home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Od proleća ove godine kupci će moći da kupe i novi Mercedes E klase sa novim EU6 2,0 litarskim dizel motorom OM 654 (njegova zapremina iznosi 1950 kubika).

U pitanju je verzija E 220 d koja će pod haubom imati novi čertvorocilindrični dizelaš sa 143 kW/195KS pri 3800 /min. i 400 Nm pri 1600-2400 o/min. (što je 72 kW po litri zapremine).

Za poređenje, prethodni Mercedes E 220 d je imao OM 651 dizelaš zapremine 2143 kubika, a koji je raspolagao sa 125 kW/170KS pri 3000-4200 o/min. i 400 Nm pri 1400-2800 o/min. (što je 58,3 kW po litri zapremine).

Takođe, novi OM 654 je sa svojih 168 kg i lakši od OM 651 koji je imao 199 kg, a treba pomenuti i da su uprkos većoj snazi potrošnja goriva i emisija CO2 kod novog Mercedesa E 220 u odnosu na prethodnika smanjeni za oko 13 odsto.

Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 6041



Komentari

http://blog.mercedes-benz-passion.com/2016/02/292942/

http://blog.mercedes-benz-passion.com/2016/02/292965/

Autor P1 15 Feb 2016, 14:49

Jesu li i ovaj motor preuzeli od Renoa?
Kod nas se napatiše ovi što im lukac i džepova viri sa taksama za Mercedes. Ali su se držali priče kako nema šta da traži u mercedesu motor od 2L.

Autor mišo 15 Feb 2016, 17:00

Do ne tako davno 2.0 turbo dizel agregati su isporucivali "samo" 300-320 Nm i to pri 2.000 o/min, i sa snagom do 140-150 KS, a sada bez problema takvi agregati imaju 400-420 Nm i snagu od oko 190-200KS (sto je u to vreme bila odlika vecih zapreminom ili bi-turbo agregata)...

Gledao sam krivu snage i obrtnog momenta, i definitivno su odlicne, vidi se da je to veoma elastican agregat i da ima potecncijala od veoma niskih obrtaja... svaka cast! Iskreno ocekujem da se ovaj motor nadje u Infinitiju, Nissanu i Renaultu...

Autor Orlo 15 Feb 2016, 17:51

orlo,
e39, 530d, 184ks i smatrao se silom...
npr.novi 518d bolje ubrzava od njega.
tehnologija je otisla predaleko.

Autor bmw series 8 15 Feb 2016, 18:02

@bmw series 8
Jos jedan odlican primer, tako je...
Sadasnji 2.0 td agregati imaju snagu kao 3.0 td agregati pre nekih 10 godina...

Autor Orlo 15 Feb 2016, 18:12

Orlo
Ovo je srednja verzija, tu su još početna 200d sa 150ks i biturbo 250d sa 231ks.
U kombinaciji sa 9G, pobeda.
Pogledaj na likovima koje sam okačio, kako je konstruisan i kompaktan.
Može da se ugradjuje i poprećno i uzdužno, za fwd, rwd i awd.
Značajno je lakši, efikasniji a sve komponente ( DOC + SDPF ) su u sklopu motora.
Snažniji i lakši agregat, ide u noviji i lakši model, sa naprednijim menjačem, pa je rezultat da W213 220d ide 7,3 do 100kmh.

Autor P1 15 Feb 2016, 18:24

Da se nadovežem na 18:02 i 18:12 , ovaj 220d u W213 je brži do 100kmh od 320cdi u W211 sa 204ks i 500nm.
7,3 spram 7,7 sek.

Autor P1 15 Feb 2016, 18:34

Ovo se cekalo i za Talismana.. Zato nisu izbacili 2.0 dci za njega :)

Autor NemanjaBB 15 Feb 2016, 18:59

bs8
Verovatno si mislio na 520d a greškom napisao 518 ?
Mada i 520d F10 je za nijansu sporiji od E39 530d.
Ako se porede približne ili iste snage, 184 sa 184 i 190 sa 193ks kod E39.
Ali eto na nivou su, nekadašnji 3,0d sa današnjim 2,0d.
S tim što naravno, nije to sve samo zasluga motora, samo menjač u F10 je neuporedivo brži od onog u E39.
Ali opet sve ukupno kad se pogleda, ogroman napredak.

