
Mercedes je početkom januara na sajmu automobila u Detroitu i zvanično predstavio dugo očekivanu novu generaciju E klase (W213), i to u sedan izdanju.

Naravno, to je tek početak budući da stižu nove verzije, a među njima i ova produžena L varijanta za Kinu.

Produženu E klasu L će u Kini proizvoditi tamošnji Beijing-Benz, dok je promocija predviđena za sajam automobila u Pekingu (prodaja će početi u drugoj polovini godine).

Ova L varijanta ima međuosovinsko rastojanje produženo za 140 mm (na 3079 mm), dok je dužina porasla na 5063 mm.

Automobil odlikuju i treće bočno staklo, dva 12.3-inčna displeja, glasovne komande, ambijelntalno osvetljenje sa izborom od 64 boje, Active Brake Assiste i naravno više mesta za putnike pozadi.


Kako stvari sada stoje, u ponudi će između ostalog biti verzije E 200 L i E 320 L 4Matic.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Vrhunska unutra, a meni se više svidja i spolja.
Možda će se nuditi i u Indiji.
Mada ne vidim razlog zašto je ne bi ponudili i na ostalim tržištima.
Navodno, Kinezi mnogo pate od velicine, tacnije, duzine. Buduci da se S-klasa, pretpostavljam, ne proizvodi u Kini, a da je porez na uvoz enorman, pragmaticni Kinezi su se dosetili: sva vozila koja se kod njih proizvode, prave u Long verzijama, i tako jednim udarcem ubiju dve muve, em ih izadje mnogo jeftinije nego da uvezu S-klasu, em imaju MR kod E-klase duzi nego kod S-klase. Tako je i u svim ostalim situacijama gde se vozila na osnovu raznih joint-venture proizvode u Kini (Audi, BMW, itd).
Priapus
Uz sve navedeno, tu su još u igri i litri zapremine.
Nudi se 2,0 ova V213 kao i 3,0.
Tamo šure preko 3,0 a posebno preko 4,0.
Primera radi, S600 MM je duplo skuplji nego S400MM.
S400MM je oko 225 000 dolara a S600 MM preko 450.
U Kini Viper bi 550 hiljada dolara...
To što im nude L verzije i ispod top klase, znači da podilaze tom tržištu.
Još više nego Amerima.
Voleli bi i na drugim tržištima više mesta, komotnije da se voze, ali...
"em imaju MR kod E-klase duzi nego kod S-klase."
Duži od kratke, ali ne i od long S klase.
http://mercedesblog.com/its-a-long-story-the-world-premiere-of-the-long-wheelbase-new-e-class/
WB kod S je 3035mm ( 5116 dužina )
A kod L je 3165mm ( 5246mm )
Rezime : E long je kraća od standardne S klase, a ima veći WB.
P.S. Da upotpunimo poredjenje, ako se gleda MM E klasa sa MM S klasom :
WB MM S je 3365mm ( 5453 dužina )
Iznutra perverzija , izvana krajnje diskutabilan , jednostavno Mercedesu ne stoji 3. pendžer ako nije karavan ili SUV...
https://www.youtube.com/watch?v=Loaql3_htS8
http://mercedesblog.com/its-a-long-story-the-world-premiere-of-the-long-wheelbase-new-e-class/
U slucaju da se neko pita kako treba da izgleda enterijer, odogovor je na slikama gore, jedino sto se vidi sina prednjeg sedista.
Spolja je cudan razmak izmedju prozora i pragova, ili fali jedno udubljenje, crease, ili mozda ornament na zadnjim vratima. Ovaj ornament koji su stavili na C stub ne doprinosi nicemu, previse je veliki, i treba da stoji ili na pola visine stuba, ili u polju C prozora, tako sto se produzi "prazno polje". A jasno je da su to i emulirali (tipican detalj za Lincoln npr, i vrlo uspesno resenje).
Uzrok ove čudne siluete je C stub , koji je morao imati veći ugao da bi se dobile skladne proporcije , ali pošto je ovde očigledno primarno bila prostranost na zadnjoj klupi tako je i on nesretno riješen, nešto slično je bilo i na Superbu prethodne generacije...
Što se tiče unutrašnjosti , perverzija ali jedino ne znam zašto forsiraju ovu kičastu nijansu ambijentalnog osvjetljenja na promo fotografijama, kad je već moguće mjenjati boju istog.
Ovako mi malo baca na osvjtljenje produženih Hamera i ostalih ciganija...