
Prvi plug-in hibrid iz Audijeve Q porodice za evropsko tržište – Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro, biće dostupan za narudžbine početkom marta. Prve isporuke novog modela počinju na leto 2016. godine. Autonomija plug-in hibrida u električnom načinu rada je 56 kilometara.
Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro je prvi plug-in hibrid na svetu sa motorom V6 TDI i sa Quattro pogonom. Ovaj SUV postavlja nove standarde zahvaljujući hibridnom sistemu sa snagom procenjenom na 375KS i 700 Nm obrtnog momenta. Ovakva snaga dovoljna je da velikog i teškog Q7 ubrza od 0 do 100 km/h za svega 6,2 sekunde (najveća brzina je 225 km/h), dok se, ipak, potrošnja zadržava na gotovo nestvarno niskih 1,8 l/100 km. Doduše, radi se samo o deklarisanoj potrošnji, pa je teško očekivati da Q7 e-tron troši ovako malo u realnim uslovima.
Budući da se radi o plug-in hibridu, Q7 e-tron je osposobljen i za pogon isključivo na struju. Zahvaljujući baterijama kapaciteta 17,3 kWh, autonomija na struju iznosi 56 kilometara – više nego što dobar vozač u Evropi zapravo vozi tokom dana.
Za osnovni model u Nemačkoj potrebno je izdvojiti 80.500 evra. Osnovni model u serijskoj opremi već ima uobičajeno traženu dodatnu opremu, u vrednosti od 7.000 evra. Ona uključuje LED svetla i MMI plus navigaciju sa displejom osetljivim na dodir (uključujući funkciju praćenja stanja svih sistema na automobilu).
Na nemačkom tržištu, u standardnu opremu uključen je kabl za punjenje struje na javnim stanicama za punjenje, kao i kabl pomoću koga je moguće punjenje baterija sa strujom iz “kućne utičnice”. Stanje punjenja može se pratiti na grafičkom prikazu na displeju. Zahvaljujući novoj tehnologiji za dvofazno punjenje, punjenje baterija “industrijskom strujom” snage 7,2 kW traje oko dva i po sata.
Audi Q7 e-tron quattro ima posebnu opciju povezivanja sa Internetom putem naprednog LTE sistema – “Audi connect safety&service”.
Uz pomoć sistema Audi connect e-tron i aplikacije Audi MMI, kao i uz pametni telefon, moguće je upravljati mnogim sistemima u automobilu. Naprimer, moguće je pratiti proces punjenja baterija, upravljati klima-uređajem, a takođe je omogućen pristup podacima koji se odnose na prethodna putovanja.
Deklarisane potrošnje za Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro:
– Prosečna potrošnja goriva: 1,8-1,9 l/100 km
– Prosečna potrošnja električne energije: 18,1-19,0 kWh/100 km
– Prosečna emisija CO2: 48-50 g/km
Izvor: Proauto.ba
Foto: Audi
"375KS i 700 Nm obrtnog momenta. Ovakva snaga dovoljna je da velikog i teškog Q7 ubrza od 0 do 100 km/h za svega 6,2 sekunde "
A standardni 3,0 tdi ubrzava za 6,3 sek.
Ovo 1,8-1,9 lit možda manje u odnosu na standardni 3,0 tdi. :)
Pit , što si skeptičan , nafilaš ga sa strujom i onda pređeš tih 50 u modu na struju , a onda staneš pa ga nafilaš sa još struje za resto 50 km i eto potrošnje manje od litre