
Nakon svetske pretpremijere na Sajmu automobila u Istanbulu prošlog maja, Fiat Tipo je predstavljen međunarodnim medijima. Nova kompaktna limuzina prodavaće se u preko četrdeset zemalja širom područja Evrope, Bliskog istoka i Afrike. Ovaj potpuno novi automobil sa četvoro vrata, od početka koncipiran kao trosegmentna limuzina, predstavlja oličenje koncepta „Rođen kao limuzina“ koji naglašava balansiran, suštinski italijanski dizajn koji garantuje karakter i stil bez žrtvovanja funkcionalnosti.
Proizvod takvog pristupa je funkcionalan automobil koji pruža maksimalnu vrednost za dat novac – što je jedan od presudnih faktora u porodici funkcionalnih modela brenda Fiat – i pun je onoga što kupci zaista cene, uz jednostavnu liniju modela i transparentnu komercijalnu ponudu. Jasno je da FCA dodeljuje primarnu ulogu ovom modelu koji karakterišu izuzetno komforan enterijer i velika zapremina, sveobuhvatna linija modela i jedinstven stil kojim će učvrstiti svoje prisustvo u području Evrope, Bliskog istoka i Afrike.

Atraktivan i funkcionalan, Fiat Tipo kombinuje veliku zapreminu prtljažnika (520 litara) sa kompaktnim ukupnim dimenzijama (dug je 4,54 metra, širok 1,79 metara i visok 1,49 metara). Međuosovinsko rastojanje od 2,64 metra dodatno povećava odličan unutrašnji komfor. Sve to još više naglašava italijanski dizajn, kako spolja tako i unutra, i čini ovaj automobil jedinstvenim u svom segmentu.
Svako može pronaći odgovarajući Fiat Tipo prema svojim potrebama i sklonostima. U području Evrope, Bliskog istoka i Afrike, linija će se sastojati iz tri nivoa opreme, četiri verzije motora (benzinski motori 1.4 16v Fire sa 95 KS i 1.6 1.6v E.torQ sa 110 KS, i turbo dizel motori 1.3 MultiJet II sa 95 KS i 1.6 MultiJet II sa 120 KS), dva sistema prenosa (manuelni sa pet ili šest brzina ili šestostepeni automatski, dostupan samo uz 1.6 E.torQ), palete različitih boja karoserije (pastelne i metalik boje), dve veličine alu-felni (16 i 17 inča) i četiri različite konfiguracije enterijera.
Novi automobil poseduje pouzdanu konfiguraciju vešanja za veoma preciznu vožnju, sjajnu stabilnost i izvanrednu udobnost: nezavisno vešanje tipa McPherson na prednjoj osovini i torzija na zadnjoj osovini. Te dve konfiguracije su optimizovane za smanjenje težine i time doprinose smanjenju potrošnje goriva.

U pravom stilu brenda Fiat, novi Tipo opremljen je mnoštvom inteligentnih rešenja koji će svim putnicima olakšati život. Tu spadaju standardne funkcije i dostupnost sistema UconnectTM sa 5-inčnim ekranom u boji osetljivim na dodir, Bluetooth hands-free sistemom, audio prenosom, čitačem teksta i prepoznavanjem glasa, AUX i USB ulazima sa mogućnošću integracije iPod uređaja, komandama na upravljaču, i na zahtev, zadnjom kamerom za parkiranje i novim sistemom navigacije TomTom 3D Touch.
Naziv modela – Tipo – koje se nalazi na emblemu predstavlja proslavljeno ime koje je Fiat koristio više puta tokom svoje istorije duge više od jednog veka. Jedan od modela koji je poneo to prestižno ime bio je automobil prodat u skoro dva miliona primeraka između 1988. i 1995. godine, nagrađen priznanjem „Automobil 1989. godine“ zbog svoje svestranosti, velikog kapaciteta enterijera i kompaktnih dimenzija eksterijera. Iste pobedničke odlike poseduje i novi Tipo, praktičan, funkcionalan model koji u skladu sa pravom tradicijom brenda Fiat pruža najbolji odnos opreme i cene, što je ključna vrednost svakog industrijskog proizvoda.
Dizajniran da se izbori sa budućim izazovima, novi Fiat Tipo konstruisan je u Italiji u Stilskom centru brenda Fiat, razvijen je u Turskoj u saradnji sa Tofaš R&D, jednim od vodećih centara za istraživanje i razvoj u sklopu grupe FCA, i proizvodi su u fabrici Tofaš u Bursi – jednoj od najboljih fabrika automobila u svetu koja je nagrađena zlatnom medaljom za proizvodnju svetske klase.
Italijanski stil
Fiat Tipo dizajniran je u Italiji, od strane Centro Stile Fiat i razvijen u saradnji sa Tofaş R&D, a tim od preko 2000 ljudi je radio na njemu skoro tri godine. Krajnji rezultat je privlačan, funkcionalan auto koji kombinuje izvanrednu zapreminu prtljažnika i kompaktne dimenzije u sedanu dugom 4,54 metara, širokom 1,79 metara i visokom 1,49 metara. Međuosovinsko rastojanje od 2,64 metara naglašava odličan komfor njegove unutrašnjosti. Sve ovo je pojačano modernim italijanskim dizajnom, i spolja i iznutra, što čini ovaj auto jedinstvenim u svom segmentu.
Smeli eksterijer
Limuzine su najčešće verzije odgovarajućeg hečbek modela sa dodatim trećim segmentom, što može narušiti harmoniju po pitanju njihovog izgleda. Nasuprot ovome, novi Fiat je „rođen da bude sedan“ i karakteriše ga dizajn u kome su različiti segmenti integrisani na prirodan i moderan način tako da daju savršenu kompaktnu limuzinu. Fiat Tipo je primer elegantnog trosegmentnog modela sa odlikama poput izvajane, obuhvatajuće haube sa centralnim porebrenjem koje se nastavlja i preko krova formirajući neprekidnu liniju. Takođe, maska hladnjaka je spojena sa svetlosnim grupama. Hromirani segmenti sačinjavaju originalni grafički šablon na kome se ističe simbol Fiat. Konačno, prednja svetla su integrisana u masku hladnjaka dajući prednjem delu automobila smeo izgled.
Sa strane, izražena linija povezuje prednja svetla sa zadnjim svetlosnim grupama, dok je lakiranjem postignut dinamičan efekat koji pojačava koncept prostranosti i koji, uz velika vrata, pruža lak pristup za vozača i putnike. Dinamični luk, koji ovom modelu daje sportsku notu, proteže se od stubova do krova, dok snažna kućišta točkova pružaju osećaj snage i čvrstine.
Italijanski stil u potpunosti je izražen na zadnjem delu sa skladno dizajniranim trećim segmentom, u kome su smešteni svetli okviri svetlosnih grupa. Ovi elementi dizajna sačinjavaju karakterističan simbol noću, kada su osvetljeni. Zadnji deo upotpunjuje integrisani spojler koji okružuje taj segment i obezbeđuje dobru aerodinamiku, kao i robustan, zaštitni branik sa tankim, elegantnim integrisanim reflektorima.

