home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nakon što je 24. juna u Milanu predstavljena najsnažnija verzija u gami – Giulia QV, Alfa Romeo je za sajam automobila u Los Anđelesu pripremio i promociju Giulije za američko tržište, u čijoj ponudi će se naći i 2.0 litarski turbo motor.

Radi se o 2.0 litarskom četvorocilindričnom turbo benzincu MultiAir2 sa 206 kW/280KS, pri čemu će pogon kod ove verzije standardno biti na zadnje točkove, ali će kupcima na raspolaganju stajati i opcioni AWD pogon na sva četiri točka.


Amerikancima će se naravno nuditi i Giulia QV sa 2.9 litarskim šestocilindrašem sa 377 kW/510KS i 600 Nm, u paru sa šestostepenim manuelnim menjačem. Auto od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) stiže za 3,8 sekunde, a može do maksimalnih 307 km/h.


Standardno će imati 19-inčne alu točkove sa gumama Pirelli P Zero Corsa 245/35ZR19 napred i 285/30ZR19 pozadi, a treba pomenuti i opcione Brembo karbon-keramičke kočnice.


I ova verzija će biti dostupna sa zadnjim ili pogonom na sva četiri točka, dok će cena za Giuliju QV u SAD-u iznositi oko 70.000 tamošnjih dolara.

Ivan Mitić – Autoblog.rs

* na slikama je američka verzija Giulije QV, fotografije drugih verzija Giulije još uvek nisu objavljene



čitanja : 2226



Komentari

2.0 je prvi benzinac koji kombinira GDI i MA. To je ona prava tehnološka novina.

Autor N.N. 18 Nov 2015, 12:35

Sta je GDI a sta MA?

Autor eSe 18 Nov 2015, 14:28

@ eSe

GDI je direktno ubrizgavanje kod benzinaca, a MA je skraćenica za MultiAir. Ovo je prvi motor da ima i jedno i drugo.

Autor N.N. 18 Nov 2015, 14:55

Je li taj "Multi Air" isti onaj sistem koji postojikod 0,9 Twinair-a?
Taj sistem je tako pompezno najavljivan pre oko pet godina, a ja u tom motoru (0,9) do danas ne vidim bilo šta toliko fascinantno (osim verovatnih vibracija zbog dva cilindra kao i na svakoj "peglici").
Prosto, ne razumam zašto bi taj sistem u praksi toliko bio bolji od VTEC razvoda ili sličnih sistema.
Ne tako davno (kako kome), tako je bio hvaljen Twin spark sistem kao superioran (alfa 75, 155, 164), a mislim da se dugo već ne koristi.

Autor moron 18 Nov 2015, 15:10

@ moron

Ima ga i na 1.4 turbacima i na jednom 1.4 atmosfercu, daje očtito bolje rezultate nego VVT a uz manju potrošnju. VTEC je zastarjelo rješenje, a MultiAir bi bio nešto kao kombinacija BMW VANOS-a i Valvetronica samo još naprednije. Znači radi se o kombinaciji kontinuiranog VVL-a i VVT-a. Koliko znam VTEC je bio VVL u više faza, ništa kontinuirano.

Autor N.N . 18 Nov 2015, 15:41

@ N.N.

Hvala za objašnjenje o tome koji motori koriste Multiair, kao i stručne argumente o zastarelosti hondinih tehničkih rešenja. Verujem da će Honda uskoro da reši taj "tehnički promašaj" sa primenom VTEC-a :) Samo, ne znam kako, pošto su već najavili nove VTEC Turbo motore. Bila čak i ovde vest ...
Pozdrav

Autor moron 18 Nov 2015, 15:42

Autor moron 18 Nov 2015, 15:10

65 AMG ima dvije svjećice po cilindru.

Autor 133567 18 Nov 2015, 16:37

Gledao sam na netu da kada zvekne nesto u tom MultiAir razvodu menja se ceo ventilski razvod (prakticno glava sa svim delovima), nema popravke pojedinacnih delova... tako da u svakom slucaju je napredno u odnosu na ranije sisteme gde zamenis deo koji strada...

Autor Orlo 18 Nov 2015, 18:03

Orlo
Ma što bi se mučio da vidiš koji je deo za zamenu, zameniš ceo auto lepo. :)

Autor MB 18 Nov 2015, 18:15

@MB
U pravu si ti, mada realno bolje ni da ga ne kupis uopste... ;)

Autor Orlo 18 Nov 2015, 18:17

Autor 133567 18 Nov 2015, 16:37
Znači, danas bez 6.500 ccm ništa od dve svećice po cilindru? Maler:) Nekada je u alfi i 1,6 to mogao ...

