Novi Renault Megane Estate (dopunjeno)

Kao što je i najavio, Renault je danas na sajmu automobila u Ženevi predstavio i karavansku varijantu novog Megana (u zavisnosti od tržišta nosiće naziv Estate, GrandTour ili Sport Tourer).

Dakle, nakon promocije, nove četvrte generacije Megana u hatchback verziji sa petora vrata (na poslednjem sajmu automobila u Frankfurtu), u Renaultu nastavljaju sa širenjem ponude ovog svog modela C segmenta.

Kako stvari sada stoje, novi Megane najverovatnije neće biti ponuđen u trovratnoj Coupe varijanti pa će i budući Megane RS imati formu hatchbacka sa 5 vrata (tako je još ranije urađeno i sa Cliom).

Što se dimenzija tiče, novi Megane Estate je dugačak 4626 mm, visok 1449 mm, ima međuosovinsko rastojanje od 2712 mm, dok zapremina prtljažnika iznosi 521 litar (1500 litara sa oborenim zadnjim sedištima). Automobil sada nudi i više mesta za noge putnika pozadi, a tu je i multimedia sistem R-Link 2.

Kao i hatchback, i novi Megane Estate će u gami motora imati TCe benzince i dCi dizelaše, kao i manuelni i EDC menjač. Benzinci razvijaju od 100KS do 205KS, a dizelaši od 90KS do 165KS.

Takođe, i Megane Estate će se nuditi u GT varijanti, sa atraktivnijin eksterijerom (drugačiji branici, saćasti prednji gril, hromirane izduvne cevi, alu točkovi od 18 inča), kao i sa 4Control upravljanjem na sva četiri točka.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Wb 2712 mm ? Ljubim Vas! To Reno! Bravo! Genijalci!
Jedva čekam u njega sesti ...
@carobnjak
Postoje kompanije koje pošteno mere gepek, a postoje i takve koje daju fiktivne podatke iz fiktivnih načina merenja.
Brojke na papiru nikad ne treba uzimati zdravo za gotovo.
Još kao vrlo mlad shvatio sam da su to šuplje priče...
Evo primjer , da li je iko ikad vidio čovjeka koji je uspio iskoristiti 450 litara gepeka Audija 80 , popularnog jajeta?
@carobnjak
Ako mi zafali mesta u gepeku (koju situaciju imam par puta godišnje), na krov stavim Thule ( stavljanje ili skidanje bukvalno traje dva minuta). I problem rešen. I imam oko 450 litara dodatne zapremine (ako je i to malo, stavim još jedan Thule pored ). I na ime toga će mi skočiti potrošnja možda do pola litra (ako vozim po auto putu).Dakle, problem "nedovoljne zapremine gepeka" je lako "rešiv".
Pri čemu je pitanje kolika je stvarna zapremina gepeka jer mnogi tu "lažu" sa deklaracijama. A tu je i pitanje kita za reperaciju i gde se nalazi eventualni rezervni točak (u gepeku ili ispod njega). Naveo sam neki dan primer da pežo ćopavi točak deklariše kao gubitak zapremine gepeka od 47 litara, a puni rezervni točak kao gubitak od 85 litara. "U svetu škode", recimo, točak malo oduzima od gepeka ( "with spare tyre the values are lower by 25 l"). Smešno.
Ali, ako u kolima nema dovoljno mesta za putnike, to je objektivno nerešivo. Novi megane HB nudi korektnu količinu prostora pozadi za noge za jedan HB. A karavan nudi još 4-5 cm veći Wb.
Tako da mislim da bi ovaj karavan mogao da bude veoma "dobra kupnja". A kod nas navodno dolazi u septembru (tako mi rekoše u Renault Nissan Srbija ). Naravno, ne kažem da ću ga tada i kupiti, ali ću ga svakako dobro pogledati, više puta. A jednog dana - ko zna ...
Oktopod
a otkud ti znas da Renault nije malo nafrizirao brojke?
Navedena zapremina je jedno a mogucnost upotrebljivosti nesto drugo...
Treba naravno proveriti, moj komentar se odnosio na brojke koje su navedene, i tu je situacija jasna! :)
@carobnjak
Zato što to Renault ne radi.
