home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Sem karavanske verzije novog Megana, Renault na sajmu u Ženevi promoviše i novu, četvrtu generaciju Scenica. Francuzi u Ženevi slave i 20-godišnjicu ovog MPV modela koji je do sada prodat u skoro 5 miliona primeraka.

Novi Scenic se bazira na CMF-C platformi, a u odnosu na dosadašnji model novitet je za 40 mm duži i 20 mm širi, uz najavljeni prostraniji enterijer sa kvalitetnijim materijalima. Ovde i podatak da zapremijna prtljažnika iznosi 572 litra.


Zanimljiva je najava i o standardnim 20-inčnim alu točkovima, kao dvobojnom eksterijeru koji će biti dostupan kao opcija.

U gami motora će se nalaziti nalaziti dva TCe benzinca sa 85 kW/115KS i 96 kW/130KS, kao i 1.5 i 1.6 dCi dizelaši sa rasponom snage od 70 kW/95KS do 118 kW/160KS.


Takođe, Scenic će na raspolaganju imati i dizel motor Hybrid Assist potpomognut elektromotorom (za verziju sa Energy dCi 110 dizelašem i šestostepenim manuelnim menjačem).

Taj sistem spaja malu potrošnju goriva s vrhunskim vozačkim užitkom, omogućujući snažna ubrzanja pri određenim brzinama, posebno pri niskim obrtajima.

Zahvaljujući tom inovativnom sistemu koji prikuplja energiju prilikom usporavanja i kočenja Renault novim Scénicom namerava da preuzme vođstvo na polju uštede goriva. Sistem Hybrid Assist upotrebljava 48-voltnu bateriju kojom električni motor pomaže motoru s unutrašnjim sagorevanjem koji će biti stalno uključen.

Scenic između ostalog raspolaže i sa funkcijom One Touch Folding za preklapanje zadnjih sedišta jednim pritiskom dugmeta, kao i sistemom za aktivno kočenje u nuždi s prepoznavanjem pešaka. Tu su i tehnologija MULTI-SENSE, sistem R-LINK 2 s 8.7-inčnim ekranom i head-up ekran u boji.     

Na kraju, najavljen je i novi Grand Scenic koji će promociju imati pre leta.

Ivan Mitić – Autoblog.rs






čitanja : 5821



Komentari

"Zanimljiva je najava i o standardnim 20-inčnim alu točkovima"
Majku mu, može li za mene sa "standardnih" 195/65X15?

Autor moron 01 Mar 2016, 23:06

@moron

Ako pogledas dobar deo novih modela imaju uske felne, ali velikog precnika (ala i3). Trakcija je ista, jer je povrsina nepromenjena (uze a duze), ali je rolling resistance manji jer je air drag manji (a vozila se krecu ka napred ne bocno).

Moja zamerka je taj SUV kobajagi luk gde je prvih 20 cm visine kabine prakticno izgubljeno. Ne znam koliko ce biti mesta unutra u odnosu na dosadasnje modele, a i bice interesantno videti kako ce ga produziti u Grand.

Autor Fordovac 01 Mar 2016, 23:30

Sve mi se svidja osim centralne konzole i instrument table. Kod pikasa je to mnogo bolje.

Autor z45 02 Mar 2016, 00:54

Jeste, ali je kod Pikasa brzinomer itd na sredini, a to mnogi ne vole.

Autor Fordovac 02 Mar 2016, 01:40

Odlican, stvarno su ga dobro odradili!
Mislim da je Kia na Optimi prva testirala ovaj hibridni sistem, gde elektromotor daje snagu i obrtni moment samo prilikom ubrzavanja omogucavajuci tako da se ustedi gorivo, samo ne znam dokle se sa tim stiglo a imali su neku malu premijeru... ali u svakom slucaju dobra alternativa u odnosu na prave hibride... i ova fora sa kliznim sredisnjim delom je prvi put vidjena fora kod Zafire Tourer ako se ne varam...

Probao sam da nadjem ovaj profil gume kod nas na nekom sajtu ali mi nije uspelo, jer su obicno (standardno) gume ovog precnika (20") znatno sire tipa preko 230 mm, ali vidim da je komad u inozemstvu, ali letnje (!!!), tu oko 20 hiljada dinara sto znaci da za jedan set guma treba brat bratu preko 650 eura... zimske nisam uspeo da pronadjem uopste tog precnika, to nije ni bitno toliko, ali naravno uvek mogu manje od 18" ili 17" sto iziskuje plus nove 4 felne a takve zimske gume su isto oko 20 soma dinara... mozda to nekom i nije problem u inostranstvu (mada nije mali trosak) ali kada dodje kao povolnjak kod nas... lele nas... :)

Mozda Kineski Nankang i Goodride nude dobre alternative :) to nisam proverio, ali tu su i uvek "proverene", "malo vozene" i "sa dlacicama" polovne gume...

