
Novi Volvo V90 će zvaničnu premijeru po ranijim najavama imati 18. februara u Stokholmu, ali su prve zvanične slike već procurele u javnost.
Kako i već predstavljeni Volvo S90 sedan (prošlog meseca na sajmu u Detroitu), i V90 je napravljen na SPA platformi, a pokretaće ga četvorocilindrični benzinski i dizel motori (D4 i D5 sa 190KS odnosno 235KS), kao i T5 i T6 benzinci sa 254KS i 320KS. Takođe možemo očekivati i T8 Twin Engine hybrid varijantu sa 407KS i 640 Nm (sa kombinacijom turbo benzinca i elektromotora).

Kako bilo, S90 i V90 su predviđeni kao konkurencija nemačkoj premium "trojci", i to Audiju A6, BMW-u Serije 5 i Mercedesu E klase.

Po sadašnjim informacijama, Volvo V90 je dugačak oko 496 cm, što je za 15 cm duže od sadašnjeg V70, od koga ima i za 13 cm duže međuosovinsko rastojanje. To znači da možemo očekivati više mesta za putnike, kao i veću zapreminu prtljažnika.

Uz novi izgled eksterijera (po uzoru na Volvo Coupe concept) i ekonomičnim motorima, S90 i V90 bi kupce trebalo da privuku i prostranijim enterijerom sa kvalitetnijim materijalima i bogatijom opremom, naprednim bezbednosnim sistemima, kao i pomenutom plug-in hybrid verzijom koja će samo na elektropogon moći da pređe oko 40 km.

Treba podsetiti i na nedavne informacije o mogućnosti da Volvo ponudi i sportske verzije V90 Polestar i S90 Polestar.

Neki mediji su naime pisali kažu da šanse da Polestar verzije S90 i V90 ugledaju proizvodnju zavise od procena da li bi takvi modeli privukli dovoljno potencijalnih kupaca kako bi se opravdale investicije.
Britance posebno zanima Polestar verzija Volvoa V90, imajući u vidu nasleđe nekdašnjeg Volvoa 850 karavan u British Touring Car Championship-u. Takođe, Polestar će najverovatnije pojačati hibridnu T8 varijantu, budući da je interesovanje za hibridima u porastu. Sem sa više snage, S90 i V90 Polestar bi naravno dobili i aero body kit, nove točkove, modifikovano oslanjanje, jače kočnice, novi izduvni sistem i sportsku unutrašnjost.
Na kraju ostaje ostaje još i pitanje da li će Volvo novi V90 možda ponuditi i u (pro)terenskoj verziji Cross Country, dakle sa povišenim klirensom i dodatnim zaštitnim elementima na eksterijeru.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Foto: Autofans.be / Autoweek.nl
Od karavana uvek sam najviše voleo Audi i Volvo modele, ali ovaj novi V mi nije legao...
Poz
Odlican. samo ogorman transmission tunnel i onda pokriven tepihom da sve izgrebu noge putnici leti. Dugmici za prozore nisu lepi kao na Mercu, i zasto NIJE RAVNO ZADNJE STAKLO? Koja je poenta da naprave karavan i onda zaseku ovako. Ispada isto kao Superb, karavan ili ne zapremina nepromenjena. Ili da je kraci, ili da je prozor vertikalniji.
Zapravo je bezgresan...
Pokusavam da nadjem neku manu vrednu pomena a to bi mozda bilo ovo sto Fordovac pominje, mada meni vise odgovara ovakav kompromis izmedju lepog izgleda i zapremine.
I kao sto sam govorio ranije, pristalica sam kompromisa ekrana na dodir i razumnog broja dugmica. Vise bih voleo na slepo da trazim dugmice/tockice nego da "mastim" ekran dok skrecem pogled sa puta.