Treba pomenuti i odličan aerodinamički koeficijent ovog modela: 0,29 cx. Centro Stile Fiat je koristio najbolje dizajnerske prakse u celoj FCA Grupi kako bi postigao ovaj rezultat. Gornji deo automobila ima optimizovani krovni profil, zakrivljeni vetrobran i zakrivljeni oblik karoserije. Slično tome, donji deo modela Fiat Tipo predstavlja najbolje po pitanju pokrivenosti točkova i bočnog profila. Retrovizori su posebno dizajnirani da dostignu najbolji učinak po pitanju akustike i aerodinamičke efikasnosti, a osvetljenje takođe doprinosi postizanju ovog cilja. Na primer, pored oblika i položaja prednjeg branika i prednjih krila, integrisane zadnje svetlosne grupe poboljšavaju aerodinamički učinak između točkova i šasije. Sve ove odlike poboljšavaju učinak, akustiku i štedljivost novog modela Fiat Tipo.

Po izlasku modela Fiat Tipo na tržište, biće dostupna zanimljiva paleta boja: pastelna bela (Gelato White) i metalik siva (Colosseo Grey), crvena (Amore Red), crna (Cinema Black), siva (Maestro Grey), bronzana (Magnetico Bronze) i plava (Canal Grande Blue).
Ergonomičan, funkcionalan i miran enterijer
Enterijer je dizajniran na osnovu stvarnih potreba potrošača, unapređenjem funkcionalnih elemenata uz sofisticiranu notu stila. Primer ovoga je instrument tabla, koja je karakterističan element auta. Obuhvata centralno područje i podeljena je na dva dela (jedan ima naglašenu teksturu i taktilnost, dok je drugi više funkcionalan i operativan), što celinu čini vizualno svetlijom i naglašava prostranost putničkog prostora. Unutrašnjost automobila posebno je mirna i tiha, što je rezultat zvučne izolacije postignute primenom vrhunskih rešenja poput široke upotrebe zvučno apsorbujućeg materijala, optimizacije toka vazduha i ekskluzivne upotrebe metalnih setova kako bi se povećala rigidnost glavnih tački pričvršćivanja mehaničkih delova, šasije, motora i vešanja.

Kada su u pitanju nivoi opreme, različite konfiguracije enterijera su dostupne sa različitim materijalima i bojama kako bi zadovoljili širok spektar potreba. Prvi i drugi nivo imaju crnu instrument tablu kombinovanu sa praktičnom, funkcionalnom postavom, sedišta sa tkaninom sa žakard uzorcima u sredini i trake za pričvršćivanje od tkanine. Postoji izbor između dve kombinacije boja sedišta i tapacirunga vrata za moderan, prijatan izgled: prvi je kombinacija sive i crne, a drugi je kombinacija bež i crne boje. Ovaj efekat naglašen je hromiranim ručkama na vratima sa satenskim finišem. Najviši nivo opreme nudi superiorni ambijent sa sedištima od ekološke kože (bež ili sive boje), upravljačem od tehno-kože i tapacirungom vrata koji se slaže sa sedištima.
Najbolja udobnost i zapremina u klasi
Kao evolucija koncepta limuzine kod koje sve doprinosi vrhunskoj udobnosti putnika a ne utiče negativno na kapacitet prtljažnika, Fiat Tipo ima veliki i svetao putnički prostor koji je izvanredno prijatan za boravak i nudi vrhunski komfor po pitanju ergonomičnosti i prostora za vozača i putnike. Ukratko, Fiat Tipo je gostoljubiv i praktičan – automobil za opuštenu i udobnu vožnju. Kako bi postigli ovaj cilj, dizajneri su primenili najnovije ergonomske kriterijume kako bi definisali parametre za kapacitet ovog automobila da odgovori na potrebe dobrobiti i udobnosti tokom vožnje. Konačan rezultat je odlična fundamentalna ergonomija: prijatan boravak, položaj tokom vožnje, rekonfiguracija prostora, dostupnost i vidljivost.
Što se tiče detalja, pet odraslih putnika se mogu udobno smestiti u modelu Tipo (prednja sedišta dizajnirana su za putnike visine do 1,88 metara, dok su zadnja za putnike visine do 1,80 metara). Prostor za noge je takođe prvoklasan: između ivice prednjeg sedišta i pete putnika postoji prostor od 1,07 metara, dok je za zadnje sedište ovaj prostor 934 cm (ova druga vrednost je tipična za automobile iz viših segmenata). Na kraju, ali ne i najmanje važno, prednje zadnje sedište ima veliki prostor za noge, što omogućava prijatnu vožnju čak i za odrasle putnike.
Pogodnosti modela Fiat Tipo uključuju i veliki, lako dostupni prtljažnik, jedan od najprostranijih u ovom segmentu (520 litara), koji se može iskoristiti do kraja sklapanjem zadnjeg sedišta (60/40), u potpunosti ili delimično, za prevoz veoma dugačkih predmeta.
Brojne pregrade za prtljag i odlična ergonomija vožnje dalje doprinose maksimalnoj udobnosti. Položaj tokom vožnje je jedna od pogodnosti koje stavljaju novi model u sam vrh svoje klase. Ovo je postignuto zahvaljujući savršenoj vertikalnoj usklađenosti upravljača, ručice menjača i pedala, što obezbeđuje praktičnost i jednostavnu upotrebu. Štaviše, nagib upravljača daje vozaču sportski osećaj, kao i savršeni raspored kontrola (sistem za kontrolu klime, radio i kontrolni panel), koje vozač lako može dohvatiti bez skretanja pogleda sa puta. Putnici takođe mogu da uživaju u vrhunskoj udobnosti, što je postignuto savršenim oblikom i gustinom pene u zadnjim sedištima, na kojima se mogu udobno smestiti tri odrasle osobe.
Još jedna pogodnost novog modela Fiat Tipo je prisustvo mnogih pregrada različitih oblika i kapaciteta (ukupno 12 litara) koje zadovoljavaju sve potrebe. Ove pregrade su na dohvat ruke vozaču i putnicima i savršene su za odlaganje ličnih predmeta, pametnih telefona, konzola za igre, flaša, novčića, itd. štaviše, postoji i multifunkcionalan deo za povezivanje uređaja koji se nalazi ispred ručice menjača.
Pouzdani, ekonomični motori
U zavisnosti od tržišta, kupci mogu da izaberu neki od dva benzinska motora (1.4 Fire sa 95 KS i 1.6 E.torQ sa 110 KS) ili dva turbodizel motora, Multijet II 1.3 CV i Multijet II 1.6 KS sa 120 KS. Svi motori dolaze u kombinaciji sa pogonom na prednjoj osovini i manuelnim menjačima sa pet ili šest brzina, izuzev modela 1.6 E.torQ koji dolazi uz šestostepeni automatski sistem prenosa, za udobnu i laku vožnju u svim situacijama.
