
Zvanična premijera Hyundaija Ioniq je u Južnoj Koreji održana u januaru, dok će ga Evropljani upoznati početkom marta na predstojećem sajmu automobila u Ženevi (Amerikanci će moći da ga vide nešto kasnije, i to na sajmu u Njujorku).
Hyundai je u stvari pripremio tri verzije Ioniqa, i to standardnu hibridnu varijantu, zatim plug-in hybrid verziju, kao i potpuno električnu varijantu.
Ioniq je napravljen na potpuno novoj platformi, pri čemu je prvo predstavljena hibridna verzija koja kombinuje 1,6 litarski GDI četvorocilindrični benzinac sa 105KS i 146 Nm, elektromotor sa 44KS, litijum-jonske baterije i šestostepeni menjač sa dvostrukim kvačilom..
Automobil će između ostalog imati i LED svetla, kao i jednostavan ali high-tech enterijer sa digitalnom instrument tablom i 7.0-inčnim ekranom osetljivim na dodir za infotainment sistem. Tu su takođe i novi volan sa zaravnjenim donjim delom, plavi detalji i el. parking kočnica. Sve u svemu, Hyundai navodi da enterijer Ioniqa odlikuje efikasna upotreba prostora kao i jasan, logičan pristup upotrebljen kod kontrolnih funkcija.
Što se tiče Ioniqa Electric, za sada je dostupna jedna slika, a poznato je da će biti opremljen elektromotorom sa 117KS, LG baterijama od 28 kWh i da će konkurisati Nissanovom električnom modelu Leaf.
Kako se kaže u vesti, autonomija Ioniqa Electric će sa jedim punjenjem baterija iznositi 169 km, a cene u Južnoj Koreji počinju od (preračunato) 32.400 američkih dolara.
Isporuke Ioniqa će početi na leto, pri čemu će prvo biti dostupne hibridna i električna verzija, a kasnije ove godine stiže i plug-in hybrid.
Ivan Mitić – Autoblog.rs