Autor P1 15 Feb 2016, 19:05

Upravo to ,mjenjač u e39 je slow motion za osmostepeni u F10

Autor Đorđe 15 Feb 2016, 19:33

pit,da.moja greska.

Autor bmw series 8 15 Feb 2016, 19:42

kad vec pricamo o dizelima:
http://www.autoevolution.com/news/top-five-fastest-diesel-cars-in-2016-104664.html

Autor bmw series 8 15 Feb 2016, 19:46

Merc bi trebalo sa restilizovanom S klasom da ubaci novi redni 3,0 dizel.
Videh najavu za S400d.
19:46
Onaj Osman 4,2 je čudovište. :)

Autor P1 15 Feb 2016, 19:54

@P1
Jel ce u S400d ici 3.0 tri-turbo sa preko 350KS?

Autor Orlo 15 Feb 2016, 20:07

Problem ovih motora ce biti pouzdanost...

Autor acky91 15 Feb 2016, 20:12

Orlo
Mislim da će oznaka 400 biti za biturbo sa 313ks.
A quad turbo sa 395ks će verovatno imati oznaku 450 ili 500d.
Merc neće imati tri već 4 turbo, od kojih su 2 elektro turba.

Autor P1 15 Feb 2016, 20:19

Mercedesov novi 3.0 R6 bi mogao imati 335ks. Koliko ce turbina imati taj jaci i da li ce uopste postojati je pitanje. Pitanje je i snaga novog R6, ali vece su sanse da ce biti 335 nego 313.

@acky91

Ne mora znaciti. Naravno nece preci kilometara kao prastari 300d sa 88ks.

Autor FuryŠampion 15 Feb 2016, 20:49

Dobar motor i super karakteristike. Vidim da je trenutno brzi od 520d i A6 2.0. Da li je moguce da daju ovaj motor Renaultu i Nisanu?
@P1
Citao sam skoro da su se dvojica trkala, 520d F10 i 525d E39. Bio je kaze brzi 520 zbog menjaca. Mozda da je bio 525 manuelni, bilo bi povuci, potegni. hehe Stari automatici su smece.

Autor S 15 Feb 2016, 23:15

A6 3.0 TDI competition od nula do 100 za 4.9 sek. Ali ovaj je tata za sve dizele

https://youtu.be/w0gXWQNDMt0.

Pazite samo te performanse i to je L verzija

Autor S 15 Feb 2016, 23:25

S
Nisu smeće. Eto baš u E39 540i 4,4 V8 286 ks, menjač lepo šalta, mekano, samo naravno nije brz kao onaj u F10.
Za to vreme, su to bili odlicni menjaci, brzi, ugodni.
Nema šanse manuelno da se promeni brzina tako brzo, glatko i neosetno.

Autor P1 15 Feb 2016, 23:26

s-smece.

Autor bmw series 8 15 Feb 2016, 23:31

S
Nisam ni znao za taj competition, nisam pratio od 3,0 biturbo sa 313ks.
3,0 tdi sa 272ks ide 5,5 sek do 100km, a biturbo sa 320ks ravno 5 sek.
Biturbo i competition brzi od 3,0 TFSI sa 333ks. :)
Osman onaj 4,2 tdi je ludilo, ide ko metak.
Ne znam u cemu je fora, restajling je mnogo brzi a nije nesto puno jaci, verovatno su ga bolje ustelovali.
4,7 spram 5,5 sek.
Ne znam moze li da se updateuje starija verzija na mapu restajlinga.
35ks i 50nm je restajling jaci.

Autor P1 15 Feb 2016, 23:39

Mislim da će 750d ispod tih 4.7s.

Autor FuryŠampion 15 Feb 2016, 23:46

Fjuri
A8 je izašao 2010-e, 7-ca je nova, karbon. videćeš koliko će ići novi A8 4,0 tdi sa 400ks.
A verujem da će novi Osman biti lakši od 7-ce i to bez upotrebe karbona.
Osman je tradicionalno najlakši u klasi.