Ima tu više načina kako se dolazi do zaprmine gepeka, deo je i moron objasnio.
Jednostavno, 1+1 nisu uvek kod svih 2.
@auto
Ovo: "zapremina prtljažnika iznosi 521 litar"
Na V.G. piše 580 litara ( "Dinamičan i sasvim elegantan novi MEGANE karavan spaja udobnu unutrašnjost sa brojnim načinima organizacije prtljažnog prostora (580 L) i najvećom utovarnom dubinom u segmentu.")
Ko greši?
carobnjak
Znači, tu si? Dobro je. Odlično "prolazno vreme" :)
Reci mi, zar ti zaista misliš da jedna škoda fObija karavan ima veći gepek od megana karavana ( 530/520 litara)?
I sa 24 cm manjim Wb-om ...
moron
tu sam, ucim ali sam povremeno dostupan...:)
Verovao ili ne, apsolutno sam neupucen kad su Skodine blagodeti u pitanju, a tako ce i ostati! :)))
Ko ne uči na vreme, u mladosti, mora u starosti, a tada je teže, kaže i jedan naš "nositelj" javne funkcije ...
Ne pratiš škodu? Život bukvalno PORED tebe prolazi ...
Ali ti zato Tipo radost u dušu unosi. To je OK. Mada, mnogo veću radost bi ti ovaj megane učinio, pa i kao HB :)
Moron
izabrao sam profesiju gde se uci do kraja zivota, a jos sam ponovo specijalizaciji, sta da ti pricam...
Da, Tipo mi je najveca radost posle dosadnog 500L! :)
Sto se Meganea tice, moja teorija je sledeca:
ako karavan ima duzi WB i jos se hvale kako je to doprinelo vecem komforu putnika na zadnjem sedistu, na stranu da je kod karavana prtljaznik
najbitniji, to samo znaci da je komfor kod hecbek verzije totalno promasen!
Da li sam u pravu? :)
carobnjak
Ja sam novi megane HB "gledao" ("merio" mu i zadnju klupu), a planiram još jednom ovih dana (uostalom, biće i na sajmu)i mislim da je znatno bolje nego na starom HB-u. A i gepek HB-a deluje OK (sa full size spare tyre deluje mi veći nego na astri sa ćopavim).
Što se tiče Wb-a i gepeka karavana, po meni, za proizvodjača velika je to dilema "gde staviti zadnju klupu", da li hoćeš da bude solidan gepek i solidno mesta na zadnjoj klupi ili želiš da povećaš, pa možda i maksimiziraš jedno na račun drugog.
Po mom razumevanju, pežo je "tu" napravio veliku grešku sa novim 308 SW (koji je duži oko 8-9 cm od prve generacije, uz veći Wb za oko 2 cm (sada je 273)).
Ja "potpisujem" da u njemu na zadnjoj klupi ima manje mesta za noge nego u prethodnom 308SW (uostalom, merio sam i "krojačkim metrom").
A mislim da je to postignuto "pomeranjem" zadnje fiksne klupe ka unapred, odnosno, povećanjem gepeka na račun prostora za noge putnika pozadi.
Ne pitaj me koliki mu je ("minimalno") gepek. Piše obično "610/660" litara, mada negde i samo 610 ili samo 660.
To jeste veće nego na starom 308SW (mislim da je on "minimalno" (kada su zadnja sedišta otklizana unazad) imao oko 570-580 litara (kada otkližu napred imao je oko 50 više). Ali, imao je više mesta za noge pozadi u svakom slučaju.
No, "marketing" je očito hteo da može da kaže da novi 308SW ima gepek "preko 600 litara", pa su zato "pomerili klupu" tamo gde jesu. I za moj pojam, tako su "sjebali kola".
Tako da, ako mene pitaš, meni ne smeta ako je kod megana karavana klupa pomerena unazad i da zato ima "mali gepek", jer to istovremeno znači da ima dosta mesta za noge pozadi.
P.S. Što se profesije i učenja "pod stare dane" ( "usavršavanja" ) tiče, postoji izreka "Sačuvaj me bože starog d..t... i starog a..o....", što valjda opisuje tradicionalnu spremnost tih profesija da se "usavršavaju" tokom cele karijere :)
@ moron u 12:48, u trenutku pisanja ovog teksta imao sam samo podatak o 521 dm3 zapremine po VDA normama - pogledajte fotografiju.