Autor moron 18 Nov 2015, 18:29

@ Orlo

Ne znam ko vas tako zajebe pa mijenja sve ali ako ode MA sve se može otkloniti za 200 eura. Bar tako rade u Njemačkoj, a ovdje na Balkanu ionako nebi gledao ovlašteni servis.

@ moron

Ti i dalje u svom tonu, samo ***** po FCA gdje god stigneš.
Ali da ti pomognem. U svoje vrijeme su TS motori imali "Brake mean effective pressure" koji je bio vodeći. Slično je kasnije bilo sa 1.75 TBi, a za njega sam i stavljao neke grafove. Ako ne znaš o ćemu se radi evo ti link:
https://en.wikipedia.org/wiki/Mean_effective_pressure

Autor N.N. 18 Nov 2015, 19:51

Umalo zaboravih.

U SAD-u ovaj 2.0 Multiair TBi 40k dolara, manje od 5.5 s do 60 mph (96 km/h).

Maloprije bilo predstavljanje u živo.

Autor N.N. 18 Nov 2015, 19:53

N.N.
Ne znam kako si stekao taj utisak, ali svako ima pravo na ličnu impresiju.
Ono sa wikipedije baš i ne razumem, mada sam pre 35-36 godina dobro vladao i derivacijama i integralima ("derivacije su zanat, a integrali umetnost").
Iskreno, ja i dalje ne razumem šta bi bila "komparativna prednost" tog jednog, recimo, 1,4 Multi Air-a od 140 ks ( 230 Nm?)u odnosu na, kažimo, 1,4 TSI od 140 ks i 250Nm ( zanemarimo na tren problem navodne nepouzdanosti TSI-a).
Šta to Multi Air može toliko bolje od pandan motora drugih proizvodjača?

Autor moron 18 Nov 2015, 23:10

@ moron

Izabrao si motor sa GDI-em kod vau-vau, a motor sa SMPI kod FIAT-a. E baš to što FIAT ima SMPI vidim kao prednost, jer da je GDI pomeo ga i momentom i snagom.

Ovo ćeš valjda razumijeti:
http://i1372.photobucket.com/albums/ag338/Bara007st/TBi-EA888-N20_zpsd7c19f0e.jpg

Doduše, vidim da puno toga ne shvaćaš.
Prije je bio kod 1.4 SMPI + MA na usisu ili kod 1.75 GDI + Dual-VVT.
Sada kod 2.0 TBi ide nešto skorz novo, MA na usisi ali sa GDI-om. Sljedeći korak je GDI i dual-MA, to je u razvoju.

Treba vidjeti potrošnju ovoga sa 280 KS. Ako je manja od BMW-a sa 252 KS to je onda to, dalje nema i sve su pokazali.

Autor N.N. 18 Nov 2015, 23:58

N.N.
Zar ti zaista veruješ da Alfa može da ugrozi BMW, sve i da je brža, manje troši itd ?

Autor MB 19 Nov 2015, 00:04

Proizvodjaci se trude da pronadju sto pompeznije nazive za rupu u saksiji i toplu vodu.

Sa manje ili vise uspeha jedan deo trzista uspevaju da animiraju ali se na kraju godine, kada se svi rezultati saberu, ipak vidi ko je gazda. :D

Autor vojvoda 19 Nov 2015, 00:06

Autor MB 19 Nov 2015, 00:04

Odluči se, da li ti je prodaja mjerilo ili auto kao cjelina?

Autor 133567 19 Nov 2015, 00:32

133567
Auto kao celinu ne čine samo ubrzanje i potrošnja.
Zato ova Alfa nema šta da traži pored Merca i BMW-a.
Spolja već sad izgleda zastarelo i mlako, izuzev štop lampi, koje podsećaju više na Kia/Hyundai nego Alfu.
Enterijer je ok, opet nije na nivou premium Nemaca, tipa C klase.
Ovaj auto i nije konkurencija Nemcima.
Njemu glavni adut treba da bude dosta niža cena od njih, da bi se iole prodavao.
Silueta auta, odnosno kad se gleda školjka, izgleda kao restilizovana 156.
Alfu baš i ne prati dobar renome, da je pouzdana i kvalitetna.
Ovo će kupovati Alfini fanovi, što ako ima dobre performanse i nižu cenu od Nemaca, njima će značiti i biće zadovoljni.
Ali i dalje zaostajaće u mnogo segmenata za Nemcima, a na tržištu je smešno i pričati o ugrožavanju istih.
To nije teško zaključiti, ne morašš uopšte biti stručnjak da bi to znao.
Ko ne veruje, nek sačeka sud vremena.
Pogledaj samo farove, Nemci odavno imaju full LED napred.
Dizajnerski izgleda inferiorno spram Nemaca.
Kvalitet izrade, materijala, rafinisanost, pouzdanost i tehnologija nisu na nivou Nemaca.
Može ova Alfa da ide i brže od 918 na ringu, ali i dalje neće ni primirisati na tržištu 3-ci i C klasi.
To nisam ja izmislio, niti hejtujem, to je jednostavno tako. Ponavljam, vreme će sve reći.