@moron
Mogu da se se stave 15" celicne ali neki profil da bude 70 ili 85 a sirina preko 200 mm pa da budu neke balonke, ali nisam siguran gledajuci cene ni one da su nesto jeftinije od ovih gore... :)

Autor Orlo 02 Mar 2016, 08:40

I Scenic krenuo Espaceovim stopama. Klirens mu je za 40 mm viši od prethodnog Scenica.

Kasnije bi trebalo da se ponudi i 1.6 TCe 150.

Autor meganed 02 Mar 2016, 09:17

Fin je skroz, i zaista izgleda nekako premijum. Podseca me na jedan daavni davni koncept iz Renoa a zvao se Racoon. Ne lici bukvalno ali kao pripitomljen verzija sa mnogo slicnih detalja.

Autor Uros Cuore Sportivo 02 Mar 2016, 11:12

Fordovac
Možeš još malo da "razradiš" ovaj deo:
"Ako pogledas dobar deo novih modela imaju uske felne, ali velikog precnika (ala i3). Trakcija je ista, jer je povrsina nepromenjena (uze a duze), ali je rolling resistance manji jer je air drag manji (a vozila se krecu ka napred ne bocno)." ?

Autor moron 02 Mar 2016, 11:54

Čtma da će dimenzija ovih "standardnih" guma biti 195 / 55 X 20.
Interesantno.
Ako bi cena tih guma bila razumna, što da ne.

Autor moron 02 Mar 2016, 12:40

@moron
Evo cena letnjih guma:

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Continental/Eco-Contact-5/175-65-14/195-55-20/

http://www.tyrecomp.ie/car-tyres/continental-tyres/195-55-r20-h.htm

Autor Orlo 02 Mar 2016, 12:44

Ne zna ni on šta je htio reći ali po narodski , vjerovatno je mislio ali nije dobro sročio, da se ne povećava otpor kotrljanju jer se ne povećava širina gaznog sloja već sam obim točka , šta više , veći obim točka je direktno povezan sa udobnošću...

A inače ovaj Scenic je , što bi se reklo , pogodak u sridu.

Autor Đorđe 02 Mar 2016, 12:47

Orlo 02 Mar 2016, 12:44

Znači, ta jedna letnja guma "napolju" košta oko 20.000 dinara. Ovde bi takva "danas" bila barem 30.000 (jer je ovo Srbija).
A zimska bi bila skuplja "za trećinu".
Možda jednog dana sve to bude malo razumnijih cena. Ko to doživi ...

Đorđe 02 Mar 2016, 12:47

I ja mislim da je ovo "čisti pogodak". I da bolje moglo nije. I da mi je mnogo lepši spolja nego Espace.

Autor moron 02 Mar 2016, 12:57

moron & Orlo
U Njemačkoj su 134e.
S tim što treba računati da će kod nas biti osetno skuplje.
Meni se samo ne svidja što će biti manje "balonjare" nego da je colaža manja.
Za Srbiju i drugde gde put nije pista, to nije baš najsrećnije rešenje.
Opet, neverovatno mi je da je na Seniku 20" min, još ne mogu da se naviknem na tu info. :)
Mada taj trend nije loš za zemlje sa dobrim putevima, jer veće felne daju na atraktivnosti, ali...
Zimskih nema u ponudi, jako su slabo zastupljene te dimenzije, kao i sve nestandardne, pa ih je teže naći, skuplje su itd.
Trebali bi oni da naprave Srbija edišn Senik, sa nekim balonjarama. :)

Autor P1 02 Mar 2016, 13:02

A ja ne tako davno ovde ismevao Espace "damper edition", odnosno, što u paketu Paris Initiale što ima točkove od 19". Baš sam moron ...

