
Ford je u svoju ponudu ubacio novi Euro6 dizelaš, deo nove EcoBlue porodice motora.
To je 2,0 litarski četvorocilindrični EcoBlue dizel motor koji je debitovao u modelima Transit i Transit Custom, i to u tri verzije: sa 77 kW/105KS, 96 kW/130KS i 125 kW/170KS.

Ford navodi da novi motor pruža za 20 odsto više obrtnog momenta pri 1250 o/min. u poređenju sa 2,2 litarskim TDCi dizelašem.
Novi motor su razvili inžinjerski timovi iz Velike Britanije i Nemačke, a uskoro će se naći i pod haubom Fordovih putničkih modela, zajedno sa novom 1,5 litarskom varijantom.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Šta će im inženjeri iz Nemačke ?
Ja mislio imaju oni stručnjake i ne trebaju im prevaranti Nemci. :)
Interesantno da npr Renault u svom komercijalnom programu forsira 1.6 agregat sa jednom i dve turbine, dok Ford novi 2.0 i jednom turbinom sa razlicitim verzijama snage... sta je pametnije za LKV vreme ce pokazati...
Osim podatka da je novi motor elasticniji i nekog procenta, mogli su i da daju krajnje brojke pa i krivu obrtnog momenta... ali nisu...
Renault forsira te male motore samo zbog CO2 tj. hoće da zadrži titulu proizvođača sa najmanjim CO2 a nikako što su ti motori bolji.
Generalno kod LKW je kubikaža važnija nego u putničkom programu jer zbog uslova eksploatacije bi morali uvijek biti oversize , a tu uvijek pogoduje veći rasterećeniji motor.
Sve se svodi da će i LKW vozila biti potrošna roba kratkog vijeka , vjerovatno dok traje lizing.