U međuvremenu sam dobio i zvanično PR saopštenje uvoznika Renaulta za Srbiju u kome se kaže ovako: Novi Megane Grandtour odlikuje se prtljažnikom zapremine 521 dm3 prema normi VDA (580 l, jednako kao i model prethodne generacije). Dno prtljažnika može se postaviti u dva položaja. Ako ga postavite u viši položaj i preklopite zadnju klupu dobićete ravnu podlogu, čime olakšavate utovar glomaznih predmeta. U toj konfiguraciji ispod dna nalazi se dodatni prostor za odlaganje zapremine 50 dm3. S druge strane, postavljanjem dna u donji položaj dobićete najveću korisnu zapreminu".
auto
Ako dobro razumem, ako se meri u "dm3" ( u "kockama"), zapremina gepeka je 521 dm3 (litara), ali ako se meri "u litrama", onda je 580 litara?
Pri čemu "duplo dno" omogućava i da se gepek, ali želite, horizontalno podeli na dva nivoa, tako da je donji nivo 50 litara?
A, imate li za Tipo SW podatak, koliki je gepek po obe norme, u dm3 i u litrama?
Za Tipo samo imam podatak koji je naveden u PR saopštenju našeg uvoznika (gde nije navedeno po kojim normama je mereno), a koji kaže: "kapacitet prtljažnika je 440 litara kod verzije sa 5 vrata i 550 litara kod karavana".
Što se tiče Megana karavan, verovatno se sabira 521 dm3 i 50 dm3 što je onda skoro pa tih 580 dm3.
@ moron
Litra i dm3 je isto.
Ali što sve neću pročitati na ovoj stranici.
BTW, u Europi ne postoji službeni standard za mjerenje prtljažnika. Tako ako npr. Fiat u PR-u za Tipo kaže da je class leading prtžljanik i za SW i za hatch onda to je sigurno po nekom standardu no onda su uspoređivali konkureciju po tom istom.
N.N.
Naravno da 1 litar i 1 dm3 imaju istu zapreminu i ona iznosi 1.000 ccm :)
Ali, ako u gepek kola pokušaš da složiš što više "kvadrova" zapremine 1 dm3 (mislim da su dimenzija 200x50x100 mm), ukupan broj tih "kvadrova" neće biti isti broju litara tečnosti koja bi u taj gepek mogla da se "uspe".
Mislim ( možda grešim) da je baš zato gepek megana karavana "deklarisan" sa 521 dm3 ili 570 litara (a kod 308 SW sa 610 dm3 ili 660 litara).
Eto, na tebi domicilnom sajtu peugeot.hr za 308 HB piše da gepek ima 420 dm3 po VDA metodi ( ili 470 lit ). Naravno, uz "kit".
Šta to po tebi znači, ako nije ono što ja kažem?
Da li znaš da pežo 310 ima gepek od 506 dm3 (litara) po VDA 210 standardu, a čak 640 litara "prosute vode".
A Tipo sedan i njegovih deklarisanih 520 litara, koliko tu ima po VDA 210 standardu?
I, koliko ima kada umesto "kita" se stavi rezervni točak ( a u Srbiji je opcija samo onaj punih dimenzija)?
Isto pitanje i za karavan. A sad na netu ( Carbuyer ) nadjoh ovo, iz čega sledi da karavan ima 520 litara (verovatno VDA 210):
"Tipo hatchback's boot capacity is a best-in-class 420 litres, while the estate version adds an additional 100 litres of space to bring the total to 520 litres".
Drugim rečima, isto ili manje nego megane karavan.
N.N.
To je odgovor na sva pitanja koja sam postavio o gepeku Tipa?
Ako neko već sada ima odgovor, imaš ga ti.
Reci, nisam pitao ništa ružno, ni uvredljivo.
@ moron
Kada budem imao točan odgovor javim. Carbuyer tu samo blefira, nema takvoga podatka. Isto tako su neki mediji požurili, i to dosta njih, i rekli da hatch ima 420 litara umjesto 440. Inače tih 440 je golemo za hatch. Za SW su svi javili 550.