Autor moron 02 Mar 2016, 13:10

@moron
Espace kao skuplje i vece vozilo nudi cak i one od 18", tako da treba ipak razmisliti i dati deset hiljada eura vise (pod pretpostavkom da ce cene Scenica biti na istom nivou) da bi dobio manje felne odnosno pneumatike...
Nesto kao slogan za Tipa, "Potrebno je malo da biste dobili mnogo", samo obrnuto... :)

Autor Orlo 02 Mar 2016, 13:15

Druga mana je cena i dostupnost.
2-3 puta su skuplje od 205-60-16 koje su bile standard na prethodnom Seniku.
Kod nas bi mogle biti, kad bi uopšte i bile u ponudi, samo 3 ili više puta skuplje od "šesneskinja". :)
A ako bi ih i bilo, verujem da bi samo u RenoLu mogle da se nabave.
Treće pitanje je šta zimi ?
Uzeti neki drugi auto ili parkirati i čekati dok udju u ponudu i "ziNske" Senikovke. :)
Iako atraktivnije izgledaju, nisam siguran koliko su baš na takvom autu neophodne, porodičnom, čiji su kupci navikli na 16 eventualno 17.
A sa standardnim 20-cama, ruše sebi koncept doplate felni, ili imaju i 21 i 22 u ponudi, za Senikanera. :)))
Ko hoće sportski porodičnjak, da kad krene negde sa porodicom i natovari auto, fasuje neku rupu pa ostane pored puta.
Još ako nema rezervni točak, nego kit za reparaciju...
Čitah baš u novom SAT-u, test spreja i kita.
Pitam se, hoće li sledeća "novotarija" nakon izbacivanja rezervnog točka biti fiksni prozori, bez mogućnosti otvraranja.
Bio bi to "genijalan" duo...

Autor P1 02 Mar 2016, 13:26

Ovo je samo pogrešno preveden press matrijal tipa da će imati u ponudi točkove i do 20 cola , ali nikako to neće dolaziti u seriji ,pa i većina Megana na press materijalima su na 19 coli , ali ćeš ih šišku dobiti ako ne zavučeš ruku dublje u džep pa čak ni S klasa nema serijski 20 colne točkove...

Na Scenicu očekujem da će 16 cola biti na osnovnim modelima , iako to neće ličiti ninašta , tek negdje od 18 coli bi trebao biti estetski prihvatljiv , kao što je i prethodnik tek na 17 cola izgledao ozbiljno

Autor Đorđe 02 Mar 2016, 14:07

Šta je "lepo", to je relativno pitanje.
Ja mislim da postojećem Scenicu i/ili meganeu lepo stoje i 16-ice.
A i novi megane dolazi u širokom rasponu točkova, sa 15" (Life), 16" (Zen i Intense), 17"(GT Line i Bose) i 18" (GT), a ni opciono ne može preko 18".
Tako da bih se zaista začudio da novi Scenic "startuje" sa 20" (makar i sa tim 195 mm širokim gumama).
I moguće da je to samo neka greška u PR materijalima (ili prevodu).

Autor moron 02 Mar 2016, 14:23

Otpor kotrljanja se javlja jer guma ne naleže u jednoj tački, nego na određenoj površini svog gaznog sloja. Ovde i pored većeg obima, otpor je manji jer je širina manja. Aerodinamika automobila je isto bolja zbog manje širine guma. Renault navodi i da je sam točak lakši što doprinosi smanjenju neogibljene i rotirajuće mase.
Ove gume je Michelin razvijao za Reno i PSA.

Autor meganed 02 Mar 2016, 14:35

Mislim da je i prvi "Energy Saver" Michelin "razvio" premijerno baš za PSA ili Renault.
Opet, ako je felna čak 20", kako to može da doprinosi smanjenju "rotirajuće mase"?

Autor moron 02 Mar 2016, 14:52

@moron
Ali je manja širina gume i felne. Verovatno je više oduzeto širinom, nego što je dodato prečnikom.

Autor meganed 02 Mar 2016, 15:00

@ Đorđe i moron, proverio sam ponovo i evo šta piše o točkovima za novi Scenic u zvaničnom press saopštenju samog Renaulta:

"Probably the most ground-breaking feature of the new Scenic's design is the fitment of 20-inch wheels as standard across the range. These narrower wheels (195mm) are both a technological and styling innovation".

Takođe, i na sajtu Worldcarfans piše ovo: "Speaking of trim levels, the French marque says that 20-icnh wheels with 195/55 tires will be standard on all models".

