home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Ovde prvo podsećanje da je veliki šef Sergio Marchionne još početkom marta na sajmu automobila u Ženevi i zvanično novinarima otkrio da će Fiatova verzija novog roadstera razvijenog u saradnji sa Mazdom poneti naziv 124 Spider.


Zvanična promocija ovog automobila je održana na sajmu u Los Anđelesu, dok će prodaja početi na leto sledeće godine.


Drugim rečima, radi se o Fiatovoj varijanti nove Mazde MX-5 od koje se italijanska verzija razlikuje po izmenjenom prednjem i zadnejm delu, modifikovanom oslanjanju, motoru i Fiat oznakama.


Unutrašnost je parktično ista kao i Mazde MX-5, uz Fiat logo na volanu, a tu je i infotainment sistem Connect 7.0.


124 Spider za američko tržište će dobiti 1,4 litarski turbo benzinac sa 160KS i 249 Nm, u paru sa manuelnim šestostepenim i automastkim šestostepenim menjačem.

S druge strane, verzija za Evropu ima takođe 1,4 litarski turbo, ali sa 140KS i 240 Nm.



Fiat će inače na početku Amerikancima ponuditi i 124 primerka ograničene serije nazvane Prima Edizione Lusso.


Ovi primerci će imati poseban amblem serije, ekskluzivnu plavu Azzurro Italia boju eksterijera i Saddle kožu, ali cena tek treba da bude saopštena.

Ivan Mitić - Autoblog.rs



U nastavku možete pročitati i PR saopštenje uvoznika Fiata za Srbiju:

Novi Fiat 124 Spider

124 Spider oživljava čuveno ime legendarnim italijanskim stilom i dinamičnim iskustvom vožnje

Novi Fiat 124 Spider oživljava proslavljeno ime modela, prenoseći klasični italijanski stil i performanse na novu generaciju. Odajući počast originalnom modelu 124 Spider skoro 50 godina nakon njegovog predstavljanja, Fiat 124 Spider pruža vrhunsko iskustvo italijanskog roudstera i uzbudljivu vožnju, tehnologiju i bezbednost u kombinaciji sa italijanskim dizajnom.

Pažljivom konstrukcijom do dinamične vožnje

U području Evrope, Bliskog istoka i Afrike, Fiat 124 Spider je dostupan uz dokazani 1,4-litarski MultiAir Turbo motor sa četiri cilindra, što je prva primena ovog motora u vozilu sa pogonom na zadnjoj osovini. Motor proizvodi 140 konjskih snaga i 240 Nm obrtnog momenta, a dolazi uz šestostepeni manuelni sistem prenosa.

Vešanje modela 124 Spider koristi konstrukciju sa duplom viljuškom napred, i multilink konstrukciju nazad, i posebno je podešeno za veću stabilnost pri kočenju i skretanju. Upravljanje je lako i ima dobar odziv, zahvaljujući servo sistemu (dvostruki zupčanik).
Kombinacija posebno podešenog upravljanja i vešanja, lake konstrukcije, balansirane raspodele težine i motora sa turbo punjačem pruža dinamično iskustvo vožnje. Poboljšanje NVH (buka, vibracije, grubost) karakteristika, uključujući akustičko vetrobransko staklo i akustičku izolaciju, takođe doprinosi tišoj i ugodnijoj vožnji.

A za vožnju u otvorenom vozilu, platneni krov na modelu Fiat 124 Spider omogućava lako rukovanje i zahteva minimalan utrošak snage.

Potpuno novi roudster dolazi sa bezbednosno-sigurnosnim karakteristikama koje uključuju prilagodljive prednje farove i zadnju kameru. Karoserija velike čvrstine omogućava veliku krutost uz malu masu. Model Fiat 124 Spider takođe poseduje i čitav niz dostupnih tehnologija koje doprinose udobnosti i praktičnosti, uključujući i 7-inčni ekran osetljiv na dodir sa digitalnim multimedijalnim sistemom, Bluetooth vezom, grejanjem sedišta i otključavanjem i pokretanjem vozila bez ključa.Takođe je dostupan i vrhunski zvučni sistem Bose sa devet zvučnika, uključujući i dva zvučnika u naslonima za glavu, za neprevaziđen kvalitet zvuka čak i sa otvorenim krovom.

Dizajn predstavlja omaž prošlosti uz modernu interpretaciju stilskih karakteristika

Novi Fiat 124 Spider, dizajniran u Stilskom centru u Torinu u Italiji, poseduje neke detalje sa originalnog modela Spider iz 1966. godine koji se smatra jednim od najlepših automobila brenda Fiat svih vremena, i reinterpretira ih u skladu sa današnjicom. Model 124 Spider ima vanvremensku nisku siluetu, klasično prelep profil, dobro izbalansirane proporcije i sportski odnos dužine kabine i haube. Svojstva kao što su šestougaona gornja rešetka i šara rešetke, izbočine na haubi i oštro usečena horizontalna zadnja svetla podsećaju na detalje sa originalnog modela Spider. Enterijer je izrađen i dizajniran sa fokusom na putnike, u celosti od vrhunskih finih materijala. Primenjena ergonomija ima za cilj da pojača doživljaj vožnje i da omogući lako rukovanje upravljačem, papučicama i menjačem za vreme vožnje.

