home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Premijera novog Audi A4 Allroad modela će obeležiti i početak ugradnje novog quattro sistema pogona na sva četiri točka koji je osmišljen da bude efikasniji od prethodnog quattro sistema bez žrtvovanja vuče ili vozne dinamike.

Da bi se to postiglo, novi quattro sistem je opremljen nizom senzora koji konstantno prate stanje na putevima, podatke o vozilu i ponašanje vozača. Kada sistem detektuje da na sva četiri točka nije potrebna vuča, vuča sva četiri točka se automatski isključuje i auomobil pokreću isključivo prednji točkovi.

Svakih deset milisekundi sistem analizira informacije koje dolaze sa svih senzora, a kako bi se utvrdilo da li je potrebna vuča na sva četiri točka. Aktiviranje quatro pogona na sva četiri točka izvršava se u tri faze koja uključuje proaktivnu, intuitivni, i reaktivnu funkciju.

Prve dve faze aktiviraće pogon na sva četiri točka pre nego što je potrebno, dok treća faza “retko se javlja u praksi”, ali aktivira quattro sistem kada automobil naiđe na podlogu na kojoj točkovi naglo izgube trakciju, npr. kada auto naleti na zaleđenu površinu puta.

Audi navod da novi quattro sistem pogona pomaže u smanjenju potrošnje goriva, pa modeli sa novim quattro pogonom imaju oko 0,3 l/100 km manju potrošnju goriva od dosadašnjih modela sa prethodnim quattro pogonom.

Izvor: Carlander.ba

Foto: Audi



čitanja : 5290



Komentari

Dakle pravi i permanentni mehanički diff i AWD je žrtvovan zbog uštede od 0.3l/100km i sada će imati nešto slično Halidex-u 5, kao što ima Škoda Oktavija. Sva ostala priča je puki marketing i PR Audija...

Autor Miki 20 Feb 2016, 17:02

Naravno mislio sam na Oktaviju Scout, koja je tipično bezmalo upola jeftinija od recimo A4 Allroad-a.

Autor Miki 20 Feb 2016, 17:04