home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Toyota je objavila nove detalje nakon redizajniranja Aurisa. Kao što smo videli još krajem februara, postoje relativno velike stilske promene, pa se ne radi samo o promeni i dopuni pogonske grupe.

Kako je navedeno i ranije, Auris će i u buduće biti dostupan i kao hatchback i kao Touring Sport (karavan). Imaće i benzinske i dizel motore, ali će biti i hibrid. Dodate su neke nove funkcije u infotainment sistem, a bezbednost je podignuta na stepenicu više.

Redizajn je otišao u pravcu na kakvom su i aktuelna Corolla i Aygo. Definitivno su prednja svetla ta koja u potpunosti kod modernih Toyota definišu njihov vizuelni sklad. Isto je i pozadi, ali nešto manje izraženo. Potpuno su izmenjeni prednji i zadnji branik, prednja maska i svetla. Toyota je sve “kompletirala” i novim dizajnom aluminijumskih točkova dostupnih u dimenzijama 16 i 17 inča.

U unutrašnjosti više nema sjajnih detalja. Sve je u tamnijem tonu. Definitivno su izbačeni segmenti koji su asocirali na hrom i srebro. Većina segmenata na konzoli je izmenjena. Sve je i dalje na postojećim pozicijama, ali su gotovo svi oblici redefinisani. Instrument-tabla sada izgleda dinamičnije, a između najvažnijih okruglih instrumenata sada je 4,2-inčni TFT displej sa više informacija. Takođe, glavni displej na konzoli sada je 7-inčni i osetljiv je na dodir. Nakon veoma studioznog istraživanja sprovedenog u Evropi, Toyota je u potpunosti zamenila neke materijale u unutrašnjosti.

Neobično je to što se aktuelna generacija Aurisa najbolje prodaje kao hibrid i to u zapadnoj Evropi. To nije toliko ni čudno, budući da sva značajnija tržišta kupcima daju određene finansijske povlastice kod kupovine ekološki prihvatljivih automobila. Štaviše, Toyota u narednim godinama očekuje još veći rast prodaje Aurisa Hybrida. Do sada je prodato više od 200.000 ovih hibrida, pa je Auris Hybrid najprodavaniji hibridni automobil u Evropi.

Lansiranjem Aurisa Hybrida u 2010. godini, Toyota je postala prvi i jedini proizvođač koji nudi izbor od tri različita motora u C-segmentu. Toyota u ovom trenutku Aurisa Hybrida smatra najvažnijim Aurisom. Auris Hybrid vozi se opušteno i lako, i nudi posebno iskustvo vožnje.

Pokreće ga 1,8 litarski benzinac i jedan električni motor, pa je ukupna snaga ovog automobila 136KS. U kombinovanom režimu vožnje potrošnja benzina je samo 3,5 litara na 100 pređenih kilometara i niža je u gradu nego na otvorenom putu. Emituje svega 79 grama CO2 po pređenom kilometru.

Ipak, za tog hibrida je odavno već sve poznato. Nepoznato je do kraja bilo to da će redizajniranog Aurisa od sada pokretati i 1,2 litarski turbo benzinski motor posebno razvijen za evropska tržišta. I to je u sveopštem trendu smanjivanja radnih zapremina i korišćenja sve specifičnijih turbo punjača. U novom Aurisu biće i novi 1,6 litarski D-4D dizelski motor sa nekim novim tehnološkim poslasticama, koji deklarativno mijenja dosadašnji dvolitarski D-4D.

Novi 1,2 litarski benzinac razvija 116KS i u stanju je da Aurisa do 100 km/h potera za 10,1 sekundu. Ima 185 Nm obrtnog momenta dostupnog između 1.500 i 4.000 o/min. Maksimalna brzina je 200 km/h, a uparuje se sa šesterostepenim ručnim menjačem. Prosečna potrošnja sa ovim motorom samo 4,7 litara. Pored ručnog menjača biće dostupan i sa Multidrive S CVT menjačem, što mu dodatno smanjuje potrošnju za jedan decilitar. Pored ovog motora, u Aurisu ostaju i 1,33 litarski i 1,6 litarski atmosferski benzinci.