Benzinski motori: 1.4 16v Fire sa 95 KS i 1.6 E.torQ sa 110 KS
Čvrst i pouzdan, motor 1.4 16v Fire je početni benzinski agregat za novi Fiat Tipo. Ovaj motor razvija 95 KS na 6000 obrtaja i dostiže maksimalni obrtni momenat od 127 Nm pri 4500 obrtaja. Ovaj motor koji dolazi u kombinaciji sa šestostepenim manuelnim menjačem je četvorocilindarski redni motor sa duplom bregastom osovinom i direktnom kontrolom ventila. Primenom optimizovanog usisnog sistema fluida postiže se veoma visoka volumetrijska efikasnost u celom operativnom opsegu, što omogućava izvanredne performanse uz ekonomičnu potrošnju u isto vreme. Sa takvom opremom, novi Fiat Tipo dostiže maksimalnu brzinu od 185 km/h i ubrzava od 0 do 100 km/h za 11,5 sekundi.
1,6-litarski motor E.torQ oslobađa 110 KS uz maksimalni obrtni momenat od 152 Nm. Ekskluzivne komponente primenjene su na ovom lakom motoru kako bi se postigao velik obrtni momenat i pri nižem broju obrtaja, u cilju povećanja ekonomičnosti. Klipovi obloženi grafitom optimizovani su za smanjenje trenja i težine. Klipnjače od kovanog čelika i aluminijumski karter dodatno doprinose smanjenju težine.
U kombinaciji sa šestostepenim automatskim sistemom prenosa, koji omogućava laku i udobnu vožnju u svim situacijama, motor 1.6 E.torQ sa 110 KS omogućava da Fiat Tipo dostigne maksimalnu brzinu od 192 km/h uz ubrzanje do 100 km/h za 11,2 sekundi.
1,3-litarski i 1,6-litaski MultiJet II: dizel motori u najboljem izdanju
Linija motora za novi Fiat Tipo uključuje i dva turbo dizelaša – jedan 1,3-litarski i jedan 1,6-litarski motor – i jedan i drugi primenjuju drugu generaciju tehnologije Multijet koja omogućava zabavnu vožnju uz odličnu ekonomičnost i male tekuće troškove.
Autentična osnova dizel motora male zapremine, 1,3-litarski 16v MultiJet II u novom modelu Fiat Tipo poseduje mali, sofisticirani turbo punjač varijabilne geometrije, koji omogućava da motor razvija veći obrtni momenat pri manjem broju obrtaja, čime se poboljšavaju i performanse i potrošnja goriva. U Evropi, 1.3 16v MultiJet II za novi Fiat Tipo usklađen je sa standardom Euro 6 i poseduje niz karakteristika čiji je cilj smanjenje potrošnje i emisije izduvnih gasova.
U kombinaciji sa petostepenim manuelnim menjačem, 1.3 16v MultiJet II za novi Tipo razvija 95 KS pri 3750 obrtaja i dostiže maksimalnih 200 Nm obrtnog momenta kod samo 1500 obrtaja. Maksimalna brzina je 180 km/h a za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno je samo 11,7 sekundi. Prosečna potrošnja modela Tipo sa motorom 1.3 16v MultiJet II je samo 4,1 litre na 100 km, uz emisije CO2 od samo 108 g/km. Pored toga, ECO verzije ovog motora poseduje i Start&Stop funkciju kao i ulje niske viskoznosti kao standard, čime se još više smanjuju emisije (98 g CO2 po km) i povećava efikasnost potrošnje (3,7 litara/100 km).
Još interesantnije performanse ostvaruje motor 1.6 Multijet II u kombinaciji sa šestostepenim manelnim menjačem. Ovaj turbo dizel motor razvija 120 KS pri 3750 obrtaja i omogućava da Fiat Tipo dostigne maksimalnu brzinu od 199 km/h i da ubrza od 0 do 100 km/h za 9,7 sekundi. Pored toga, korišćenjem turbo punjača varijabilne geometrije motor razvija veći obrtni momenta pri nižim obrtajima (320 Nm pri 1750 obrtaja), a sve zarad fleksibilnosti. Takvi zavidni rezultati postižu se uz poštovanje životne sredine – motor je usklađen sa standardom Euro 6 – i sa najvećom pažnjom posvećenoj efikasnosti u pogledu emisija i potrošnje goriva: u proseku, Tipo 1.6 Multijet II sa 120 KS beleži 4,2 litre/100 km i emisije CO2 od 110 g/km.
Zajednička karakteristika oba turbo dizela na modelu Fiat Tipo jeste treća generacija sistema ubrizgavanja Multijet II sa zajedničkim kanalom, visokotehnološko rešenje za kontrolu ubrizgavanja pod visokim pritiskom, bez obzira na brzinu motora i ubrizganu količinu goriva. U praksi, to znači da motor uvodi male količine goriva (početno ubrizgavanje) radi optimizacije buke i emisija, a glavnim ubrizgavanjem kontroliše količinu ubrizganog goriva neophodnu za performanse koje zadaje vozač, čime se omogućava naročito fin rad motora u svih situacijama.
Konkretno, inovativni ubrizgivači mogu da izvrše do osam ubrizgavanja po ciklusu i primenjuju napredne strategije optimizacije sagorevanja, kao što je sistem upravljanja brzinom ubrizgavanja (Injection Rate Shaping - IRS), koji obuhvata dva uzastopna ubrizgavanja u tako malom vremenskom razmaku da dolazi do neprekidnog i moduliranog snabdevanja cilindara gorivom. Ovom metodom se poboljšava proces sagorevanja, sve u korist tišeg rada i smanjene emisije čestica čađi i azot-oksida (NOx). Novi sistem ubrizgavanja je jednostavniji i pouzdaniji zahvaljujući primeni ubrizgivača manje složene konstrukcije.
Pored toga, motori MultiJet II primenjuju i niz rešenja usmerenih na smanjenje emisija i potrošnje goriva. Ta rešenja uključuju inteligentni alternator, koji reguliše dotok struje prema stvarnim potrebama i nivou napunjenosti akumulatora, optimizovan sistem hlađenja motora za brže zagrevanje i uljna pumpa varijabilne zapremine koja reguliše dotok ulja i smanjuje rasipanje snage.
Slično, sistem za tretiranje izduvnih gasova koristi spregnutu DPF tehnologiju kojom se postiže efikasna integracija oksidirajućeg katalizatora i sakupljača čestica (CCDPF). Kompaktnost ove komponente smanjuje povratni pritisak izduvnih gasova, što pozitivno utiče na smanjenje potrošnje i emisija ugljen-dioksida. Još jedna prednost blizine sakupljača čestica i izlaza turbopunjača ogleda se u većim prosečnim temperaturama gasa na ulazu filtera čestica, čime se smanjuje količina goriva neophodnog za regeneraciju filtera, što dovodi do daljeg smanjenja potrošnje.
Oksidirajući katalizator integrisan je u novi katalizator za skladištenje oksida azota (NSC - NOx Storage Catalyst) koji primenom posebne hemijske formule i sofisticiranih strategija upravljanja softverom za ubrizgavanje može da smanji emisije Nox za 60%, što znatno doprinosi postizanju standarda Euro 6.
Integracijom dve komponente smanjuje se težina izduvnog sistema i povećava se njegova ukupna efikasnost. U kombinaciji sa CCDPF dolazi i napredni dvostruki krug recirkulacije gasova (EGR). Drugi krug, koji upotpunjuje naročito kompaktni EGR modul ugrađen na ranijim modelima, preuzima gas nizvodno od DPF filtera i hladi ga pomoću namenskog uređaja. Cilj je da se proces sagorevanja precizno kontroliše kako bi se smanjile emisije NOx i povećala ekonomičnost.