Autor MB 19 Nov 2015, 02:16

@ N.N.
Ovo je iskustvo preneto iz Holandije, ne sa Balkana... a i 200 eura za EU je iskreno nekako premalo, to znaci da kompleksan kvar u danasnjim vozilima ciji su delovi skupi, kosta koliko i veliki servis na nekom vozilu starom 15-ak godina sto mi je iskreno malo verovatno... ali opet to je samo moje misljenje...

Inace koliko sam citao Twinair motori iako imaju "napredni" MultiAir ne trose uopste tako malo koliko predstavlja proizvodjac iako imaju i po dva klipa manje nego ekvivalenti kod konkurenata sa sasvim pouzdanim i jednostavnim sistemom gde postoji jedno ili dva bregasta vratila...

Autor Orlo 19 Nov 2015, 08:24

Jednostavno receno, da nikada nece moci Alfa Romeo da naudi premijum nemackoj trojci, Mercedesu, Audiju i BMW-u. To je jednostavno tako, ovi su se ukorenili u drustvo i zavrsena prica. :D Da ne pricam o imidzu i brendu. Jos novi A4 je tu. auuu da vide malo Italijani kako se izbaci movi model lako i efikasno, a ne ovi kao da Boing prave.

Autor S 19 Nov 2015, 09:12

Autor N.N. 18 Nov 2015, 23:58
Dobro, reci Ti koji je savremeni motor po Tvom razumevanju "pandan" tom 1,4 MultiAir-u i u kojim bitnim parametrima ( bitnim za vozače ) on sa tom svojom "MA tehnologijom" ima komparativne prednosti prema tim konkurentima? Od koga on to ima tako značano bolje perfomanse i nižu potrošnju (i emisiju CO2)?
Ja pomenuh kao mogućeg konkurenta 1,4 TSI od 140 ks, ali Ti kažeš da oni nisu za poredjenje.
Ne sumnjam, inače, da je onaj 1,75 TiBi sa grafikona iz Tvog linka dobar, ali se sećam testa jedne alfe sa tim motorom i reči autora "bolje je ne razmišljati šta se sve za sličnu sumu moze pronaći kod konkurencije".

Autor moron 19 Nov 2015, 09:25

@ Orlo

Ekipa ovdje želi nabaviti polovne Giuliette, inače sa 1.4 T po Francuzima iza Prisua najkvalitetnija u klasi.

I sada ima jedan momak otišao u Njemačku i radi u ovlaštenom Alfa servisu. Preko njega bi im sve išlo. On je rekao 200 eura pormjena MA sistema, i to je to.

Autor N.N. 19 Nov 2015, 10:50

@ moron

Pa vidio si da sam spomenuo BMW. Očito da oni imaju jako dobar sustav. Onaj N20 je imao i VVL i VVT kontinuirani. Pa kako je samo po onom grafikonu odrao sve na jako niskim i na visokim okretajima. Novi B48 je skoro isti. E to bi trebao donijeti ovaj 2.0 MA2 TBi u ondonsu na 1.75 TBi, da nadmaši ako je moguće BMW u svakom režimu rada.

Inače je BMW uzor kod većine benzinskih motora za mase. Nije to ni Audi, a pogotovo to ranije nije bio Mercedes, zato ga i nema u usporedbi.

Honda nema takvu tehnologiju. Predstavili su VTEC koji je kontinuirani još mislim pred više od 5 godina ali nikada nije otišao u serijsku proizvodnju.

1.4 TSI ima GDI. Koliko god GDI u startu donio bolje performanse tako je osjetljiv na lošije gorivo. Zato mi je u ovim low end motorima možda draži SMPI, a i podnosi 100% LPG.

Autor N.N. 19 Nov 2015, 10:55

S,
Novi A4 realno gledano unutra kao Passat čak P lepše izgleda.
Spolja ga dizajnerski "šiša" polovina ne premium auta.
Imidž i brend, ne znam stvarno koji Nemački proizođač ima jače ime od jednog Ferrarija koji je pravio novi alu motor specijalno za Guiliu.

Enterijeri u svim Nemcima su smešni u osnovnim verzijama, onako tanka sedišta i plastika kao na jeftinijim autima.
Da bi ličili na nešto moraš doplatiti jedno 20,000€ opreme, a onda ulaze u cenovni rang jednog Ghibli-ja pored koga nemaju šta da traže.
Ova Alfa je bomb(a)onica u svakom slučaju!
Poz

Autor Raziel 19 Nov 2015, 14:18