Fiat 124 Spider dostupan je u dva nivoa opreme: 124 Spider i Lusso. Oba modela su dostupna u 8 boja eksterijera, uključujući i Rosso Passione (čisto crvena), Bianco Gelato (čisto bela), Nero Vesuvio (metalik crna), Grigio Argento (metalik siva), Grigio Moda (tamno metalik siva) Bronzo Magnetico (metalik bronzana), Azzurro Italia (metalik azurno plava) i troslojnu Bianco Ghiaccio.

Posebno izdanje omogućava entuzijastima da poseduju jedan od prvih primeraka modela Fiat 124 Spider

U znak proslave povratka ovog klasika, biće ponuđena 124 vozila u okviru ograničene serije „Anniversary“. Svaki primerak će biti individualno numerisan, sa komemorativnom značkom, eksterijerom u boji Rosso Passione i sedištima od vrhunske crne kože. Novi Fiat 124 Spider u prodajne salone brenda Fiat na području Evrope, Bliskog istoka i Afrike stiže na leto 2016. godine.

Novi Fiat 124 Spider omaž je prošlosti legendarnog stila, italijanskog dizajna i izrade svetske klase

•    Fiat 124 Spider poseduje stilske detalje sa originalnog modela Spider, i reinterpretira ih za 21. vek
•    Enterijer je izrađen sa fokusom na putnike, u celosti od finih materijala.
•    Dostupan je u dve varijante – 124 Spider i Lusso – sa 8 boja eksterijera.

Dizajniran u Stilskom centru u Torinu, u Italiji, novi Fiat 124 Spider predstavlja modernu interpretaciju jedne legende. Legendarni stil modela 124 Spider poseduje određene stilske karakteristike jednog od najlepših automobila brenda Fiat svih vremena – originalnog modela Spider – i prenosi ih u 21. vek. Time se Fiat 124 Spider pridružuje porodici Fiat, savremenih automobila prepoznatljivog izgleda sa korenima u bogatoj istoriji ovog brenda.

Dizajn eksterijera

Sa svojom vanvremenskom niskom siluetom, Fiat 124 Spider poseduje klasično prelep profil, uz dobro izbalansirane proporcije i sporski odnos dužine kabine i haube. Horizontalna linija kreće od prednjeg kućišta točka, prelazi kućište zadnjeg točka i teče dalje ka zadnjem svetlu, što je interpretacija karoserije prvobitnog modela 124 Spider. Gornja rešetka je šestougaonog oblika, i inspirisana je jedinstvenim oblikom prednjeg usisnika vazduha sa originalnog modela 124 Spider. Šestougana šara rešetke dodatno naglašava ovaj oblik i podseća na sporsku rešetku u obliku saća na originalnom modelu 124 Spider.

Karakteristična prednja i zadnja LED svetla automobilu daju upečatljiviji izraz, kako danju, tako i noću

Prednja svetla imaju fokusiran izgled, a u kombinaciji sa šestougaonom prednjom rešetkom automobilu daju „oprezan“ izraz, dok donja rešetka ima prijateljski izgled, uz „kapak“ koji natkriva oba fara i spušta se ka gornjem uglu prednje rešetke. Okviri prednjih pokazivača pravca i svetala za maglu daju mu dinamičnu notu koja u kombinaciji sa širokom šestougaonom rešetkom hladnjaka prednjem delu daje nepogrešivo prepoznatljiv izgled.

Izbočine na haubi naglašavaju lokaciju motora i njegovu moć, i predstavljaju odavanje poštovanja drugoj generaciji modela 124 Spider, gde su bile neophodne kako bi omogućile smeštanje većih motora. Karakteristična prednja i zadnja LED svetla automobilu daju upečatljiviji izraz, kako danju, tako i noću.

Zadnji deo modela Fiat 124 Spider definišu dve osnovne karakteristike: deo oko kućišta zadnjih točkova u obliku galebovih krila i oštro usečena horizontalna zadnja svetla – oba elementa preuzeta sa originalnog modela 124 Spider. Kućišta zadnjih točkova oblikovana su tako da se gornja površina proteže ka poklopcu prtljažnika, što im otpozadi daje karakterističan oblik slova V. Upečatljiv detalj predstavlja i umetak u boji karoserije unutar zadnjih svetala, koji im daje upotpunjen izgled. Integrisani zadnji spojler pospešuje aerodinamičke performanse, dok je zadnja tablica smeštena između zadnjih svetala, kao i na originalnom modelu 124 Spider. Dvostruka izduvna cev naglašava visoke performanse motora.

Dizajn enterijera

Ceo enterijer opremljen je vrhunskim materijalima: koža (na sedištima, upravljaću i menjaču) i eko koža na vratima i instrument tabli, uz upotrebu finih materijala na ostalim površinama. Istorijsko nasleđe spojeno je sa novim modelom brenda Fiat zahvaljujući italijanskom umeću izrade. Enterijer modela Fiat 124 Spider dizajniran je i izrađen sa fokusom na putnike. Primenjena ergonomija ima za cilj da pojača doživljaj vožnje i da omogući lako rukovanje upravljačem, papučicama i menjačem za vreme vožnje. Komandna tabla poseduje jedinstven dizajn sa obojenim okvirom i finim materijalima. Upravljač je ergonomski dizajniran sa naglaskom na upravljanju automobilom, i izrađen je od vrhunske kože. Sedišta koja imaju laku mrežastu strukturu i jedinstven penast oblik i tapacirung, dizajnirana su ergonomski, i omogućavaju smeštanje vozača u udoban položaj. Tapacirung vrata izrađen je od finog materijala vrhunskog kvaliteta i ima bravu od satenskog hroma.

Iz perspektive vozača, na tabli sa tri instrumenta nalazi se merač obrtaja, smešten u sredinu zbog performantne vožnje.