Novi dizel motor se pridružuje postojećem 1,4 litarskom od 90KS. Novi motor raspolaže sa 112KS i sa 270 Nm obrtnog momenta. Redizajniranog Aurisa će ubrzati do 100 km/h za 10,5 sekundi, a najveća brzina je 190 km/h. Toyota sa njim navodi i potrošnju od 4,1 litar dizela na 100 km. Toyota je objavila da je servisni interval produžila na 20.000 kilometara i time spustila troškove eksploatacije.

Ni postojeći 1,4 litarski dizel nije ostao imun na poboljšanja. U njemu su smanjena trenja za 20 odsto, a efikasnost poboljšana u režimima niskog broja obrtaja. To je bio ključ za smanjenje emisije CO2 i dobijanje ekološkog sertifikata Euro 6. Rekalibrisani sistem ubrizgavanja goriva je doprineo smanjenju emisiji NOx za čak 55 odsto. Najvažnija je ušteda u potrošnji goriva od 3,4% zbog potpuno promenjenog oblika čela klipa.

Na ovom motoru je takođe izmenjen poklopac glave motora. Sada je od posebne vrste plastike (40% lakši), a unutrašnjim oblicima poboljšava podmazivanje ventila i bregastih osovina.

Izvor: Proauto.ba

Foto: Toyota



čitanja : 1744



Komentari

Automobil koji dizajnom sve vise podseca na Ceed ili i30, a pod haubom motorce od 1.2 TSI (i to bas onaj sa lancOm), ili 1.6 d BMW, mirise na nesto sasvim prihvatljivo. :D

Autor vojvoda 29 Maj 2015, 18:16

Fino izgleda Auris u srednjem nivou opreme, i tu je mnogo jeftiniji i od Ceeda i od i30. Moj drug je kupio Auris za 14 i nesto hiljada, tintovane felne, kozni volan infotainment... za takav Ceed treba 19000.

Autor Fordovac 29 Maj 2015, 18:47

Nekada mi je dizajn centralne konzole bio odvratan. Sad je već "pomozi Bože". Ne oduševljava ni dalje, ali sada može da prodje.
Što se tiče ovog BMW dizela 1.6, da je baš tako dobar u današnje vreme, i BMW bi ga koristio u novim modelima. Ne kažem da je loš (naprotiv) i sve što je deklarisano deluje veoma razumno za prosečnog čoveka.

Autor moron 29 Maj 2015, 21:22

Auris i Golf VII su ubedljivo najbolji automobili c segmenta, ako zanemarimo dizajn koji je stvar ukusa, neke prakticne detalje, cenu, i sl...Sama voznja je toliko dobar kompromis udobnosti, agilnosti, tisine, lakoce upravljanja, razliciti, a nikad slicniji nisu bili.Toyota malo "ukrucena" i nijansu direktnija od prethodne, a Golf za nijansu indirektniji i meksi od prethodnika.Vozio sam i Auris(jako kratko) i Golfa i Ceed-a i I30 i Megana i Fokusa(pre restilizacije) i Oktaviju i Brava.U Astru nisam seo, u Mazdu 3, Pezoa 308,Leona,Pulsara, Deltu,Djulijetu, nikad u zivotu.Osim Golfa i Aurisa svi deluju u voznji kao generaciju-dve stariji automobili.Posebno je karakteristicna neprpoznatljiva voznja koreanaca, i vrlo slican utisak kod Brava.Moj utisak je takav, mozda nisam u pravu, ali ovaj dvojac kao da je generaciju ispred svih, ne cudi njihov uspeh.

Autor Bobo 29 Maj 2015, 21:36

Evropa od automobila trazi vise od onoga sto trenutno Japanci mogu da ponude.
U Toyoti to odlicno znaju. Ako su uopsste i imali dilemu, da li da posebno razvijaju motore za, po njih relativno malo evropsko trziste, ili da deo mehanike preuzmu od nekog evropskog brenda, onda je to drugo prevagnulo.

Autor vojvoda 30 Maj 2015, 15:32