Autor P1 15 Feb 2016, 23:51

@P1
Piše toliko a na testu još brži. Ludillo je onaj V8 TDI, uskoro izlazi plus sa električnim turbom.
Vala sam vozio više kola sa automatom starije, katastrofa. Manuelni kralj.

http://www.automobile-catalog.com/car/2015/2095460/audi_a6_3_0_tdi_competition_quattro_tiptronic.html

Čak ima i karavan sa 346 ks.

Autor S 15 Feb 2016, 23:56

Ne znam što su BMW i Merc batalili V8 dizelaše, ali bolji su nego nabrijani 3,0 po meni.
Jeste da i 3,0 sa puno turbina imaju svoje prednosti, lakši, pogodniji i za niže kategorije, medjutim za najvece modele, V8 je bolji.
Osman 4,2 tdi ima nestvarne performanse, za toliku limuzinu-krstaricu i to još dizela. :)
Do skoro su toliko išli E63 AMG i M5 ( W211 i E60 ).
Kako misliš sa električnim turbom, menjaju dosadašnje ili dodaju električni plus ?
Pošto su V8 uvek biturbo.

Autor P1 16 Feb 2016, 00:04

Autor P1 16 Feb 2016, 00:04

Nema prodaje takvih motora.

Autor FuryŠampion 16 Feb 2016, 00:11

Fjuri
Da, ali mogu da ih drže poput nekih koji isto ne idu u velikom broju, ali ipak su prisutni.
5,0d je zamena kod BMW-a za taj V8.
Ko kupi 5,0d , to je kupac onog osmaka.
Samo sto 3,0 je pogodniji za širi spektar i upotrebu pa su zato verovatno i prešli na njega.
Trebao bi Merc tu novu paletu motora da ubaci u celu gamu.

Autor P1 16 Feb 2016, 00:27

Autor P1 16 Feb 2016, 00:27

BMW i Mercedes nemaju iza sebe VAG.

Autor FuryŠampion 16 Feb 2016, 00:35

P1
Tako su rekli. Prvo u SQ7 ce da debituje, ovaj motor, plus eletro turbo, negde oko 450 ks će da ima. A naravno ide uskoro u novi A8

Autor S 16 Feb 2016, 00:54

Fjuri
Ma ne treba im VAG , imali su oni V8 dizel samo sto ga sada menja nabrijani 3,0.

Autor P1 16 Feb 2016, 00:55

Da pojasnim, razvoj novog motora (v8 dizel) bi kostao poprilicno, BMW i Mercedes ne raspolazu sa tolikom kolicinom novca kao VAG. Osim toga, kakva je buducnost V8 dizela zbog emisija izduvnih gasova?

Autor FuryŠampion 16 Feb 2016, 11:21

@Fury
Ne pricaj price da Mercedes i Bmw ne raspolazu tim novcem.
Te price su smesne...Kao da pricas o Fiatu ili ne znam ni ja kome. A, ne o jednom mocnom Bmw-u ili Mercedesu.

Autor dusan 16 Feb 2016, 11:42

Zasto bi bacali pare na V8 dizel kada to isto mogu postici sa R6 motorima? I to baciti pare na nesto sto se ne prodaje tako dobro?
Mogu oni napraviti i V12 dizel, ali za koga, ko ce kupovati?
A ni VAG nece vise moci sebi dozvoliti takve izlete, nakon ove prevare.

Autor FuryŠampion 16 Feb 2016, 11:53

Fjuri
Oni su ga već imali, nisu morali da razvijaju potpuno novi, već samo da unapredjuju postojeći.
A i da su morali, zar misliš da im je to problem ?
Nije baš da može isto da se postigne sa šestakom sa puno turbina, nema taj obrtni moment ko osmak, a i te silne turbine su silovanje, šta misliš kad dodje vreme za njihovu zamenu.
Osmak ima 110nm veći obrtni moment od 3,0d tri turbo.
I mnogo ranije razvija najveću snagu, 3750 obrtaja spram 4400.
Tako da svakako nije isto.
Nabrijani šestak daje približne performanse ko osmak , a pogodniji je za širi spektar upotrebe, zato njega rade.
Za A8 ili veliki džip tipa Q7 ili GL, je bolji V8.
Ali već za A6 je bolji 3,0.
Samo da Merc što više rasprostrani novu paletu motora.
Za sad dosta ograničavaju spektar ponude, BMW ima najraznovrsniju ponudu motora u većini klasa.
Trebao bi Merc isto tako.
Recimo imaš 125d, 335d, 40d, 50d.
U C klasi nemaš ni 3,0 dizel, kod kompakata nemaš 250cdi, dobro su se setili napokon da prošire gamu i ubace ovaj novi 2,0 dizel.
Još kad bi ubacili 3,0 biturbo ili quadturbo u S kupe... :)