124 Spider

Model 124 Spider ima dvostruki završetak izduvne cevi, zaštitni luk u crnom finišu i gredom A-stuba, bočnim pragovima i bravama u boji karoserije. Standardno je opremljen 16-inčnim alu-felnama, sedištima od vrhunske crvene kože, halogenim farovima, zadnjim LED svetlima i tempomatom. Unutra, fini materijal na isntrument tabli naglašavaju kontrastirajući srebrni detalji.

Lusso

Model Lusso („Luksuzni“) u osnovi ima model Classica, sa standardno dostupnim 17-inčnim alu-felnama, gredom A-stuba i vrhom zaštitnog luka u srebrnoj boji, dvostrukim hromiranim završetkom izduvne cevi i svetlima za maglu. Enterijer je izrađen od vrhunske Nero (crne) ili glatke braon kože, sa opšivenom instrument tablom sa istaknutim šavovima i automatskom kontrolom klime.

Oba modela su dostupna u 8 boja: Rosso Passione (čisto crvena), Bianco Gelato (čisto bela), Nero Vesuvio (metalik crna), Grigio Argento (metalik siva), Grigio Moda (tamno metalik siva) Bronzo Magnetico (metalik bronzana), Azzurro Italia (metalik azurno plava) i troslojnu Bianco Ghiaccio.

Novi Fiat 124 Spider konstruisan za dinamičan doživljaj vožnje

•    Fiat 124 Spider pruža dinamiku atraktivne vožnje koja se zasniva a peformansama u izdržljivom paketu sa pogonom na zadnje točkove.
•    1,4-litarski motor sa MultiAir turbopunjačem i sa prednjim interkulerom isporučuje 140 konjskih snaga uz obrtni momenat od 240Nm, sa manuelnim prenosom.
•    Vešanje, upravljanje i podešavanje buke, vibracija i grubosti (NVH) doprinosi poboljšanoj a lakoj vožnji.
•    Meki krov na kabrioletu koji je lak za rukovanje za vožnju u otvorenom vozilu.

Uz svoje lako rukovanje, odličan odnos snage i težine, snage koja se dobija od motora MultiAir Turbo, upotrebu lakih materijala i precizne konstrukcije, novi Fiat 124 Spider pruža dinamičan doživljaj vožnje koja je slična legendarnom modelu Fiat 124 Spider i današnjem brendu Fiat.

Motor visokih performansi dizajniran da pruži odlične rezultate vozila primenom pogona na zadnje točkove

Fiat 124 Spider pokreće pouzdan i poznat 1,4-litarski motor MultiAir Turbo sa četiri cilindra. Motor ima maksimalnu snagu od 140 KS (103kW) i maksimalni obrtni momenat od 240 Nm. Osnovna struktura motora se nije promenila: 1,4-litarski MultiAir Turbo uzdužno postavljen motor ima četiri cilindra u liniji sa aluminijumskim blokom motora, strukturni karter i četiri ventila po cilindru. Ukupna radna zapremina iznosi 1,368 litara sa prečnikom klipa 72 mm i radnim hodom od 84 mm i odnosom kompresije od 9,8:1. Mala masa bregaste osovine i klipova omogućava da automobil uprkos velikoj snazi ima veoma malu amplitudu vibracije koja vozilu omogućava odlične vrednosti buke, vibracija i grubosti (NVH). Velika specifična snaga zahteva jedinstvene karakteristike da bi se kontrolisalo veliko termomehaničko opterećenje; tačnije, klipovi imaju plivajuće osovinice, i hlade se pomoću uljne mlaznice na bloku motora. MultiAir sistem istovremeno omogućava visoke performanse duž celog opsega brzina i malu potrošnju goriva, pri malom ili srednjem opterećenju. Vozilo je opremljeno dovodnim sistemom velike propusnosti koji može da umanji pad pritiska vazduha koji se uvlači i prednji interkuler koji je konstruisan tako da efikasno hladi kompresovani vazduh, pozitivno utičući na vazduh koji je zadržan u cilindru (povećavajući gustinu vazduha) ili efikasnost sagorevanja smanjujući rizik od udarca.

Ovaj veoma pouzdani motor, 1,4-litarski MultiAir turbo motor, u sprezi sa šestostepenim manuelnim prenosom, omogućava uzbudljive performanse duž celog opsega brzine motora.

Lagani manuelni prenos podešen za optimalni osećaj kvačila i za menjanja brzina

Šestostepeni manuelni prenos kod modela 124 Spider predstavlja šestostepeni menjač koji se odlikuje jednostavnom strukturom i kompaktnim, laganim dizajnom. Njegovo aluminijumsko kućište izliveno u kalupu i materijali koji se koriste doprinose njegovoj manjoj težini. Promena brzina se vrši direktno i glatko i zahtva minimalni napor. Izbor prenosnika omogućava upotrebu kompaktnog zadnjeg diferencijala da bi se povećala ušteda goriva. Da bi doprinela preciznoj dinamici vožnje modela Spider 124, funkcionisanje papučice kvačila je optimizovano, omogućavajući vozačima da kontrolišu G-sile ubrzanja i da promena brzina bude laka i brza. Papučica kvačila je ergonomski postavljena tako da omogući optimalnu dužinu pokreta između faze mirovanja papučice i tačke njenog angažovanja – omogućavajući ritmičke promene brzina uz lagani dodir. Optimizovano podešavanje papučice koje je zasnovano na moćnim karakteristikama rezultira osećajem za kvačilo kojim se omogućava precizna kontrola tokom ubrzavanja.
 
