home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Ovo je novi Fiat Tipo

12 Okt 2015 - 13:50 Noviteti Link

Ovde prvo podsećanje da je svetska premijera predprodukcijske varijante novog Fiatovog sedana održana u maju na sajmu automobila u Istanbulu, gde je automobil predstavljen pod nazivom Project Aegea.

Definitivni, serijski model međutim neće nositi to ime, već će se u Turskoj zvati Egea (gde će se i proizvoditi), a u Evropi, Africi i na Bliskom istoku će nositi nama dobro poznati naziv – Tipo.

Prodaja ovog novog Fiatovog sedana u Turskoj inače počinje u novembru, u decembru u Italiji, a kasnije i na ostalim tržištima (pominje se da će se prodavati u više od 40 zemalja).

Kako je još ranije saopšteno, pored sedana u ponudi će kasnije biti i hatchback i karavan, a treba podsetiti da su ovi modeli deo 1 milijarde dolara vredne investicije u tursku fabriku.

Novi Fiat Tipo je inače dugačak 4532 mm, širok 1792 mm, visok 1497 mm, međuosovinsko rastojanje je 2636 mm, a zapremina prtljažnika iznosi 520 litara.

U paleti motora će se (bar na početku) naći 1.4 Fire sa 95KS, 1.6 sa 110KS, 1.3 Multijet II sa 95KS i 1.6 Multijet II sa 120KS.

Motori će biti upareni sa manuelnim ili automatskim mernjačima, a najekonomičnija verzija će po fabričkim podacima imati prosečnu potrošnju goriva manju od 4,0 l/100 km.

Ivan Mitić – Autoblog.rs

U nastavku možete pročitati i PR saopštenje uvoznika Fiata za Srbiju:

Veliko iščekivanje novog kompaktnog sedana kompanije FIAT:

TIPO je njegovo ime

Iščekivanju imena novog Fiat-ovog kompaktnog sedana došao je kraj. Ime sa bogatom istorijom, novi tro-segmentni sedan  koji je otkriven u maju mesecu na salonu automobila u Istanbulu, predstavlja prvo poglavlje novog FIAT AEGEA projekta. Prodaja modela će početi u decembru mesecu u Italiji, a potom i u ostalim zemljama EMEA regiona.

TIPO: ovo će biti ime novog kompaktnog sedana u celoj EMEA regiji, izuzev Turske, gde je samo ime projekta doživelo veliki uspeh, pa je odlučeno da se i samo ime projekta  zadrži kao ime modela automobila. Simbolično ime prožeto je istorijom kompanije FIAT još od njenih početaka, a danas doživljava svoj veliki povratak na globalnom nivou kroz model dizajniran da se uhvati u koštac za izazovima budućnosti.

FIAT TIPO je sasvim novi sedan, sa četvoro vrata, kreiran od samog početka kao tro-segmentni sedan, prenoseći poruku/koncept „Rođen da bude Sedan“. Osobenost i stil bez ugrožavanja funkcionalnosti, izbalansirani su karakterističnim oblicima italijanskog dizajna.

Rezultat je funkcionalan automobil koji se zasniva na jednom od ključnih koncepata u funkcionalnoj FIAT porodici „odnos vrednosti i novca“ – i opremljen je svim onim što kupci zaista cene, od jednostavne ponude do jasne komercijalne ponude. Opremljen je pouzdanim i ekonomičnim pogonskim jedinicama visokih performansi: dva turbo dizel motora Multijet II i dva benzinska, sa manuelnim ili automatskim sistemom prenosa i opsegom snaga od 95 do 120 ks.

Globalni model za globalni brend: dizajniran u Italiji, u FCA centru za Dizajn (FCA Style Center), konstruisan u Turskoj u saradnji sa kompanijom Tofaš R&D i proizveden u pogonu Tofaš u Bursi – jednoj od najboljih fabrika automobila u svetu, koja je nagrađena zlatnom medaljom za proizvodnju svetske klase (World Class Manufacturing) – i prodaje se u preko 40 zemalja na području EMEA regiona.

