
BMW je nedavno najavio značajne izmene u ponudi motora kod više svojih modela, i to od jula ove godine.
Tako će od jula BMW Serija 3 Gran Turismo biti dostupan i u verzijama 318d GT i 320d GT koje pokreće 2,0 litarski četvorocilindrični dizelaš.

318d GT raspolaže sa 110 kW/150KS pri 4000 o/min. i 320 Nm pri 1500-3000 o/min. Ubrzanje ovog modela sa manuelnim menjačem od 0 do 100 km/h traje 9,3 sekunde, odnosno 9,2 sekunde sa osmostepenim automatikom. U zavisnosti od menjača, prosečna potrošnja goriva iznosi 4,3 odnosno 4,5 l/100 km, a emisija CO2 od 112 do 117 grama po km.

Za pogon verzije 320d GT se brine isti motor, ali ovde sa više snage. Radi se o 140 kW/190KS pri 4000 o/min. i 400 Nm pri 1750-2500 o/min. Verzija sa automatikom do 100 km/h ubrzava za 7,7 sekunde, a sa manuelnim za 7,8 sekundi.
320 GT sa automatikom ima potrošnju od 4,3 l/100 km, dok sa manuelnim troši 4,6 l/100 km. U zavisnosti od menjača emisija CO2 iznosi od 118 do 125 grama po km.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
"Za pogon verzije 320d GT se brine isti motor"
Ova dva spomenuta motora nisu ista. Osim zapremine, vecina drugih vitalnih sklopova na ova dva motora nije ista.
Koliko je učešće prodaje u procentima serije 3GT u odnosu na seriju 3 sedan i seriju 3 karavan?
Imam utisak da se na 50 sedana proda jedan GT
@ vojvoda, u originalnom izvoru se za motor kaže ovako: "Under the hood of the 320d GT we can find the same engine but with higher output."
@auto,
mozda se takva recenica upotrebila, ali je ona plod novinarkog tumacenja reci "isti".
I kod pretethodne verzije serije 1 (E88) motori, i 118d i 120d su novinarski predstavljani kao isti, mada to nisu bili ni blizu.
Oba su sa istom zapreminom i tu se svaka druga slicnost zavrsava.
U 118d nalazi se motor N47D20U0 sa 143 KS, dok se u modelu 120d nalazi motor N47D20O0 sa 177 KS.
Pogresno se misli da je jedina razlika softverske prirode.