Sistem pogona na zadnje točkove

Izbalansirana raspodela težine od prednjeg ka zadnjem delu se kombinuje sa smanjenim momentom inercije pri skretanju (što se postiže pomeranjem motora ka zadnjem delu i prihvatanjem aluminijumskih komponenti na prednjim i zadnjim krajevima karoserije) i malim težištem za laku i dinamičnu vožnju. Jedinice zadnjeg diferencijala imaju prstenasti zupčanik koji je optimizovan tako da podrži količinu obrtnog momenta koji se stvara. Debljina aluminijumskog kućišta je smanjena, ali održava karakteristike performansi koje se odnose na jačinu i buku, vibracije i grubosti (NVH). Jedinica zadnjeg diferencijala je kompaktna, a oblik unutrašnjosti te jedinice je optimizovan tako da ulje iz zadnjeg diferencijala teče glatko.
 
Sistem kabriolet krova

Vožnja u otvorenom vozilu je opuštena sa mekim krovom modela Fiat 124 Spider kojim se lako rukuje. Funkcije krova su optimizovane ispitivanjem prirodnih pokreta koje vozačeva ruka pravi dok podiže i spušta krov i kako vozač najlakše može da primeni potrebnu snagu. Pomoćna opruga podržava aktivnost vozača kada podiže krov iz sasvim otvorenog položaja, čineći da zahtevana snaga bude minimalna. Ova optimizacija donosi uštedu na težini tako što eliminiše potrebu za električnim podizačem.

Kada se poluge za zaključavanje postave tako da otvaraju ili zatvaraju krov, prozori se automatski spuštaju za 140 mm od položaja u kom su maksimalno podignuti pa tako otvaranje krova olakšavaju i čine ga komfornijim. Struktura sedišta u modelu 124 Spider takođe pojednostavljuje rukovanje mekim krovom iz sedećeg položaja. Sedište pruža čvrst oslonac butinama, leđima, kukovima i bočnim delovima grudnog koša, dok su bočni nasloni nešto otvoreniji u nivou ramena – omogućavajući vozaču da slobodno pomera gornji deo tela. Dok vozite 124 Spider sa spuštenim krovom i prozorima, proporcije karoserije fokusirane na čoveka i greda vetrobranskog stakla pomerena unazad pomažu  da se vetar usmerava iznad glava putnika i ka zadnjem delu automobila – smanjujući pri tom i količinu vetra koji direktno udara putnike kao i bilo kakvo strujanje vazduha koje bi moglo doći sa zadnje strane.

Lagana struktura karoserije

Karoserija modela Fiat 124 Spider primenjuje osnovni koncept korišćenja pravih greda koje čine jednu konstrukcionu celinu gde god je to moguće tako da različiti delovi funkcionišu u skladu. Pored toga, upotreba aluminijuma i čelika visoke zatezne čvrstine doprinosi bezbednosti i krutosti, i time se dobija laka kabriolet karoserija koja brzo odgovara na komande vozača. Ram sa visokim centralnim stubom u predelu centralnog tunela i velikim unakrsnim ojačanjem doprinose čvrstini strukture. Pored toga, pomoćni ram i unakrsna ojačanja povezana su sa centralnim stubom spreda, i sa zadnjim delovima, čime se dobija lagana, bezbedna i veoma kruta struktura.

Performanse su dodatno poboljšane korišćenjem aluminijumskih delova na karoseriji i šasiji. Komponente od aluminijuma uključuju haubu i poklopac prtljažnika, nosače prednjeg i zadnjeg branika, konstrukciju naslona sedišta, unakrsno ojačanje i pregradni zid između motora i kabine. Radi još veće optimizacije težine, 124 Spider koristi naprednu mrežastu strukturu naslona i sedalnog dela sedišta od lakog materijala.

Podešavanje vešanja i sistem upravljanja doprinose dinamičnoj vožnji

Prednje vešanje modela Fiat 124 Spider ima konstrukciju duple viljuške. Zadnje multilink vešanje kod modela 124 Spider potpomaže bolju kontrolu pri skretanju. Amortizeri su montirani direktno na nosače glave točka, čime se postiže odnos 1:1 nivoa amortizera i hoda vešanja. Pozicija montaže amortizera optimizovana je tako da se promene u odnosu svedu na minimum, čime se poboljšava prianjanje guma. Vešanje je konstruisano tako da koristi bočnu silu sa guma da pomeri ugao otvorenosti trapa ka unutra, čak i pri velikim G-silama kod skretanja, čime se postiže veća stabilnost u krivinama. Korišćenjem servo sistema (sa dvostrukim zupčanikom), upravljanje na modelu 124 Spider je lako i ima dobar odziv, i precizno prenosi reagovanje vozila na put uz minimalne varijacije obrtnog momenta. Primenom servo sistema direktno na letvu upravljača dobija se pozitivni otpor kod upravljanja pri velikim G-silama. Prav upravljački stub daje osećaj linearnog upravljanja, a prenosni odnos upravljačkog sistema optimizovan je tako da omogući linearni odziv koji odgovara namerama vozača.