Uvek povezani sa Uconnect™
Dizajniran da upotpuni iskustvo tokom vožnje i savršeno integrisan u opšti stil auta, UconnectTM sistem se ističe u centralnom delu instrument table. Dostupne su tri verzije, u zavisnosti od nivoa opreme i tržišta: Uconnect™ Radio, Uconnect™5’’ and Uconnect™ 5’’ Nav.
Prvi nivo uključuje LCD ekran, AM/FM radio i Bluetooth sistem bez upotrebe ruku. Drugi nivo (Uconnect™5’’) ima veliki ekran na dodir od 5 inča, koji omogućava pristup i aktiviranje širokog niza funkcija bez potrebe da vozač skreće pogled s puta: ovde su uključeni analogni i digitalni (DAB) radio (digitalni samo na tržištima na kojima je dostupan), kao i mogućnost povezivanja svih najčešćih multimedijalnih uređaja (plejeri, iPod, iPhone, pametni telefoni) preko USB priključka i Aux-in priključka. Štaviše, Bluetooth tehnologija se može koristiti sa podržanim pametnim telefonima za puštanje muzike i pozivanje bez upotrebe ruku. Konačno, sistem Uconnect™5’’ ima i čitač SMS poruka primljenih na kompatibilnim telefonima uz pomoć tehnologije koja pretvara tekst u govor. DAB digitalni radio je dostupan po zahtevu.
Fiat Tipo linija je upotpunjena i Uconnect™5’’ navigacionim uređajem, koji sadrži novi TomTom 3D navigacioni sistem sa trodimenzionalnim mapama, glasovnim komandama i besplatnim obaveštenjima o saobraćaju (TMC). Vožnja čak i najkomplikovanijim raskrsnicama sada je jednostavna uz moćne funkcije poput naprednog indikatora traka. Pored toga, funkcija TomTom IQ Routes® predstavlja najjednostavniji način za pronalaženje najbržih ruta na osnovu računanja prosečnih brzina u realnom vremenu. Konačno, ali ne i najmanje bitno, vozači mogu putovati potpuno bezbedno primajući uputstva za navigaciju sa instrument table, dok su druge funkcije aktivne na radiju.
Konačno, dostupna su i dva zvučna sistema u zavisnosti od toga koji Uconnect sistem je ugrađen u auto. Prvi sistem, koji dolazi uz Uconnect™ Radio, uključuje sistem od 160 vati sa dva zvučnika punog opsega od 165 mm u prednjim vratima, kao i dva zvučnika punog opsega od 130 mm u zadnjim vratima. Uconnect™ 5’’ i Uconnect™5’’ Nav imaju sistem drugog nivoa od 220 vati, sa dva visokotonca od 19 mm na instrument tabli, dva mid-vufera od 165 mm u prednjim vratima i dva zvučnika punog opsega od 130 mm u zadnjim vratima.
Sigurna, dinamična vožnja
Kako bi garantovao sigurnost putnika, Fiat Tipo ima čvrst, lagan monokok izgrađen iz obilnu upotrebu čelika visoke čvrstine i strukturnih adheziva potpuno kombinovanih sa punom sigurnosnom opremom. Dalje, preciznost u vožnji, odlična stabilnost i visok nivo udobnosti obezbeđeni su kroz pouzdanu konfiguraciju vešanja odabranu za ovaj automobil.
Sigurnost
Novi Fiat Tipo ima čak šest vazdušnih jastuka kao standardnu opremu u čitavoj liniji (vazdušni jastuci na prednjem delu, kod prozora i sa strane), ABS sa sistemom elektronske raspodele sile kočenja (EBD), farove za maglu sa funkcijom bočnog osvetljavanja i Sistemom za praćenje pritiska u pneumaticima (TPMS) koji obaveštava vozača ukoliko je pritisak u pneumaticima nizak. Novi model obezbeđuje postepeno, precizno kočenje kroz upotrebu sistema kočenja koji se razlikuje u zavisnosti od verzije motora: automobili sa 1.3 Multijet imaju samoventilirajuće diskove od 257 mm na prednjim točkovima, dok sve ostale verzije imaju diskove od 284 mm. Umesto toga, verzije sa motorima 1.6 Multijet imaju diskove od 251 mm na zadnjim kočnicama, dok se disk kočnice od 228 mm nalaze na ostalim verzijama.
Kada su u pitanju nivoi opreme i tržišta, ostale karakteristike uključuju parking senzore, zadnju kameru sistema za pomoć pri parkiranju, automatske farove i sistem ograničenja brzine. Naročito, na ekranu od 5 inča Uniconnect zadnja kamera pokazuje širok ugao pregleda područja iza vozila koji omogućuje vozaču da se kreće unazad sa potpunom bezbednošću.
Na kraju, naročito je vredno pomenuti sofisticiran sistem ESC (Sistem elektronske kontrole bezbednosti) modela Fiat Tipo koji interveniše kada uslovi dostignu kritičnu tačku, kada je ugrožena stabilnost vozila, i pomaže vozaču da povrati kontrolu. ESC uključuje sedam izuzetno korisnih funkcija, kao što su:
• Sistem regulacije protiv klizanja (ASR): sistem koristi kontrolu kočnica i motora pri svakoj brzini kako bi optimizovao vučnu silu i omogućio modelu Fiat Tipo da sa lakoćom savlada klizave ili neravne površine.
• Sistem pomoći pri naglom kočenju u slučaju nužde (PBA): u slučaju naglog kočenja, sistem primenjuje najveću silu kočenja kako bi se postigao najkraći zaustavni put.
• Kontrola zanošenja prikolice (TSC): Sistem redukuje zanošenje prikolice i poboljšava kvalitet upravljanja u otežanim uslovima vučenja. Kontroliše kretanje vozila u odnosu na planirani pravac vožnje, a potom primenjuje naizmeničan pritisak na kočnice da bi usporio vozilo i povećava pritisak na prednje točkove kako bi izbalansirao prikolicu.
• Pomoć pri kretanju na uzbrdici (HSA): Sistem održava izvestan nivo kočne sile oko dve sekunde kako bi olakšao pokretanje vozila bez potrebe da se stiska kočnica ili povlači ručna.
• MSR (Motor Schleppmoment Regelung): kada se u uslovima lošeg prianjanja naglo promeni stepen prenosa, sistem MSR se aktivira i smanjuje obrtni momenat motora kako bi se sprečilo proklizavanje točkova
• Elektronska kontrola protiv prevrtanja (ERM): reaguje kada se bilo koji točak odvoji od podloge. U slučaju ekstremnih dinamičkih uslova, ERM pomaže da se ponovo postigne stabilnost vozila i da se povrati kontrola nad vozilom.
• Sistem protiv proklizavanja (TCS): ova funkcija smanjuje rizik proklizavanja pogonskih točkova tokom ubrzavanja iz stanja mirovanja ili u malim brzinama tako što aktivira kočnica samo na one točkove koji proklizavaju. Sistem se može delimično deaktivirati pritiskom na određeno dugme.