Ma sada me više zanima tema 2. modela u Kragujevcu tj. Punta. Mora se malo i Srbija isprsit. Turci to u slučaju Tipa jesu napravili i bome su profitirali. 520 milijuna za sedan + 550 za hatch/SW u njihovom slučaju. Tamo je isto JV. I tamo čak iako je privatna firma je subvencije za sedan u 100% iznosu dala država.
@moron
Zar ne stvara sumnju kada neki proizvodjac za dimenzije karakteristicne u klasi (u ovom slucaju C-segment) dobaci i preko 100 litara vecu zapreminu od proseka?
Osim toga, ti si u pravu, to sto neki gepek ima tipa 450 litara, ne znaci da je sve iskoristivo, pogotovo na cinjenicu da su poceli da izbacuju rezervni tocak, i da racunaju i tu zapreminu, definitivno dolazi do obmane kupaca... pogotvo sto iskoriscavanje prostora ispod nivoa gepeka znaci da kada se obore sedista stvara se znatno veci stepenik odnosno nemoguce je imati dugacku ravnu povrsinu...
N.N.
Ok,kada budeš imao podatak,javi.
Orlo
Od deklaracija leba nema, "kineske" kofere, sportske torbe i rančeve u ruke, pa pravac auto salon :)
@ Orlo
Čista računica za Tipo hatchback. 8 cm kraći prednji prevjes nego na Bravu, 3 cm duži međuosovinski, a dužina kod Tipa za 4 cm veća. To me vodi do zaključka da Tipo ima 9 cm duži stražnji predvjes, a uz to ima manji nagib 5. vrata. Sa tim u vidu mislim da je moguće da je prtljažnik narastao sa 365 na 440 litara.
N.N.
Sve da je NETO gepek zaista produžen za korisnih 9 cm i a taj produžetak ima pravilan oblik (kvadra), opet ne možeš da "namakneš" dodatnih 75 litara. Probaj i sam da izračunaš, npr, verovatna korisna širina 120 cm, verovatna korisna visina 55 cm, sve to "puta" dodatnih 9 cm dužine. Nećeš dobiti "plus" 75 litara.
Šanse nema da Tipo HB ima "gepek" od 440 "tečnih" litara (pa samo i uz "ćopavi").
Ne postoji HB koji (uz ćopavi) ima i blizu 400. Nema to na svetu ovome.
N.N. u HR je u medjuvremenu "povećana" "deklaracija" gepeka 500L sa 400 na 455 litara.
Kako?
Izbacivanjem "čopavog"! I sada je "opcija" ( od oko 50-60 litara).
A "do juče" gepek je u HR bio deklarisan sa 345/400 litara, pri čemu je bio:
- 345 litara kada su "stražnja sjedala povučena unazad", a
- 400 litara kada su "stražnja
sjedala povučena naprijed" (a tada se pozai ne može ni sesti, sem ako ste malo dete).
Prevara je svuda oko nas.
@ moron
Ima još optimizacija kod Tipa.Pitanje npr. gdje su pozicionirana stražnja sjedala. Sama platforma od Tipa je dosta drugačija od one kod Brava kada pričamo o položaju i kutu šofer šajbe, recimo da je kabina kod Tipa više naprijed ka motornom prostoru. Nije to puno ali svaki cm igra.
Inače imam info za Italiju i to je tamo ekstra povoljno. U staru će nuditi SW sa 1.6 JTD-om za 19 000 eura.
N.N.
Sačekajmo uživo taj Tipo SW.
Što se tiče "optimizacije" u pogledu položaja zadnjih sedišta, ne možeš imati "i jare i pare" ("i ovce i novce"). Povećanje gepeka pomeranjem zadnje klupe unapred vodi u istoj meri smanjenju prostora za putnike zadnje klupe.
Ja sam sedeo u Tipo sedanu pozadi i ja tamo nisam video ni izbliza dovoljno mesta za moje noge (po mojoj oceni, više ga je nego, recimo u 308 HB, ali i sigurno manje nego u novom meganu). A pošto je Tipo SW ostao "medju osovinama" kakav i Tipo sedan, nema tu uslova za povećanje komfora pozadi (osim smanjenjem gepeka, a ne verujem da su na to pristali).
Ali, velim, sačekajmo "uživo", jer "deklaracijama" ne verujem.
