
Ovde prvo podsećanje da je svetska premijera predprodukcijske varijante novog Fiatovog sedana održana u maju na sajmu automobila u Istanbulu, gde je automobil predstavljen pod nazivom Project Aegea.

Definitivni, serijski model međutim neće nositi to ime, već će se u Turskoj zvati Egea (gde će se i proizvoditi), a u Evropi, Africi i na Bliskom istoku će nositi nama dobro poznati naziv – Tipo.

Prodaja ovog novog Fiatovog sedana u Turskoj inače počinje u novembru, u decembru u Italiji, a kasnije i na ostalim tržištima (pominje se da će se prodavati u više od 40 zemalja).

Kako je još ranije saopšteno, pored sedana u ponudi će kasnije biti i hatchback i karavan, a treba podsetiti da su ovi modeli deo 1 milijarde dolara vredne investicije u tursku fabriku.

Novi Fiat Tipo je inače dugačak 4532 mm, širok 1792 mm, visok 1497 mm, međuosovinsko rastojanje je 2636 mm, a zapremina prtljažnika iznosi 520 litara.

U paleti motora će se (bar na početku) naći 1.4 Fire sa 95KS, 1.6 sa 110KS, 1.3 Multijet II sa 95KS i 1.6 Multijet II sa 120KS.

Motori će biti upareni sa manuelnim ili automatskim mernjačima, a najekonomičnija verzija će po fabričkim podacima imati prosečnu potrošnju goriva manju od 4,0 l/100 km.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
U nastavku možete pročitati i PR saopštenje uvoznika Fiata za Srbiju:
Veliko iščekivanje novog kompaktnog sedana kompanije FIAT:
TIPO je njegovo ime
Iščekivanju imena novog Fiat-ovog kompaktnog sedana došao je kraj. Ime sa bogatom istorijom, novi tro-segmentni sedan koji je otkriven u maju mesecu na salonu automobila u Istanbulu, predstavlja prvo poglavlje novog FIAT AEGEA projekta. Prodaja modela će početi u decembru mesecu u Italiji, a potom i u ostalim zemljama EMEA regiona.
TIPO: ovo će biti ime novog kompaktnog sedana u celoj EMEA regiji, izuzev Turske, gde je samo ime projekta doživelo veliki uspeh, pa je odlučeno da se i samo ime projekta zadrži kao ime modela automobila. Simbolično ime prožeto je istorijom kompanije FIAT još od njenih početaka, a danas doživljava svoj veliki povratak na globalnom nivou kroz model dizajniran da se uhvati u koštac za izazovima budućnosti.
FIAT TIPO je sasvim novi sedan, sa četvoro vrata, kreiran od samog početka kao tro-segmentni sedan, prenoseći poruku/koncept „Rođen da bude Sedan“. Osobenost i stil bez ugrožavanja funkcionalnosti, izbalansirani su karakterističnim oblicima italijanskog dizajna.
Rezultat je funkcionalan automobil koji se zasniva na jednom od ključnih koncepata u funkcionalnoj FIAT porodici „odnos vrednosti i novca“ – i opremljen je svim onim što kupci zaista cene, od jednostavne ponude do jasne komercijalne ponude. Opremljen je pouzdanim i ekonomičnim pogonskim jedinicama visokih performansi: dva turbo dizel motora Multijet II i dva benzinska, sa manuelnim ili automatskim sistemom prenosa i opsegom snaga od 95 do 120 ks.
Globalni model za globalni brend: dizajniran u Italiji, u FCA centru za Dizajn (FCA Style Center), konstruisan u Turskoj u saradnji sa kompanijom Tofaš R&D i proizveden u pogonu Tofaš u Bursi – jednoj od najboljih fabrika automobila u svetu, koja je nagrađena zlatnom medaljom za proizvodnju svetske klase (World Class Manufacturing) – i prodaje se u preko 40 zemalja na području EMEA regiona.
Zbog toga je projekat i nazvan „Ægea“, u znak poštovanja prema zemlji koja je oduvek bila od strateškog značaja za FCA Grupaciju, što je i demonstrirano zajedničkim poduhvatom iz 1968. između tadašnje Fiat Grupacije i holdinga Koč.
Au, kakav mix elemenata. Svaki deo me podseca na razlicitog proizvodjaca, ali, u principu, simpaticno mi izgleda. Bio bi jos zanimljiviji kao karavan. Jedino me nervira onaj valov na krovu.
@ auto
Izašle su i točne dimenzije:
- dužina 4532 mm
- širina 1792 mm
- visina 1497 mm
međuosovinski razmak 2636 mm
- prtljažnik 520 l
Ovdje ima jako puno slika najjačeg paketa opreme:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1157643427599050.1073741951.323139141049487&type=3
Izgleda kao Amerikaner.
Prednji deo kao da se ugledao na Dodge Dart.
A i u enterijeru se vide Američki geni, posebno volan sa Jeep-a.
Odlican!
Drago mi je sto su vratili stari naziv. Samo jos neki 1.4 turbo benzinac da ubace i to je to!
Chrysler 100... a oni racunaju da je Giulietta "premijum"?
A Tipo ima bolji enterijer od Alfe...
@ N.N. zahvaljujem, ubacio sam podatke o dimenzijama u tekst.
U međuvremenu je stiglo i zvanično saopštenje iz FCA Srbija pa je i njihov tekst ubačen naknadno u ovaj članak.
@ auto
Pune specifikacije modela za Tursku:
http://egea.fiat.com.tr/egea-teknik-bilgiler.pdf
Naravno straga jeftina polukruta osovina, a na osnovnim benzin i dizel modelu bubanj straga.
Masa osnovnog modela samo 1050 kg.
Kad li će Fiat da počne da pravi savremenije instrument table, ne može jadnija da bude, podseća me na Ladine. Prednja sedišta sa mršavom podrškom i to u najskupljem paketu, kao na klupi u parku, baš fiatovski.Ostalo sasvim korektno za jednog Fiata.
Nazalost, Fijat je odavno izgubio identitet. Sve sem familije 500 moze nositi bilo koji znak a da covek ne uoci razliku.
Nije los ovaj sedan, spolja je ok dizajn, ali je enterijer za svaku osudu. Moralo je to modernije i originalnije.
Po meni je ovo i dalje model za tamo neko trziste a ne Evropu.
P.S. Lepsi od Skode Rapid.
Predobrooooo .. Odlicnoo.. Bravo za Fiat, jedva cekam da vidim uzivo i da iskreno testiram auto .. 500L je super ovo je isto tako super .. Imam osjecaj da se Fiat ponovo vraca .. Odlicnooo .. jos jednom Bravo za FIAT