• Stop svetla u slučaju smanjenja ubrzanja: ova funkcija uključuje stop svetla na jedan sekund ili duže kada se aktiviraju sistem pomoći pri kretanju na uzbrdici (HSA) ili sistem elektronske stabilnosti (ESC).
Karoserija i vešanje
Model Fiat Tipo sa četvoro vrata ima laku, čvrstu monokok karoseriju izgrađenu uz obilno korišćenje čelika velike čvrstine (oko 80% od ukupnog) i strukturnih adheziva. Najvažnija karakteristika karoserije je korišćenje naprednog toplo valjanog čelika visoke čvrstoće za donji deo karoserije. Sveukupni rezultat je izuzetna dinamičnost vozila i izvanredna čvrstina u slučaju sudara, dok se istovremeno smanjuje težina.
Jedan od ciljeva koji su dizajneri postavili kada su razvijali Fiat Tipo jeste da naprave vešanje koje može da obezbedi učinak koji može da se poredi sa onima koja imaju vozila iz viših klasa. Drugim rečima, od konstruktora se tražilo da osmisle mehanička rešenja koja garantuju veoma laku i preciznu vožnju, izuzetnu stabilnost i najveći nivo udobnosti za putnike. Dve konfiguracije koje su prethodno korišćene na ostalim Fijatovim modelima su propisno izmenjene i dorađene kako bi se dobio ovaj rezultat.
Na prednjem delu, model Fiat Tipo ima nezavisnu McPherson konfiguraciju izmenjenu kako bi bila lakša i efikasnija. Geometrijske i elasto-kinetičke osobine optimizovane su kako bi smanjile gubitak nagiba točka i povećale maksimalno bočno ubrzanje i stabilnost kao rezultat toga. Prednji stabilizator je povezan sa vešanjem putem kompozitnog materijala koji povezuje šipke što povećava filtriranje vibracija i grubost kolovoza za najudobnije putovanje.
Na zadnjoj osovini, Fijatova nova kompakt limuzina ima torziju koja je takođe osavremenjena sa ciljem da smanji težinu putem upotrebe materijala izuzetne snage. Ovaj konkretan profil torzije omogućava krutoću stabilnosti and optimalno naginjanje bez potrebe korišćenja stabilizatora kako bi se postigao cilj.
Praktična i jednostavna linija modela velike vrednosti (EMEA)
Novi Tipo je funkcionalan automobil koji pruža maksimalnu vrednost za dat novac – što je jedan od presudnih faktora u porodici funkcionalnih modela brenda Fiat – a sadrži ono što kupci zaista cene, uz jednostavnu liniju modela i transparentnu komercijalnu ponudu. Ovo je potvrđeno širokim spektrom specijalnih paketa opreme dostupnih za automobil. Svaki isplativi paket jednostavno objedinjuje najpopularniju opcionu opremu i dodatke kako biste lako napravili vaš izbor.
Linija za čitavo područje Evrope, Bliskog istoka i Afrike opisana je u tekstu ispod. Razlike specifične za svako tržište obezbeđene su kako bi se zadovoljile potrebe svake države. Više informacija o određenim linijama za svako tržište dostupne su na lokalnoj Fiat Press stranici.
U području Evrope, Bliskog istoka i Afrike, linija će se sastojati iz tri nivoa opreme, četiri verzije motora (benzinski motori 1.4 16v Fire sa 95 KS i 1.6 1.6v E.torQ sa 110 KS, i turbo dizel motori 1.3 MultiJet II sa 95 KS i 1.6 MultiJet II sa 120 KS), dva sistema prenosa (manuelni sa pet ili šest brzina ili šesto-stepeni automatski, dostupan samo uz 1.6 E.torQ), palete različitih boja karoserije (pastelne i metalik boje), dve veličine alu-felni (16 i 17 inča) i četiri različite konfiguracije enterijera.
Prvi nivo opreme sadrži 15-inčne felne, prednju masku sa hromiranim elementima, ofarbane branike i svetla sa dvojnom parabolom, sa podesivom visinom snopa. Standardna oprema enterijera uključuje: ručni sistem kontrole klime, UConnect radio sa MP3 plejerom i USB i AUX ulazima, grejač zadnjeg stakla, 3,5-inčni LCD ekran, nasloni za glavu pozadi, servo upravljanje, elektronske centralne brave, automatsko otvaranje prtljažnika i osvetljenje, elektronske retrovizore sa grejačima.
I na kraju, bezbednosna oprema uključuje prednje vazdušne jastuke, ABS sa EBD sistemom, elektronsku kontrolu stabilnosti sa sistemima ASR, Hill Holder, MSR, DST i ESR, uz sistem praćenja pritiska u pneumaticima (TPMS) i paket Fix&Go.
Drugi nivo opreme dodaje i 16-inčne felne, hromirane ručke i navlake za retrovizore u boji karoserije, zadnje prozore sa električnim podizačima, kožni upravljač i menjač, 5-inčni Uconnect Touchscreen Radio, 3,5-inčnu TFT instrument tablu, kontrole zvučnog sistema na upravljaču i Bluetooth, elektrohromatski retrovizor i senzore za kišu/maglu.
I na kraju, paket opreme za vrh ponude dodaje bitne elemente standardne opreme, kao što su hromirani umeci (ispod prozora i na poklopcu prtljažnika), automatski farovi, 16-inčne alu-felne, sistem automatske kontrole klime, tempomat, svetla za maglu i prednji naslon za ruku.
Ekskluzivni Moparovi dodaci i usluge
Maksimiziranje funkcionalnosti radi daljeg povećanja vrednosti za kupce i kako bismo učinili ovaj auto jedinstvenim: ovo je cilj linije dodatne opreme i usluga za model Fiat Tipo koje je izradio Mopar, referentni brend za usluge, brigu o kupcima, originalne rezervne delove i dodatnu opremu za brendove grupacije FCA.
Dodatna oprema koja će uskoro biti dostupna za novu kompaktnu limuzinu brenda Fiat uključuje proizvode vrhunskog kvaliteta koji se savršeno uklapaju uz tehničke i stilske odlike novog modela i omogućavaju potpunu prilagodljivost. Na primer, organizator prtljaga i komplet za pričvršćivanje prtljaga omogućuju vam da zaštitite i iskoristite veliki prtljažnik novog modela i omogućavaju bezbedan i uredan prevoz. Štaviše, Fiat Tipo katalog uključuje i nosače za ugradnju sistema za prenos sportske opreme (kao što su bicikli, daske za surfovanje, skije, daske za skijanje, itd.), za potrebe cele porodice. Takođe je dostupna i šlep kuka za prikolice, karavane, itd, koja pored kablova ugrađenih na samu kuku ima i 13-pinski konektor za napajanje električnih uređaja (zadnja svetla, kočiona svetla i pokazivači pravca) prikolice. Konačno, linija Moparovih dodataka uključuje i prekrivač za auto i patosnice posebno dizajnirane za ovaj novi model.