Poboljšanje NVH faktora za finu, tihu vožnju

U cilju smanjenja buke i vibracija i postizanja tihe, udobne vožnje bez obzira na to da li je krov otvoren ili zatvoren, inženjeri su podesili karakteristike nosača motora. Pored toga, unakrsni oblik rama koji povezuje sistem prenosa sa zadnjim diferencijalom pozicioniran je tako da omogući putnicima da sede bliže centru vozila, dok se istovremeno smanjuju vibracije pogonskog agregata. Pojedinačne kompomente vešanja optimizovane su tako da se izbegne pojava rezonance sa drugim komponentama, što omogućava stabilno upravljanje uz maksimalno smanjenje buke sa kolovoza. Buka prouzrokovana vetrom eliminiše se usvajanjem aerodinamično efikasnog dizajna zadnje ivice haube, A-stubova i grede koja ih spaja. Sigurnosni pojas pozicioniran je tako da se smanji šuštanje vetra pri vožnji sa spuštenim krovom.

124 Spider takođe sprečava lepršanje tkanine i ima poboljšanu zvučnu izolaciju koja smanjuje buku pri vožnji sa podignutim krovom. Meki krov ima i gredu sa unutrašnje strane vozila, što poboljšava upijanje zvuka, a tu je i pokrivač prtljažnog dela koji doprinosi upijanju zvuka i boljoj izolaciji.

Fiat 124 Spider pruža još više tehnologije, udobnosti i praktičnosti


• Dostupne funkcije za komunikaciju, zabavu i ostale pogodnosti pružaju vozačima povezanost i udobnost.
• 124 Spider nudi ekran osetljiv na dodir od 7 inča, vrhunski zvučni sistem Bose, Bluetooth vezu, kameru na zadnjem delu vozila i 3D navigacioni sistem.
 
Novi Fiat 124 Spider nudi niz tehnologija koje čine ovo vozilo još zabavnijim za vožnju i pružaju vozačima povezanost i bezbednost. Standardna verzija modela 124 Spider ima tablu sa tri instrumenta, veliki analogni tahometar u sredini, brzinomer sa desne strane i informacioni displej sa leve strane, koji omogućava vozačima lak pregled informacija o vozilu.

Info-zabavni sistem

Novi Fiat 124 Spider ima info-zabavne sisteme koji su jednostavni za korišćenje. Radio 3.0, koji je deo standardne opreme modela 124 Spider, uključuje AM/FM radio, MP3 plejer, USB priključak, pomoćni ulaz i šest zvučnika. Bluetooth povezanost i mogućnost poziva bez upotrebe ruku su opcionalni. Info-zabavni sistem, kao opcija u oba nivoa opreme, uključuje ekran na dodir od 7 inča, AM/FM radio, HD radio, MP3 plejer, dva USB priključka, dodatni ulaz, šest zvučnika, multimedijalne kontrole, Bluetooth povezanost, kameru na zadnjem delu vozila i 3D navigacioni sistem. Kao standardna opcija, prepoznavanje glasa omogućava vozačima da koriste mobilni telefon, puštaju muziku i koriste navigacioni sistem bez upotrebe ruku kako bi ostali usredsređeni na vožnju. Odgovaranje na poruke putem glasa takođe omogućava vozačima sa kompatibilnim mobilnim telefonima da odgovore na poruku koristeći predefinisane odgovore. Među dostupnim opcijama je i navigacija. Za superioran kvalitet zvuka čak i sa spuštenim krovom, dostupan je Bose premijum zvučni sistem sa devet zvučnika, uključujući dvojne zvučnike u naslonima za glavu, kao i subwoofer zvučnik. Za dodatnu zabavu, ovaj sistem omogućava vozačima da koriste aplikacije Aha i Stitcher Internet radio putem Bluetooth-a.
 
Aha by Harman

Aha vam omogućava lak i momentalan pristup preko 30.000 stanica sa audio  sadržajem, uključujući vodeće internet muzičke servise, internet radio, vesti, zabavu, audio knjige, vesti sa Fejsbuka i Tvitera, vremensku prognozu, itd.

Stitcher

Stitcher Radio je aplikacija koja omogućava pristup hiljadama radio emisija i podkasta koji se mogu direktno puštati bez potrebe da se preuzimaju ili sinhronizuju. Preporučeni sadržaj se automatski bira registrovanjem sadržaja koji se dodaje među Omiljeni sadržaj
Bezbednost

Novi Fiat 124 Spider prepun je naprednih bezbednosnih i sigurnosnih rešenja

•    Fiat 124 Spider nudi napredna rešenja bezbednosti i sigurnosti, uključujući i prilagodljive farove.
•    Karoserija visoke čvrstoće dizajnirana je tako da pruži veliku krutost uz malu masu.

Karoserija visoke čvrstoće

U pasivne bezbednosne karakteristike modela Fiat 124 Spider spada i njegova karoserija velike čvrstoće. Novi 124 Spider poseduje karoseriju koja koristi prave grede gde god je to moguće, i ram iz jedne celine posebno prilagođen za kabriolet sa motorom s prednje strane i pogonom na zadnjoj osovini. Rezultat je karoserija visoke čvrstoće koja ima veliku krutost i malu masu. Na strukturi karoserije primenjen je niz različitih mera, a korišćeni materijali omogućavaju odličnu apsorpciju energije udara.