Autor P1 16 Feb 2016, 13:20

Realno puno PR preseravanja nizašto.

Manja masa je jassna radi manjeg kapaciteta i zamijene gusanog bloka aluminijskim plus za ovu verziju (22d) jedne mjesto dvije turbine kao do sada.

A ovo da je agregat ultra kompaktan. Ovo je kao prelaz sa 96 mm na 90 mm razmak među cilindrima. Po meni ništa spektakularno al OK kako su smanjili kapacitet. Samo to smanjenje je ključno za redni šestak, da ne bude predug.
Ali opet koliko znam čak i stari 4 cilindrični dizel im je bio kraći nego npr. aktualni V6 benzinac.

Autor N.N. 16 Feb 2016, 14:51

N.N.
Vidim da nisi uopšte ni gledao o motoru, nego pričaš napamet.
A držiš banak na temi 1,4 FIRE i Fiata.
Drž se ti bolje svog PR Fiat posla.
Ovo je viša matematika...

Autor P1 16 Feb 2016, 14:55

E da. Ne smije se zaboraviti niti "cherry picking" kod ovog PR članka.

Uspoređuju potrošnju u u starom autu i 7G sa novim ujedno i lakšim autom i 9G. lol

Naravno da Talijan izbaci ovakav PR bilo bi drvljem i kamenjem dok je ovdje od strane većine samo bacanje drkice.

Autor N.N. 16 Feb 2016, 15:00

N.N.
Šta ćeš, kad većina ovde nisu Fiat botovi, kao neki...
Došao si ovamo da truješ, a hvališ 1,4 FIRE sklepinu, haha, klasičan Fiat bot.
Ovo su ozbiljni agregati i transmisija, a ne malo unapredjeni iz Juga.
Vidiš da džaba B.M.-ovo i tvoje pisanije, sam si naveo kakva je situacija ovde a kakva kod vas. :)
Pritom Merc ne plaća botove ko Fiat.
Uzmi barem prvo edukuj se malo o ovom motoru, pa tek onda komentariši.

Autor P1 16 Feb 2016, 15:14

Autor P1 16 Feb 2016, 13:20

Preraditi V8 dizel star 10ak godina, u vremenu kada auta moraju ispunjavati euro 6 norme? To ne može.
A da razvijaju novi mogu, ali kad će ga kupiti mali broj ljudi, to je bacanje para. A Mercedes nema iza sebe neki VW sa sijaset uspješnih modela (Golf, Oktavija, Kajen, Passat, A4) pa dozvole sebi luksuz da krpe rupe sa tim parama. Taj fiktivni V8 dizel bi išao u S klasu i GLS, dok kod VAG on ide u A8, Touareg, Kajen i nekada u Q7. Tri proizvođača su podijelila trošak razvoja tog motora, ali i drugi proizvođači iz grupacije mogu da zakrpe rupu ako treba.
Mercedes pravi dizelaše sa dosta obrtnog momenta i to razvija na nižem broju obrtaja od konkurencije, 730d tek sad (G11 model) ima 620nm koliko je S350 Bluetec imao 2010. a A8 3.0 TDI ima 580nm. Ako se sve to uzme u obzir,da li misliš da taj fiktivni Mercedes R6 dizel sa 4 turba (odnosno najjači dizel koji možda naprave) neće biti blizu tog 4.2 TDI po obrtnom momentu?
Osim toga taj agregat (V8 dizel) je teži od 3.0

Autor FuryŠampion 16 Feb 2016, 17:26