Kupci modela Fiat Tipo takođe se mogu osloniti na „Mopar zaštita vozila“ ugovore o uslugama, jedine ugovore za koje garantuje grupacija FCA. Oni uključuju celokupan niz opcija u vezi sa vremenom i kilometražom, kreirane kako bi pomogle kupcima da se što bolje staraju o svom automobilu. Pokrenuta 2013. godine u području Evrope, Bliskog istoka i Afrike, i trenutno prisutna u preko 36 zemalja sa preko 50 proizvoda, „Mopar zaštita vozila“ razvila je niz različitih ugovora o uslugama po konkurentnim cenama, koji vam omogućavaju da budete potpuno spokojni zahvaljujući širokoj pokrivenosti mehaničkih delova i posebnih planova održavanja. Štaviše, sve radnje obavljaju visokostručni tehničari koji koriste isključivo originalne rezervne delove.
Produžena garancija i posebni planovi servisiranja dostupni u različitim državama u kojima će Fiat Tipo biti plasiran, savršeno su prilagođeni potrebama svake države. Na primer, kupci mogu odabrati „Maksimalnu negu“ (koja pokriva električne i mehaničke komponente za auto za period do pet godina); „Pogonska nega“ za mehaničke probleme motora, menjača i kontrolnog modula (dostupna sa različitim rešenjima po pitanju vremena i kilometraže); i „Laka nega“ za kupovinu unapred zakazanih usluga održavanja po konkurentnim cenama.
PR saopštenje - FCA Srbija
Drug je imao prilike da vidi Tipo uzivo, kaze da je lepsi uzivo, a da je enterijer (citiracu ga) "gadan" Fijatovski...
Kaze da ce cena biti 14 hiljada kod nas, i stize vrlo brzo...
Reklama:
https://www.youtube.com/watch?v=P-57UtNTchs
, čini mi se Vivialdi kao na reklamnim spotovima za Bravo II.
Autić lepo izgleda i ako cena bude OK, biće to "pun pogodak".
Čudi me da je Cx 0,29. Za ovaj oblik vozila moglo je i malo manje u današnje vreme (ne mora 0,25, ali, možda 0,28?). Mislim da 500L (sa oblikom "kocke" ), zavisno od guma,ima 0,30-0,31.
Mečka B180 dizel (mada nije sedan) ima 0,26.
"prednja sedišta dizajnirana su za putnike visine do 1,88 metara, dok su zadnja za putnike visine do 1,80 metara". Za većinu ljudi to je OK.
"Multijet II sa 120 KS beleži 4,2 litre/100 km i emisije CO2 od 110 g/km."
Juče ovde pisaše da mazda 3 dizel sa 120 ks "emituje" 99 grama.
308 1,6 BlueHDI sa 120 ks "emituje" 96.
@ moron
Talijani su u pravilu dosta niski, barem su niski prema ljudima sa Dinarida.
Mazda ide 11 s do 100 km/h, a ovaj FIAT 9.7 s. Mislim da sam ranije pisao kako kod nekih automobila C-segmenta treba 150 KS iz dizela za te performanse.
Ako se ne varam 1.3 JTD sa )% KS i 5 brzina ide 11.5 s do 100 km/h uz 99 g/km CO2.
Ja Mazdi jučer nisam zamjerao potrošnju nego performanse.
N.N.
Nisam ovom prilikom gledao "perfomanse", već samo CO2, koji je u osnovi u Srbiji nebitan za kupce (mislim da kod vas u HR to utiče na "trošarinu").
Ako se to zanemari, nema ovom 1.6MJ šta u smislu perfomansi da se zameri u Tipu (naprotiv).
Mada nije ovde "tema", sada sam uočio nešto, što govori da WV skandal možda ima pozitivne posledice na sve ostale proizvodjače, da manje lažu sa deklaracijama. Gore pomenuti 1.6 BlueHDI sa 120 ks je od početka EURO 6 i SVUDA (pa i na svakom sajtu pežoa) je bio deklarisan sa samo 82 grama CO2, znam jer sam ga "ciljao" (sad gledah sajt "nextgreencar", tamo i dalje stoji 82 ), ali sada (večeras gledah) na svim zvaničnim sajtovima ovde i u okruženju ( SRB, HR,SLO,...) stoji 96 grama. A motor je isti ...
Izgleda da će ubuduće biti manje lažnih deklarisanja ...
@ moron
Testovi potrošnje i emisija ispušnih plinova po Euro standardima su NEDC. Po tom testu je motor daleko od nekog pravog opterećenja. Mislim da čak ima dio gdje treba od 0 do 40 ili 50 km/h na sat doći za 11 sekundi. To je smiješno.
Zato rezultati potrošnje jesu takvi kakvi jesu i zato niti jedan dizel koji nema SCR ne zadovoljava Euro 6 norme u stvarnim uvjetima rada dok po NEDC je.
Sa VW je druga priča. Oni su išli varati ionako smiješan test. OK, SAD je druga priča no oni su varali i u EU.
Je, u nas je trošarina. No trošarina je vezana na rang cijene i CO2. Ispod 100 g/km ali i 100 000 kuna je mislim 0%. Sve dalje ima u određeneom %.
Iz toga je vidljivo da će Tipo 1.3 JTD ovdje biti povoljan ako uspiju doći na tih famoznih 99 999 kn, a onda mu je popularnost zajamčena ili bi bila da zastupnik nije ovaj koji je sada, Zlovenci koji su jako neozbiljni.
N.N.
Stvarno, šta je kod vas razlog tako slabe prodaje Fiata? Kao da je statistička greška ... Ili da je honda. Slično je, čini mi se.
@moron
Zavisi da li ima Stop&Start, i kod Fiata i kod Pežoa. 1.3 multijet S&S emituje 98g/km.
Lagan ovaj Tipo, barem na papiru. Sviđa mi se. Jedva čekam hatchback, trebalo bi da bude još lakši.
meganed
Svaki 1.6 BlueHDI i 1,6 MJ sada ima S&S (kao i 1,3MJ), svi kao EURO6 (svaki 1.6 HDI ga je imao od EURO5 i tada se zvao e-HDI). Bar mislim. PSA je promenio specifikacije (za dizele), siguran sam (kod benzinca 1,2 e-THP su ostale iste, "startuje" sa 110 ks sa samo 105 grama).
Ako se ne varam, kod fiata samo atmo benzinac 1,4 od 95 ks nema taj sistem.
@moron
Za Tipa piše gore u tekstu da postoji posebno ECO verzija sa S&S i sa uljem niske viskoznosti.
Za BlueHDi si verovatno u pravu, mada nisam našo zvaničan podatak da mora da ima S&S, nego samo SCR i DPF. Evo u ovom katalogu piše da ima više verzija 1.6 HDi 120 sa različitim potrošnjama i emisijama CO2. E, sad pitanje je kod ovog TBC sa 82g šta su primenili.
http://www.peugeot.fr/media/deliacms/media/92/9206-4d0dc4.pdf
Ovako bi mogao da izgleda Tipo hatchback:
http://carplace.uol.com.br/wp-content/uploads/2015/11/Fiat-Tipo-hatch-proje%C3%A7%C3%A3o-620x416.jpg
meganed
"sa uljem niske viskoznosti."
Čitao sam negde da 2.0 BlueHDI sa 180 ks koristi ulje "gustine" 0W-15.
