
Ovde prvo podsećanje da je Seat prošle godine obeležio 30-godišnjicu modela Ibiza koja je do sada prodata u više od pet miliona primeraka širom sveta.
Dok čekamo da Seat i zvanično promoviše novu, petu generaciju Ibize (po nekim izvorima to će se desiti krajem 2016. ili početkom 2017. godine), evo još jedne restilizacije aktuelne, četvrte generacije ovog automobila B segmenta.

Ibiza facelift je jedna od premijera ovogodišnjeg sajma automobia u Barseloni, pri čemu će se kao i do sada nuditi u verzijama sa 3 i 5 vrata i u karavan varijanti Ibiza ST.


Što se vizuelnih izmena tiče, treba pomenuti doterana prednja svetla sa LED dnevnim svetlima, novi dizajn alu točkova od 16 i 17 inča, širu paletu boja za eksterijer ("Moonstone Grey" i "Chilli Red"), a u unutrašnjosti i revidiranu instrument tablu, multifunkcionalni volan, kvalitetnije materijale i bogatiju opremu (novi Easy Connect infotainment sistem sa ekranom osetljivim na dodir, Mirror Link, novi audio sistem sa šest zvučnika, zadnja kamera...).


U ponudi će biti i opcioni Colour paket koji omogućava da kupac izabere brojne detalje na eksterijeru i u enterijeru u sedam različitih boja (okvir prednje maske, retrovizori, alu točkovi, detalji na volanu, prstenovi u unutrašnjosti...).

Treba pomenuti i modifikovano oslanjanje, kao i osveženu paletu motora (svi Euro6):
Benzinci
1.0 MPI 75 KS
1.0 ECOmotive TSI 95 KS
1.0 ECOmotive TSI 110 KS
1.0 ECOmotive TSI 110 KS DSG
1.4 ECOmotive TSI 150 KS
Dizelaši
1.4 TDI 75 KS ECOmotive
1.4 TDI 90 KS
1.4 TDI 90 KS DSG
1.4 TDI 105 KS
Najekonomičnija verzija je sa 1.4 TDI motorom sa 75KS čija prosečna potrošnja goriva po fabričkim podacima iznosi 3,4 l/100 km, dok je emisija CO2 88 grama po km.
Seat je inače prvu generaciju Ibize predstavio 1984. godine i to je za ovu kompaniju bio izuzetno važan model, u vreme nakon raskida partnerstva sa Fiatom i pre prelaska u većinsko vlasništvo nemačkog Volkswagena (1986. godine).
U razvoju su učestvovali Karmann i inženjeri Porschea, za dizajn se pobrinuo Italdesign (Giugiaro), a do 1993. godine je proizveden ukupno 1.308.461 primerak.
1993. na sceni se pojavljuje druga generacija, opet dizajnirana od strane Giugiara, veća i snažnija, a učestvovala je i u reli šampionatu u sezonama 1996., 1997. i 1998. godine. Tokom 1996. se pojavila i prva Ibiza Cupra sa 2,0 litarskim motorom i 150KS, a do 2002. godine je proizvedeno 1.522.607 komada druge generacije Ibize.
Treću Ibizu je Seat promovisao krajem 2002. godine, a za njen izgled je odgovoran Walter de'Silva. Za šest godina proizvodnje treća Ibiza je napravljena u 1.221.200 jedinica, dok je aktuelna, četvrta generacija predstavljena 2008. godine (za izgled se ovoga puta pobrinuo Luc Donckerwolke)
Ivan Mitić - Autoblog.rs