Autor auto 02 Mar 2016, 15:17

To si dobro rekao da je relativno šta je lijepo , ako se gledaju samo troškovi i praktičnost , najljepša je najmanja dobavljiva colaža , ako je čisto estetski , onda nema rasprave , veće je ljepše.
Kolega mi je imao Grand Scenica 1.9 dCi Bose editin , na onim 17" duplim poliranim petokrakama , perl bijeli sa velikom panoramom , auto je bolesno izgledao e poslije uzme , "standardni" dinamique 1.6dCi , pošto je tad držao Renault koncesiju , kad je prodao svoj 2,5 godina star Bose , domirio je samo 800 maraka za potpuno nov zadnji redizajn model , ali crni i sa 16 coli alu , jednostavno to nije to...
Ali kao što kažeš ljepota je relativna , jer je za tog Bose jednu Contijevu gumu plaćao 314 maraka , i onda ljepota odjedno splasne ;)

Autor Đorđe 02 Mar 2016, 15:23

auto@
To ne valja nikako ako se odluče na to , jer jednostavno profilu kupca Scenica takve stvari mogu biti samo minus...

Autor Đorđe 02 Mar 2016, 15:28

Djordje & moron
Slažem se da je lepota relativna stvar.
Meni su kod nas, s obzirom na puteve, lepe i 16" i 17", kako za koji auto.
E sad, evo admin potvrdio da su 20" standard.
Da su manje standard, onda bi imao opcione 20" koje nisu 195, već šire.
Čudno bi bilo da imaš "Eco" ponudu za 20, doplatu.
A svakako, zbog cene guma, neće se mnogi obradovati.
Pretpostavljam da su ove sa slike standard.
Pitanje je hoće li imati druge u ponudi, doplata, možda čak i veće. :)
Mada sumnjam.
Pitanje je ovim potezom, izadje li skuplje dara od mere, a verovatno izadje.
Jedina 2 razloga koja idu u prilog ovom potezu su manji otpor vazduha i atraktivniji izgled.
E da li je sve to potrebno autu kao što je Senik, to je već drugo pitanje.
Mislim da su prenaglili i isilovali.
Mada će ovaj trend sigurno početi da se širi.
Ove uzane velike imaju prednost zimi, u odnosu na široke, kad budu izbacili zimske na tržište. :)

Autor P1 02 Mar 2016, 15:40

Ja imam taj psiho poremećaj da ocenu bilo čega (potencijalno poželjnog) ne mogu da odvojim od pitanja cene.
Možda bih lako rekao da je na Ferariju lepša neka 17" ili 18" od 16", jer me "zabole" za Ferari.
Ali, kada pogledam nešto "potencijalno meni blisko", uvek ću kao "iz topa" reći da je "lepša" guma 16" od one od 17". Prosto, razlika u ceni 4 dobre i brendirane zimske gume može da bude i 200 eura, a za te pare ... kupiš neki bicikl. Ili, registruješ kola. Prosto,ne baciš 200 eura na ime dizajna i neudobnosti 17-ica.
Mada, istina je da na prethodnom Scenicu u nekom besnom paketu možda i lepše stoji 17".

Autor moron 02 Mar 2016, 15:53

Zaboravismo na još jedan aspekt.
Sa 20 cola standardom, gotovo je izvesno da od rezervnog točka nema ništa.
Umesto toga, kupac će dobiti kit(u).
Jedino ako metnu neki "ćopavi" koji izbegavaju sa ovim 20-cama kao standard.
Ne znam, čini mi se da mnogo avangardno nastupaju, previše za segment u kom nastupaju.
Sumnjam da će se to svideti većini.
Rezervni točak jedino da mu "metu" ko na G klasi ili ML-u prve generacije. :)

http://mbworld.org/forums/attachments/m-class-w163/45321d1107412646-20-wheels-ml55-kahn-design-alloys-3.jpg

Autor P1 02 Mar 2016, 15:59

Neće ovo da se desi, sa baznih 20 cola, šanse nema. Ako Espace, kao vrh ponude u brendu, dolazi serijski sa 17", 18" i 19", "desiti se neće" da Scenic, koji je stepenik ispod, startuje sa 20".
Što se ćopavog tiče, on kao standard dolazi kod Espace-a, i ne mogu da zamislim da kod Scenic-a ne bi bio barem opcija. Osim u "Boza ediciji", za one kojima je bitniji zvuk, do trenutka kada probijene gume budu i sami urlikali u nekoj vukojebini ...

Autor moron 02 Mar 2016, 16:15

Sad prodje novi beli Espas sa do pola panoramskim krovom ispod prozora moje firme. Kao kamion je. Sto nije nuzno lose. Samo je nekako kao na steroidima.

Autor Uros Cuore Sportivo 02 Mar 2016, 16:27