"Mobilova vodica" :)
@ moron
Razlog slabe prodaje treba tražiti u politici Slovenaca iz AC-a.
Kada su ljudi još imali interes za talijanske aute bi ti nabili cijenu, bili nezainteresirani za tebe kada bi došao u salon, gurali te da kupiš auto sa lagera (znači ništa od narudžbe što drugi bez problema rade), ne bi ti dali popust na auto pa čak nekada i kada je na lageru.
I sada sve to gore je teško ispraviti jer to im je bila dugogodišnja politika. Sada gledam, barem po cjeniku su cijene OK ali opet vjerojatno ima nekih starih navika.
Njih na životu su držale flote za MUP što se kombija tiče, za HEP Panda 4x4 i Doblo... I dan danas tako žive, a imaju svoje salone u svim većim gradovima. Ovi FIAT zastupnici u manjim sredinama su skoro svugdje zatvorili pa je znači i mali broj prodajnih salona.
Sve u svemu iznimno neozbiljan pristup. Rezultiralo je tim da im je FIAT oduzeo ekskluzivna prava ali što to vrijedi kada sada nitko drugi neće ući u tu nesigurnu igru.
Tako da je na koncu ovaj mjesec AC napokon dobio i službeno zastupstvo za Abarth.
@N.N.
Tako je i ovde Verano dugo "sisao" državu za vozila za MUP, pa je zahvaljujući bahatosti na kraju izgubio i posao održavanja.
I zastupanja brenda, jer je obim prodaje uspeo da spusti ispod svake mere (kao da je Ferari ).
I onda otišao u stečaj.
@ moron
A očito im se još može. Imaju 2 baš svoja salona, Split i Zagreb. Jedno 70% salona je Zagreb i sjeverozapadna Hrvatska. Imaju 1 salon u Dalmaciji (njihov u Splitu) i još 1 diler u cijeloj Slavoniji. Mislim da je stanje i više nego jasno.
Ali taj AC je glavni koliko znam i za Sloveniju i za FBiH. Slovenija je ranije uvijek imala najniže cijene.
U Hrvatskoj životare i što imaju u svojim prostorima neke druge auto salone, tipa Nissan u Splitu.
Al ne živi samo AC od flotne prodaje. Da država nije tako dobra sa Pavom Zubakom i VW nebi bio ovako raširen. Pa za ministarstva, ministre, javna poduzeća, to ne može biti ništa nego neki Audi ili VW Passat. Čak jedno javno poduzeće pofrešno napisalo natječaj pa dobili Insignie i direktore ne žele ni ući u njih nego stoje u garaži. lol
Htjeo sam pitati. Zna li se sa press materijala koliki udio HSS-a ima 500L? Ovdje ako sam dobro vidio stoji 80% i čini mi se da je više nego u 500L. To ima smisla radi male mase, a i radi toga što je FCA na prezentacije pred godinu ipo rekla da uglavnom se ne ide više u razvoj novih platformi nego unaprjeđenje postojećih naprednijim materijalima i ostalim tehničkim rješenjima.
N.N.
Kako sam video, kod vas MUP ima foltno i novijih škodilaka oktavija karavana (a i prethodnu generaciju).
A "zakleo" bih se da sam pre 15-20 dana kod Novske video čak i novog superba karavana.
P.s. Tvoje pitanje iz poslednjeg pasusa ("koliki udio HSS-a ima 500L" ) nisam razumeo, a ni za nastavak nisam baš dovoljno tehnički pismen.
@ moron
Vidiš, to za Škode. Mislim da je Superb za načelnike svake PU i još neke glavešine.
Ali činjenica da sa strane flotne prodaje nema boljega od prodaje državi, tu nerijetko cijena bude veća od one u cjeniku, a sigurno ne manja. Sve je to iz razloga što namještaju natječaj tako da po tehničkim karakteristikama zadovolji samo jedno vozilo. Mislim da je kod Octavie trik maksimalna duljina vozila uz minimialni kapacitet prtljažnika. Naravno da onda nema dileme ko dobije na natječaju. Granična policija vozi Seat Alteu.
Da sve ne bude sumnjivo za EU, dobije Opel za određen broj Corsi i Astri karavan ili FIAT za kombije.
I onda naravno. Koliko htjeli ili ne htjeli oni tu em dobro zarade em im je reklama jer ih ima na cesti.
A ovo, mislim na ovaj PR dio:
"Model Fiat Tipo sa četvoro vrata ima laku, čvrstu monokok karoseriju izgrađenu uz obilno korišćenje čelika velike čvrstine (oko 80% od ukupnog) i strukturnih adheziva. Najvažnija karakteristika karoserije je korišćenje naprednog toplo valjanog čelika visoke čvrstoće za donji deo karoserije. Sveukupni rezultat je izuzetna dinamičnost vozila i izvanredna čvrstina u slučaju sudara, dok se istovremeno smanjuje težina."
To je taj HSS, skraćenica od engleskog naziva. Što ga više auto lakše. Naravno nećeš ići da bude pretanak iako je to težinski plus. Staviš ga više tj. deblje i dobiješ bolju torzijsku krutost i samim tim bolju sigurnost i upravljanje. Naravno, mislim da upravljanje nije bilo od neke važnosti kod Tipa. No svakako je službena težina, za ovu veličinu auta, impresivna.
@N.N.
Ne bih ja previše verovao deklarisanoj masi ovog vozila, ni bilo kog drugog, bilo kog brenda.
500L 1.6 MJ je mislim deklarisan sa najmanje oko 1.370 kg. Koliko je bazni paket sa tim motorom zaista težak, ne znam, ali sam mesec dana nakon kupovine mog u saobraćajnoj primetio da je upisan sa 1.533 kg, a da toliko piše i na računu i na COC-u.
Nakon duže prepiske sa prodavcem i njega sa FAS-om je potvrđeno da je zaista toliko težak, koji podatak nigde pre kupovine niko saznati neće.
Onih 1.370 kg možda deluje "napredno" i "savremeno", ali je realnost drugačija (1.533 kg). Smešno.
Toliko i o masi ovog Tipa.
@ moron
Ako piše u specifikacija masa, a da je riječ o zemlji EU, e onda ako drugačije nije navedeno mora biti po propisima EC (Europske Komisije). U suprotnom slijedi kazna.
Ako se ne varam, to su sve tekućine, 90% rezervoara i vozač od 75 kg.
Često ako piše DIN može biti sve to ali bez vozača iako najnoviji DIn standard je u biti isti kao EC.
I da, sve će staviti za bazni model sa tim motorom.
Ali kako Tipo sa 1.6 JTD motorom službeno ide 9.7 do 100 km/h, a nema ni SCR, onda vjerujem kako je barem lakši od većine konkurenata.
@moron
Citam testove po nekim Nemackim automagazinima poput Auto Bild, Auto motor und sport, Auto Zeitung (narocito ova poslednja dva) i u uporednim testovima daju tabele i uvek masu po katalogu i masu testiranog primerka, i uvek je razlika prilicna, kod nekih i po dve stotine kilograma... inace 307 SW 2.0 HDi je tezak 1.575kg...