Ovih dana je negde (naći ću gde), u vesti o tipu karavanu, pisalo da na zadnjoj klupi visina do krova iznosi 96 ili 97 cm. Toliko deklariše reno za "novi" Espace ( 105/97/90 cm (prvi, drugi i treci red)), a u Espace IV 94/91/89 cm ), pri čemu mesta za moju glavu nema u Tipu sedanu. Pa, sigirno da Tipo SW nije "korisno viši" ( ne mislim na povećanu visinu kao posledicu krovnih šina )od sedana za 10 cm il slično.
@ moron
Mislio sam općenito na Tipo gdje je zadnje sjedište.
A ovo oko mjesta. Pa danas ima velika količina gluposti oko postavljanja sjedala. Prvi onaj pa slobodno bih rekao debil Thomas. Evo gledao sam nedavno video facelift Giuliette kod Talijana, testirao momak što prfi vozo utrke za VAG, Seat i Audi, čak je tetirao službheno Audi za Le Mans. kako se pravilno namješta vozačko sjedalo u Giulietti, a koja je toliko osporavana radi prostora, iza njega od 190 je on sam normalno sjeo i imao je čak straga mjesta i za glavu. Toliko o tome. E sada što je moderno vozaču sada sjeti "kilometar" od volana je nešto drugo.
A Tipo je kud i kamo komodniji od Giuliette.
Dobra fora, nasmeja me lepo, uz svaku prodatu Giullietu da daju uputstvo kako se pravilno sedi, da bi svi imali mesta, i onda nema kritika... mogu to i drugi proizvodjaci za koje se utvrdi da nemaju mesta... :)))
I jedan QR kod za link ka YT da ljudi to vizalizuju... :D
"A Tipo je kud i kamo komodniji od Giuliette".
Ja u Tipo sedan mogu pozadi da udjem, pa i da sednem ("iza sebe"), ali da "sednem" (bočno) "pognute" glave, uz veliki problem sa kolenima.
U Giuliettu, pak, teško mogu i da udjem pozadi (da izadjem još teže, osim da bočno "ispadnem" iz kola), ali da "sednem" mogu samo ako mi je glava dosta pognuta napred, a noge "raširene" toliko da kolenima "obgrlim" naslon ledja prednjih sedišta. To nije komfor, već mučenje, u kom položaju tela ne bih izdržao duže od deset minuta.
Ona je za mene pojam teskobe C segmenta. I baš bih voleo da upoznam čoveka visokog 190 cm koji može da ("iza sebe") "dostojanstveno" sedne pozadi u Giuliettu. To je (po mom mišljenju) nemoguće.
Ali, da je spolja veoma lepa, jeste, lepa je "kao slika".I da je dobro motorizovana i da je sve ostalo samo "u superlativima", ali, ona i ponuda prostora za putnike, to je jako, jako loše. Srećom, pretpostavljam da nju ljudi i ne traže kao "porodično vozilo", pa je to nevažno.
@moron,
Kad se ovako raspises o ergonomiji zamisljam te kako onaj pauk kosac koji pokusava da udje u srazmerno veliki auto i da se namesti idealno na sedistu. :D
Uros Cuore Sportivo
Na dupe sam od smeha pao ... Ali, promašio si, u mene je trup dugačak, a noge kratke, dok je kod pauka suprotna proporcija :)
@moron,
Znaci da spadas u grupu gde je i veliki broj primata. Krace noge u odnosu na ruke i trup.
Zeznuto za staniste kao sto je enterijer automobila al' si zato prvi kad se Thule ili bajs montira na krov. :D
Po moronovim komentatima bi zaključio "u laži su kratke noge".
Je li, ako ima kratke noge sigurno bi imao i u Tipu i u Giulietti mjesta za noge pa makar imao i npr. 197. E sada bi li glavom lupao u krov je nešto drugo.
Što se tiče položaja zadnje klupe, Renault navodi da je kod novog Meganovog karavana ugao zadnje klupe odnosno naslona podesio na 27°, u odnosu na prošli karavan gde je 25°.
Koliko znam, do sada su 27° primenjivali samo kod Megane 2 Sedan i Fluence, a kod svih ostalih mislim da se sedelo malo uspravnije.
N.N.