U slučaju čeonog sudara, struktura karoserije sa više tačaka opterećenja vrši raspodelu energije udara u dva smera. Silu udara upija gornja putanja, koja ima unakrsnu strukturu elemenata za upijanje udarca i delove prednjeg rama, i donja putanja, koja koristi dodatak za upijanje udara na poprečnom elementu prednjeg vešanja. I gornja i donja putanja čine pravu, neprekidnu arhitekturu koja rasipa i upija energiju kroz bočne pragove, B-stubove i centralni tunel kako bi se smanjila šansa deformacije kabine. Šipke u naslonu sedišta postavljene su direktno iznad unakrsnog ujačanja, koje je pričvršćeno za bočne strane karoserije kod zadnje ivice bočnih pragova, što modelu 124 Spider daje strukturu sličnu neprekidnoj prstenastoj strukturi kod automobila sa fiksnim krovom. U slučaju bočnog sudara, ta struktura prima silu udarca, dok energiju apsorbuje čitava karoserija. Oblik ojačanja naslona sedišta takođe sadrži poprečne elemente koji pomažu da se energija udara prenese na unakrsno ojačanje. Za bočne pragove upotrebljen je čelik ultra-visoke zatezne čvrstine, dok je čvrstina A-stubova povećana dodavanjem ojačavajućih materijala.

Mere preduzete u cilju zaštite kod sudara od nazad uključuju primenu strukture dvostrukog ojačanja na zadnjem ramu i korišćenje čelika visoke zatezne čvrstine u gornjem delu radi veće otpornosti na deformisanje. Elementi za kontrolu deformisanja raspoređeni su duž ivice zadnjeg dela rama kako bi apsorbovali udarac. I na kraju, zadnje vešanje i „kick-up“ struktura na zadnjem delu rama formiraju više putanja opterećenja u cilju zaštite kabine i rezervoara.
Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4

Standardne i dodatno dostupne bezbednosne i sigurnosne funkcije na modelu Fiat 124 Spider uključuju:

•    Prilagodljivi farovi: Na osnovu upravljanja i brzine kretanja vozila, farovi se usmeravaju u pravcu u kom vozač namerava da se kreće.
•    Aktivna hauba: u slučaju sudara sa pešakom, hauba se automatski podiže kako bi se povećalo rastojanje od čvrstih delova motora.
•    ABS
•    Automatski farovi: Farovi se automatski uključuju i isključuju u zavisnosti od spoljašnjeg osvetljenja i kada se brisači uključe ili isključe.
•    Automatsko podešavanje visine farova: Pružaju ravnomernu osvetljenost bez obzira na poziciju vozila.
•    BeltAlert (upozorenje za vezivanje sigurnosnog pojasa).
•    Constant-force retractors – CFR (zatezač sigurnosnog pojasa): Reguliše silu zatezanja sigurnosnog pojasa oko putnika i postepeno popušta traku na kontrolisan način.
•    Dnevna svetla: Svetla za uslove dnevne vožnje, povećavaju vidljivost vozila za ostale učesnike u saobraćaju.
•    Konstrukcija unutrašnje strane vrata: Struktura sa kvačicama sprečava da se poklopac konzole sa prekidačima na vratima olabavi i oslobodi oštre ivice u slučaju bočnog sudara.
•    Elektronska raspodela sile kočenja: Pomaže vozaču da smanji zaustavni put i optimizuje kontrolu nad vozilom u svim uslovima opterećenja regulacijom pritiska kočenja od napred ka nazad.
•    Elektronsko ublažavanje naginjanja (ERM): Dodatak elektronskoj kontroli stabilnosti (ESC). Koristi podatke sa ESC senzora da proceni da li postoji rizik da vozilo dospe u položaj potencijalnog prevrtanja, a zatim pojedinačno aktivira kočnice i reguliše gas po potrebi.
•    Elektronska kontrola stabilnosti (ESC): Poboljšava kontrolu nad vozilom i pomaže u održavanju stabilnosti pravca u svim uslovima. Od pomoću je u ključnim situacijama vožnje kao što je skretanje, i koristan je kod vožnje po težim površinama, uključujući sneg, led i šljunak. Ukoliko detektuje razliku u putanji vozila u odnosu na pravac zadat upravljačem, ESC sistem primenjuje selektivno kočenje i regulaciju gasa kako bi doveo vozilo u željeni pravac.
•    Informacioni sistem (Electronic Vehicle Information Center (EVIC): Pruža vozaču podatke o putu, temperaturi i ostale informacije o vozilu na instrument tabli

•    Stub upravljača osposobljen da na sebe primi energiju sudara: Ručno podesiv stub upravljača koristi dve hidroformirane koaksijalne cevi koje mogu da se kreću nezavisno jedna od druge kako bi omogućile da se stub upravljača pokrene napred i time absorbuje energiju sudara;
•    Dugme za brzo spuštanje prozora: Dugme za brzo spuštanje prozora nalazi se na prednjim vratima kod vozača
•    Svetla za maglu: osvetljenje koje pruža bolju vidljivost kroz maglu ili tokom drugih loših vremenskih uslova.
•    Zone gužvanja kod sudara sa frontalne i zadnje strane: Specijalno formirani strukturni elementi koji se gužvaju i apsorbuju energiju tokom sudara, i na taj način pružaju zaštitu putničkoj kabini
•    Prilagodljiv prednji pojas za vezivanje/aktivni regulator sile zatezanja: Dizajniran da reguliše zateznu silu na grudni koš u slučaju udara
•    Zatezač sigurnosnog pojasa na prednjem sedištu: Tokom sudara, senzori udara aktiviraju zatezač sigurnosnih pojaseva na prednjem sedištu kako bi zategli sigurnosni pojas u mehanizmu, tako smanjujući kretanje napred glave i torza putnika