@ Orlo
Ovako točno stoji, a kopirano iz tehničkih podataka za talijanskog Tipa:
PESI-RIFORNIMENTI
Peso in ordine di marcia DIN (kg) 1225 1345
Znači, pošto je DIN to bi trebalo biti sa svim tekućineama, pun spremnik i bez vozača. Lijevo je za 1.4 FIRE, desno za 1.6 JTD.
I da se nadopunim, ima valjda i za prazno vozilo:
peso in standard A 1150 1270
@ N.N.
Deluje mi dosta malo, no, pitanje se postavlja kako oni (proizvodjaci) to racunaju, odnosno da li oni kada racunaju masu nekog modela stave celicne ili alu felne veceg precnika, da li taj ima nesto (ista) od opreme... da li za svaki motor stave sa najosnovnijom opremom... mene navodi, citajuci testove da svi mandaju sto se tice mase, odnosno da nacin na koji odredjuju nije realan... da li ima neka racunica zbog koje bi njima odgovaralo da je masa manja, poput nekog odnosa emisije i mase?
Evo moron je dao lican primer...
@ Orlo
Trebala bi biti osnovna oprema sa nekim motorom.
Isto tako imaj na umu da je pitanje težine veće ako nije posebno navedeno koji je standard. Prije se moglo varati više, valjda ima veze sa tim kada je auto predstavljano.
Imaju neke stvari koje dosta dižu težinu. Više zračnih jastuka, ne znam ako ima grijana sjedala, pa adaptivni ovjes, itd.
Ja kod ovoga Tipa u opremi ne vidim ništa što bi značajno diglo masu. Evo 1.6 JTD ima jednozonsku automatsku klimu i alu felge. Jači paket samo još nešto sitno doda kao kameru za vožnju unatrag.
Svakako je zanimljivo.
Ali recimo mislim da ti Insignia 2.0 bi-turbo, ona najteža, karavan, AWD, sve žive opcije, ima sa vozačem manje od 2 tone. Čini se puno ali ako je stvarno toliko nakrcano i opemom nije.
Ako je ovom FIAT-u masa bez vozača, mislim da je, ide i on preko 1400, sa težim vozačem i 1450 kg.
@ N.N.
Naravno sto visi segment, sto skuplje vozilo, time je i veci broj opcija koje mogu da otezaju vozilo ali i smanje nosivost... elektropomicna sedista, masaze, elktricna vrata gepeka, tro ili cetvorozonska klima, panoramski krov, ti si vec neke spomenuo...
Cesto novinari samo prepisu kataloske brojke pa se neke stvari uzimaju zdravo za gotovo...
Evo citam test A4 i A6 u Auto Zeitung kataloske vrednosti su 1660 i 1770 kg respektivno dok su izmerene mase 1770 i 1931 kg... novi BMW 7 1870 kg kataloska 2037 kg na testu... Focus/Ceed/Astra kataloski 1220/1204/1188 na vagi 1317/1347/1248...
N.N.
1.533 kg je masa "mog" 500L bez vozača. Sa vozačem 75 kg više. A najveća dozvoljena masa ( za sve pakete opreme uz 1,6 MJ ) je 1.920 kg, tako da je sve prednje veoma bitno za "nosivost".
Orlo
Ne znam kolik aje bila masa za "307 SW 2.0 HDi" koji pominješ, ali znam da "moj" 308SW 1,6 HDI (ako je petosed) "bez tečnosti" ima 1.495, sa njima 1.563 kg, a najveća dozvoljena masa mu je 2.200 (i za petosed i za sedmosed).
I pomenuti 500L i 308SW imaju "panoramu", razliku dužina oko 35 cm, razliku visina za 15 cm, a razliku masa samo 30 kg. Toliko o High-Tech kod 500L.
Orlo
U pravu si, 307SW 2.0 HDI sa manuelnim menjačem je "spreman za vožnju" imao "deklarisanih" 1.575 kg, nosivost 505.
Inače, prethodni 308 SW 2.0 HDI je "spreman za vožnju" imao "deklarisanih" 1.650 i nosivost 640 kg.
Sadašnji 308 SW 2.0 HDI (koji sada standardno dolazi bez panorame) je deklarisan sa samo 1.395 kg i piše da je to "masa vozila spremnog za vožnju + vozač od 75 kg" (a najveća dozvoljena masa je samo 1.970 kg ).
Svi podaci ( pa i ovaj poslednji, u koji baš na verujem) su sa zvaničnog sajta sa upustvima za upotrebu.
http://public.servicebox.peugeot.com/ddb/#/292
@N.N.
Egea beše nema bočne jastuke kao standard? Kako stoje stvari sa Tipom?
@ Orlo
Da, jako puno ovisi o opcijama. Pa čak vjerojatno je svima masa bez rezervnog kotača. Samo sa njim je to već nemala razlika.
@ moron
Rekao sam. Za osnovni model sa tim motorom ne smiju lagati, sve dalje je stvar koliko nekome teži dodatna oprema.
Npr. FIAT 500X 1.6 JTD FWD na testu izmjereno 1410 kg. Zato već 2.0 JTD AWD i automatik sa 9 stupnjeva ima 1565 kg po mjerenju.
Po tome se taj 500L stvarno čini težak pogotovo ako 500X ima neovisni stražnji ovjes i dodatno ojačanu podnicu.
@ meganed
"Novi Fiat Tipo ima čak šest vazdušnih jastuka kao standardnu opremu u čitavoj liniji (vazdušni jastuci na prednjem delu, kod prozora i sa strane)"
Isto vrijedi i za Egeu. Isto je u svim paketima opreme, niti više, niti manje.
@ N.N
http://egea.fiat.com.tr/egea-katalog.pdf
Pretražiti:
- Yan hava yastıkları (bočni jastuci)
- Perde hava yastıkları (zavese)
@ meganed
Moguće, iako su prvi press materijali i tamo govorili o 6 zračnih jastuka za sve.
Pa, u Srbiji i nova fabija ima čak i u najvišem paketu standardno dva vazdušna jastuka. Tako će i ovaj fiat. Nije Srbija EU.
Kolika vam je carina u Srbiji na automobile iz Turske?
Na stražnjem staklu oznaka VP:
http://s29.postimg.org/fxxwr96yu/33mqrmu.jpg
, to bi značilo da ovaj ima sve kakav će na cestu, a do početka proizvodnje je ostalo manje od pola godine.
Ovaj "Tipo" u prvom paketu ima samo 2 air bag-a?
"Prvi nivo opreme sadrži 15-inčne felne ...
I na kraju, bezbednosna oprema uključuje prednje vazdušne jastuke, ABS sa EBD sistemom, elektronsku kontrolu stabilnosti sa sistemima ASR, Hill Holder, MSR, DST i ESR, uz sistem praćenja pritiska u pneumaticima (TPMS) i paket Fix&Go."
@ moron
Paketi opreme ovise o tržištu.
Recimo za siromašnija tržišta ili gdje su auta jeftinija tipa Poljske ili Španjolske auto klima ili alu felge neće biti sve do najvišeg paketa opreme.
Inače zna se startna cijena u Španjolskoj, a ona je 9999 akcija i kasnije valjda 10999. Za poljsku su izašla sva 4 paketa opreme i startna cijena od 45000 zlota.