Ja sam visok 192 cm i dosta dugo (decenijama) sam živeo u ubedjenju da sam "normalan". Onda su mi rekli "da nisam" i da imam tu "disproporciju". Nisam verovao.
Onda sam sam sa još 3-4 blogera (svi visoki 192-193) bezbroj puta sedeo i vozio se u raznim kolima. I video sam da niko od nas "nije normalan" proporcijama trupa i nogu, svako na svoj način. Tačnije, jedan možda ima dosta duže noge, a ja imam duži trup, dok su 2-3 možda "tu negde", svaki faličan na svoj način.
A zbog "kraćih nogu", jedan od njih mi je predložio da odem u "Rudo" i kupim ortpodesku levu cipelu, da bih na 500L mogao normalno i bez napora do kraja da pritisnem kvačilo.
Interesantno, taj problem nemam u ostalim vozilima ...
U sebi, razmišljao sam da uzmem i neko ortpodesko pomagalo za desnu ruku ( produžetak šake ili slično ), kako bih dohvatio lako komande klimatizacije.
A levu ruku definitivno u jednom delu treba da sečem, a u drugom da produžim, da bih bio po "Fiat standardima" ...
UCS
Da je 500L viši samo koji cm ( umesto "skromnih" 165cm), veruj da bajs na njegov krov ne bih mogao da stavim ( i to stavljam ih samo na krajeve, levo i desno, dva srednja i ne pokušavam, nemoguća misija bez "merdevina").
Padam u napast da mu ugradim "kuku", da bih mogao da vozim bajseve i "na dupetu", ali je "Fiat kuka" skupa kao da je od zlata ...
@moron
Cuti, dok ne postoji zabrana da se kupuje neki model ako se ne uklapas u sablon prosecnog kupca (po standardima porizvodjaca) koji odgovara komandama i sedistima... ;)
Mada s obzirom da razmisljas o protetskim nastavcima, mogao si da uzmes onu boju Capucino ili kako vec za 500L sto podseca na boju protetskih udova... uklopila bi se... ;)
@P1
Da ti neko, pa i u šali, predloži da uzmeš ortpodesku cipelu samo za vožnju odredjenog vozila (koje si, uz to, tek kupio), a da ti ta cipela ne treba za ostala vozila, ja mislim da se ne bi smejao, već da bi plakao :)
I da bi svašta mislio o "autoru" tog vozila ...
@meganed 04 Mar 2016, 13:26
Za to nije nekako ogroman ugao, tih 25 ili 27 stepeni? Da to nije neka greška u ciframa? Što bi se onda korisna visina merila pod uglom od 14 stepeni (bar kod renoa)?
moron
Da.
Ali što ga uze ako ti ne odgovara ?
Verujem da si ga prethodno testirao, pre kupovine, jesi "progutao" odredjene nedostatke zbog cene ili ?
@moron
Nije greška. To su ti uglovi koje sam video da se spominju kod Meganea i Fluencea.
http://www.renault.me/download/literatura/fluence_rs.pdf
Imam Megane 2 Sedan i nije prevelik ugao, čak bih rekao da su ga baš potreVili sa tih 27°.
@meganed
Istina, zaista u katalogu piše 27 stepeni. Nikada to ne bih rekao sa one slike. Očito mi "očni uglomer" nije dobar.
Opet, zašto reno onda korisnu visinu za trup meri kako meri ( "Front headroom measured at 14° for 1st row ...Rear headroom measured at 14° for 2nd row ..." )?
@P1
U startu sam bio svestan odredjenih ergonomsko funkcionalnih rešenja/falinki ili prosto posebnosti usvoljenih formom vozila (neke sam, istina, spoznao tek posle baš dužeg putovanja), ali mi je njegova cena to sve "ispeglala" (činila nebitnim), tim pre što sam ga i uzeo sa idejom "drugog vozila", koje bi samo trebalo da smanji pritisak na eksploataciju "prvog vozila" (i tako mu produži život do onog trenutka kada mi SW zbog "odlaska dece" uopšte više neće ni trebati). Za sada i nije kako sam planirao, jer je (sticajem raznih okolnosti) za isto vreme "prvo vozilo" prešlo tri puta više km nego "drugo vozilo" (kao da SW treba da "štiti" Šumadinca, a ne obrnuto). Ali se nadam da će to da se "preokrene" :)