•    Globalni sistem pozicioniranja (GPS): Koristi se za navigaciju i elektronsko praćenje vozila.
•    Ekran na instrument tabli: Obezbeđuje vozaču širok spektar opcija za prilagođavanje za prikaz informacija o vozilu putem lako razumljivih ikonica.
•    Sistem ulaska u vozilo i pokretanja bez ključa: Kada osoba uđe u vozilo, elektronski senzori detektuju da li je prisutan privezak ključa. Tada vozilo omogućava osobi da pritisne dugme za paljenje bez potrebe da ubacuje ključ u bravu.
•    Mehanička parkirna kočnica: Ručna kočnica koja drži vozilo u stanju mirovanja.
•    Neinvazivna kočnica i poboljšan oslonac za nogu: Pomaže pri ublažavanju povreda nogu vozača u slučaju sudara.
•    ParkSense pomoćni sistem za parkiranje unazad: Ovaj sistem koristi ultrazvučne senzore pri kretanju unazad pri malim brzinama kako bi detektovao nepokretne predmete.
•    ParkView zadnja kamera: Pruža širok ugao pregleda područja neposredno iza vozila, te tako vozaču obezbeđuje smirenost kada ide unazad pri manjim brzinama. Sadrži dinamičnu mrežu linija kako bi vozaču bilo lakše da manevriše prilikom parkiranja u uskom prostoru. Slika se prikazuje na navigacionom ekranu kada prebacite menjač u rikverc.
•    Brisači sa senzorima za kišu: Funkcija za pogodnost vozača koja automatski otkriva vlagu na vetrobranu i uključuje brisače.
•    Daljinska komanda za ulazak u vozilo bez ključa: Zaključava i otključava vrata i uključuje svetla u unutrašnjosti. Ako vozilo ima bezbednosni alarm, takođe daljinski aktivira i deaktivira taj sistem.
•    Struktura sigurnosnog kaveza karoserije: Štiti putnike tako što upravlja energijom i kontroliše je u slučaju sudara.
•    Struktura sedišta: Osmišljena da obezbedi čvrstu podršku za glavu putnika tokom inicijalnog udara kako bi se ublažio udar na vrat.
•    Bezbednosni alarm: Sprečava vandalizam i krađu, što često umanjuje premiju osiguranja. Sistem štiti vozila od krađe tako što proverava da li postoje znaci neovlašćenog pristupa u senzorima za otvaranje/zatvaranje vrata i kontakt bravi.
•    Sentry Key imobilizator motora: Koristi zaključavanje motora koji ima ugrađen transponder sa programiranim sigurnosnim kodom da obeshrabri krađu vozila.
•    Ojačanja bočnih vrata: Šipke za ojačanje unutar vrata koje povećavaju zaštitu putnika u prilikom bočnog sudara.
•    Dodatni bočni vazdušni jastuci za prednje sedište: Pružaju bolju zaštitu vozaču i suvozaču pri određenim udarima.
•    Pojasevi sa vezivanjem u tri tačke: Sedišta imaju pojaseve koji idu preko krila i ramena.
•    Sistem za praćenje pritiska u gumama (TPM): Obaveštava vozača kada je pritisak u gumama previše nizak.
•    Sistem protiv proklizavanja: Deo standardnog sistema protiv blokiranja kočnica (ABS), koji sprečava točkove da proklizavaju prilikom ubrzavanja iz mesta ili u bilo kojoj brzini tako što aktivira samo pojedinačne kočnice ili kombinaciju kočnica i ograničenje obrtnog momenta motora.
•    Glasovne komande: Sistem unutar vozila koji se aktivira glasom i omogućava vozaču da koristi telefon sa Bluetooth tehnologijom dok drži ruke na volanu i gleda put. Kada se Bluetooth telefon prvi put poveže, lista kontakata se automatski preuzima, sinhronizuju se unosi u imeniku, koji se tada mogu odabrati prostim izgovaranjem imena kontakta. Takođe omogućava vozaču da promeni režim rada radio predajnika i prebaci se na AM/FM radio i digitalni radio.
Pedesetogodišnje nasleđe: istorija modela 124 Spider

Fiat 124 Spider je imao svoj debi, uz odlične kritike, na Sajmu automobila u Torinu, novembra 1966. godine. Gotovo 50 godina nakon pojavljivanja na tržištu, model 124 Spider, ima podjednako legendaran status među kolekcionarima i ljubiteljima.  Prodaja modela Fiat 124 Spider na tržištu S.A.D. počeja je 1968. Ovaj roadster je imao petostepeni manuelni prenos, motor zapremine 1438 cm3 sa dvostrukom bregastom osovinom, disk-kočnice na svim točkovima, brisače sa peridičnim radom i komande za svetla na upravljačkom stubu. Model 124 Spider, koji je evoluirao iz modela Fiat 124, sedan verzije modela 124 srednjeg dometa, bio je pravi sportski automobil  privlačan velikom krugu ljudi. Fiat je izabrao dizajnersku kuću Pininfarina, svog dugogodišnjeg partnera, kao i najveće i najuglednije ime italijanske autoindustrije, za dizajn i proizvodnju modela 124 Spider. Amerikancima su se svideli veličina modela Spider i nenametljiv italijanski stil. Njegov vodonepropusan meki krov mogao se spustiti sa vozačkog sedišta brzo i lako i pružao je dobru vidljivost zahvaljujući zadnjim „leptir“ staklima. Dizajn modela 124 Spider bio je zapravo toliko uspešan da vozilo nikad nije pretrpelo značajniji redizajn tokom 19-godišnje proizvodnje, a i dalje se smatra jednim od najvećim komercijanih uspeha kuće Pininfarina. Za manje od 10 godina od izbacivanja na američko tržište, Fiat 124 je postigao takav prodajni uspeh da je Fiat 1975. godine počeo da ga proizvodi samo za tržište S.A.D.  1979. godine vozilo je preimenovano u Spider 2000, što je upućivalo na novi motor zapremine 1995 cm3. Krajem 1981. godine, kompanija Pininfarina je preuzela celokupan proizvodni proces vozila, a prodaja u Evropi je nastavljena. 1982. godine, došlo je do preklapanja proizvodnje modela Spider, obzirom da je Fiat proizveo poslednje primerke modela Spider 2000, dok je kompanija Pininfarina počela proizvodnju sopstvene verzije, koja se prodavala u S.A.D. kao Pininfarina Spider Azzurra, te u Evropi kao Pininfarina Spidereuropa. Model Pininfarina Spider Azzurra je u unutrašnjosti bio presvučen kožom, imao stereo kasetofon i eletkrične retrovizore kao standardan deo opreme. Nakon što je proizvedeno gotovo 200,000 primeraka modela Spider, proizvodnja ove linije modela okončana je 1985. godine. Dugotrajna, 19-togodišnja proizvodnja znači da je Fiat 124 Spider nadživeo gotovo sve konkurentske sportske modele tog vremena, osim modela Alfa Romeo Spider.