Zbog toga je projekat i nazvan „Ægea“, u znak poštovanja prema zemlji koja je oduvek bila od strateškog značaja za FCA Grupaciju, što je i demonstrirano zajedničkim poduhvatom iz 1968. između tadašnje Fiat Grupacije i holdinga Koč.



čitanja : 7581



Komentari

Au, kakav mix elemenata. Svaki deo me podseca na razlicitog proizvodjaca, ali, u principu, simpaticno mi izgleda. Bio bi jos zanimljiviji kao karavan. Jedino me nervira onaj valov na krovu.

Autor Optimus Prime 12 Okt 2015, 14:04

@ auto

Izašle su i točne dimenzije:
- dužina 4532 mm
- širina 1792 mm
- visina 1497 mm
međuosovinski razmak 2636 mm
- prtljažnik 520 l

Ovdje ima jako puno slika najjačeg paketa opreme:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1157643427599050.1073741951.323139141049487&type=3

Autor N.N. 12 Okt 2015, 14:25

Izgleda kao Amerikaner.
Prednji deo kao da se ugledao na Dodge Dart.
A i u enterijeru se vide Američki geni, posebno volan sa Jeep-a.

Autor MB 12 Okt 2015, 14:46

Odlican!
Drago mi je sto su vratili stari naziv. Samo jos neki 1.4 turbo benzinac da ubace i to je to!

Autor Panco 12 Okt 2015, 15:03

Chrysler 100... a oni racunaju da je Giulietta "premijum"?

A Tipo ima bolji enterijer od Alfe...

Autor Fordovac 12 Okt 2015, 15:07

@ N.N. zahvaljujem, ubacio sam podatke o dimenzijama u tekst.
U međuvremenu je stiglo i zvanično saopštenje iz FCA Srbija pa je i njihov tekst ubačen naknadno u ovaj članak.

Autor auto 12 Okt 2015, 15:52

Valjda Tempra, Tipo Sedan

Autor Dejan Pevac 12 Okt 2015, 16:20

@ auto

Pune specifikacije modela za Tursku:
http://egea.fiat.com.tr/egea-teknik-bilgiler.pdf

Naravno straga jeftina polukruta osovina, a na osnovnim benzin i dizel modelu bubanj straga.

Masa osnovnog modela samo 1050 kg.

Autor N.N. 12 Okt 2015, 17:23

Kad li će Fiat da počne da pravi savremenije instrument table, ne može jadnija da bude, podseća me na Ladine. Prednja sedišta sa mršavom podrškom i to u najskupljem paketu, kao na klupi u parku, baš fiatovski.Ostalo sasvim korektno za jednog Fiata.

Autor Aleks 12 Okt 2015, 19:02

Nazalost, Fijat je odavno izgubio identitet. Sve sem familije 500 moze nositi bilo koji znak a da covek ne uoci razliku.
Nije los ovaj sedan, spolja je ok dizajn, ali je enterijer za svaku osudu. Moralo je to modernije i originalnije.
Po meni je ovo i dalje model za tamo neko trziste a ne Evropu.
P.S. Lepsi od Skode Rapid.

Autor Uros Cuore Sportivo 12 Okt 2015, 19:34

Predobrooooo .. Odlicnoo.. Bravo za Fiat, jedva cekam da vidim uzivo i da iskreno testiram auto .. 500L je super ovo je isto tako super .. Imam osjecaj da se Fiat ponovo vraca .. Odlicnooo .. jos jednom Bravo za FIAT

Autor mire_tz 12 Okt 2015, 20:09

Ovo će se u Turskoj dobro prodavati kao taksi vozilo. Za Evropu hmmm, zavisi od cene.
U Srbiji ako početna cena bude ispod 11.500 eur i nekako jer deluje slabašno u odnosu na npr. Astru, Focus i sl.

Autor ivanhoe 13 Okt 2015, 22:32

Bravo za Fiat, odlican je, pouzdani motori, odlican lim, auto nema greske, talijani su broj 1 u svijetu automoblizma

Autor Iggy 26 Mar 2016, 23:20