu generaciju baterija koje ce ostvariti 250W/Kg mase... to bi recimo znacilo da bi i modeli imali skoro 3 puta vecu autonomiju nego danas, a i8 plug in hibrid, bi umesto 50km, mogao da predje 150km samo na struju, cime bi se u svim rezimima voznje smanjila potrosnja goriva, jer bi auto mogao vise da se koristi na struju nego sto je to sada slucaj....

Autor toma 01 Maj 2015, 20:07