Samo u S.A.D. je prodato više of 170,000 primeraka modela Spider od 1968 do 1985. Danas je u S.A.D. i dalje registrovano 8.000 vozila ove marke.

Ostvarujući globalni debi na Sajmu automobila u Los Anđelesu 2015, Fiat 124 Spider oživljava  the proslavljeno ime, uvodeći sopstveni legendarni italijanski stil i performanse u novu generaciju.

Hronologija

Novembar 1966. – Fiat 124 Spider debituje na Sajmu automobila u Torinu
1968 – Prodaja prvog vozila Spider na tržištu SAD.
1975 – Ekskluzivna proizvodnja za tržište S.A.D, nakon ostvarenog ogromnog prodajnog uspeha na istom
1979 – Preimenovan u Spider 2000
1981 – Pininfarina preuzima celokupan proces proizvodnje vozila. Nastavak prodaje u Evropi.
1982 – Preklapanje proizvodnje modela Spider od strane Fiata i kompanije Pininfarina, Fiat sklapa poslednje primerke modela Spider 2000, dok Pininfarina počinje proizvodnju sopstvene verzije koja se u S.A.D. prodaje kao Pininfarina Spider Azzurra, a u Evropi kao Pininfarina Spidereuropa
1985 – Prekid proizvodnje linije modela nakon sklopljenih gotovo 200,000 vozila marke Spider, od čega tri četvrtine za tržište S.A.D.  
Novembar 2015 – Povratak legendarnog modela gotovo 50 godina kasnije, globalnimdebijem modela Fiat 124 Spider na Sajmu automobile u Los Anđelesu

PR saopštenje FCA Srbija



čitanja : 1936



Komentari

Vise ni Italijani ne mogu da naprave lepi roadster.

Autor Carinaaa 18 Nov 2015, 12:59

Vise podseca na neki Dodge nego na bilo koji Fiat... realno bilo koji znak su mogli da stave... motor obecava dobru zabavu...

Autor Orlo 18 Nov 2015, 13:09

Apsolutno najbliže moguće rješenje dizajna da bude kao stari 124 Spider.

Taj stari je bio jako popularan u SAD-u.

Autor N.N. 18 Nov 2015, 14:15

Ne može sa sakriti da je original inspiracija:

http://s1.postimg.org/fr7wn0wqn/5912679089_22a65288b8_b.jpg

http://s10.postimg.org/cd2ea4i3t/Fiat_124_Sport_Spider_1800_rear.jpg

Autor N.N. 18 Nov 2015, 14:55

@ Orlo
potpuno si u pravu, mada iskreno, ja ni ne znam kako bi to trebalo da izgleda dizajn Fiata, da bi bio pravi Fiat (pod uslovom da nije retro 500 stil).

bilo bi lepo da neko od znalaca napise, sta u odnosu na konkretnu karoseriju ovog modela znaci Fiatov turbo motor u odnosu na Mazdin atmosferski.

Autor Lanc 18 Nov 2015, 15:32

Ne mogu da kazem da sam odusevljen dizajnom ali sam zato odusevljen idejom da se ovaj automobil ozivi! Fiatu je definitivno nedostajalo ovako nesto. Jos kad bi novog Coupe-a izbacili...

Autor Panco 18 Nov 2015, 16:40

mislim da je ovo nije lose,dobar dizajn,ima dozu agresivnosti,sasvim ok.

Autor Drazen CG 18 Nov 2015, 18:11

Ludo burazere, ludo!

Autor Sumadinac 18 Nov 2015, 19:10

Sve zavisi kako se završi okršaj sa MX-5...

Autor Miki 18 Nov 2015, 21:25

Мени се овај аутомобил свиђа у целини. Мали мотор са доста снаге, јер овакав аутомобил мора да брине о сваком килограму, одличан дизајн и погон на задњој осовини. Још ако и цена буде била пристојна, овај аутомобил ће бити идеалан за клијантелу која тражи овако нешто.

Autor Цвеле 20 Nov 2015, 17:37

Trebala bi obavezno da ima verzija sa atmosferskim visokoturaznim motorom. I sa zestokim odzivom na gas. E, kumasine, ovo je ono pravo (suprotnost elektroautu).

Autor Sumadinac 20 Nov 2015, 19:16